Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

7 digital marketing trends που ήρθαν για να μείνουν το 2021!

Της Αφροδίτης Κράβαρη*

Αν και ο μισός πλανήτης εξακολουθεί να είναι ψηφιακά αναλφάβητος, οι marketers, τα μεγάλα brands, οι Startups και η νέα γενιά δείχνουν το δρόμο προς τη νέα τεχνολογική έκρηξη τη δεκαετία 2020-2030. Κάποιες φούσκες σαν τη μόδα ξεφούσκωσαν με την πάροδο μιας σεζόν, άλλες δραστηριότητες όμως θα γίνουν leaders και θα μας δείξουν το δρόμο της ψηφιακής επανάστασης. Οι επόμενες επτά θα μεσουρανήσουν και είναι ευκαιρία να είσαι μέρος τους.

CONVERSATIONAL MARKETING

Είναι αυτό που υποδεικνύει το ίδιο το όνομα: συζήτηση. Το brand κατεβαίνει από το θρόνο και συνομιλεί με τους κοινούς θνητούς καταναλωτές. Ο καταναλωτής σήμερα περιμένει να βρει αυτό που θέλει την ώρα που το θέλει. Τώρα, ούτε αύριο, ούτε σε λίγο. Όταν τίθεται μια ερώτηση σε ένα brand, το 82% περιμένει απάντηση την ίδια στιγμή. Αυτή η νέα μορφή marketing επιτρέπει στα brands να είναι διαθέσιμα 24/7, σε διαφορετικές πλατφόρμες διευκολύνοντας την έναν προς έναν επικοινωνία, real time και προσωποποιημένα! Not bad, αν αναλογιστείς πως οι χρήστες βαριούνται τα τηλέφωνα, τα email και αναζητούν με texting γρήγορες επικοινωνίες και λύση στο πρόβλημά τους.

PERSONALIZATION

Ναι, θέλω το Netflix να με λέει με το όνομά μου και να μου προτείνει τις ταινίες που ταιριάζουν στο γούστο μου. Θέλω επίσης η Aegean να μου στέλνει email με τις καλύτερες προσφορές βάσει των ενδιαφερόντων μου και να με επιβραβεύει με περισσότερα miles ως loyal customer… και φυσικά θέλω τα Starbucks να γράφουν το όνομά μου πάνω σε αυτό το υπέροχο Iced Caramel Macchiato που παραγγέλνω. Δεν είναι πολυτέλεια, είναι προσωποποιημένο marketing, πάνω από το 85% των καταναλωτών το προτιμά και είναι η ευκαιρία των brands να αναπτύξουν περιεχόμενο, προϊόντα, emails κ.ά. που στηρίζονται αποκλειστικά στο emotional engagement και στο customer experience.

VIDEO MARKETING

Αν μιλάμε για trend που σίγουρα θα μείνει για μία δεκαετία, αυτό είναι το video και δεν μιλάμε αποκλειστικά για YouTube. Οι χρήστες αγαπούν τα videos, άρα τα αγαπά και η Google, οπότε αν το website σου έχει video, έχεις 50 φορές περισσότερες πιθανότητες να φέρεις κόσμο οργανικά από αναζήτηση. Τα brands έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν απεριόριστο περιεχόμενο με video, όπως live videos, συνεντεύξεις, demo για προϊόντα, company events, παρασκήνια στην εταιρεία, στην παραγωγή προϊόντων κ.ά. Οι μεγάλες λίστες, τα μακροσκελή email και οι άπειρες πληροφορίες ξεθωριάζουν μπροστά στην ανερχόμενη αύξηση των έξυπνων κινητών συσκευών και της αδυναμίας ανάγνωσης σε μικρές οθόνες. Άρα, με την πλέον υψηλή ανάλυση ακόμα και από το κινητό τηλέφωνο, δημιουργούμε videos και αυξάνουμε την εμπιστοσύνη με τους καταναλωτές που βλέπουν το προϊόν/υπηρεσία μας και αυξάνουμε την πιθανότητα να μοιραστούν το περιεχόμενό μας και να επισκεφθούν το website μας.

VISUAL & VOICE SEARCH

Ανεβαίνουμε επίπεδο στην εμπειρία του καταναλωτή, εγκαταλείπουμε σταδιακά το κείμενο και οδεύουμε προς την οπτική και ηχητική αναζήτηση. Ανεβάζουμε μια φωτογραφία (π.χ. στην Google Lens, Pinterest Lens, CamFind, Bing Visual Search) και αναμένουμε τα αποτελέσματα της αναζήτησης σχετικά με όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούμε να αντλήσουμε, όπως πού να αγοράσεις το εικονιζόμενο προϊόν, πού τραβήχτηκε η φωτογραφία, πού να βρεις παρόμοια προϊόντα ή να συγκρίνεις τιμές. Παράλληλα με μεγάλη δημοτικότητα βαδίζει και η ηχητική αναζήτηση, βάζοντας τις voice assistant Siri, Alexa & Google στην πρώτη γραμμή και εκτοξεύοντας τις πωλήσεις προϊόντων μέσω αυτών των αναζητήσεων. Μέχρι το 2022 όλοι θα έχουμε σπίτι μας ένα smartspeaker που θα αποτελεί μέρος της καθημερινής μας ρουτίνας.

SOCIAL MEDIA STORIES

Μέσα στο 2021 δεν θα υπάρχει social platform χωρίς stories και δεν θα βγει κάτι νεότερο που να εξαφανίσει αυτό το ταχέως εξελισσόμενο trend. Και πώς να το παραγκωνίσει, αφού με τα stories αυξάνεις το brandawareness, δεν ξοδεύεις χρήματα, έχεις πρόσβαση σε νεανικά κοινά, φέρνεις κόσμο στο website σου, έχεις άμεση αλληλεπίδραση με το κοινό μέσω DM και φυσικά σου δίνεται μια πληθώρα επιλογών να κάνεις τα stories σου more smart & sexy thanever: βάλε mentions, locations, calltoaction, polls, χρώματα, γραμματοσειρές, gifs και δες realtime ποιος βλέπει το περιεχόμενό σου.

SOCIAL COMMERCE & SHOPPABLE POSTS

Αν είσαι retail και δεν έχεις eshop, μάλλον μέσα στο 2021 πρέπει να το ξανασκεφτείς. Η online αγορά περνάει σε άλλο επίπεδο, με τους marketers να σχεδιάζουν όσο το δυνατόν πιο minimal πλατφόρμες για να οδηγήσουν τον χρήστη με ελάχιστα βήματα στο καλάθι και εντέλει στο conversion. Οι hd φωτογραφίες και το ποιοτικό, αναλυτικό, λεπτομερές περιεχόμενο, σε συνδυασμό με το userexperience του χρήστη, αποτελούν το μεγαλύτερο ανταγωνισμό αυτήν τη στιγμή στο σχεδιασμό των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Αν αναλογιστείς πως το Instagram έχει 1 δισ. χρήστες και το 90% εξ αυτών ακολουθούν πιστά retail brands, influencers & ambassadors, γιατί να μην κάνει το παραπάνω βήμα σε ένα χαώδες marketplace με shoppable posts όπου αναγράφονται οι τιμές πάνω στο προϊόν και με ένα κλικ οδηγείς τον χρήστη στο καλάθι;

NEUROMARKETING

Κι αν σου έλεγαν πως μπορείς να μετρήσεις τον ανθρώπινο εγκέφαλο βγάζοντας συμπεράσματα για τη δραστηριότητα του μυαλού βλέποντας συγκεκριμένα πράγματα ή για το τι θεωρεί ελκυστικό ή πού ασυνείδητα κοιτάει; Αν μπορούσαμε να μετρήσουμε το συναίσθημα και την προσοχή, ώστε να δημιουργήσουμε προϊόντα, διαφημίσεις, εμπειρίες, website, emails κ.ά. που να έχουν την πλήρη αποδοχή των καταναλωτών; Αν ξέραμε το ακριβές σημείο όπου κοιτάει το ανθρώπινο βλέμμα μπαίνοντας σε ένα μαγαζί, ώστε εκεί να τοποθετήσουμε το προϊόν που θέλουμε να πουλήσουμε περισσότερο; Κι όμως, τα μπορούμε όλα. Βρίσκοντας ακριβώς αυτό που οδηγεί θετικά την καταναλωτική συμπεριφορά σε συνδυασμό με ένα πολυαισθητηριακό marketing που ενεργοποιεί όσο το δυνατόν περισσότερες αισθήσεις, μπορούμε να προβλέψουμε ή και να χειραγωγήσουμε την πρόθεση αγοράς. Τεχνολογίες όπως PET, MEG, EEG, GSR έρχονται για να απογειώσουν την παραδοσιακή και digital στρατηγική. Δεν είναι επιστημονική φαντασία, είναι το μέλλον του
marketing.

*Η Αφροδίτη Κράβαρη είναι επικοινωνιολόγος, Digital Strategist και Brand Architect.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις