Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Delivery Hero: Η ιστορία πίσω από την άνοδο του παγκόσμιου ηγέτη του food delivery

Η ιστορία της Delivery Hero ξεκινά το Μάιο του 2011, όταν οι Niklas Östberg, Kolja Hebenstreit, Markus Fuhrmann and Lukasz Gadowski ξεκίνησαν τη νεοφυή επιχείρηση έχοντας από την αρχή ως στόχο όχι μόνο να κάνουν disrupt στη γερμανική αγορά του food delivery αλλά να ανατρέψουν όλα τα δεδομένα στο παγκόσμιο industry διανομής φαγητού και βασικών ειδών.

Μια ολιστική και αυτοματοποιημένη εμπειρία delivery με επίκεντρο τους καταναλωτές. Αυτό είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της στρατηγικής της Delivery Hero, του γερμανικού ομίλου ο οποίος μία δεκαετία μετά το ξεκίνημά του ως μια μικρή Startup με έδρα το Βερολίνο, αποτελεί έναν από τους κορυφαίους «παίκτες» στην παγκόσμια αγορά της διανομής φαγητού, με παρουσία σε περισσότερες από 50 χώρες διεθνώς και έσοδα που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ.

Η ιστορία της Delivery Hero ξεκινά το Μάιο του 2011, όταν οι Niklas Östberg, Kolja Hebenstreit, Markus Fuhrmann and Lukasz Gadowski ξεκίνησαν τη νεοφυή επιχείρηση έχοντας από την αρχή ως στόχο όχι μόνο να κάνουν disrupt στη γερμανική αγορά του food delivery αλλά να ανατρέψουν όλα τα δεδομένα στο παγκόσμιο industry διανομής φαγητού και βασικών ειδών.

Η πρωτοφανής επιτυχία της Delivery Hero οφείλεται, μεταξύ άλλων, σε τρία βασικά στοιχεία. Στο όραμα της εταιρείας για μια πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία παραγγελιοδοσίας με άξονα τις νέες τεχνολογίες όπως το cloud, τη δημιουργία μιας καθόλα αδιάλειπτης εμπειρίας χρήστη και στη φιλόδοξη επενδυτική δραστηριότητα, με ορίζοντα πολύ πιο μακριά από τα γερμανικά σύνορα.

Αυτοί οι τρεις πυλώνες αποτέλεσαν εξ’ αρχής αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής της Delivery Hero, αποδεικνύοντας πως η επιτυχία μιας εταιρείας σε βάθος χρόνου εξαρτάται, σε μεγάλο βαθμό, από το μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και τον βαθμό προσήλωσης σε αυτόν.

Υπό την καθοδήγηση του CEO Niklas Östberg και του Fabian Siegel, η Delivery Hero παρουσίασε ισχυρή δυναμική από τα πρώτα της κιόλας βήματα, τραβώντας τα βλέμματα των απανταχού επενδυτών. Τον Νοέμβριο του 2011, η εταιρεία έλαβε την πρώτη της χρηματοδότηση, αντλώντας το ποσό των 4 εκατ. ευρώ, ενώ την ίδια χρονιά «μπήκε» στις αγορές της Αυστραλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Την παρθενική χρηματοδότηση των 4 εκατ. ευρώ ακολούθησε, τα επόμενα χρόνια, ένας μεγάλος αριθμός χρηματοδοτήσεων, με αποκορύφωμα τη συνολική επένδυση ύψους 500 εκατ. ευρώ από την Rocket Internet για το 30% του γερμανικού ομίλου το Δεκέμβριο του 2014. Λίγους μήνες νωρίτερα, η Delivery Hero είχε αντλήσει 350 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο ποσό που είχε σηκώσει ευρωπαϊκή Startup από το 2009. Το Μάιο του 2017, η Naspers, ένας από τους μεγαλύτερους επενδυτές σε επιχειρήσεις τεχνολογίας, επένδυσε 387 εκατ. ευρώ στην Delivery Hero ενώ μέχρι σήμερα παραμένει ο μεγαλύτερος μέτοχος του γερμανικού ομίλου. Αυτές είναι μόνο μερικές από τις χρηματοδοτήσεις της Delivery Hero την προηγούμενη δεκαετία, κατά τη διάρκεια της οποίας συμμετείχε σε αρκετούς ακόμα γύρους, αποκτώντας ολοένα και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη μεταξύ των επενδυτών, ανατροφοδοτώντας παράλληλα το σχέδιό της για μια ταχύτατη και ταυτόχρονα ευχάριστη εμπειρία delivery.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, εκτός από την τεχνολογικά καινοτόμα πλατφόρμα και την πρόσβαση σε μεγάλα κεφάλαια, το “success story” της Delivery Hero βασίζεται στις συνεχόμενες επενδυτικές κινήσεις που πραγματοποιεί σταθερά ο γερμανικός όμιλος. Από το 2011, η Delivery Hero έχει πραγματοποιήσει σχεδόν 30 εξαγορές, αποκτώντας μεγάλα ερείσματα στις αγορές της Ευρώπης, της Ασίας, της Λατινικής Αμερικής και της Μέσης Ανατολής. Hungryhouse (Ηνωμένο Βασίλειο), pizza.de (Γερμανία), Talabat (Μέση Ανατολή/Βόρεια Αφρική), foodpanda (Ασία) Yemeksepeti (Τουρκία) και πιο πρόσφατα η Glovo (Ισπανία), είναι μόλις μερικές από τις εξαγορές της Delivery Hero, με τις οποίες επεκτείνεται με ταχύτατους ρυθμούς σε νέες περιοχές, αξιοποιώντας στο έπακρο τα αντληθέντα κεφάλαια.

Ο γερμανικός όμιλος διαθέτει ισχυρή παρουσία και στην Ελλάδα, έχοντας προχωρήσει στην εξαγορά του deliveras.gr το 2018, και της efood τρία χρόνια νωρίτερα. Μάλιστα, μέσω της συμφωνίας με τον γερμανικό όμιλο η efood αναδείχθηκε σε ηγέτη της εγχώριας αγοράς διανομής φαγητού. Αξίζει να σημειωθεί πως η Delivery Hero βρίσκεται πίσω από την εξαγορά ορόσημο της ελληνικών συμφερόντων, InstaShop, ύψους 360 εκατ. δολαρίων, ένα από τα μεγαλύτερα deals στο ευρύτερο ελληνικό οικοσύστημα των Startups.

Η στρατηγική της Delivery Hero κατά τη διάρκεια της περασμένης δεκαετίας στέφθηκε, όπως μαρτυρούν και τα νούμερα, με απόλυτη επιτυχία. Ενδεικτικά, τα έσοδα από 42 εκατ. ευρώ το 2013 εκτοξεύθηκαν το 2019 σε 1,2 δισ. ευρώ, ενώ από μικρή Startup η Delivery Hero έχει εξελιχθεί σε ένα μεγάλου μεγέθους όμιλο, απασχολώντας χιλιάδες εργαζόμενους και εξυπηρετώντας εκατοντάδες εκατομμύρια παραγγελίες ετησίως. Μόνο το τρίτο τρίμηνο του 2021, οι πλατφόρμες των εταιρειών της Delivery Hero εξυπηρέτησαν συνολικά 791 εκατομμύρια παραγγελίες, σημειώνοντας άνοδο 52% σε ετήσια βάση.

Η Delivery Hero εκτός από έναν μεγάλο, πλέον, «παίκτη» στην ευρωπαϊκή αγορά του food delivery, αποτελεί μία από τις πιο κραταιές επιχειρήσεις της Γερμανίας, η οποία εκτός των άλλων δραστηριοποιείται και στον κλάδο του quick commerce. Το 2014, βρέθηκε μεταξύ των τριών ταχύτερα αναπτυσσόμενων γερμανικών Startups, ενώ τρία χρόνια αργότερα μπήκε στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, Για σχεδόν μια διετία η Delivery Hero ήταν η μεγαλύτερη εισηγμένη ευρωπαϊκή εταιρεία τεχνολογίας στη γερμανική χρηματαγορά. Το 2020 η Delivery Hero μπήκε στον δείκτη DAX, ούσα και επίσημα ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στο σύγχρονο γερμανικό επιχειρείν.

Παρά το γεγονός πως τα τελευταία χρόνια έχει κληθεί να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις, τόσο εξαιτίας της πανδημίας όσο και λόγω της κλιμακούμενης «μάχης» στη Γερμανία για το θρόνο του food delivery, η Delivery Hero το 2021 κατέγραψε ισχυρές οικονομικές επιδόσεις και παρέμεινε ιδιαίτερα δραστήρια επενδυτικά. Την προηγούμενη εβδομάδα ανακοινώθηκε η απόκτηση της πλειοψηφίας των μετοχών της ισπανικής Glovo, ενώ είχε προηγηθεί το κλείσιμο της συμφωνίας-μαμούθ για την εξαγορά της νοτιοκορεατικής Woowa Brothers έναντι 4 δισ. δολαρίων. Μολονότι η αγορά του food delivery είναι επιρρεπής σε ραγδαίες μεταβολές, είναι σίγουρο πως το όνομα της Delivery Hero θα μας απασχολήσει σε μεγάλο βαθμό και τη νέα χρονιά.

Διαβάστε επίσης:

H Delivery Hero εξαγοράζει τη μικρή λιανική του Ομίλου Μούχαλη και γίνεται κυρίαρχος στην ελληνική αγορά

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις