StartUpper

Οι 32 Semifinalists του MITEF Greece Startup Competition 2021 – Μέρος 3

O διαγωνισμός διοργανώνεται για 7η συνεχή χρονιά και στοχεύει στη δυναμική ανάπτυξη, την ποιοτική αναβάθμιση, αλλά και τη διεθνή διασύνδεση των Ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων και επιχειρηματικών ομάδων, που καινοτομούν στο χώρο της Τεχνολογίας.

Το Startupper.gr σε συνεργασία με το MIT Enterprise Forum Greece σας παρουσιάζει για 7η φορά ένα μεγάλο αφιέρωμα στις 32 ομάδες που πέρασαν στους ημιτελικούς του MITEF Greece Startup Competition 2021.

Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν την απαραίτητη τεχνογνωσία μέσω της ανάπτυξης των επιχειρηματικών τους δεξιοτήτων (business skills workshops), αλλά και να λάβουν έμπρακτη καθοδήγηση (mentoring) από επαγγελματίες διεθνούς αναγνώρισης και κύρους, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό. Παράλληλα, θα διερευνήσουν τις δυνατότητες νέων συνεργασιών οι οποίες θα συμβάλλουν θετικά στην αναπτυξιακή πορεία τους στη διεθνή αγορά. Οι νικητές θα κατακτήσουν έπαθλα και υποστηρικτικές υπηρεσίες, που θα ενισχύσουν αποφασιστικά την περαιτέρω εξέλιξη της εταιρείας τους.

Ο διαγωνισμός νεοφυούς επιχειρηματικότητας και καινοτομίας θα περιλαμβάνει και φέτος 3 θεματικές ενότητες – Tracks: «General», «Energy» και «Maritime».

Κάθε εβδομάδα και για πέντε εβδομάδες θα σας παρουσιάζουμε τις ομάδες που πέρασαν στους ημιτελικούς μέσω ερωτήσεων που τους θέσαμε.

Μπορείτε να δείτε το πρώτο μέρος εδώ.
Μπορείτε να δείτε το δεύτερο μέρος εδώ.

Agro-U – General Track
Κορίνα Χατζηγεωργίου, Κυριάκος Νικολαΐδης


1. Ποιό είναι το αντικείμενο, η ιδέα και η έμπνευση για ιδέα;
H Agro-U φιλοδοξεί να αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο μεταξύ προσφοράς και ζήτησης εργασίας στον αγροδιατροφικό κλάδο. Με την χρήση μιας πλατφόρμας φέρνουμε σε άμεση επικοινωνία εύκολα και γρήγορα αγρότες και αγροτικές επιχειρήσεις που ζητούν προσωπικό.  Η έμπνευση για την ιδέα προέκυψε όταν ο εμπνευστής της Agro-U, γεωπόνος Κ. Νικολαίδης αντιμετώπισε μεγάλες δυσκολίες στο να βρει άτομα για να εργαστούν στα κτήματά του, κινδυνεύοντας εξαιτίας αυτού, να χάσει μέρος της παραγωγής του. Αυτό ήταν και το πρώτο στάδιο δημιουργίας της Agro-U.  Για να πάρει μορφή η ιδέα, ο Κυριάκος Νικολαΐδης συνεργάστηκε με την πληροφορικό Κυριακή Χατζηγεωγίου. Η ομάδα της Agro-U αποτελείται πλέον από τους δύο.

2. Ποια τα προβλήματα που επιλύετε / ανάγκη της αγοράς;
Οι αγροτικές εργασίες έχουν εποχικότητα. Οι επιχειρήσεις αυτού του κλάδου είναι σημαντικό να έχουν στην διάθεση τους έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό την στιγμή που το χρειάζονται.  Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν υπήρχε ένα οργανωμένο κανάλι επικοινωνίας μεταξύ των δυο πλευρών. Το αποτέλεσμα ήταν, οι εργαζόμενοι αυτού του κλάδου να στρέφονται σε άλλα επαγγέλματα, καθώς δεν γνώριζαν προσωπικά αρκετούς εργοδότες οι οποίοι θα μπορούσαν να τους προσφέρουν συστηματικά εργασία, έχαναν δηλαδή πολύτιμες μέρες εργασίας. Από την άλλη, άνθρωποι που θα τους ενδιέφερε να εργαστούν σε αυτόν τον κλάδο (κυρίως κάτοικοι των μεγάλων αστικών κέντρων) δεν γνώριζαν καν για την ύπαρξη αυτών των θέσεων. Το αποτέλεσμα ήταν και ουσιαστικά εξακολουθεί να είναι, οι αγρότες και οι αγροτικές επιχειρήσεις να δυσκολεύονται να βρουν άτομα για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Βρισκόμαστε στο παράδοξο, από την μια πλευρά η ανεργία να μεγαλώνει και από την άλλη, να έχουμε συνεχείς εκκλήσεις για εργατικά χέρια κάθε χρόνο από πολλές χώρες. Η επιχείρησή μας φιλοδοξεί να καλύψει ακριβώς αυτό το κενό.

3. Ποια η εμπορική προσέγγιση της λύσης / Business Model;
Οι χρήστες μας είναι αγρότες, μεταποιητικές μονάδες, κτηνοτρόφοι, αγροτικοί συνεταιρισμοί και μονάδες παραγωγής τροφίμων, ενώ αντίστοιχα οι εργαζόμενοι είναι εποχικοί καθώς και απόφοιτοι πανεπιστημίου. Στόχος μας είναι η διευκόλυνση της διαδικασίας αναζήτησης του κατάλληλου προσωπικού και η δημιουργία ευκαιριών μόνιμης εργασίας . Η υπηρεσία επιβαρύνει οικονομικά τον εργοδότη. Το κύριο κανάλι επικοινωνίας μας είναι η Google και το Facebook, ενώ παράλληλα έχουμε κάνει κάποιες συζητήσεις και με πανεπιστημιακά ιδρύματα.

4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones
Η επιχειρηματική μας ιδέα μας άρχισε να υλοποιείται τον Απρίλιο του 2020. Μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο καλύψαμε 1.600 θέσεις εργασίας. Έχουμε εξυπηρετήσει μέχρι σήμερα 3 αγροτικούς συνεταιρισμούς και έχουμε βρει εξειδικευμένο προσωπικό σε 2 μονάδες παραγωγής τροφίμων ενώ την υπηρεσία μας αγκάλιασαν περισσότεροι από 600 παραγωγοί. Σημαντική βοήθεια στην προσπάθεια μας ήταν και η προβολή της δραστηριότητάς μας από τα κανάλια της Google.

5. Γιατί συμμετέχετε στον διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Η Agro-U δήλωσε συμμετοχή στο διαγωνισμό MITEF Greece προκειμένου να μάθει από τα workshops τις πρακτικές που χρησιμοποιούν σύγχρονες επιχειρήσεις για να εξελίξουν τις υπηρεσίες τους. Μέσω του προγράμματος mentoring θα βελτιώσουμε τους διαύλους επικοινωνίας, προκειμένου να ακούσουμε και εν τέλει να εξυπηρετήσουμε τους χρήστες μας με το καλύτερο δυνατό τρόπο. Πιστεύουμε πως μετά το πέρας του προγράμματος θα έχουμε θέσει γερά θεμέλια για να αναπτυχθούμε γρήγορα και σωστά και σίγουρα θα γνωρίζουμε πολύ περισσότερα για τον ορθό τρόπο του επιχειρείν.

Biocredit – General Track
Αριστερά Χριστοδουλάκης Μιχαήλ και Δεξιά Νικόλαος Σχοινάκης


1. Ποιό είναι το αντικείμενο, η ιδέα και η έμπνευση για ιδέα;
H ανακύκλωση αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα στην χώρα μας καθώς μόλις το 18% των απορριμμάτων ανακυκλώνεται ποσοστό το οποίο είναι αρκετά χαμηλό και μακριά από τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι 55% μέχρι το 2025, 60% μέχρι το 2030 και 65% μέχρι το 2035. Αυτό οφείλεται κυρίως στην ελλιπή ενημέρωση των πολιτών και την απουσία εγκαταστάσεων. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποιήσαμε, ένα μεγάλο μέρος των συμμετεχόντων απάντησε πως η ανταμοιβή θα αποτελούσε κίνητρο για να ανακυκλώνουν περισσότερο. Επιπλέον, η εφαρμογή του νέου νομοσχεδίου για την ανακύκλωση θέτει υψηλούς στόχους για την προώθηση της ανακύκλωσης σε Δήμους και Επιχειρήσεις. Όλα τα παραπάνω μας ώθησαν στην δημιουργία της ιδέας μας που αφορά ένα ολοκληρωμένο σύστημα ανταμοιβής με την εγκατάσταση νέων πράσινων αυτόνομων μονάδων ανακύκλωσης και την εκτύπωση ενός QR code που περιέχει credits που μπορούν να εξαργυρωθούν σε συμβαλλόμενες εταιρίες.

Η ομάδα αποτελείται από τρία μέλη. Ο Σχοινάκης Νικόλαος, είναι απόφοιτος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, συν-ιδρυτής και υπεύθυνος για την ανάπτυξη του λογισμικού και επιχειρησιακών αποφάσεων. Ο Μιχάλης Χριστοδουλάκης, είναι συν-ιδρυτής και υπεύθυνος έρευνας & ανάπτυξης, απόφοιτος της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και μεταπτυχιακό φοιτητή στο University of Leeds. Tην Δήμητρα Χαραλαμποπούλου, είναι απόφοιτη Business Administration του Αμερικανικού Κολεγίου Αθηνών, υπεύθυνη του marketing και των social media.

2. Ποια τα προβλήματα που επιλύετε / ανάγκη της αγοράς;
Η Biocredit έρχεται να δώσει λύση τον τομέα της ανακύκλωσης ο οποίος αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα όσον αφορά την διαχείριση των απορριμμάτων και την προστασία του περιβάλλοντος. Η ανάγκη της αγοράς είναι ιδιαίτερα μεγάλη σύμφωνα και με το νέο νομοσχέδιο το οποίο διευρύνει σημαντικά το πεδίο της ανακύκλωσης και των υποχρεώσεων για Δήμους και εταιρίες. Η ιδέα μας μπορεί να αξιοποιηθεί για την δημιουργία πράσινων εγκαταστάσεων τόσο σε περιοχές όσο και σε εταιρίες και να συμβάλει σημαντικά στην προώθηση της ανακύκλωσης.

3. Ποια η εμπορική προσέγγιση της λύσης / Business Model;
Η υλοποίηση του επιχειρηματικού μας πλάνου θα πραγματοποιηθεί αρχικά με συνεργασίες με Δήμους προκειμένου να αυξήσουν τα ποσοστά ανακύκλωσής τους και να συμμορφωθούν με την νέα νομοθεσία. Οι Δήμοι θα προμηθεύονται κάδους καλύπτοντας την χρηματοδότησή είτε από το ταμείο τους είτε μέσω χρηματοδοτικών προγραμμάτων όπως το ΕΣΠΑ και το «πράσινο ταμείο». Τα ανακυκλώσιμα θα συλλέγονται και θα πωλούνται σε προκαθορισμένες τιμές σε εταιρίες διαχείρισης ανακυκλώσιμων υλικών για την επιστροφή τους στα εργοστάσια παραγωγής. Τέλος για το πρόγραμμα ανταμοιβής, θα προσεγγίσουμε εταιρίες λιανικού και χονδρικού εμπορίου που στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης θα δίνουν εκπτώσεις με βάση τα credit του κάθε χρήστη.

4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones
Η υλοποίηση βρίσκεται στο 3ο επίπεδο τεχνολογικής ωρίμανσης (TRL3). Στην παρούσα φάση έχει αναπτυχθεί το προσχέδιο της εφαρμογής που θα υποστηρίζει την λειτουργία του συστήματος ανταμοιβής. Επίσης το σχέδιο για τη υλοποίηση και την λειτουργία του κάδου έχει ολοκληρωθεί και βρίσκεται στην φάση κατασκευής του minimum variable product. Milestones αποτελούν η ολοκλήρωση της εφαρμογής καθώς και η κατασκευή των πρώτων κάδων μέχρι και το τελευταίο τρίμηνο του 2021. Ιδιαίτερα σημαντική είναι επίσης και η αναζήτηση χρηματοδότησης προκειμένου να καλυφθούν τα έξοδα κατασκευής των μονάδων ανακύκλωσης καθώς και για την συντήρηση της εφαρμογής.

5. Γιατί συμμετέχετε στον διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Ο διαγωνισμός του MITEF Enteprise Greece αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική ευκαιρία για την υλοποίηση της επιχειρηματικής μας ιδέας. Το πρόγραμμα των σεμιναρίων που περιλαμβάνουν όλα τα στάδια ανάπτυξης μιας Start Up καθώς και η υποστήριξη από τους μέντορες θα μας βοηθήσουν στην ανάπτυξη όλων των δεξιοτήτων που πρέπει να έχει ένας σύγχρονος start upper. Παράλληλα, μας βοηθάει στο να ανακαλύψουμε πτυχές της ιδέας μας που της δίνουν παραπάνω αξία καθώς και να έρθουμε σε επαφή με άλλες αξιόλογες start up.

Αυτό που φιλοδοξούμε ως ομάδα είναι να αποκτήσουμε όλα τα εφόδια που πρέπει να έχει ένας σύγχρονος Start upper καθώς επίσης να αναπτύξουμε την ιδέα μας στο μέγιστο δυνατό για την προσέγγιση πιθανών επενδυτών και την είσοδό μας στην αγορά.

Scander – General Track

1. Ποιο είναι το αντικείμενο, η ιδέα και η έμπνευση για ιδέα;

Το Scander είναι η νέα ολοκληρωμένη λύση για αυτοματοποιημένες παραγγελίες σε χώρους εστίασης. Ξεκίνησε σαν ιδέα πριν ένα χρόνο, όταν οι ιδρυτές του – ο Μιχάλης, ο Θάνος και ο Λευτέρης – είχαν πάει στο αγαπημένο τους μαγαζί στο Ψυχικό.
Σε ώρα αιχμής και με πολλά άτομα στην αναμονή, χρειάστηκαν πολλή ώρα για να παραγγείλουν αφού δεν μπορούσαν να βρουν κάποιο μέλος του προσωπικού διαθέσιμο για να τους εξυπηρετήσει.
Το ίδιο μοτίβο παρατήρησαν και σε άλλα μαγαζιά που πήγαιναν. Συνολικά, αυτό που συμπέραναν είναι ότι η επικοινωνία πελάτη – σερβιτόρου χρήζει βελτίωσης.
Στην πορεία, για να επιβεβαιώσουν τις υποψίες τους, διενήργησαν ένα ερωτηματολόγιο το οποίο απάντησαν πάνω από 2700 άτομα επικυρώνοντας την ανάγκη για επίλυση του προβλήματος.
Έτσι σκέφτηκαν πως θα μπορούσαν να φτιάξουν ένα software που θα έλυνε όντως το θέμα και θα τους έδινε τη δυνατότητα να απολαμβάνουν κάθε φορά που επισκέπτονται έναν χώρο εστίασης, τη βέλτιστη εμπειρία.
Σήμερα, η ομάδα αποτελείται από 7 άτομα, τον Αθανάσιο Πουλίδη (CEO), τον Μιχάλη Λουκέρη (CTO), τον Λευτέρη Τσαγκάρη (VPE), τον Χρήστο Πασιόπουλο (Front-End Engineer), την Ιωάννα Γιαννακοπούλου (Product Manager), την Δανάη Σταθάτου (CMO) και τον Δημήτρη Μπούργο (QA Engineer).

2. Ποια τα προβλήματα που επιλύετε / ανάγκη της αγοράς;
Το βασικότερο πρόβλημα που επιλύει το Scander είναι η δυσκολία εξυπηρέτησης πελατών σε χώρους εστίασης, ειδικότερα κατά τις ώρες αιχμής.
Απόρροια αυτού είναι τα λάθη και οι καθυστερήσεις στις παραγγελίες, οι μη ενημερωμένοι κατάλογοι και η αδυναμία των πελατών να εντοπίσουν κάποιο μέλος του προσωπικού για να ρωτήσουν κάτι ή να πληρώσουν.
Στην πορεία, προέκυψε και η ανάγκη τήρησης αποστάσεων ασφαλείας μεταξύ των πελατών και του προσωπικού, λόγω της πανδημίας, κάτι που οι ανέπαφες παραγγελίες μέσω Scander καθιστούν εφικτό χωρίς να αφαιρούν καθόλου από τη συνολική εμπειρία του πελάτη.
Συνολικά, με δεδομένο το ερωτηματολόγιο που έχουμε διεξάγει, το 76% των ερωτηθέντων πιστεύει πως η επικοινωνία μεταξύ πελατών και προσωπικού δεν είναι βέλτιστη και το 65% θα ήθελε μία λύση σαν το Scander.
Έχουμε δει ήδη πολλές παρόμοιες υπηρεσίες στο κομμάτι του delivery, οπότε πιστεύουμε πως είναι πλέον η κατάλληλη στιγμή να ψηφιοποιηθεί και να αυτοματοποιηθεί και η διαδικασία της παραγγελίας στο dine in.

3. Ποια η εμπορική προσέγγιση της λύσης / Business Model;
Το Scander ένα Software as a Service το οποίο επιτρέπει στον πελάτη του καταστήματος:

  • να δει τον ενημερωμένο κατάλογο
  • να παραγγείλει ανέπαφα
  • να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για την εξέλιξη της παραγγελίας
  • να καλέσει τον σερβιτόρο
  • να πληρώσει απευθείας από το κινητό του

και όλα αυτά χωρίς να χρειάζεται να έρθει σε επαφή με κάποιο μέλος του προσωπικού.

Παράλληλα το κατάστημα επωφελείται από:

  • πάντα ενημερωμένους καταλόγους
  • καλύτερη κατανομή του προσωπικού
  • προώθηση μέσω της εφαρμογής Scander
  • καλύτερη διαχείριση των παραγγελιών
  • ταχύτερη εξυπηρέτηση
  • πιο ευχαριστημένους πελάτες

Μέσω της ψηφιοποίησης του καταλόγου και των παραγγελιών, στόχος του Scander είναι να δώσει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση. Αποτελεί ένα εργαλείο το οποίο τις βοηθάει να κατανέμουν τα μέλη του προσωπικού τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τα οποία πλέον μπορούν να επικεντρωθούν στα σημεία της διαδικασίας όπου είναι πραγματικά απαραίτητα. Με τις παραγγελίες να γίνονται κατευθείαν από τον πελάτη, ο σερβιτόρος μπορεί πια να ασχοληθεί αποκλειστικά με την άριστη εξυπηρέτηση.

Φυσικά, η υιοθέτηση μιας λύσης σαν το Scander, έχει καταλυτικό ρόλο στην απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος ενώ την ίδια στιγμή αποτελεί και έναν σημαντικό σύμμαχο της κάθε επιχείρησης στο να είναι φιλική προς το περιβάλλον, μιας και μειώνει στο ελάχιστο την ανάγκη για χάρτινους και πλαστικούς καταλόγους.

Το μοντέλο του Scander δεν περιορίζεται στον χώρο της εστίασης αλλά μπορεί πολύ εύκολα να φανεί εξίσου χρήσιμο σε επιχειρήσεις στους τομείς της υγείας, της μεταφοράς και των supermarkets, οπότε είναι κι αυτό κάτι που έχουμε ήδη αρχίσει να διερευνούμε.

4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones
Αυτήν τη στιγμή, το Scander συνεργάζεται με 3 χώρους εστίασης στην Αθήνα και σύντομα με το άνοιγμά τους, θα έχουμε σημαντικό feedback.
Είμαστε ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με επενδυτές και πιθανούς συνεργάτες με πολύ θετική ανταπόκριση.
Ελπίζουμε σύντομα να είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε και κάτι πιο συγκεκριμένο.
Επίσης, έχουμε κατακτήσει την 3η θέση στο διαγωνισμό της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, φιλοξενούμαστε πλέον στο Athens Centre for Entrepreneurship & Innovation και είμαστε μία από τις 32 ομάδες που έχουν προκριθεί στον ημιτελικό του διεθνούς φήμης διαγωνισμού MIT Enterprise Forum Greece.

5. Γιατί συμμετέχετε στον διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Η συμμετοχή μας στον διαγωνισμό του MIT Enterprise Forum Greece ήταν κάτι στο οποίο επενδύσαμε χρόνο αφού τον θεωρούμε έναν από τους σημαντικότερους θεσμούς στον χώρο των startups.
Η πολύ οργανωμένη δομή του προγράμματους που περιλαμβάνει εβδομαδιαία workshops σε όλους τους τομείς, επιτρέπει σε όλα τα μέλη της ομάδας να επωφεληθούν και να μπορέσουν να εξελίξουν το Scander ακόμα περισσότερο.
Επιπλέον, είναι μία πολύ σημαντική ευκαιρία να λάβουμε καθοδήγηση από καταξιωμένους μέντορες και να γνωρίσουμε κι άλλες ομάδες που βρίσκονται στο ίδιο στάδιο με εμάς ώστε να μοιραστούμε εμπειρίες και προβληματισμούς.
Σκοπός στο τέλος του διαγωνισμού είναι να έχουμε καταφέρει να δοκιμάσουμε την ιδέα μας, να την έχουμε εξελίξει και να είμαστε έτοιμοι να διεκδικήσουμε κάποιου είδους χρηματοδότηση για να κάνουμε το επόμενο βήμα.

Tybil Tech – General Track
Από αριστερά: Δήμητρα Μπαλτούνα, Γιώργος Τσώνης, Λάμπρος Καζανάς.


1. Ποιο είναι το αντικείμενο, η ιδέα και η έμπνευση για ιδέα;
Το αντικείμενο δραστηριοποίησης της Tybil είναι η μίσθωση συσκευών τελευταίας τεχνολογίας όπως κινητά, υπολογιστές, tablet, 3D εκτυπωτές, drones, κάμερες, κλπ. Ο τελικός χρήστης έχει την ευελιξία και την ελευθερία να ανανεώνει τις συσκευές που χρησιμοποιεί βάσει των αναγκών του.

Η ιδέα προέκυψε όταν παρατηρήσαμε τη δυσκολία που αντιμετώπιζαν συνεργάτες και γνωστοί ως προς την ανανέωση του εξοπλισμού τους κυρίως λόγω οικονομικών παραμέτρων. Ο μόνος τρόπος να καλύψουν αυτή την ανάγκη ήταν η επιλογή της αγοράς.

Αυτό στάθηκε η αφορμή να εμπνευστούμε την Tybil. Μια Startup εταιρεία Leasing που προσφέρει, με χαμηλό μηνιαίο τέλος συνδρομής, την τεχνολογία που χρειάζονται οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις δίνοντάς τους την ευελιξία να επιλέξουν την περίοδο ενοικίασης από 1 εβδομάδα έως 24 μήνες.

Ο στόχος της Tybil είναι να καλύψει τις τεχνολογικές ανάγκες των χρηστών αυξάνοντας σταδιακά τις κατηγορίες προϊόντων.

Η Tybil αποτελείται από τρία στελέχη με μακρά εμπειρία στον επιχειρηματικό χώρο, τη Δήμητρα Μπαλτούνα, το Λάμπρο Καζανά και τον Γιώργο Τσώνη.

2. Ποια τα προβλήματα που επιλύετε / ανάγκη της αγοράς;
Για τις εταιρείες και τους επαγγελματίες η αγορά/ανανέωση τεχνολογικού εξοπλισμού προϋποθέτει μεγάλα κεφάλαια περιορίζοντας έτσι τη ρευστότητα. Ως εκ τούτου υπάρχει ανάγκη για απόλυτο έλεγχο του κόστους συντήρησης και απόσβεσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, για τους περισσότερους, την αδυναμία αναβάθμισης συσκευών τεχνολογίας, γεγονός που έχει τεράστιο αντίκτυπο στην παραγωγικότητα άρα και στα κέρδη.

Για τους καταναλωτές δε η ανάγκη για πρόσβαση σε συσκευές υψηλής τεχνολογίας έχει γίνει ζωτικής σημασίας, καθώς η επαγγελματική και η προσωπική ζωή εξαρτώνται κατά πολύ πλέον από αυτήν. Έρευνες έχουν επιβεβαιώσει ότι η ανάγκη για χρήση ηλεκτρονικών συσκευών θα αυξάνεται συνεχώς.

Η λύση που προσφέρει η Tybil είναι η μετάβαση από μια “Οικονομία Ιδιοκτησίας” σε “Οικονομία Πρόσβασης”. Με το μοντέλο του μηνιαίου τέλους συνδρομής ο χρήστης έχει πρόσβαση σε συσκευές τεχνολογίας διατηρώντας την οικονομική του ρευστότητα.

Ταυτόχρονα η χρηματοδοτική μίσθωση είναι μοχλός της κυκλικής οικονομίας συντασσόμενη με τις προσεγγίσεις βιώσιμης ανάπτυξης και στοχεύοντας στη μεγιστοποίηση της «επαναχρησιμοποίησης» προϊόντων.

3. Ποια η εμπορική προσέγγιση της λύσης / Business Model;
Η  εμπορική προσέγγιση της Tybil είναι το Leasing as a Service. Ειδικότερα εισαγάγουμε το μοντέλο Lease on demand. Με αυτό ο χρήστης θα απολαμβάνει πολλαπλά οφέλη μέσω της μηνιαίας συνδρομής όπως:

  • Πρόσβαση σε συσκευές τελευταίας τεχνολογίας  που εξυπηρετούν τόσο τις επαγγελματικές όσο και τις προσωπικές του ανάγκες
  • Επιλογή της διάρκειας της μίσθωσης που εξυπηρετεί τον ίδιο.
  • Δυνατότητα επέκτασης του συμβολαίου μίσθωσης σε νέο μεγαλύτερης διάρκειας
  • Δυνατότητα εξαγοράς της συσκευής εάν αυτό επιθυμεί
  • Ασφαλιστική κάλυψη 
  • Service

4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones
Στην παρούσα φάση βρίσκεται σε εξέλιξη το στάδιο ανάπτυξης του MVP (Minimum Viable Product) με την δοκιμαστική πλατφόρμα να είναι online και πλήρως λειτουργική. Γίνεται μελέτη των μελλοντικών αναγκών και σχεδιασμός βελτιστοποίησης της  διαχείρισης όλων των διαδικασιών από το Α μέχρι το Ω, με κύριους γνώμονες την ασφάλεια των συναλλαγών  και το scalability καθώς έχουμε στόχο να φτάσουμε τους 700.000 πελάτες σε Ευρώπη μέσα στα επόμενα 5 χρόνια. Παρότι μάλιστα είμαστε ακόμη στο αρχικό στάδιο, έχουμε ήδη τις πρώτες υπογραφές NDA με εταιρικούς πελάτες, γεγονός που πιστοποιεί την μεγάλη ανάγκη της αγοράς για την λύση που προσφέρουμε.

5. Γιατί συμμετέχετε στον διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Το MITEF Greece Startup είναι ένας διαγωνισμός διεθνούς κύρους. Για την Tybil αποτελεί ένα εξαιρετικό πλαίσιο παρουσίασης της ιδέας μας που προωθεί την αλλαγή στον τρόπο πρόσβασης του χρήστη σε συσκευές τεχνολογίας. Η συμβολή των έμπειρων συμβούλων, που έχουν μια μακρά δημιουργική και επιτυχημένη πορεία, καθώς και το ευρύ δίκτυο συνεργατών είναι παρακαταθήκη ανεκτίμητης αξίας για τα επόμενα βήματα μας. Μέσα από αυτή την διαδικασία μας δίνονται οι κατάλληλες συνθήκες για να τελειοποιήσουμε το μοντέλο της ιδέα μας.

Το επιχειρηματικό τοπίο στην Ελλάδα αλλάζει με γοργούς ρυθμούς γυρίζοντας σελίδα σε μια καινούργια εποχή. Είναι ευκαιρία και ταυτόχρονα χρέος όλων μας να δεχτούμε αυτή την πρόκληση και να συμβάλουμε σε αυτό το φιλόξενο και γόνιμο περιβάλλον που δημιουργείται, το οποίο προάγει την καινοτομία και ωθεί πάσης φύσεως θετικές εξελίξεις για την κοινωνία μας και το περιβάλλον.

UnboxMyGift – GeneralTrack 

1. Ποιό είναι το αντικείμενο, η ιδέα και η έμπνευση για ιδέα;
H UnboxMyGift πρωτοδιατυπώθηκε σαν ιδέα το 2019 από τον CEO & Founder της, Σπύρο Μπάρμπα όταν ο ίδιος βρέθηκε αντιμέτωπος με μία ανάγκη την οποία διαπίστωσε ότι δεν μπορούσε να καλύψει στο 100%. Την ανάγκη να στείλεις άμεσα ένα δώρο σε ένα αγαπημένο πρόσωπο που διαμένει στο εξωτερικό, γρήγορα και εύκολα, χωρίς επιπλέον χρεώσεις και καθυστερήσεις. Μετά από σχετική έρευνα σε παγκόσμιο επίπεδο διαπιστώθηκε ότι εκτός από την αγορά των λουλουδιών και των γλυκών π.χ. Interflora, δεν υπάρχει σχετική υπηρεσία για άλλα είδη δώρων. Η ιδέα του παγκόσμιου marketplace για την αγορά δώρων ξεκίνησε να υλοποιείται με την μορφή ηλεκτρονικής πλατφόρμας με την προσθήκη της Λίνας Μαραμπούτη, CTO & Co-founder της UnboxMyGift.

2. Ποια τα προβλήματα που επιλύετε / ανάγκη της αγοράς;
Η προσφορά ενός δώρου εκφράζει την στάση μας απέναντι σε μια κατάσταση, μια υποχρέωση, μια ανθρώπινη σχέση και συνοδεύεται από συναισθήματα που θέλουμε να περάσουμε και στον παραλήπτη. Η ηλεκτρονική αγορά και αποστολή ενός δώρου, αντιμετωπίζεται έως και σήμερα σαν μια οποιαδήποτε ηλεκτρονική αγορά προϊόντων χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα διλήμματα και η συμπεριφορά του καταναλωτή όταν προβαίνει σε μια αγορά δώρου, όπως:

Οι έξτρα χρεώσεις αποστολής μπορεί να αποτρέψουν μια αγορά
Οι καθυστερήσεις και η ενδεχόμενη εμπλοκή του παραλήπτη στην παράδοση μπορεί να κάνουν τον αποστολέα να αμφιβάλλει για την αγορά

Όπως επίσης και:

Η μη δυνατότητα άμεσης παράδοσης ή παράδοσης σε συγκεκριμένη ημερομηνία
Η μη δυνατότητα αποστολής προσωπικών ευχών μαζί με το δώρο
Η μη δυνατότητα περιτυλίγματος του δώρου
Η μη δυνατότητα ή δυσκολία αλλαγής του δώρου.

Δρώντας σαν πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου αποκλειστικά για δώρα η UnboxMyGift έρχεται να καλύψει όλες τις ανάγκες του καταναλωτή και να προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία γύρω από την αγορά δώρου. Δίνεται η δυνατότητα σε ανθρώπους από κάθε μεριά του κόσμου να αγοράζουν δώρα για τους αγαπημένους τους από τοπικά καταστήματα της πόλης τους τα οποία αποστέλλονται στην πόρτα τους σε συσκευασία δώρου, άμεσα ή σε συγκεκριμένη ημερομηνία, επώνυμα ή και ανώνυμα μαζί με μια κάρτα ευχών, όλα δωρεάν.

3. Ποια η εμπορική προσέγγιση της λύσης / Business Model;
H UnboxMyGift συνεργάζεται με τοπικά καταστήματα και σχεδιαστές σε πόλεις όπως Αθήνα, Λονδίνο και Ντουμπάι, ώστε να διαμορφώσει τον προϊοντικό κατάλογο της πλατφόρμας ο οποίος αποτελείται από ένδυση, κοσμήματα, είδη διακόσμησης, και άλλα. Καταναλωτές από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου που θέλουν να στείλουν δώρα στην Αθήνα θα επιλέξουν προϊόντα από τα τοπικά καταστήματα της Αθήνας, αντίστοιχα για αποστολή δώρων στο Λονδίνο θα επιλέξουν από τοπικά καταστήματα του Λονδίνου κ.ο.κ. Το επιχειρηματικό μοντέλο της startup βασίζεται στην προμήθεια επί των πωλήσεων ενώ δεν υπάρχει αρχικό κόστος επένδυσης για τους συνεργάτες. Μετά την πώληση ο τοπικός συνεργάτης είναι υπεύθυνος για την αποστολή του δώρου προς παραλήπτη που βρίσκεται στην ίδια πόλη, ο οποίος μπορεί με την σειρά του, εάν το επιθυμεί, να αλλάξει το δώρο απλά με μια επίσκεψη στο κατάστημα.

4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σήμερα ολοκληρωμένη και μπορεί να δεχθεί παραγγελίες. Η ομάδα της UnboxMyGift είναι αυτοχρηματοδοτούμενη, αποτελείται από 5 μέλη και έχει επικεντρώσει τις προσπάθειές της στην ανάπτυξη δικτύου τοπικών συνεργατών. Με παρουσία σε 6 πόλεις απαριθμεί 40 συνεργάτες και 600 προϊόντα ενώ προβλέπεται άμεσα το άνοιγμα της Θεσσαλονίκης και του Ηρακλείου Κρήτης.

5. Γιατί συμμετέχετε στον διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Η συμμετοχή στον διαγωνισμό αποτελεί μεγάλη τιμή και κατόρθωμα για την ομάδα, καθώς δίνεται η ευκαιρία να παρευρεθούμε σε πολύτιμα workshops από έμπειρους συμβούλους και να δεχθούμε καθοδήγηση από καταξιωμένους επαγγελματίες. Μέσα από αυτό το ταξίδι θέλουμε να μάθουμε “τί” πρέπει να κάνουμε και “πώς” πρέπει να ενεργήσουμε για να κατακτήσουμε το όραμα μας. Να εφοδιαστούμε με νέους τρόπους σκέψης και εργαλεία ώστε να είμαστε έτοιμοι για το investment το οποίο είναι αναγκαίο για την υλοποίηση της ιδέας στο 100% και την προώθηση της πλατφόρμας στους καταναλωτές.

Solar Inspectron AI – Energy Track 
Αλέξης Καντέρ, Ζαχαρίας Καντέρ


1. Ποιο είναι το αντικείμενο, η ιδέα και η έμπνευση για ιδέα;

Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) γίνονται ολοένα και πιο αναγκαίες για την βιωσιμότητα και αειφόρο ανάπτυξη του πλανήτης μας. Η αύξηση των επενδύσεων στην παραγωγή ηλιακής ενέργειας καθιστά αναγκαία την ψηφιοποίηση και αυτοματοποίηση των διαδικασιών λειτουργίας και συντήρησης των φωτοβολταϊκών πάρκων.

Το Solar Inspectron AI είναι μία υπηρεσία που επιτρέπει την αυτόματη, γρήγορη και με ακρίβεια ανάλυση των δεδομένων από εναέριες θερμογραφήσεις σε φωτοβολταϊκά πάρκα. Χρησιμοποιεί αλγόριθμους Υπολογιστικής Όρασης (Computer Vision) και Τεχνητής Νοημοσύνης (Αrtificial Ιntelligence) για τον εντοπισμό βλαβών στα φωτοβολταϊκά πάνελ. Επιπλέον, ένας εξειδικευμένος αλγόριθμος αναλαμβάνει τη δημιουργία ενός θερμικού και ενός έγχρωμου (RGB) ορθοφωτοχάρτη για τον εύκολο εντοπισμό των προβληματικών πάνελ, αυξάνοντας παράλληλα τη διασφάλιση ποιότητας. 

Η έμπνευση της ιδέας προήλθε από τα προβλήματα που εντοπίσαμε μέσα από την επαγγελματική ενασχόληση μας με εταιρείες συντήρησης φωτοβολταϊκών πάρκων.  

2. Ποια τα προβλήματα που επιλύετε / ανάγκη της αγοράς;
Τα προβληματικά φωτοβολταϊκά πάνελ μειώνουν την απόδοση των εγκαταστάσεων και κατ’ επέκταση το κέρδος για τους ιδιοκτήτες των φωτοβολταϊκών πάρκων. Η θερμογράφηση αποτελεί το πιο αξιόπιστο εργαλείο για τον εντοπισμό αυτών των βλαβών, όμως αποτελεί μία χρονοβόρα διαδικασία καθώς χρησιμοποιούνται κυρίως θερμικές κάμερες χειρός. Η διαδικασία αν και μπορεί να επιταχυνθεί με τη χρήση ΣμηΕΑ (Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών) και την εναέρια θερμογράφηση των φωτοβολταϊκών πάνελ, δημιουργείται τεράστιος όγκος δεδομένων, ο οποίος κάνει την ανάλυση χρονοβόρα και επιρρεπή σε ανθρώπινα λάθη. Για τους παραπάνω λόγους, οι εταιρείες που προσφέρουν εναέριες θερμογραφήσεις είναι αδύνατο να εξυπηρετήσουν ταυτόχρονα μεγάλο αριθμό φωτοβολταϊκών πάρκων και το κόστος είναι πολλές φορές αποτρεπτικό για τις εταιρείες συντήρησης.

To Solar Inspectron AI αυτοματοποιεί την ανάλυση των δεδομένων αυτών, καθοδηγεί την καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων και προσφέρει έναν χάρτη για τον εύκολο εντοπισμό της θέσης των προβληματικών πάνελ. Επιπλέον, ο χάρτης που παρέχεται εγγυάται πως καμία βλάβη δεν παραλήφθηκε. Τέλος, επιτρέπει την αυτόματη δημιουργία αναφορών, με βάση της εγγύησης απόδοσης των πάνελ κάθε πάρκου, για την άμεση αντικατάσταση τους από τον κατασκευαστή.

Με αυτό τον τρόπο οι πελάτες μας μπορούν να μειώσουν τα κόστη της συντήρησης των φωτοβολταϊκών, να αυξήσουν την αποδοτικότητα των ομάδων συντήρησης, κρατώντας τα φωτοβολταϊκά πάρκα στην μέγιστη ενεργειακή απόδοση.

3. Ποια η εμπορική προσέγγιση της λύσης / Business Model;
Οι υπηρεσίες που προσφέρουμε είναι η ανάλυση δεδομένων των εναέριων θερμογραφήσεων αλλά και η συλλογή δεδομένων με ΣμηΕΑ. Η ανάλυση δεδομένων προσφέρεται ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη με βάση τα παρακάτω δύο μοντέλα: 

1) Software-as-a-Service (SaaS): 

Ο πελάτης έχει στην διάθεση του μία Cloud υπηρεσία με ένα φιλικό διαδικτυακό περιβάλλον για το upload δεδομένων, την πρόσβαση στους χάρτες των φωτοβολταϊκών πάρκων και τη λήψη των αναφορών. Επιπλέον, η ομάδα μας αναλαμβάνει την ανάλυση και τον ποιοτικό έλεγχο των αποτελεσμάτων με βάση τα διεθνή πρότυπα για την θερμογράφηση. Η συγκεκριμένη λύση απευθύνεται σε χειριστές ΣμηΕΑ και εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες συντήρησης φωτοβολταϊκών πάρκων και η κοστολόγηση της είναι με βάση το μέγεθος του κάθε πάρκου προς επιτήρηση.

2) On-premise: 

Εναλλακτικά, η υπηρεσία μας μπορεί να προσφερθεί ως ένα in-house εργαλείο και φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις και δομές του πελάτη ή σε Cloud servers. Η ανάλυση και ο ποιοτικός έλεγχος εκτελούνται από τις εσωτερικές δομές του πελάτη. Η συγκεκριμένη υπηρεσία απευθύνεται σε εταιρείες παραγωγής ενέργειας που διαθέτουν μεγάλο αριθμό φωτοβολταϊκών πάρκων και θέλουν να αναβαθμίσουν τις εσωτερικές διαδικασίες ελέγχου και συντήρησής τους. Το κόστος περιλαμβάνει την αγορά και εγκατάσταση της υπηρεσίας καθώς και συνεχόμενη ετήσια τεχνική υποστήριξη από την ομάδα μας.

4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα – milestones;
Αυτή τη στιγμή, είμαστε έτοιμοι να εξυπηρετήσουμε κυρίως τους πελάτες που επιθυμούν την υπηρεσία ως SaaS, παρέχοντας δωρεάν την ανάλυση για επιβλέψεις μεγέθους μέχρι και 2 MW. Πρωταρχικός μας στόχος είναι να δημιουργήσουμε Demos και Case Studies για την προώθηση της υπηρεσίας και να δείξουμε το μέγεθος των οικονομικών οφελών για τις εταιρείες συντήρησης και τους ιδιοκτήτες φωτοβολταϊκών πάρκων. 

 Έχουμε δημιουργήσει τις πρώτες επαφές με πελάτες στην Ελλάδα με τα πρώτα Demos, και προσπαθούμε να επεκταθούμε σε χώρες της Ευρώπης όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση για εναέριες θερμογραφήσεις. Παράλληλα, επιδιώκουμε χρηματοδοτήσεις μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων και VC funds για την επέκταση των υπηρεσιών μας με τη δυνατότητα ευρείας συλλογή δεδομένων.

5. Γιατί συμμετέχετε στον διαγωνισμό και τι περιμένετε από αυτόν;
Ο διαγωνισμός του MITEF έχει αποτελέσει μια σημαντική ευκαιρία να εξελίξουμε τις επιχειρηματικές μας δυνατότητες. Σε κάθε συνάντηση του διαγωνισμού, οι έμπειροι ομιλητές μας έχουν προσφέρει σημαντική καθοδήγηση ώστε να οργανώσουμε, μεθοδικά και αποτελεσματικά, την ανάπτυξη της επιχειρηματική μας ιδέας. Το mentoring που προσφέρεται είναι ένα σημαντικό εργαλείο και μας έχει βοηθήσει σε προσωπικό επίπεδο να αναγνωρίσουμε τα δυνατά και αδύναμα σημεία στην ομάδα μας. Είμαστε βέβαιοι ότι η εμπειρία και οι γνώσεις που αποκτήσαμε από το διαγωνισμό, θα είναι πολύτιμες για τις μελλοντικές επιχειρηματικές μας προσπάθειες.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.