Gen Zers & Millennials διαμορφώνουν νέα trends στις συνθήκες εργασίας

Καθώς η αγορά εργασίας βρίσκεται ήδη σε μία περίοδο αναδιαμόρφωσης, τα πορίσματα της έρευνας Workmonitor της Randstad υπογραμμίζουν ότι η επιστροφή στον χώρο εργασίας δεν θα είναι ποτέ ίδια.

Με βάση μια πρόσφατη έρευνα της Randstad, σχετικά με τις τάσεις που έχουν δημιουργηθεί στον χώρο εργασίας και τις συνήθειες το Gen Zers και Millennials παρατηρήθηκε σχεδόν το ⅓ των νέων που συμμετείχαν στο Workmonitor αναζητούν ενεργά για την επόμενη επαγγελματική τους ευκαιρία (28,4% της Gen Z και 28% των Millennials).

Χωρίς αυτό να σημαίνει πως είναι δυσαρεστημένοι από την εργασία τους, απλώς κάποιο (47%)  θέλουν να εξασφαλίσουν ένα «δίχτυ προστασίας» σε περίπτωση απώλειας της τρέχουσας θέσης τους. 

Προσωπική και επαγγελματική ζωή

Ιδιαίτερα η νεότερη γενιά, έχει διαμορφώσει μια ανερχόμενη τάση, όπου στην ιεράρχηση των υποχρεώσεων, πρώτη έρχεται η προσωπική ζωή (59%).

Μάλιστα, το 40% θα επέλεγε να μην εργαστεί καθόλου σε περίπτωση που οι οικονομικές του αποδοχές δεν αποτελούσαν τροχοπέδη για την προσωπική του διαβίωση (48% παγκοσμίως).  Σίγουρα, η νέα γενιά θέλει να κάνει τις εταιρείες να καταλάβουν πως υπάρχει ανάγκη για διατήρηση των ισορροπιών, ιδιαίτερα μετά την έξαρση των περιπτώσεων «burnout». 

Το 95% δήλωσε πως η τήρηση των ισορροπιών μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής δύναται να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την μελλοντική τους καριέρα.

Το 37% των Gen Zers και το 34% των Millennials δηλώνουν πρόθυμοι να αποχωρήσουν σε περίπτωση που η εργασία τους επηρέαζε αρνητικά την προσωπική τους ζωή, ενώ το 39% της Gen Z γενιάς και το 42% των Millennials έχουν αποχωρήσει από την εργασία τους στο παρελθόν, λόγω απώλειας της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Οι εργοδότες δεν ανταποκρίνονται αναλόγως στις ανάγκες των ταλέντων 

Μετά την πανδημία και την εδραίωση της εργασίας εξ αποστάσεως, η επιστροφή στον χώρο εργασίας δεν θα είναι ποτέ η ίδια. Οι Έλληνες εργαζόμενοι προτάσσουν την ανάγκη τους για ευέλικτο ωράριο (85%) και την ευελιξία, τόσο στον χρόνο όσο και στον χώρο. Μάλιστα, το 28% των ερωτηθέντων εργαζομένων δήλωσαν ότι θα αρνούνταν μια θέση εργασίας που δεν θα τους παρείχε ευελιξία στον τόπο εργασίας. 

Είναι πλέον σαφές ότι ένα νέο μοντέλο εργασίας αναδύθηκε μέσα στην πανδημία για τους εργαζόμενους, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, δίνοντας ώθηση σε μεταβολές που μπορούν να λάβουν μόνιμο χαρακτήρα και να αλλάξουν ριζικά το επαγγελματικό τοπίο. Καθώς η αγορά εργασίας βρίσκεται ήδη σε μία περίοδο αναδιαμόρφωσης, τα πορίσματα της έρευνας Workmonitor της Randstad υπογραμμίζουν ότι η επιστροφή στον χώρο εργασίας δεν θα είναι ποτέ ίδια. Παρόλα αυτά, τη στιγμή που οι επιχειρήσεις αδυνατούν να προσελκύσουν νέα ταλέντα παρατηρείται ότι οι εργοδότες δεν προσανατολίζονται αντίστοιχα προς την ικανοποίηση των αναγκών τους. 

Οι νεότερες γενιές εργαζομένων δίνουν προτεραιότητα στις αξίες τους

Οι Έλληνες Gen Zers και Millennials, μεταξύ άλλων, αξιολογούν σε μεγάλο βαθμό την συμβατότητα της κουλτούρας της εταιρείας με τις προσωπικές τους αξίες: Το 52% των Gen Zers και το 50% των Millennials είναι διατεθειμένοι να απορρίψουν μια ευκαιρία από μια εταιρεία που η πολιτική της, δεν συνάδει με τις δικές του αντιλήψεις.

Ενώ και οι δύο γενιές τάσσονται υπερ της συμπερληπτικότητας και της ισότητας στους χώρους εργασίας. 

Προτεραιότητα η συνεχής εκπαίδευση και κατάρτιση των εργαζομένων  

Οι νέοι εργαζόμενοι δηλώνουν πρόθυμοι να εξελίξουν τις υπάρχουσες δεξιότητές τους καθώς και να μάθουν νέα πράγματα ώστε να προωθήσουν την καριέρα τους (61%)

Τα βασικά στοιχεία των 12 τελευταίων μηνών, αναφορικά με τις αποδοχές και τις παροχές προς τους εργαζόμενους διαμορφώνονται ως εξής:

  • Το 26% των εργαζομένων έχουν λάβει αύξηση στις οικονομικές τους αποδοχές.
  • Το 15% των εργαζομένων έχουν λάβει αυξημένες παροχές (χορήγηση ετήσιας άδειας, υγειονομική περίθαλψη, σύνταξη, κ.λπ.)
  • Το 12% των εργαζομένων έχουν λάβει αυξημένη στήριξη για τις οικογένειες και τα εξαρτώμενα μέλη (στήριξη για τη φροντίδα των παιδιών, γονική άδεια, άδεια φροντίδας)
  • Το 21% των εργαζομένων έχουν λάβει αυξημένες ευκαιρίες επαγγελματικής κατάρτισης ή ανάπτυξης

Η τελευταία έρευνα Workmonitor της Randstad, του παγκόσμιου ηγέτη στον κλάδο των υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού, με συνολικό δείγμα 35.000 εργαζομένους, σε 34 αγορές, διεξήχθη το διάστημα 21 Φεβρουαρίου – 13 Μαρτίου 2022, ενώ στην Ελλάδα η συμμετοχή ξεπέρασε τους 800. Τα στοιχεία της έρευνας καταδεικνύουν την επιτακτική ανάγκη για τις επιχειρήσεις να συμπεριλάβουν στη στρατηγική τους, τη νέα δυναμική μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών, η οποία επηρεάζεται από την έλλειψη ταλέντων στην αγορά.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις