LAW GAME: 3D παιχνίδια, VR και AI αναβαθμίζουν την εκπαίδευση των αστυνομικών αρχών

Το εμβληματικό project, στο οποίο συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο της Κύπρου και η Helvia θα αναπτύξει και θα σχεδιάσει ένα σύστημα εκπαίδευσης βασισμένο σε «παιχνίδια σοβαρού σκοπού».

Το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου συμμετέχει ενεργά στο LAW-GAME έχοντας αναλάβει τον ρόλο του Συντονιστή του Έργου αλλά και ως Υπεύθυνος Διάχυσης και Επικοινωνίας. Το LAW-GAME θα αναπτύξει και θα σχεδιάσει ένα σύστημα εκπαίδευσης βασισμένο σε «παιχνίδια σοβαρού σκοπού» (serious games), στην εικονική πραγματικότητα και σε μεθόδους τεχνητής νοημοσύνης. Το σύστημα θα προσφέρει μία προηγμένη μαθησιακή εμπειρία, ενώ θα αξιολογεί παράλληλα την επάρκεια των εκπαιδευομένων στη διενέργεια εγκληματολογικής έρευνας, την αποτελεσματική ανάκριση, τον εντοπισμό και τη μετρίαση ενδεχόμενων τρομοκρατικών επιθέσεων, και τη συλλογή στοιχείων κατά την έρευνα τροχαίων ατυχημάτων, με στόχο την απόκτηση προηγμένων δεξιοτήτων στις παραπάνω διαδικασίες.

Ως Συντονιστής του Έργου το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο έχει αναλάβει την γενική διαχείριση του έργου και συντονίζει τις ενέργειες των 19 οργανισμών-εταίρων της Κοινοπραξίας. Στο ρόλο του Υπεύθυνου Διάχυσης και Επικοινωνίας το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου συντονίζει την διάδοση των εξελίξεων αλλά και την προώθηση του οράματος, σκοπού και στόχων που θα επιτευχθούν μέσα από το έργο.

Τα τελευταία χρόνια, ο τομέας της εκπαίδευσης και κατάρτισης αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα «παιχνίδια σοβαρού σκοπού». Μέσα από την αξιοποίηση τεχνολογιών προσομοίωσης και τρισδιάστατης απεικόνισης, τα «παιχνίδια σοβαρού σκοπού» είναι σε θέση να δημιουργήσουν έναν οπτικό ρεαλισμό σε τεχνητά περιβάλλοντα, εξασφαλίζοντας τη γνώση μέσα από τη βιωματική εμπειρία του χρήστη. Η ενσωμάτωση των serious games στις διαδικασίες και τις μεθόδους επιβολής του νόμου, επιτρέπει τη δημιουργία ενός διαδραστικού και οπτικά ενισχυμένου περιβάλλοντος, μέσα στο οποίο οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να έρθουν αντιμέτωποι με σκηνές εγκλήματος ή τρομοκρατικών επιθέσεων και να εξερευνήσουν περίπλοκα περιστατικά και πιθανές λύσεις σε ένα ρεαλιστικό αντίγραφο του πραγματικού κόσμου.

Μέσω της ενεργής συνεργασίας με τα όργανα επιβολής του νόμου, το LAW-GAME θα προσδιορίσει τα απαραίτητα προσόντα και γνώσεις που πρέπει να καλλιεργηθούν από τους τελικούς χρήστες, και θα επισημάνει τους τομείς, όπου πρέπει να γεφυρωθούν τα κενά στην εκπαίδευση τους. Το έργο θα δημιουργήσει μία διαδικασία εκπαίδευσης σε εικονικό περιβάλλον, που θα διασφαλίζει τη δέσμευση και την αφοσίωση του εκπαιδευομένου, θα αυξάνει την προσοχή και την εγρήγορσή του, παράγοντας έτσι πιο επιτυχημένα μαθησιακά αποτελέσματα από τα παραδοσιακά μοντέλα εκπαίδευσης.

Μεταξύ των εταίρων του εμβληματικού έργου βρίσκεται και η Helvia. Η εταιρεία έχει ηγετική θέση στην ανάπτυξη διαδραστικών chatbots σύμφωνα με τις ανάγκες του project, έχοντας αναπτύξει ψηφιακούς βοηθούς υποβοηθούμενους από τεχνητή νοημοσύνη για πολλούς μεγάλους οργανισμούς. Χρησιμοποιώντας το Helvia Bot Framework, η Helvia θα δημιουργήσει διαδραστικούς χαρακτήρες συνομιλίας για εκπαιδευτικές εμπειρίες που λαμβάνουν χώρα σε περιβάλλοντα gaming και VR. Επιπλέον, μέσω της no-code κονσόλας Helvia Portal+ για το σχεδιασμό διαδραστικών εμπειριών, η Helvia θα αναπτύξει ένα εργαλείο συγγραφής για σενάρια εκπαίδευσης.

«Μέσα από τη χρήση του συστήματος LAW-GAME oι τελικοί χρήστες θα εχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μία μοναδική βιωματική εκπαιδευτική εμπειρία, να αναπτύξουν δεξιότητες και προσόντα μέσω μιας συμμετοχικής, χωρίς χωρικούς περιορισμούς εκπαιδευτικής διαδικασίας και ψηφιακά ενεργής συνεργασίας όπου θα οδηγήσει στην αποτελεσματική αλληλεπίδραση τους με ποικίλες και κατανεμημένες ομάδες επαγγελματιών στον τομέα επιβολής νόμου και τον κλάδο της δικαιοσύνης, στο πλαίσιο δια-οργανωτικών και διεθνών συνεργασιών» ανέφερε για το LAW-GAME η Συντονίστρια του έργου, Κατερίνα Μαργαρίτη, ανώτερη Ερευνήτρια στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.

«Οι ρεαλιστικές προσομοιώσεις που θα υλοποιήσουμε στο έργο χρησιμοποιούν τις τελευταίεςωεξελίξεις σε καινοτόμες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού, η εικονική πραγματικότητα, η τρισδιάστατη ψηφιακή μοντελοποίηση, τα κοινωνικά και ασφαλή συστήματα υπολογιστικού νέφους κ.ά. και εστιάζουν σε τέσσερις κυρίως τομείς: την έρευνα στον τόπο του εγκλήματος, την ανακριτική και διαπραγματευτική διαδικασία, τις προβλέψεις τρομοκρατικών επιθέσεων, τη δυναμική των οχημάτων και την ανάλυση αυτοκινητιστικών ατυχημάτων”, συμπλήρωσε η κα Μαργαρίτη.

Η Κοινοπραξία του LAW-GAME ξεκίνησε τις δραστηριότητές της με την εναρκτήρια διαδικτυακή συνάντησή της, στις 6 και 7 Σεπτεμβρίου 2021, και εργάζεται έκτοτε εντατικά για την ανάπτυξη των πιλοτικών εφαρμογών και λύσεων, που προβλέπονται στο πλαίσιο του έργου. Σημαντικοί τελικοί χρήστες του προτεινόμενου συστήματος εκπαίδευσης, όπως η Ελληνική Αστυνομία, η Υπηρεσία Προστασίας της Ρουμανίας, η Κρατική Υπηρεσία Προστασίας της Δημοκρατίας της Μολδαβίας, το Εγκληματολογικό Κέντρο της Λιθουανίας και η Βασκική Αστυνομία, αποτελούν μέρος της κοινοπραξίας και κατέχουν καίριο ρόλο στην υλοποίηση και αξιολόγηση των προσφερόμενων λύσεων.

Προσφέροντας τις εξειδικευμένες γνώσεις τους στο σχεδιασμό των διαφορετικών σεναρίων εφαρμογής του έργου συμβάλλουν στην αποδοτικότητα του συστήματος εκπαίδευσης καθώς λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες και οι απαιτήσεις των εκπαιδευομένων στους τέσσερις τομείς εστίασης του έργου. Επιπλέον, και μαζί με άλλους τελικούς χρήστες, θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στα διαδραστικά ψηφιακά παιχνίδια και τις εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας που θα αναπτύξει το έργο και θα δοκιμαστούν εκτενώς σε τέσσερις διαφορετικούς χώρους πιλοτικών δοκιμών ανά την Ευρώπη.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις