Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Ferryhopper: Ακτοπλοΐα και καινοτομία – Στροφή στην ταξιδιωτική εμπειρία

Η ιστοσελίδα και η εφαρμογή του Ferryhopper είναι διαθέσιμες σε 15 γλώσσες ενώ η Ομάδα Εξυπηρέτησης Πελατών χρησιμοποιεί εξελιγμένα εργαλεία και έχει αναπτύξει πολλούς διαφορετικούς αυτοματισμούς για να επιτύχει την καλύτερη και ταχύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών.

 

Του Χρήστου Σπαθαράκη, CEO & Co-founder Ferryhopper

 

H καινοτομία και η στενή σχέση με το ταξιδιωτικό κοινό είναι βασικοί πυλώνες του Ferryhopper και κεντρικοί άξονες της ταξιδιωτικής εμπειρίας όπως την οραματιζόμαστε στο σύνολο των δραστηριοτήτων και υπηρεσιών του τομέα εντός και εκτός θαλασσών. Το ταξιδιωτικό κοινό έχει ολοένα και περισσότερο ανάγκη αυτές τις παρεμβάσεις στην αγορά της ακτοπλοΐας, και στο Ferryhopper κοιτάμε σταθερά τον παράγοντα αυτό.

Στην τρέχουσα επέκτασή μας σε χώρες της Ευρώπης όπως η Ιταλία και η Κροατία, θεωρούμε σημαντικό να αφουγκραστούμε τις ανάγκες των ταξιδιωτών λαμβάνοντας παράλληλα υπόψιν και τις ιδιομορφίες της κάθε αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό, κινηθήκαμε προς την ενίσχυση των υπηρεσιών μας για να καλύψουμε τις νέες ανάγκες που προκύπτουν. Η ιστοσελίδα και η εφαρμογή του Ferryhopper είναι διαθέσιμες σε 15 γλώσσες ενώ η Ομάδα Εξυπηρέτησης Πελατών χρησιμοποιεί εξελιγμένα εργαλεία και έχει αναπτύξει πολλούς διαφορετικούς αυτοματισμούς για να επιτύχει την καλύτερη και ταχύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών μας. Έχουμε πάντα
στόχο να διευρύνουμε και να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας, και ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η νέα Flexi υπηρεσία που επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν οποιαδήποτε αλλαγή στην κράτησή τους μέχρι και 48 ώρες πριν το ταξίδι. Η ανταπόκριση του κοινού είναι ήδη πολύ ενθαρρυντική, ειδικά στους ταξιδιώτες που προέρχονται από χώρες εκτός Ευρώπης, και θεωρούμε σημαντικό ορόσημο στην πορεία της εταιρείας το να λανσάρουμε τέτοιου είδους υπηρεσίες που απαντούν εύστοχα στις απαιτήσεις που έχουν οι σημερινοί ταξιδιώτες.

Σημείο αναφοράς της τρέχουσας περιόδου αποτελεί, επίσης, το B2B API προϊόν μας, το Ferry-hAPI. To API του Ferryhopper δίνει σε online πρακτορεία και επιχειρήσεις τη δυνατότητα να ενσωματώνουν τις λειτουργικότητες και το δίκτυο εταιρειών μας απευθείας στην πλατφόρμα τους. Η συνεργασία με το Omio, μια από τις μεγαλύτερες travel-tech startups στην Ευρώπη είναι μια σημαντική επιτυχία σε αυτήν την πορεία. Έχοντας ήδη κατακτήσει σημαντικούς στόχους όπως περισσότερα από 2 εκατομμύρια app downloads, 10 εκατομμύρια εισιτήρια, +110 ακτοπλοϊκές εταιρείες διαθέσιμες online και 9.000 θετικές κριτικές από χρήστες, η ομάδα του Ferryhopper εργάζεται ήδη για το επόμενο big thing. Αυτοματισμοί και προσωποποιημένες υπηρεσίες είναι στο επίκεντρο των λύσεων που θέλουμε να προσφέρουμε και σίγουρα η άνοδος του AI θα είναι καταλυτική. Συμβαδίζοντας με εταιρείες-μεγαθήρια όπως η Expedia και η Kayak, το Ferryhopper είναι το πρώτο OTA ακτοπλοϊκών με plug-in στο ChatGPT. Αυτή η κίνηση ήρθε ως ένα πρώτο βήμα στην ένωση των τεχνολογιών μας με τον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης και σηματοδοτεί μια καινούργια εποχή. Σαφώς, υπάρχουν ακόμα πολλά περιθώρια εξέλιξης μιας και η ακτοπλοΐα δεν έχει φτάσει στα επίπεδα ψηφιοποίησης άλλων τομέων.

Προχωράμε δίνοντας σταθερά έμφαση στην εμπειρία των ταξιδιωτών σε όλα τα στάδια του ταξιδιού. Το Ferryhopper συνεχίζει να επεκτείνεται εντός Ευρώπης και στοχεύουμε σε επέκταση και σε άλλες ηπείρους, με βασικό εργαλείο το mobile application και στόχο να δημιουργήσουμε ένα προϊόν που θα προσφέρει άμεσες και προσωποποιημένες λύσεις ως κορυφαίο στον τομέα του σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η Βάσια Αξαρλή, CMO στο Ferryhopper μιλάει για την επιτυχία του Brand σε τοπικά κοινά και την επέκταση της εταιρείας.

Τι έπαιξε τον μεγαλύτερο ρόλο στο να γνωρίσει και να αγαπήσει τόσος κόσμος το Ferryhopper;

Αρχικά, το προϊόν. Από τα πρώτα μας βήματα είχαμε ως στόχο να προσφέρουμε μια λύση που καλύπτει ένα κενό στην αγορά. Μετρώντας 7 χρόνια ως ομάδα πλέον, εστιάζουμε στο να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο τις υπηρεσίες μας. Ο κόσμος μας γνώρισε μέσα από word of mouth και guerilla marketing. Μιας και δεν υπήρχαν ποσά για επένδυση, προσπαθούσαμε με κάθε (δωρεάν) τρόπο να πιάσουμε το πού υπάρχει ενδιαφέρον των ανθρώπων να ταξιδέψουν με πλοίο.

Πώς έχετε καταφέρει σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα να γίνετε η βασική επιλογή των Ελλήνων ταξιδιωτών;

Πλέον είμαστε το πρώτο brand σε Top Of Mind awareness όσον αφορά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σύμφωνα με έρευνες που έχουμε τρέξει. Αυτό έγινε έπειτα από έναν συνδυασμό affiliate partnerships, συνεργασίες με influencers, βελτιστοποιημένες στρατηγικές σε digital advertising περιβάλλοντα όσο και με το προσεγμένο και χρήσιμο  περιεχόμενο που υπάρχει στην ιστοσελίδα. Είναι πολύ ενδιαφέρον πως κάθε χρονιά οι αναζητήσεις «ferryhopper» στο ελληνικό Google ανεβαίνουν ταχύτατα και έρχονται να αντικαταστήσουν σταδιακά τις αναζητήσεις «ακτοπλοϊκά εισιτήρια».

Το Ferryhopper App είναι το πιο γνωστό mobile app ακτοπλοϊκών σε επίπεδο downloads στον κόσμο. Πώς έγινε αυτό;

Πράγματι μετράμε πλέον πάνω από 2 εκατομμύρια downloads παγκοσμίως. Για να το πετύχουμε αυτό εστιάσαμε στο να γνωρίσει ο κόσμος την εφαρμογή. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ακόμα και αν κάποιος έχει ήδη κλείσει το εισιτήριό του, δεν έχει «τελειώσει η δουλειά» για εμάς, αλλά μέσω των CRM (Customer Relationship Management) και Remarketing στρατηγικών μας προσπαθούμε να τον συστήσουμε στο app. Έτσι, ο κόσμος κατεβάζει το Ferryhopper App και μετά την κράτησή του για να έχει εύκολη επιβίβαση, να μοιραστεί την κράτησή του και να εκμεταλλευτεί τη λειτουργικότητα live εντοπισμού πλοίου, αλληλοεπιδρώντας περισσότερο με το brand μας συνολικά.

Ποια είναι τα marketing μυστικά μιας ελληνικής Startup που πλέον πάει να κατακτήσει την Ευρώπη και τον κόσμο;

Σίγουρα μια δυνατή και «καλοκουρδισμένη» ομάδα. Σε δεύτερο επίπεδο, μελέτη και ανάλυση για τα νέα άγνωστα μέρη και τις αγοραστικές συνήθειες νέων κοινών (αλλιώς αγοράζει ο Έλληνας ακτοπλοϊκά για την Κάρπαθο, αλλιώς ο Ιταλός για το Capri). Έπειτα, σωστή σύνθεση των στόχων της εταιρείας με οικονομικά στοιχεία, ώστε να βεβαιωθούμε πως κάθε καμπάνια συνάδει με τους ευρύτερους στόχους. Η χρήση διαφορετικών καναλιών marketing και το network effect που πλέον έχουμε χτίσει μας βοηθά ιδιαίτερα να απευθυνθούμε σε ίδιους ανθρώπους που μπορεί την μία χρονιά να επισκεφτούν τα Κανάρια, την επόμενη τις Κυκλάδες και την μεθεπόμενη τα νησιά του Αιόλου στη Σικελία.

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Startupper MAG #48

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις