Έχοντας δημιουργήσει περισσότερες από 400 ακουστικές ξεναγήσεις σε αξιοθέατα και μουσεία καθώς και βόλτες στην πόλη σε πάνω από 15 χώρες, η Clio Muse Tours εξειδικεύεται στη σύνδεση πολιτιστικών φορέων με την τουριστική αγορά.
Η έλευση της πανδημίας έφερε ραγδαία ψηφιοποίηση τόσο στο χώρο του τουρισμού, όσο και σε αυτόν του πολιτισμού. Από τη μια όλο και περισσότερα μουσεία υιοθετούν ψηφιακές λύσεις και από την άλλη οι ταξιδιώτες στράφηκαν σε τεχνολογικά μέσα που τους προσφέρουν ευελιξία και αυτονομία. Μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια οι ακουστικές ξεναγήσεις και οι εικονικές περιηγήσεις έγιναν η νέα τάση στον τουρισμό.
Πολύ πριν η πανδημία φέρει τις νέες αυτές αλλαγές, τρεις φιλόδοξοι Startuppers, ο Ανδρέας Φατούρος, η Δάφνη Τσεβρένη και ο Γιάννης Νικολόπουλος, είχαν βάλει στόχο να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της παγκόσμιας πολιτιστικής συνείδησης αναπτύσσοντας τεχνολογικά εργαλεία που θα πρωτοπορήσουν ως παγκόσμιοι ψηφιακοί ξεναγοί.
Έτσι το 2014 γεννήθηκε η Clio Muse Tours, η οποία από τότε δημιουργεί και διαμοιράζει υψηλής ποιότητας ψηφιακές ξεναγήσεις (self-guided tours) σε όλο τον κόσμο. Ξεκινώντας από την Ελλάδα, η εταιρεία επεκτάθηκε τα πρώτα χρόνια στην Ιταλία και στην Ολλανδία και στη συνέχεια στην Τουρκία και την Ισπανία.
Σήμερα έχει περισσότερες από 400 ακουστικές ξεναγήσεις σε μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς σε 15 χώρες και μέχρι το τέλος του 2021 θα έχει προσθέσει 100 νέες ξεναγήσεις σε 20 νέους προορισμούς.
Από τη Ρώμη, τη Μαδρίτη και τη Βαρκελώνη στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο και τη Βαρσοβία, οι ακουστικές ξεναγήσεις της Clio Muse Tours αναδεικνύουν τις διάφορες πτυχές της πολιτιστικής μας κληρονομιάς μέσα από την ιστορία, τη γαστρονομία, την τέχνη και την αρχιτεκτονική.
Επιπλέον, μερικά από τα πιο εμβληματικά μουσεία της χώρας αλλά και σημαντικοί οργανισμοί έχουν συνεργαστεί με την Clio Muse Tours για τη δημιουργία ξεναγήσεων που αναδεικνύουν την πλούσια ιστορία της Ελλάδας. Ανάμεσα σε άλλα, η εταιρεία έχει δημιουργήσει ακουστικές ξεναγήσεις για τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης και του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου αλλά και για εκθέσεις σε εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους με πιο πρόσφατη την έκθεση «You and AI» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση στο Πεδίον του Άρεως.
Από τα πιο αξιόλογα και πρωτότυπα project ήταν και η ψηφιακή-ακουστική ξενάγηση «Φράγμα Μαραθώνα: Η ζωή στον οικισμό», που ολοκληρώθηκε σε συνεργασία με την ΕΥΔΑΠ τη χρονιά που πέρασε. Η εταιρεία είναι γνωστή για την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών και έχει αποσπάσει βραβεία για το επιχειρηματικό μοντέλο της αλλά και για την καινοτόμο μεθοδολογία συγγραφής περιεχομένου, η οποία δημιουργήθηκε μετά από εκτενή έρευνα δύο χρόνων σε συνεργασία με ελληνικά μουσεία.
Μάλιστα φέτος, σημείωσε από τις πιο σημαντικές διακρίσεις στον τομέα της βιωσιμότητας στον τουρισμό ως μία από στις 25 νικήτριες εταιρείες του Διαγωνισμού Νεοφυών Επιχειρήσεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών. Μέσα από 10.000 υποψηφιότητες από 138 χώρες, η Clio Muse Tours βραβεύτηκε για το Στόχο 8 «Αξιοπρεπής Εργασία και Οικονομική Ανάπτυξη».
Τα τεχνολογικά εργαλεία που έχει αναπτύξει δίνουν τη δυνατότητα σε επαγγελματίες από το χώρο του τουρισμού και του πολιτισμού να δημιουργήσουν ακουστικές και εικονικές ξεναγήσεις για αξιοθέατα, περιπάτους στην πόλη και roadtrips ενδυναμώνοντας έτσι τις τοπικές κοινότητες. Στη συνέχεια, μέσω της συνεργασίας της με τους μεγαλύτερους ταξιδιωτικούς ιστότοπους παγκοσμίως αλλά και με κορυφαίες διαδικτυακές εταιρείες ταξιδιών όπως το TripAdvisor και η Booking.com, διανέμει τις ξεναγήσεις σε μια παγκόσμια κοινότητα.
Ήδη από το 2018 η Clio Muse Tours είχε βραβευτεί πανευρωπαϊκά για το πλάνο της για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη του Άμστερνταμ στο διαγωνισμό της Booking.com αλλά και από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών στο διαγωνισμό «Βιώσιμης-Καινοτόμου & Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας. Το 2019 διακρίθηκε στην πρώτη θέση του Global Innovation through Science and Technology (GIST) στη Χάγη. «Όταν ξεκινήσαμε το 2014 αντιμετωπίσαμε αρκετές προκλήσεις.
Πολλοί πολιτιστικοί φορείς στην Ελλάδα αντιμετώπιζαν τα νέα ψηφιακά μέσα με διστακτικότητα, ενώ ακόμα και οι μεγαλύτερες ταξιδιωτικές πλατφόρμες δεν ήταν θετικές προς τις ακουστικές ξεναγήσεις», λέει η Δάφνη Τσεβρένη. «Στη συνέχεια κερδίσαμε σιγά σιγά την εμπιστοσύνη των εγχώριων πολιτιστικών φορέων και το όνομά μας έγινε γνωστό στους επαγγελματίες από το χώρο του τουρισμού», προσθέτει η συνιδρύτρια και CFO της Clio Muse Tours. Το 2019, η Clio Muse Tours εξυπηρέτησε 50.000 ταξιδιώτες παγκοσμίως δεκαπλασιάζοντας τον τζίρο της.
Φέτος, τους καλοκαιρινούς μήνες της τουριστικής σεζόν σημείωσε 37% αύξηση στις πωλήσεις σε σχέση με το καλοκαίρι του 2019. «Τα φετινά ποσοστά μάς γεμίζουν με χαρά, γιατί δείχνουν ότι τα προϊόντα μας έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών, αλλά και αισιοδοξία, γιατί φαίνεται ότι ο τουρισμός ανακάμπτει με ταχείς ρυθμούς», σημειώνει η κα Τσεβρένη.
«Η πανδημία μάς έφερε νέες προκλήσεις αλλά μας άνοιξε και νέους δρόμους στο χώρο του πολιτισμού. Έχουμε ήδη ξεκινήσει συνεργασίες με μεγάλα ελληνικά μουσεία για τη δημιουργία τουριστικών προϊόντων (ξεναγήσεις με ηλεκτρονικό εισιτήριο), τα οποία θα διατίθενται μέσω της πλατφόρμας μας και στα μεγαλύτερα online τουριστικά πρακτορεία.»