StartUpper

Enough: Ποια είναι η Startup που επενδύει το Ίδρυμα Ωνάση

Στη δεύτερη επένδυσή του για το 2021, προχώρησε μέσα στον Ιούνιο η Olympic Investments, ο επενδυτικός βραχίονας του Ιδρύματος Ωνάση. Μετά την Onward από την Ολλανδία, στη χρηματοδότηση της οποίας συμμετείχε τον περασμένο Απρίλιο, η επενδυτική εταιρεία επέλεξε την ENOUGH, μια Startup από το Ηνωμένο Βασίλειο και συγκεκριμένα τη Γλασκώβη.

Η εταιρεία χρησιμοποιεί μια διαδικασία ζύμωσης μηδενικών αποβλήτων για να αναπτύξει ένα προϊόν μυκοπρωτεΐνης που ονομάζεται Abunda. Το συγκεκριμένο προϊόν αναπτύσσεται από μύκητες που τροφοδοτούνται με ανανεώσιμη γεωργική πρώτη ύλη, περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα και έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Η Enough πουλάει αυτήν την πρωτεΐνη στη συνέχεια σε εταιρείες που τη χρησιμοποιούν ως βασικό συστατικό για την παραγωγή «vegan» κρέατος, θαλασσινών και γαλακτοκομικών προϊόντων. Μεταξύ των εταιρειών με τις οποίες έχει συνεργαστεί η Startup είναι η Unilever, η οποία χρησιμοποιεί το προϊόν στη σειρά φυτικών προϊόντων της Vegetarian Butcher, καθώς και η  αλυσίδα Marks & Spencer, η οποία χρησιμοποιεί επίσης την πρωτεΐνη για τη δημιουργία vegan προϊόντων.

Στόχος της ENOUGH είναι να παράγει 1 εκατομμύριο τόνους μυκοπρωτεΐνης κάθε χρόνο έως το 2032. Στην πορεία προς την επίτευξη του στόχου αυτού την εταιρεία έχουν υποστηρίξει μέχρι σήμερα επενδυτές από τη Silicon Valley αλλά και η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω του προγράμματος Horizon 2020 από το οποίο έλαβε επιχορήγηση 17 εκατ. ευρώ. Στη νέα χρηματοδότηση, ηγήθηκε μαζί με το Ίδρυμα Ωνάση, η εταιρεία Nutreco από την Ολλανδία, η οποία παράγει ζωοτροφές και μεταποιημένα προϊόντα κρέατος. Στον γύρο συμμετείχε επίσης η AXA IM Alts, βραχίονας της γνωστής ασφαλιστικής εταιρείας Axa, η HAL Investments, η Tailored Solutions και άλλοι υπάρχοντες επενδυτές.

Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Jim Laird, τα κεφάλαια αυτά, θα βοηθήσουν την Enough να αναπτυχθεί πιο γρήγορα, να αυξήσει τις συνεργασίες της και την πρόσβαση της στην αγορά. Σημειώνεται ότι η αγορά των «εναλλακτικών» προϊόντων κρέατος έχει εξελιχθεί σε μια υπολογίσιμη δύναμη, και όλο και περισσότερες εταιρείες επιλέγουν να ενισχύσουν το «χαρτοφυλάκιο» προϊόντων τους με τέτοιες επιλογές. Την ίδια ώρα πολλές Startups έχουν μπει επίσης στο «παιχνίδι» με εξειδικευμένη τεχνογνωσία και ανάπτυξη λύσεων όπως αυτή της Enough. Πρόσφατα είδαμε για παράδειγμα τη συνεργασία της Pepsi με την Beyond Meat για τη δημιουργία φυτικών ποτών και σνακ, όπως και την ανάδειξη μιας σειράς εταιρειών που ειδικεύονται σε “φυτικά” θαλασσινά.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις