Adtech: Τα trends που αλλάζουν όλα όσα γνωρίζαμε για το digital marketing

Η ολοένα και αυστηρότερη νομοθεσία ως προς την προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών του Διαδικτύου αναμένεται να στρέψει το 2023 τους διαφημιστές σε εναλλακτικές Adtech λύσεις προκειμένου να δημιουργήσουν αποτελεσματικές καμπάνιες

Λίγοι είναι αυτοί που μπορούν να αμφισβητήσουν το γεγονός ότι έχουμε μπει πλέον για τα καλά στην ψηφιακή εποχή. Η καθημερινή χρήση του Διαδικτύου έχει αλλάξει την ζωή με κάθε δυνατό τρόπο. Για παράδειγμα, δεν παρακολουθούμε τηλεόραση με την ίδια συχνότητα, αλλά προτιμούμε να βλέπουμε σειρές στο Netflix ή βιντεάκια στο YouTube. Επίσης, ούτε ραδιόφωνο ακούμε σήμερα τόσο πολύ, το έχουμε αντικαταστήσει με τα podcasts. Ασχέτως, όμως, με το πώς επιλέγουμε να περνάμε τον χρόνο μας, ένα πράγμα είναι κοινό για όλους μας, οι διαφημίσεις! Σε όποια γωνιά του Διαδικτύου και να βρεθούμε, πάντα πέφτουμε πάνω σε διαφημίσεις, άλλοτε χρήσιμες και άλλοτε ενοχλητικές. Φυσικά, δεν προκαλεί καμία εντύπωση το ότι η κυριαρχία του Ίντερνετ οδήγησε τα brands στο να θέλουν να διαφημιστούν στις ψηφιακές πλατφόρμες, αφήνοντας πίσω τους παραδοσιακά μέσα όπως η τηλεόραση. Τα νούμερα, άλλωστε, μιλάνε από μόνα τους. Υπολογίζεται ότι μόνο το 2022 το budget που ξόδεψαν οι επιχειρήσεις στο digital marketing άγγιξε τα 441 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, ενώ το ποσό αυτό αναμένεται να φτάσει τα 485 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, ότι και οι εταιρείες είναι διατεθειμένες να ξοδέψουν δυσθεώρητα ποσά τη χρονιά που μας έρχεται, έτσι ώστε να βρουν τις καλύτερες Adtech λύσεις, οι οποίες θα απογειώσουν τα προϊόντα τους και θα προσελκύσουν ακόμα περισσότερους καταναλωτές. Ωστόσο, υπάρχει ένα πρόβλημα και μάλιστα σοβαρό. Μαζί με το digital marketing αναπτύχθηκαν ταυτόχρονα και κακές διαφημιστικές πρακτικές. Εξαιτίας, λοιπόν, της κατάχρησης των cookies και των πρόσφατων σκανδάλων, πλήθυναν οι φωνές για μεγαλύτερη προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του Διαδικτύου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η Ε.Ε. αλλά και πολλές κυβερνήσεις ανά τον κόσμο να υιοθετήσουν περιοριστικούς κανονισμούς ως προς τη χρήση των cookies από τις επιχειρήσεις. Στο νέο αυτό διαφημιστικό τοπίο το Adtech και φυσικά μαζί με αυτό το οικοσύστημα καινοτομίας καλείται να δώσει εναλλακτικές λύσεις στους διαφημιστές. Ας δούμε τις Adtech τάσεις που αναμένεται να κυριαρχήσουν το 2023.

Τι είναι το Digital Marketing και το Adtech

Το ψηφιακό μάρκετινγκ (digital marketing), το οποίο ονομάζεται επίσης και online marketing, είναι η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, με σκοπό τη σύνδεση των επιχειρήσεων με πιθανούς πελάτες χρησιμοποιώντας το Διαδίκτυο και άλλες μορφές ψηφιακής επικοινωνίας. Αυτό περιλαμβάνει όχι μόνο το email marketing, τα social media και τη διαφήμιση μέσω του internet, αλλά και όλα τα κανάλια διαφήμισης που πηγάζουν από αυτά. Επομένως, το digital marketing μπορεί να περιλαμβάνει social media marketing, SEO, email marketing, content marketing, διαφημίσεις και πολλά ακόμα.

Αδιαμφισβήτητα, η ψηφιακή επανάσταση έχει επαναπροσδιορίσει τις ανάγκες μας και τον τρόπο που εξυπηρετούμαστε ως καταναλωτές και επιχειρήσεις. Συγχρόνως, η ψηφιακή μετάβαση έχει αλλάξει τα δεδομένα και στις αγορές. Οι καταναλωτές πλέον έχουν πρόσβαση σε οποιαδήποτε πληροφορία ανά πάσα στιγμή. Ως εκ τούτου, τα ψηφιακά μέσα έχουν εξελιχθεί σε μια πηγή ψυχαγωγίας, ειδήσεων, αγορών, αλλά και κοινωνικής αλληλεπίδρασης.

Σήμερα, με ένα μόνο κλικ οι καταναλωτές βρίσκουν εύκολα πληροφορίες για οποιαδήποτε εταιρεία, ενημερώνονται για τις υπηρεσίες της μέσα από online κριτικές, ενώ μπορούν να πραγματοποιήσουν με μεγαλύτερη άνεση μια έρευνα αγοράς για ένα προϊόν που επιθυμούν να αγοράσουν.

Με το digital marketing τα brands μπορούν να προσελκύσουν το online κοινό τους και να του εμπνεύσουν αξιοπιστία. Και αυτό γιατί όταν κάποιος ενδιαφερόμενος αναζητά πληροφορίες για μία επιχείρησή online, μπορεί εύκολα να διαπιστώσει αν η εταιρεία είναι αξιόπιστη, έχει ευχαριστημένους πελάτες και δείχνει σημάδια εξωστρέφειας.

Είναι αυτονόητο ότι στο Διαδίκτυο οι χρήστες μπορούν πανεύκολα να μοιράζονται με φίλους το περιεχόμενο που τους αρέσει. Αυτό σημαίνει ότι το digital marketing δίνει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να δημιουργήσουν viral περιεχόμενο, το οποίο θα φτάσει σε κλάσματα δευτερολέπτων σε εκατομμύρια χρήστες.

Από την άλλη, το Αdtech είναι μία ευρεία έννοια, η οποία περιλαμβάνει τα λογισμικά, τα εργαλεία και τις λύσεις, οι οποίες χρησιμοποιούνται από τα brands, τα agencies, τους εκδότες και τις πλατφόρμες προκειμένου να υλοποιήσουν τις διαφημιστικές τους προσπάθειες. Ταυτόχρονα, τους παρέχει τη δυνατότητα να στοχεύσουν το επιθυμητό κοινό, να μετρήσουν την απήχηση του διαφημιστικού τους περιεχομένου, αλλά και να θέσουν νέους στόχους. Επίσης, οι πλατφόρμες Adtech λογισμικού βοηθούν τα brands και τα agencies να αγοράσουν διαφημιστικό «χώρο», ενώ παράλληλα συνεπικουρούν τους εκδότες να πουλήσουν τον αντίστοιχο διαφημιστικό χώρο.

Γιατί έχει σημασία το Adtech

Το Αdtech έχει τεράστια σημασία στις μέρες μας, καθώς το digital marketing προσελκύει συνεχώς όλο και μεγαλύτερες επενδύσεις. Κατά συνέπεια, η τεχνολογία αυτή βοηθάει τους διαφημιστές να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το budget τους, αλλά και όσους παρέχουν διαφημιστικό χώρο να μεγιστοποιήσουν τα έσοδά τους. Στους βασικούς στόχους, μεταξύ άλλων, είναι να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή διαφημιστική τοποθέτηση, το σωστό περιεχόμενο να φτάνει στο κατάλληλο αγοραστικό κοινό, αλλά και να περιορίζονται τα περιττά έξοδα. Επίσης, μέσω του Αdtech οι διαφημιστές αποκτούν πρόσβαση στα απαραίτητα δεδομένα για τη συμπεριφορά των καταναλωτών, τα οποία μπορούν να τα αξιοποιήσουν στη συνέχεια για να στοχεύσουν το κατάλληλο κοινό, ή για να μετρήσουν την απήχηση της καμπάνιας τους. Οι Adtech λύσεις επιτρέπουν στις εταιρείες να εξοικονομήσουν τεράστια ποσά, αξιοποιώντας δεδομένα από δισεκατομμύρια καταναλωτές.

Η απόλυτη κυριαρχία των Cookies

Κάθε φορά που μπαίνουμε σε μια ιστοσελίδα, το πρώτο πράγμα που βλέπουμε είναι ένα pop up παράθυρο το οποίο ζητάει την έγκρισή μας για να γίνει η καταγραφή των cookies. Τι είναι, όμως, αυτά τα περιβόητα Cookies και γιατί έχουν τόσο μεγάλη σημασία στο digital marketing;

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, όλες οι εταιρείες αναζητούν συνεχώς ολοένα και περισσότερα δεδομένα, ώστε να μπορέσουν να τα εκμεταλλευθούν, να χαράξουν νέες στρατηγικές, να δημιουργήσουν νέα προϊόντα/υπηρεσίες, να αποκτήσουν καταναλωτικά insights, αλλά και να προσεγγίσουν το κοινό τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Ο βασικός τους στόχος είναι μέσα από διαφημιστικές καμπάνιες και προωθητικές ενέργειες να τραβήξουν το ενδιαφέρον των εν δυνάμει πελατών.

Ωστόσο, αυτό που έχει σημασία σε αυτή την περίπτωση είναι το πώς συλλέγονται αυτά τα δεδομένα και εδώ είναι που έρχεται η έννοια των cookies. Ένα απλό παράδειγμα cookie είναι η αυτόματη συμπλήρωση των στοιχείων πρόσβασης (email και κωδικός) σε μία ιστοσελίδα ή η διαμόρφωση του καλαθιού των αγορών σε ένα e-shop χωρίς να ολοκληρώνεται η παραγγελία. Όλοι άλλωστε έχουμε προσέξει ότι την επόμενη φορά που θα επισκεφθούμε το e-shop, το καλάθι κατά πάσα πιθανότητα θα περιέχει ακόμα τα προϊόντα που είχαμε επιλέξει την τελευταία φορά. Πώς γίνεται αυτό;

Ο όρος cookies είναι ένας τεχνικός όρος που έχει εισχωρήσει από την αργκό των προγραμματιστών Διαδικτύου στη γενικότερη καθημερινότητά μας. Και αυτό γιατί η τεχνολογία που κρύβεται πίσω από αυτόν τον όρο μας αφορά άμεσα και τους χρήστες του Διαδικτύου και τους διαδικτυακούς εμπόρους.

Έτσι, όταν ένας ιστότοπος ή διαδικτυακή εφαρμογή θέλει να απευθύνεται ειδικά και εξατομικευμένα σε κάθε χρήστη που αλληλεπιδρά, αυτό επιτυγχάνεται με μια μέθοδο διατήρησης πληροφοριών από πλευράς του ιστοτόπου, οι οποίες και αφορούν τον εκάστοτε χρήστη. Αυτή η μέθοδος, λοιπόν, είναι τα λεγόμενα cookies.

Όπως καταλαβαίνουμε κάθε cookie αποτελεί ένα μεμονωμένο και αυτοτελές «δεδομένο». Τι σημαίνει στην πράξη αυτό; Ότι μπορεί να διατηρήσει πληροφορία στην εξής απλή μορφή. Για παράδειγμα: {όνομα: Τάσος}.

Τα cookies τα παράγουν οι ιστότοποι/εφαρμογές που επισκεπτόμαστε, χρησιμοποιώντας τους browsers, οι οποίοι και τα αποθηκεύουν. Ένας browser έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει ταυτόχρονα στη μνήμη του μεγάλο πλήθος από τέτοια «δεδομένα».

Μαζί με την πληροφορία, ο browser διατηρεί και ποιος ιστότοπος δημιούργησε το κάθε cookie, καθώς και τη «ημερομηνία λήξης»(ή διαγραφής) του.

Στην πρώτη περίπτωση τα cookies ονομάζονται cookies Πρώτου Μέρους (First Party), στη δεύτερη ονομάζονται cookies Τρίτου Μέρους (Third Party). Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφερθεί ότι τα δεδομένα που διατηρούνται στα cookies, είναι προσβάσιμα μόνο από τον ιστότοπο που τα δημιούργησε και από το χρήστη του υπολογιστή στον οποίο είναι αποθηκευμένα.

Οι βασικές κατηγορίες των Cookies

Τα cookies συλλέγονται από τις εταιρείες και με εξεζητημένους αλγορίθμους και στατιστικές μεθόδους μεταποιούνται σε δεδομένα με αξία, σε πληροφορία που περιγράφει κρίσιμες πτυχές της συμπεριφοράς των εν δυνάμει πελατών τους. Πώς, όμως, μπορεί η πολύτιμη αυτή πληροφορία να φτάσει στα χέρια των επιχειρήσεων; Πάμε να δούμε παρακάτω:

Third Party Data

Τα εκ Τρίτου Μέρους Δεδομένα (Third Party Data) προκύπτουν από Third Party cookies, των οποίων ο ιστότοπος προέλευσης δεν μας είναι άμεσα γνωστός. Το μόνο που παρέχεται σε εμάς είναι η πληροφορία.

Second Party Data

Τα εκ Δευτέρου Μέρους Δεδομένα (Second Party Data) προκύπτουν από First Party cookies, των οποίων ο ιστότοπος προέλευσης είναι γνωστός. Για παράδειγμα, δύο συνεργαζόμενες εταιρείες μπορεί να ανταλλάσσουν δεδομένα, γνωρίζοντας ακριβώς τι πληροφορίες παρείχε η μία στην άλλη.

First Party Data

Τα εκ Πρώτου Μέρους Δεδομένα προκύπτουν από τα δικά μας cookies, τα οποία έχουν δημιουργηθεί από το δικό μας ιστότοπο και συλλέγουν ακριβώς τα δεδομένα που θεωρούμε εμείς πιο χρήσιμα σε σχέση με τους επισκέπτες της σελίδας.

Τα μεγαλύτερα Adtech trends για το 2023

Η αγορά των Third Party Data είχε φτάσει στο απόγειό της μέχρι το 2020, γνωρίζοντας μεγάλη ανάπτυξη. Ωστόσο, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που υποστήριζαν ότι η αγοραπωλησία δεδομένων παραβίαζε τα δικαιώματα και την ιδιωτικότητα των χρηστών του Διαδικτύου.

Στο πλαίσιο αυτό τα μεγάλα σκάνδαλα που ξέσπασαν τα τελευταία χρόνια, όπως της Cambridge Analytica, ταρακούνησαν την κοινή γνώμη. Πιο συγκεκριμένα, λίγο μετά τις προεδρικές αμερικανικές εκλογές του 2016, οι οποίες ανέδειξαν νικητή τον Ντόναλντ Τραμπ, αποκαλύφθηκε ότι το Facebook είχε πουλήσει δεδομένα των χρηστών του σε μια εταιρεία που λειτουργούσε για λογαριασμό του Τραμπ, τη Cambridge Analytica. Το γεγονός αυτό θεωρήθηκε ότι επηρέασε εν μέρει το αποτέλεσμα των εκλογών, οδηγώντας σε σφοδρές αντιδράσεις.

Οι ενστάσεις σχετίζονται με την προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών του Διαδικτύου σε κομβικής σημασίας πολιτικές κινήσεις όπως η ψήφιση του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία των Δεδομένων, το περίφημο GDPR από πλευράς Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο έδωσε τη δυνατότητα στους χρήστες να επιλέγουν αν συναινούν ή όχι και σε ποιους όρους σχετικά με την εκμετάλλευση των δεδομένων περιήγησής τους στο Διαδίκτυο.

Ακολούθησαν οι πρωτοβουλίες της Apple με την τεχνολογία Intelligent Tracking Prevention, με την οποία εξόπλισε το browser της Safari, και της Mozilla με την ενσωμάτωση στον Firefox της δυνατότητας ολοκληρωτικής απαγόρευσης των Third Party cookies.

Από την άλλη, η Google ανακοίνωσε σχετικά πρόσφατα την απαγόρευση των Third Party cookies στον Chrome, ενώ λάνσαρε παράλληλα και νέες τεχνολογίες, με γνώμονα την ιδιωτικότητα στο Διαδίκτυο.

Το αυστηρότερο αυτό πλαίσιο σχετικά με τα cookies αναμένεται να διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό τα Adtech trends το 2023. Ας δούμε παρακάτω ποιες τάσεις αναμένεται να κυριαρχήσουν.

 

  1. Η Ανάπτυξη των First Party Data

 

Η ραγδαία ανάπτυξη του τομέα του digital advertising οδήγησε τους διαφημιστές να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα cookies για να λάβουν αποφάσεις ως προς το budget τους. Ωστόσο, οι ολοένα και αυξανόμενοι περιορισμοί γύρω από την ιδιωτικότητα των χρηστών του Διαδικτύου, έχουν αναγκάσει όλη τη βιομηχανία να επαναπροσδιορίσει τις τακτικές που χρησιμοποιεί.

Καθώς πολλές χώρες ανά τον κόσμο έχουν ψηφίσει σχετικές νομοθετικές διατάξεις για την προστασία της ιδιωτικότητας, νέες πρακτικές όπως το contexual targeting αναμένεται να απογειωθούν εντός του 2023.

Το contexual targeting βασίζεται στο περιεχόμενο και τις λέξεις-κλειδιά μιας ιστοσελίδας για να γίνει η προβολή μιας διαφήμισης. Αυτός είναι και ο λόγος που αυξάνεται η δημοφιλία του στους διαφημιστές, καθώς δεν χρειάζονται να βασίζονται στα cookies για να στοχεύουν το επιθυμητό κοινό.

 

  1. Η άνοδος του video – advertising

 

Σύμφωνα με νέα έρευνα, οι καταναλωτές συνήθως συγκρατούν περίπου το 95% μιας πληροφορίας που έχουν δει σε κάποιο βίντεο, σε αντίθεση με κάτι που έχουν διαβάσει. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την τεράστια δημοφιλία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στη δημιουργία βίντεο, όπως το TikTok, το Instagram και το YouTube, αναμένεται να οδηγήσει τους διαφημιστές στο να στραφούν όλο και περισσότερο στη δημιουργία περιεχομένου μέσω βίντεο.

Φυσικά, όπως όλοι γνωρίζουμε τα διαφημιστικά εμπορικά βιντεάκια δεν είναι τίποτα καινούργιο στον κόσμο της διαφήμισης. Ωστόσο, η ραγδαία άνοδος του e-commerce κατά τη διάρκεια της πανδημίας έχει απογειώσει τη δημοφιλία τους.

Μάλιστα, οι διαφημιστές βλέπουν τα contexual video ads ως μία εξαιρετική εναλλακτική απέναντι στους περιορισμούς, καθώς τους επιτρέπουν να γνωρίζουν εκ των προτέρων το περιεχόμενο που βλέπουν οι καταναλωτές, αποφεύγοντας έτσι τις εσφαλμένες διαφημιστικές τοποθετήσεις.

 

  1. Διαφάνεια στις πρακτικές των brands

 

Μπορεί το 2022 να ήταν μια χρονιά κατά την οποία κυριάρχησε το debate γύρω από την προστασία του καταναλωτή, το 2023 όμως θα είναι μια χρονιά που τα brands θα προσπαθήσουν να προσαρμοστούν στα νέα καταναλωτικά δεδομένα.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό για όλα τα brands να δημιουργήσουν μία σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες τους. Όλα οι εταιρείες θέλουν οι αξίες που πρεσβεύουν να μπορούν να μεταφέρονται και στο αγοραστικό κοινό τους. Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια ως προς τις πρακτικές που ακολουθούν. Επομένως, οι διαφημιστές θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τη διαφημιστική στρατηγική τους για να μπορέσουν έτσι να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών. Αυτό σημαίνει ότι κακές πρακτικές όπως για παράδειγμα οι παραπλανητικές διαφημίσεις θα πρέπει να κοπούν άμεσα.

 

  1. Η Gen Z στο επίκεντρο

 

Το να προσελκύουν νεότερους καταναλωτές ανέκαθεν ήταν βασικός στόχος των διαφημιστών, ωστόσο τα τελευταία χρόνια, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της καταναλωτικής συμπεριφοράς της νεότερης γενιάς, γνωστής και ως Gen Z, έχουν κεντρίσει σε μεγάλο βαθμό το ενδιαφέρον τους. Σε αυτό το σημείο πρέπει να σημειωθεί ότι στη γενιά των Gen Z ανήκουν όσοι έχουν γεννηθεί μεταξύ 1998 και 2015, σε αντίθεση με όσους έχουν γεννηθεί από το 1980 έως το 2000 που ονομάζονται millennials.

Η διαδικτυακή συμπεριφορά της Gen Z είναι πολύ διαφορετική από αυτήν των millennials, κάτι που οδηγεί τους διαφημιστές στο να ψάχνουν διαρκώς νέες στρατηγικές προσεγγίσεις. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Gen Z είναι η πρώτη γενιά που έχει μεγαλώσει στην εποχή του Διαδικτύου και των social media και πως είναι εκείνη που έχει οδηγήσει στην άνοδο του φαινομένου των influencers. Η επιρροή των influencers στον τρόπο που οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται και αλληλεπιδρούν με ένα brand είναι σαρωτική, ενώ σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα το 70% των σημερινών εφήβων εμπιστεύεται τους influencers πολύ περισσότερο από τους παραδοσιακούς celebrities.

H Gen Z δείχνει να προτιμά τα brands που σέβονται την ιδιωτικότητα του καθενός από εμάς, αλλά και συγχρόνως προωθούν το diversity.

 

  1. Στροφή στις streaming πλατφόρμες

To CVT (data driven connected TV), δηλαδή η παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμάτων μέσα από streaming πλατφόρμες έχει αυξηθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια και αναμένεται να ενισχυθεί ακόμη στο μέλλον. Μάλιστα, σχεδόν το 68% της ακροαματικότητας του τηλεοπτικού προϊόντος προέρχεται από streaming εφαρμογές.

Ωστόσο, παρά τη μεγάλη πρόοδο ο τομέας θεωρείται ότι βρίσκεται ακόμα υπό ανάπτυξη, καθώς αντιμετωπίζει διάφορα προβλήματα ως προς την ποιότητα της μετάδοσης, τα οποία όμως αναμένεται να αντιμετωπιστούν σε μεγάλο βαθμό το 2023.

Είναι προφανές, λοιπόν, ότι το streaming προσφέρει μεγάλες διαφημιστικές ευκαιρίες, αλλά τα προτερήματά του είναι πολλαπλά:

Περισσότερες επιλογές στόχευσης κοινού

Λόγω της ικανότητας μετάδοσης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, το CVT προσφέρει πολλές αλλά και πιο ακριβείς ευκαιρίες στόχευσης κοινού, δεδομένου του ότι μπορεί να παρέχει πληροφορίες για την τοποθεσία των συνδρομητών, τις συσκευές που χρησιμοποιούν κ.ο.κ.

Πλήθος ευκαιριών για τους εκδότες

H μετάδοση streaming περιεχομένου προέρχεται σε σημαντικό βαθμό από διαδικτυακές ιστοσελίδες. Το γεγονός αυτό δημιουργεί πολλές ευκαιρίες προγραμματικού marketing τόσο για τους εκδότες των σελίδων όσο και για τους διαφημιστές. Τι εννοούμε, όμως, όταν λέμε προγραμματικό marketing. To κάθε site έχει τον δικό του χώρο, ο οποίος διατίθεται αποκλειστικά για διαφημίσεις. Ο εκδότης της σελίδας τοποθετεί μια εμφάνιση διαφήμισης για δημοπρασία σε μια αγορά διαφημίσεων. Στη συνέχεια, η αγορά διαφημίσεων διεξάγει δημοπρασία μεταξύ των διαφημιζόμενων που ενδιαφέρονται να προβάλλουν μια διαφήμιση σε αυτόν τον συγκεκριμένο πελάτη, που απλώς κάνει κλικ στη σελίδα. Μπορεί να υπάρχουν πολλοί διαφημιζόμενοι που ανταγωνίζονται σε αυτή τη δημοπρασία και οποιοσδήποτε είναι διατεθειμένος να υποβάλει μεγαλύτερες προσφορές κερδίζει τη δημοπρασία και στη συνέχεια η διαφήμισή του εμφανίζεται στον πελάτη όταν φορτώνεται η σελίδα.

Η διαδικασία είναι αυτοματοποιημένη και η μέγιστη τιμή που ο κάθε διαφημιζόμενος είναι διατεθειμένος να προσφέρει για την εμφάνιση έχει ήδη προγραμματιστεί, η δημοπρασία μπορεί να ολοκληρωθεί εντός των χιλιοστών του δευτερολέπτου που χρειάζεται για τη φόρτωση της σελίδας.

Το προγραμματικό marketing δίνει τη δυνατότητα στους διαφημιστές να διεξάγουν πιο προσωποποιημένες καμπάνιες, με άμεσο αντίκτυπο στον καταναλωτή.

Μεγάλες e-commerce ευκαιρίες

Οι ευκαιρίες που προσφέρει το CVT ως προς το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι τεράστιες, δεδομένου του ότι οι καταναλωτές μπορούν άμεσα να παραγγείλουν ένα προϊόν, ακριβώς τη στιγμή που πέφτει στην αντίληψή τους μέσα από μια streaming πλατφόρμα, χρησιμοποιώντας την ίδια συσκευή.

 

  1. Ο τέλειος συνδυασμός τεχνητής νοημοσύνης και digital marketing

 

Η τεχνητή νοημοσύνη προσφέρει τις κατάλληλες λύσεις τόσο στους εκδότες όσο και στους διαφημιστές ως προς την πρόβλεψη της μελλοντικής καταναλωτικής συμπεριφοράς των πελατών τους.

Οι εταιρείες έχουν χρησιμοποιήσει κατά καιρούς πολλά ψηφιακά εργαλεία ανάλυσης δεδομένων, τα οποία όμως δυσκολεύονταν να αντεπεξέλθουν στους γοργούς ρυθμούς με τους οποίους άλλαζε η αγορά.

Η τεχνητή νοημοσύνη ήρθε για να λύσει αυτό το πρόβλημα και χάρη στα προγράμματα ανάλυσης μεγάλων δεδομένων οι εταιρείες μπορούν πλέον να προβλέψουν καλύτερα τη συμπεριφορά των πελατών τους και να πάρουν τις ανάλογες στρατηγικές αποφάσεις.

Οι λύσεις τεχνητής νοημοσύνης συμφέρουν τόσο τους εκδότες όσο και τους διαφημιστές. Από τη μία οι διαφημιστές ψάχνουν για την καλύτερη λύση που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κοινού τους, από την άλλη οι εκδότες κυνηγούν τα καλύτερα ad network, προκειμένου να μπορέσουν να πουλήσουν τον διαφημιστικό τους χώρο στην καλύτερη τιμή.

 

  1. First Party Data στρατηγικές

Από τότε που η Google ανακοίνωσε την πρόθεσή της να περιορίσει τα Third Party Data, δηλαδή τα περιβόητα cookies, οι διαφημιστές στράφηκαν στην συλλογή First Party Data. Μάλιστα, σύμφωνα με νέα έρευνα πάνω από το 80% των διαφημιστών έχει στραφεί σε αυτά.

Τα First Party Data προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στους διαφημιστές. Πρώτον, είναι απόλυτα γνωστή η προέλευσή τους και η ποιότητά τους, καθώς είναι δεδομένα που συλλέγουμε εμείς με απόλυτα ελεγχόμενες μεθόδους.

Δεύτερον, μπορούν να περιγράψουν πολύ αναλυτικά τις αλληλεπιδράσεις ενός χρήστη μέσα από διάφορα ψηφιακά κανάλια (ιστότοπος, εφαρμογές για κινητές συσκευές κ.λπ.).

Τρίτον, εξασφαλίζουν την εξατομίκευση της προσφερόμενης εμπειρίας προς τους δικούς μας επισκέπτες, ενώ έχουν αποκτηθεί με γνωστές σύννομες μεθόδους.

Τέταρτον, προάγουν τις σχέσεις εμπιστοσύνης με το αγοραστικό κοινό, καθώς εξασφαλίζεται η ορθή και ελεγχόμενη εκμετάλλευση των παραγόμενων δεδομένων.

Τέλος, συμβάλλουν στην υλοποίηση της μοναδικής όψης πελατών (single customer view), όπου τα δεδομένα μας από όλες τις διαθέσιμες πηγές μας έχουν ενοποιηθεί σε μία όψη.

 

  1. Πιο δημιουργική προσέγγιση στα ψηφιακά κανάλια

Τα brands πρέπει συνεχώς να εφευρίσκουν στρατηγικές έτσι ώστε τα μηνύματα που μεταδίδουν στο αγοραστικό κοινό μέσω των ψηφιακών καναλιών να είναι σταθερά.

Καθώς οι καταναλωτές είναι πλέον πιο εξοικειωμένοι με το ψηφιακό περιεχόμενο, τόσο οι διαφημιστές όσο και οι εκδότες πρέπει να βρίσκουν συνεχώς νέες μεθόδους, ώστε το περιεχόμενο που παρέχουν να είναι όσο γίνεται πιο αυθεντικό.

Αυτό που σίγουρα πρέπει να προσέξουν τα brands είναι η διαχείριση της συχνότητας των διαφημιστικών τους τοποθετήσεων σε όλες τις πλατφόρμες, έτσι ώστε να μην κουράσουν το κοινό τους.

 

Adtech Startups

Το οικοσύστημα καινοτομίας πρωταγωνιστεί στις τεχνολογίες αιχμής, παρέχοντας στις επιχειρήσεις τις καλύτερες λύσεις για τα πιο σύνθετα προβλήματα. Έτσι και στον τομέα του Adtech πολλές Startups τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο παρέχουν τόσο στις επιχείρησες όσο στους διαφημιστές τα κατάλληλα εργαλεία προκειμένου να δημιουργήσουν τις πιο αποτελεσματικές καμπάνιες. Ας δούμε παρακάτω μερικές από τις ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις που έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους στον εγχώριο τομέα του digital marketing.

 

Mentionlytics

Η Mentionlytics αποτελεί μια «έξυπνη» πλατφόρμα monitoring για τα social media και το Διαδίκτυο, της οποίας η πρώτη έκδοση βγήκε στον «αέρα» το 2016. Οι ιδρυτές της, Μάνος Περακάκης, Γιάννης Κοπανάκης και Γιώργος Μαστοράκης ήθελαν να δημιουργήσουν ένα ευέλικτο, εύχρηστο και προσιτό εργαλείο για κάθε επιχείρηση. H υπηρεσία αναλαμβάνει να αναζητά συνεχώς λέξεις-κλειδιά που έχει ορίσει ο χρήστης τόσο σε όλες τις γνωστές κοινωνικές πλατφόρμες όσο και στο Διαδίκτυο και την ειδησεογραφία, και να τις συγκεντρώνει σε ένα εύχρηστο περιβάλλον.

Vimodji

Η Vimodji είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες Startups, με γραφεία στη Βρετανία και την Ελλάδα και ιδρυτές τον Βασίλη Καλίτση και την Ελευθερία Μαμιδάκη. Πρόκειται για μία πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων με video, που επιτρέπει στους χρήστες να εκφράζουν ελεύθερα τα συναισθήματα/μηνύματά τους και να τα μοιράζονται με τους φίλους, τους συγγενείς και τους συνεργάτες τους.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις