Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Starling: Η βρετανική digital bank μποϊκοτάρει τη Meta για τα scam ads στις πλατφόρμες της

Η Anne Boden, διευθύνουσα σύμβουλος και ιδρύτρια της Starling, δήλωσε ότι η εταιρεία της δεν θα πληρώνει πλέον για διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram, τη στιγμή που απατεώνες στοχεύουν τους πελάτες της.

Η βρετανική ψηφιακή τράπεζα Starling προχωρά σε μποϊκοτάζ της μητρικής εταιρείας του Facebook Meta «λόγω της αποτυχίας της, να αντιμετωπίσει δόλιες οικονομικές διαφημίσεις. Η Anne Boden, διευθύνουσα σύμβουλος και ιδρύτρια της Starling, δήλωσε ότι η εταιρεία της δεν θα πληρώνει πλέον για διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram, τη στιγμή που απατεώνες στοχεύουν τους πελάτες της.

Σε ετήσια επιστολή που δημοσιεύτηκε την Πέμπτη, η CEO της γνωστής digital bank είπε: «Θέλουμε να προστατεύσουμε τους πελάτες μας και την ακεραιότητα της επωνυμίας μας. Δεν μπορούμε πλέον να πληρώνουμε για να διαφημιζόμαστε σε μια πλατφόρμα δίπλα σε απατεώνες που κυνηγούν τις αποταμιεύσεις των πελατών μας και άλλων τραπεζών».

Μάλιστα, η Anne Boden έχει ασκήσει πίεση στην κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να συμπεριλάβει το ζήτημα της οικονομικής απάτης στο «Νομοσχέδιο για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο», ένα σαρωτικό σύνολο νέων νομοθετικών προβλέψεων που επιδιώκει να αντιμετωπίσει τη διάδοση επιβλαβούς περιεχομένου στις ψηφιακές πλατφόρμες.

Στόχος του νέου νομοσχεδίου είναι να αναγκάσει τις μεγάλες εταιρείες, όπως η Meta και η Google, να αναλάβουν δράση ενάντια σε επιβλαβές και παράνομο υλικό. Οι εταιρείες θα βρίσκονται αντιμέτωπες με οικονομικές κυρώσεις ύψους 18 εκατ. λιρών (24 εκατ. δολάρια) ή το 10% των ετήσιων παγκόσμιων εσόδων τους, ανάλογα με το ποιο ποσό είναι υψηλότερο.

Στο παρελθόν η Αρχή Χρηματοοικονομικής Συμπεριφοράς (Financial Conduct Authority) του Ηνωμένου Βασιλείου έχει σημάνει συναγερμό σχετικά με διαφημίσεις που προωθούν τα λεγόμενα scam ads. Ενδεικτικά, σε αυτές τις παραπλανητικές διαφημίσεις συμπεριλαμβάνονται οι ενέργειες απατεώνων στο χώρο των κρυπτονομισμάτων. που χρησιμοποιούν τις εικόνες διασημοτήτων για να εξαπατήσουν τους καταναλωτές.

Τον Αύγουστο, η Google σταμάτησε να δέχεται διαφημίσεις για χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, εκτός εάν ο διαφημιζόμενος ήταν εξουσιοδοτημένος από την FCA ή πληρούσε συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Η Meta δεσμεύτηκε τον Δεκέμβριο να αυστηροποιήσει τις πολιτικές της για τις διαφημίσεις που σχετίζονται με οικονομικές συναλλαγές, ωστόσο η εταιρεία δεν έχει ακόμη εφαρμόσει αυτές τις αλλαγές.

«Η προώθηση οικονομικών απατών είναι αντίθετη με τις πολιτικές μας και αφιερώνουμε σημαντικούς πόρους για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος σε ολόκληρο τον κλάδο εντός και εκτός των πλατφορμών μας», δήλωσε εκπρόσωπος της μητρικής εταιρείας της Facebook.

«Για να καταπολεμήσουμε αυτό το φαινόμενο, εργαζόμαστε όχι μόνο για να εντοπίσουμε και να απορρίψουμε διαφημίσεις απάτης στις υπηρεσίες μας, αλλά και να αποκλείσουμε τους διαφημιστές. Παράλληλα,  συνεχίζουμε να επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες και μεθόδους για να προστατεύσουμε τους χρήστες των πλατφορμών μας απέναντι σε φαινόμενα εξαπάτησης αυτού του τύπου» συμπλήρωσε ο εκπρόσωπος της Meta.

Η Meta έχει ήδη πολιτικές που απαγορεύουν την προώθηση χρηματοοικονομικής απάτης, όπως απάτες δανείων και προγράμματα που υπόσχονται υψηλές αποδόσεις καθώς και διαφημίσεις που υπόσχονται μη ρεαλιστικά κέρδη.

Στο στόχαστρο της ιδρύτριας της Starling βρέθηκε επίσης η απόφαση για τη μετονομασία της Facebook σε Meta, και η στροφή του κολοσσού των social media προς το metaverse, την εικονική πραγματικότητα στην οποία οι χρήστες μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

«Όταν διαβάζω ότι το επόμενο μεγάλο project της Facebook, το Metaverse, προβλέπεται να είναι ο βασικός μοχλός της ανάπτυξης των χρηματοοικονομικών και του DeFi (Αποκεντρωμένης Χρηματοοικονομικής) στη δεκαετία του 2020 και μετά, ξέρω ότι αυτό είναι πιθανό να είναι και λάθος και σωστό.», είπε η Anne Boden.

«Ενώ η Facebook (Meta) μπορεί να τηρήσει στο μέλλον όλες τις υποσχέσεις της, ελπίζω πραγματικά η στροφή προς το metaverse να μην αποσπάσει την προσοχή της εταιρείας από τα όσα πρέπει να γίνουν εδώ και τώρα στο Ηνωμένο Βασίλειο του 2022», πρόσθεσε η CEO της Starling .

Η προσπάθεια της Starling να πιέσει τη Meta ώστε να αναλάβει δράση κατά της διαδικτυακής απάτης, έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά μαζικών μποϊκοτάζ από brands, τα οποία σταμάτησαν προσωρινά τις διαφημίσεις στο Facebook το 2020, επειδή, όπως υποστηρίζουν, η εταιρεία πίσω από το δημοφιλές μέσο κοινωνικής  δεν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα για να αντιμετωπίσει τη ρητορική μίσους.

Σημειώνεται πως η βρετανική digital bank, η οποία ιδρύθηκε το 2014, έχει γίνει ένα από τα μεγαλύτερα brands στον κλάδο των ψηφιακών τραπεζικών υπηρεσιών στο Ηνωμένο Βασίλειο, με πελατειακή βάση που ξεπερνά τα 2,7 εκατομμυρίων. Με 475.000 επαγγελματικούς λογαριασμούς, η εταιρεία ελέγχει επίσης ένα μερίδιο 7% της επιχειρηματικής τραπεζικής αγοράς της Μεγάλης Βρετανίας.

Στους επενδυτές της Starling, συγκαταλέγεται, μεταξύ άλλων, η Goldman Sachs, η Qatar Investment Authority και η Fidelity, με την αξία της τράπεζας να αποτιμάται σε 1,5 δισ. δολάρια.

Διαβάστε επίσης:

Η Meta στρέφεται σε blockchain, cryptos και NFTs με το βλέμμα στο web3

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις