Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Κωστής Χλουβεράκης: «Προσφέρουμε ολιστικές λύσεις, καλύπτοντας όλο το εύρος του ψηφιακού μετασχηματισμού»

O επικεφαλής της Deloitte Digital Greece, σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο STARTUPPER MAG, αποκαλύπτει τους στόχους και τα σχέδια της κορυφαίας εταιρείας του κλάδου για την Ελλάδα, μιλάει για τις ολοκληρωμένες λύσεις και υπηρεσίες για τις εταιρείες, ενώ εξηγεί πώς μπορεί να συνεισφέρει ουσιαστικά στον ψηφιακό μετασχηματισμό των ελληνικών επιχειρήσεων. 

S.M.: Τον περασμένο Μάρτιο η Deloitte Digital, το νέο creative digital consulting agency της Deloitte, ανακοίνωσε την έναρξη παροχής των υπηρεσιών της στην Ελλάδα. Πώς αποφασίσατε να προχωρήσετε στη λειτουργία της Deloitte Digital Greece; 

Κωστής Χλουβεράκης: Η Deloitte Digital, ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις, είναι η νέα προσθήκη υπηρεσιών consulting και ψηφιακού μετασχηματισμού της Deloitte στην Ελλάδα. Οι τεχνολογικές εξελίξεις στη μετα-covid εποχή έχουν δημιουργήσει την ανάγκη στους οργανισμούς να συμπεριλάβουν τον πελατοκεντρικό ψηφιακό μετασχηματισμό ως μέρος της στρατηγικής τους για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο και ρευστό περιβάλλον. Οι κύριες προκλήσεις που τον έχουν καταστήσει απαραίτητο έχουν να κάνουν με την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς των πελατών σήμερα και ειδικότερα των νέων ηλικιακά, με την απαίτηση για πιο προσωποποιημένες υπηρεσίες με βάση την ανάλυση δεδομένων και με την ανάγκη να δημιουργείται μια διαρκής συναισθηματική σύνδεση με τους πελάτες. Όλα τα παραπάνω έχουν συντελέσει στο να υπάρχει ένα ευρύ πεδίο για τις συγκεκριμένες υπηρεσίες και κυρίως γι’ αυτές που αφορούν τον front-end ψηφιακό μετασχηματισμό. 

S.M.: Ποιος είναι ο σκοπός της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Deloitte Digital στην Ελλάδα, με δεδομένο ότι η χώρα μας υστερεί σημαντικά στους τομείς του ψηφιακού μετασχηματισμού και της ψηφιακής στρατηγικής σε σχέση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες; 

(Είναι γνωστό το λεγόμενο «ψηφιακό χάσμα» από έρευνες και εκθέσεις της τελευταίας 5ετίας) 

Κωστής Χλουβεράκης: Ο σκοπός της Deloitte Digital είναι απλός: Να βοηθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις (μικρές και μεγάλες) να ξεκινήσουν το ταξίδι του ψηφιακού τους μετασχηματισμού με γνώμονα πάντα τις σημαντικές αλλαγές που έχει φέρει η πανδημία. Ακριβώς επειδή το «ψηφιακό χάσμα» είναι πλέον μια πραγματικότητα, η ανάγκη αυτή είναι πιο εμφανής από ποτέ. Το «ψηφιακό χάσμα» είναι ασφαλώς εμφανές και στις ελληνικές επιχειρήσεις. Στον αντίποδα, υπάρχουν πρωτοπόρες πολυεθνικές εταιρείες που έχουν ξεκινήσει ήδη ενέργειες προς τον πελατοκεντρικό ψηφιακό τους μετασχηματισμό, γνωρίζοντας ότι οι οργανισμοί που εστιάζουν στην ανθρώπινη εμπειρία των πελατών τους, του εργατικού δυναμικού και των συνεργατών τους έχουν διπλάσιες πιθανότητες να ξεπεράσουν τους ανταγωνιστές τους ως προς την αύξηση των εσόδων τους σε διάστημα τριών ετών. Και η Deloitte Digital έρχεται ακριβώς την κατάλληλη στιγμή να καλύψει το χάσμα αυτό.

«Η κυρίαρχη τάση σήμερα και αυτό που θα καθορίσει τα επόμενα βήματα είναι η χρήση της τεχνολογίας στο πλαίσιο μιας πελατοκεντρικής προσέγγισης»

S.M.: Ποιες υπηρεσίες θα παρέχει η Deloitte Digital Greece στους πελάτες της στη χώρα μας; Θα είναι ίδιες με τα agency της Μ. Βρετανίας ή άλλων ευρωπαϊκών χωρών (Digital Transformation, Digital Experience, Digital Core) ή θα προσφέρει και επιπλέον υπηρεσίες προκειμένου να υποστηρίξει τον ψηφιακό και επιχειρηματικό μετασχηματισμό των ελληνικών εταιρειών; 

Κωστής Χλουβεράκης: Οι υπηρεσίες μας θα είναι οι ίδιες με αυτές που παρέχονται παγκοσμίως από την Deloitte Digital. Στην ουσία, η Deloitte Digital είναι ένα one-stop-shop: Από το να χαράσσει στρατηγική, να σχεδιάζει ένα απλό website, μέχρι να εγκαθιστά ένα πολύπλοκο CRM σύστημα σε μεγάλους οργανισμούς. Από το να αποτυπώνει τις επιθυμίες του πελάτη, να σχεδιάζει loyalty προγράμματα, να πραγματοποιεί τμηματοποίηση πελατών με ανάλυση δεδομένων και να σχεδιάζει customer journeys, μέχρι την υλοποίηση ενός e-commerce site με συνδέσεις σε ERP συστήματα, με SEO στις μηχανές αναζήτησης όπως το Google κ.ο.κ. Επιγραμματικά, οι υπηρεσίες μας είναι το Customer Strategy, το Design, το Creativity Brand & Advertising, το Experience Management & Marketing, το eCommerce, το Sales Transformation και το Service Excellence. Προφανώς, ως Deloitte Digital Greece εστιάζουμε σε συγκεκριμένα κομμάτια που είναι και τα πιο συναφή με την ελληνική πραγματικότητα, όπως είναι το Customer Strategy, τα mobiles apps και website designs και το Salesforce CRM, αλλά συνεχώς αναπτύσσουμε όλα τα skills γύρω από όλα τα offerings.

S.M.: Ο στόχος σας είναι να παρέχετε υπηρεσίες μόνο σε μεγάλες επιχειρήσεις ή θα καλύψετε και τις ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας; 

Κωστής Χλουβεράκης: Αυτό που περιμένουμε είναι να κερδίσουμε σημαντικό μερίδιο πρωτίστως στους μεγάλους πελάτες μας, αξιοποιώντας τις end-to-end digital υπηρεσίες μας, και σε συνεργασία με τις υπόλοιπες ομάδες της Deloitte να προσφέρουμε ολιστικές λύσεις, όπως AI, Cloud migration, ERP κ.λπ., σε συνδυασμό με τις υπηρεσίες της Deloitte Digital, καλύπτοντας έτσι όλο το εύρος του ψηφιακού μετασχηματισμού. Όσον αφορά μικρότερους πελάτες και εκεί προσβλέπουμε σε αύξηση του μεριδίου, μιας και πλέον μπορούμε να προσφέρουμε υπηρεσίες, συναγωνιζόμενοι niche consulting boutiques σε μικρά αλλά και μεγαλύτερα έργα.

«Το όραμά μας είναι η ελληνική επιχείρηση σήμερα να υιοθετήσει μια digital-first, mobile-first και AI-first στρατηγική, την οποία ήδη ακολουθούν όλες οι κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως»

 

S.M.: Διεθνώς η Deloitte Digital προσφέρει σε ομίλους, επιχειρήσεις και εταιρείες ένα φάσμα υπηρεσιών για την αναβάθμισή τους σε επίπεδο ψηφιακού μετασχηματισμού αλλά και την εξέλιξή τους σε όλους τους τομείς και μάλιστα από τον σχεδιασμό της στρατηγικής μέχρι την υλοποίησή του. Θεωρείτε ότι οι ελληνικές εταιρείες είναι δύσκολο να προσαρμοστούν στα διεθνή standards και να μετασχηματιστούν επιχειρηματικά ώστε να ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα της ψηφιακής οικονομίας; 

Κωστής Χλουβεράκης: Σίγουρα είναι δύσκολο να προσαρμοστούν οι ελληνικές εταιρείες στα διεθνή πρότυπα όσον αφορά τον γενικότερο ψηφιακό μετασχηματισμό τους. Αλλά δεν είναι ακατόρθωτο. Η δυσκολία έγκειται στο γεγονός ότι τόσα χρόνια οι ελληνικές εταιρείες είχαν αμελήσει ή θέσει σε δεύτερη προτεραιότητα τέτοιες ενέργειες και έργα, και το κενό που έχουν να καλύψουν είναι μεγάλο, αλλά –το πιο σημαντικό– είναι ότι πρέπει να το κάνουν σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα. Οι εξελίξεις τρέχουν και οι ανάγκες των πελατών έχουν πλέον αλλάξει εντελώς, σύμφωνα με τα διεθνή standards. Αυτό που χρειάζεται είναι οι ηγεσίες της κάθε εταιρείας να δώσουν το όραμα και την κατεύθυνση και να δημιουργηθούν δομημένα digital strategy roadmaps με ορίζοντα τριετίας, έχοντας αρκετά «quick wins» μέσα στα πλάνα αυτά ώστε να υπάρξει momentum. Επίσης, πρέπει να στελεχωθούν σωστά οι ομάδες και να γίνει το απαραίτητο upskilling/reskilling. Τέλος, απαραίτητο στοιχείο κάθε μετασχηματισμού εταιρείας είναι το change management. Η «αντίσταση» που δυνητικά εμφανίζεται από πολλά στελέχη είναι αρκετή για να οδηγήσει κάθε έργο μετασχηματισμού σε αποτυχία και έτσι το σωστό change management είναι αναγκαίο.

 

S.M.: Ποιο είναι το όραμα της Deloitte Digital Greece για τις ελληνικές επιχειρήσεις;

Κωστής Χλουβεράκης: Η κυρίαρχη τάση σήμερα και αυτό που θα καθορίσει τα επόμενα βήματα είναι η χρήση της τεχνολογίας στο πλαίσιο μιας πελατοκεντρικής προσέγγισης – μιας στρατηγικής με επίκεντρο τον άνθρωπο και τον δυνητικό πελάτη. Οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργήσουν brands, προϊόντα και υπηρεσίες που θα μπορέσουν να εξυψώσουν την ανθρώπινη εμπειρία και να δημιουργήσουν μια διαρκή συναισθηματική σύνδεση με τους πελάτες τους. Το όραμά μας είναι η ελληνική επιχείρηση σήμερα να υιοθετήσει μια digital-first, mobile-first και AI-first στρατηγική, την οποία ήδη ακολουθούν όλες οι κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως. Σίγουρα αυτό δεν γίνεται σε μικρό χρονικό διάστημα, αλλά είναι το απαραίτητο συστατικό για να μείνουν οι ελληνικές εταιρείες σχετικές και ανταγωνιστικές στο σημερινό περιβάλλον. 

 

S.M.: Πόσο μπορεί να συμβάλει η Deloitte Digital Greece στην υποστήριξη και υλοποίηση του εθνικού σχεδίου «Ελλάδα 2.0», το οποίο κυβερνητικά στελέχη θεωρούν ότι μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μέσα σε λίγα χρόνια;

Κωστής Χλουβεράκης: Οι υπηρεσίες της Deloitte Digital είναι εντελώς συναφείς με τον ψηφιακό μετασχηματισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Το εθνικό αυτό σχέδιο είναι πολύ σημαντικό μιας και δίνει κίνητρα στις επιχειρήσεις να μετασχηματιστούν. Ως επί το πλείστον, τα κίνητρα αυτά αφορούν digital ενέργειες που είναι αναγκαίες, ιδιαίτερα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες πρέπει να καλύψουν ένα μεγάλο χάσμα σε σχέση με τις μεγαλύτερες εγχώριες εταιρείες αλλά και με τα διεθνή benchmarks. Έτσι, λοιπόν, οι υπηρεσίες της Deloitte Digital μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στη βελτίωση της πελατοκεντρικότητας και στρατηγικής των εταιρειών, στο να δημιουργήσουν νέα σύγχρονα websites και mobile apps, νέα CRM συστήματα κ.ο.κ. 

 

S.M.: Τέλος, ποιες υπηρεσίες της Deloitte Digital Greece μπορούν να βοηθήσουν νέους επιχειρηματίες και νεοφυείς επιχειρήσεις (startups) στη χώρα μας; 

Κωστής Χλουβεράκης: Σίγουρα οι υπηρεσίες αυτές έχουν να κάνουν με το Customer Strategy και το πώς πρέπει οι εταιρείες αυτές να προσεγγίσουν τους πελάτες τους, με μια στρατηγική χτισμένη γύρω από τον πελάτη και τον χρήστη, με την κατάλληλη τμηματοποίηση των πελατών αυτών, με τη σχεδίαση ενός loyalty προγράμματος κ.ο.κ. Για την εμπειρία χρήστη, έρχεται η ομάδα του Design που θα βοηθήσει στο Product roadmap και Product management (σε design αλλά και development επίπεδο), δηλαδή να βοηθήσει στη δημιουργία, προτεραιοποίηση και διαχείριση του digital product/platform. 

«Στην Deloitte έχουμε ένα purpose, να δημιουργούμε θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία, στους πελάτες και στους ανθρώπους μας»

S.M.: Η Deloitte Digital θεωρείται μία από τις κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως τόσο στον τομέα του εργασιακού περιβάλλοντος όσο και της ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού. Έχετε στόχο να δημιουργήσετε μια νέα γενιά εξειδικευμένων στελεχών στη χώρα μας προσφέροντας ευκαιρίες σε νέους και νέες με ακαδημαϊκά προσόντα, επενδύοντας στην κατάρτιση και την τεχνογνωσία τους; 

Κωστής Χλουβεράκης: Όπως σωστά το λέτε, η Deloitte και κατ’ επέκταση η Deloitte Digital επενδύουν στους ανθρώπους τους και αυτό σημαίνει ότι τους προσφέρουν συνεχείς ευκαιρίες εκπαίδευσης και απόκτησης νέων δεξιοτήτων, ώστε όχι μόνο να προσαρμόζονται στις ανάγκες της αγοράς αλλά και να τις προβλέπουν. Αυτό αποτυπώθηκε και στην Ελλάδα, καθώς η Deloitte κατέκτησε την 8η θέση ως καλύτερο εργασιακό περιβάλλον από το Great Place to Work®, μια διάκριση που εν μέρει οφείλεται και στις ευκαιρίες ανάπτυξης του δυναμικού μας, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Ο προσανατολισμός μας είναι επίσης σε σημαντικότατο ποσοστό στους νέους και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το δυναμικό μας είναι σε ποσοστό 52% κάτω των 30 ετών. Επίσης, επενδύουμε και στην τεχνολογική τους κατάρτιση, καθώς το 50% των εργαζομένων μας απασχολείται σε θέσεις που αφορούν την τεχνολογία και τις εφαρμογές της στις υπηρεσίες της εταιρείας. Στην Deloitte έχουμε ένα purpose, να δημιουργούμε θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία, στους πελάτες και στους ανθρώπους μας και η Deloitte Digital μοιράζεται 100% αυτό τον σκοπό. 

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις