Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

egg – enter•grow•go: Ο στυλοβάτης της καινοτομίας σε τουρισμό και πολιτισμό

Το πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης της Eurobank ανέλαβε την ανάπτυξη του πρώτου Συνεργατικού Σχηματισμού Καινοτομίας στους τομείς του τουρισμού και του πολιτισμού

Ξεκινώντας το Φεβρουάριο τον 9ο κύκλο του, το egg – enter•grow•go, το πρόγραμμα υποστήριξης της καινοτόμου επιχειρηματικότητας που διοργανώνει η Eurobank, μας είχε προϊδεάσει για νέες δράσεις και πρωτοβουλίες που επρόκειτο να ενδυναμώσουν το ρόλο του, να βελτιώσουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του και να ενισχύσουν το πλέγμα στήριξης που προσφέρει στις επιχειρήσεις.

Πράγματι, μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα, το πρόγραμμα ανακοίνωσε τη διεύρυνση της συνεργασίας του με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με στόχο τη διασύνδεση εταιρειών των δύο φορέων. Αμέσως μετά, το egg επιλέχθηκε από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας & Καινοτομίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, προκειμένου να αναπτύξει τον πρώτο ελληνικό Συνεργατικό Σχηματισμό Καινοτομίας (ΣΣΚ) στις ψηφιακές τεχνολογίες στους τομείς τουρισμού & πολιτισμού.

Μια συμμαχία με προοπτική!

Ο συγκεκριμένος Συνεργατικός Σχηματισμός (Cluster) Καινοτομίας αφορά τις ψηφιακές τεχνολογίες στους τομείς τουρισμού & πολιτισμού και έχει τη θεσμική υποστήριξη του ΕΟΤ και του ΣΕΤΕ, και τη συμβουλευτική υποστήριξη του Corallia του Ε.Κ. Αθηνά. Στο εν λόγω Cluster, στο οποίο η Eurobank λειτουργεί ως φορέας – αρωγός και το egg ως διαχειριστής, συμμετέχουν αρχικά δεκατρείς επιχειρήσεις, που έχουν αναπτύξει και παρέχουν, ήδη, ολοκληρωμένες λύσεις αξίας και τεχνολογικά προϊόντα αιχμής στους κλάδους του τουρισμού και του πολιτισμού.

Συμμετέχουν, επίσης, υποστηρικτικοί οργανισμοί καινοτομίας, έρευνας και δικτύωσης, με έδρα στην Ελλάδα που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο των ψηφιακών τουριστικών τεχνολογιών και εφαρμογών. Ανάμεσα σε αυτούς είναι το Ινστιτούτο Πληροφορικών Συστημάτων του Ερευνητικού Κέντρου Αθηνά, η Marine Traffic, η WebHotelier και η Workathlon.

Από το σύνολο των εταιρειών – μελών του ΣΣΚ τουρισμού & πολιτισμού, οι οκτώ είναι καινοτόμες επιχειρήσεις που έχουν υποστηριχθεί ενεργά από το egg και συγκεκριμένα οι Greeking.me, Keeano, Mentor, Moptil, SaMMy, Simpleapps, TEKMON και Triparound. Στο Cluster συμμετέχουν, επίσης, οι εταιρείες Ferryhopper, MarketingGreece, Tamasenco, Toulange και Santikos Collection. Στόχος είναι, εντός διετίας, ο αριθμός των επιχειρήσεων – μελών να υπερβαίνει τις τριάντα.

Όσον αφορά τα projects που έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα από τις εταιρείες, αυτά εστιάζουν, μεταξύ άλλων, σε στόχους θεματικές όπως είναι η βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας, η ανάδειξη της ελληνικής ιστορίας, η σύνθεση προσωποποιημένων προϊόντων για τουριστικές επιχειρήσεις και η αναβάθμιση του θαλάσσιου τουρισμού.

Τα projects, τα οποία συμβάλλουν στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων του Cluster και αποτελούν μέρος της στρατηγικής του, διεκδικούν χρηματοδότηση συνολικού ύψους 2,8 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του Προγράμματος της Γενικής Γραμματείας. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτά παίζουν τεχνολογίες αιχμής όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, η Επαυξημένη και
Εικονική Πραγματικότητα, ενώ πολλά από αυτά αφορούν προϊόντα λογισμικού ή εφαρμογές.

Στόχοι και επιδιώξεις

Επιδίωξη του Cluster είναι σε πρώτη φάση η αξιοποίηση της τεχνολογίας και του ψηφιακού περιεχομένου προς όφελος του επισκέπτη, που στόχος είναι να μπορεί να βιώνει νέες εμπειρίες σε μια εντελώς νέα «διάσταση». Παράλληλα, η «συμμαχία» αυτή στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του τουριστικού και πολιτιστικού προϊόντος και στη βέλτιστη αξιοποίηση του ισχυρού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που διαθέτει η χώρα μας, γνωρίζοντας ότι η παραγόμενη αξία ουσιαστικά θα επιστρέψει σε αυτήν.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μέσα από αυτήν την πρωτοβουλία μπορεί να προωθηθεί η οικονομική βιωσιμότητα της χώρας, η ανάπτυξη συνεργασιών και η επίτευξη οικονομιών
κλίμακας και σκοπού της ελληνικής αλυσίδας αξίας, επιχειρηματικότητας και καινοτομίας στη θεματική περιοχή των ψηφιακών εφαρμογών και τεχνολογιών τουρισμού & πολιτισμού.
Οι στόχοι αυτοί συνδέονται άμεσα με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες της Eurobank, που έχει κατακτήσει τη θέση της ως τράπεζας του τουρισμού και συμβάλλει στην ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς με όλα τα μέσα, συμπεριλαμβανομένης κυρίως της τεχνολογίας και της ψηφιακής αναβάθμισης.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις