Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Lidl Ελλάς: 24 χρόνια πρωταγωνιστές σε βιώσιμη ανάπτυξη και προστασία περιβάλλοντος!

Αναμφίβολα, για τη Lidl Ελλάς η έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης δεν είναι μια πρόσφατη υπόθεση. Είναι μέρος της φιλοσοφίας της και την συνοδεύει σε όλη την πορεία της εξέλιξης της, ενώ με τις δραστηριότητές της επιδρά στη ζωή του πλανήτη και προδιαγράφει την επόμενη ημέρα όλων μας.

Εδώ και 24 χρόνια, η Lidl Ελλάς φροντίζει για τους δικούς της ανθρώπους και την προοπτική τους, ενδιαφέρεται για το κοινωνικό σύνολο και την ευημερία του, αγωνίζεται για την προστασία του περιβάλλοντος. Γιατί η εταιρεία πετυχαίνει τους στόχους που θέτει; Επειδή αφουγκράζεται, προσαρμόζεται και αντιδρά με ρεαλισμό και αυτογνωσία.

Αναμφίβολα, για τη Lidl Ελλάς η έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης δεν είναι μια πρόσφατη υπόθεση. Είναι μέρος της φιλοσοφίας της και την συνοδεύει σε όλη την πορεία της εξέλιξης της, ενώ με τις δραστηριότητές της επιδρά στη ζωή του πλανήτη και προδιαγράφει την επόμενη ημέρα όλων μας.

H Lidl Ελλάς έχει κάνει πολλά και στοχευμένα βήματα στην κατεύθυνση της μείωσης του οικολογικού αποτυπώματος. Προμηθεύεται πρώτες ύλες με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Μειώνει τη σπατάλη τροφίμων και υλικών συσκευασίας. Παράλληλα, επιδιώκει μια κοινωνικά δίκαιη, οικολογικά βιώσιμη και οικονομικά ωφέλιμη κατανάλωση νερού, ξεκινώντας τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης αυτού από την αλυσίδα εφοδιασμού της. Στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων της για την κυκλική οικονομία εφαρμόζει ροές και σε άλλα υλικά, όπως χαρτί, πλαστικό, παλέτες, προσεγγίζοντας ολιστικά το θέμα.

Η καταπολέμηση της εξαιρετικά επιβαρυντικής για τον πλανήτη σπατάλης αποτελεί σημαντική προτεραιότητα που ενισχύει τη γκάμα της σε βιώσιμα προϊόντα και συντονίζει την αλυσίδα ανεφοδιασμού στον ίδιο σκοπό, καθώς οι παραγγελίες των προϊόντων που διαθέτει στο καταναλωτικό κοινό γίνονται πάντα σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες. Οι ροές πόρων στις λειτουργικές της διαδικασίες καταγράφονται και ελέγχονται, οι ογκώδεις συσκευασίες δίνουν τη θέση τους σε πιο μικρές και οι πλαστικές αντικαθίσταται με εναλλακτικά, φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Τα ανακυκλώσιμα υλικά συλλέγονται, διαχωρίζονται, αποτιμώνται και αξιοποιούνται με ποικίλους τρόπους!

Η πρωτοβουλία Science Based Targets και οι στόχοι της Lidl

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Science Based Targets, η Lidl Ελλάς έχει καθορίσει συγκεκριμένους στόχους και μέτρα που προσβλέπουν αρχικά στην αποφυγή, εν συνεχεία στη μείωση και -όπου δεν καθίσταται δυνατό διαφορετικά- στην αντιστάθμιση των εκπομπών CO2 στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες και στην εφοδιαστική της αλυσίδα.

Μέχρι το 2030, η Lidl στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, που προκύπτουν από την επιχειρησιακή της λειτουργία, συνολικά κατά 80%, σε σύγκριση με το 2019, σε όλες τις χώρες. Επιπλέον, η εταιρεία κάνει χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλες τις εγκαταστάσεις της στο 100%. Το μεγαλύτερο μέρος του ανθρακικού αποτυπώματος της Lidl αποδίδεται στην παραγωγή των προϊόντων της, δηλαδή στα αρχικά στάδια της αξιακής αλυσίδας. Συνεπώς, η επιθυμία της είναι να δεσμεύσει τους προμηθευτές της, οι οποίοι ευθύνονται για το 75% των εκπομπών που σχετίζονται με τα προϊόντα, να θέσουν έως το 2026 δικούς τους κλιματικούς στόχους βασισμένους στη μεθοδολογία της πρωτοβουλίας Science Based Targets.

H Lidl Ελλάς συνεργάζεται με έμπειρους εταίρους για την αντιστάθμιση των αερίων του θερμοκηπίου που παράγονται κατά τη διάρκεια της επιχειρησιακής λειτουργίας. Τα έργα αντιστάθμισης επιλέγονται σύμφωνα με υψηλής ποιότητας απαιτήσεις. Έτσι εξισορροπεί τις εκπομπές που προκύπτουν από τις διάφορες λειτουργίες της και καθιστά τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες ανθρακικά ουδέτερες. Το επιτυγχάνει για τις άμεσες και έμμεσες εκπομπές, μέσω πιστοποιημένων έργων αντιστάθμισης. Παράλληλα, συνεχίζει να εργάζεται για την αποφυγή εκπομπών CO2 όπου είναι δυνατόν ή για τη μείωση αναπόφευκτων εκπομπών.

Αναφορικά με την ενεργειακή αναβάθμιση, έχει προχωρήσει στην εγκατάσταση περίπου 10.000 φωτοβολταϊκών πάνελ ενώ υιοθέτησε εσωτερικά πληθώρα μέτρων για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Σε βάθος τετραετίας θα έχει εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στο 25% των καταστημάτων της, ενώ υπολογίζει να έχει ολοκληρώσει την εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης σε όλο το δίκτυο των καταστημάτων της.

Οι ενέργειες της Lidl Ελλάς για την προώθηση της βιωσιμότητας και την προστασία του κλίματος… έχουν και συνέχεια! Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η εγκατάσταση 28 πράσινων σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα στους χώρους στάθμευσης καταστημάτων και στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, η χρήση 100% LED φωτισμού στον χώρο πώλησης όλων των καταστημάτων, καθώς και η εγκατάσταση 10 φωτοβολταϊκών συστημάτων σε στέγες των καταστημάτων και 2 σε αποθήκες. Με αυτές τις πρωτοβουλίες, η Lidl Ελλάς αποδεικνύει για μια ακόμη φορά τη δέσμευσή της για την προώθηση της πράσινης ενέργειας και τη μείωση του οικολογικού της αποτυπώματος.

Επιπρόσθετα, η εταιρεία, ως μέλος του Ομίλου Schwarz έχει δεσμευτεί μεταξύ άλλων και για:

-20% λιγότερο πλαστικό έως το 2025
-25% μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μέχρι το 2025
-50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής της λειτουργίας, έως το 2030
-100% πιστοποιημένες κρίσιμες πρώτες ύλες μέχρι το 2025
-100% χωρίς στερεά και υγρά μικροπλαστικά στη σύνθεση των καλλυντικών προϊόντων καθώς και σε απορρυπαντικά και καθαριστικά
-100% των συσκευασιών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να καταστεί ανακυκλώσιμο στο μέγιστο δυνατό βαθμό έως το 2025

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Startupper MAG #38

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις