easyBoat: Στόχος να αποτελεί την πρώτη επιλογή των πελατών ως πρόταση ναύλωσης σκαφών αναψυχής 

Ζητούμενο η ενίσχυση του πλήθους των συνεργατών στην πλατφόρμα και του αριθμού των διαθέσιμων σκαφών μέσω αυτής- Έμφαση στη διεθνή αναγνώριση του brand

Αντλώντας έμπνευση από την επαγγελματική ενασχόληση με τον χώρο του yachting και τα εμπόδια που είχε να αντιμετωπίσει εν μέσω της πανδημικής κρίσης, προέκυψε η ιδέα της δημιουργίας της πρώτης ηλεκτρονικής πλατφόρμας σύγκρισης τιμών για ναύλωση σκαφών αναψυχής. Ιδέα που υιοθετήθηκε από τον Sir Στέλιο Χατζηιωάννου και αυτομάτως εντάχθηκε στον όμιλο easy. Σήμερα, έχοντας διανύσει το πρώτο καλοκαίρι της λειτουργίας της, η easyBoat.com αποσκοπεί να αποτελέσει συνώνυμο και πρώτη επιλογή συνάμα στο μυαλό όσων αναζητούν μια πρόταση ναύλωσης σκάφους αναψυχής, σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Νάστο, διευθύνοντα σύμβουλο και συνιδρυτή της easyBoat.com.

S.M.: Κύριε Νάστο, ποιο το προφίλ και τα ιστορικά στοιχεία της easyBoat.com; Με ποια αφορμή ξεκίνησε τη λειτουργία της, ποιος ο σκοπός της, πώς έχει εξελιχθεί έκτοτε η πορεία της, ποιο το σημερινό της status, αλλά και οι απώτεροι στόχοι του brand;

Αλέξανδρος Νάστος: Η ιδέα της δημιουργίας της easyBoat.com, της πρώτης ηλεκτρονικής πλατφόρμας σύγκρισης τιμών για ναύλωση σκαφών αναψυχής, ξεκίνησε από την επαγγελματική μας ενασχόληση με τον χώρο του yachting σε μια προσπάθεια να επιλυθεί ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζαμε με τους πελάτες μας, κυρίως λόγω της πανδημίας η οποία «πάγωσε» τον τουρισμό και το sailing. Δεδομένου ότι ο όμιλος easy δεν διέθετε στο portfolio του αντίστοιχο brand, προτείναμε την ιδέα στον Sir Στέλιο Χατζηιωάννου, ο οποίος με τη σειρά του την αγκάλιασε. Έτσι, προχωρήσαμε στη δημιουργία της easyBoat.com (https://easyboat.com/), δυναμικού πλέον μέλους του easy family of brands. Σκοπός της εταιρείας είναι να διευκολύνει τους πελάτες στην προσπάθειά τους να κλείσουν τις διακοπές τους με σκάφος, παρουσιάζοντάς τους σε μία μόνο πλατφόρμα χιλιάδες επιλογές από διαφορετικούς ιδιοκτήτες και μεσίτες από όλον τον κόσμο, από κοινού με τη δυνατότητα να συγκρίνουν τις τιμές των σκαφών αναψυχής χωρίς να ξοδεύουν πολύτιμο χρόνο και χρήμα ψάχνοντας σε διαφορετικές ιστοσελίδες.

S.M.: Τι το διαφορετικό προσφέρει στην αγορά η πρόταση της easyBoat.com και ποια στοιχεία θεωρείτε πως απαρτίζουν τα USPs της;

Συμεών Λαλαγκός: Ενώ υπάρχουν πράγματι και άλλες πλατφόρμες στο εξωτερικό οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες να νοικιάζουν σκάφη, καμία από αυτές δεν προσφέρει την ευκαιρία να γίνεται σύγκριση τιμών. Η εταιρεία μας ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό ακριβώς επειδή είναι ο μόνος ιστότοπος που συγκρίνει τιμές σε σκάφη από όλο τον κόσμο, τα οποία προσφέρονται από διαφορετικούς ιδιοκτήτες και μεσίτες για την ίδια κατηγορία σκάφους, στο ίδιο λιμάνι επιβίβασης. Ταυτόχρονα, μέσω της εταιρείας μας οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να συνδυάσουν τις πτήσεις και τα αεροπορικά τους εισιτήρια με τις επιθυμητές ημερομηνίες για κράτηση του σκάφους, ώστε να οργανώσουν τις μεταφορές και το ταξίδι τους. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η εταιρεία ανήκει σε ένα παγκόσμιο αναγνωρισμένο brand το οποίο προσφέρει αξιοπιστία και διαφάνεια, οδηγούν την εταιρεία στο να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και συνθέτουν τα USPs της.

S.M.: Σε περίπτωση που σας ζητούσαν να προβείτε σε ένα άτυπο SWOT Analysis για την easyBoat.com, ποια στοιχεία χαρακτηριστικά θα τοποθετούσατε σε κάθε τεταρτημόριο (Strengths – Weaknesses – Opportunities – Threats);

Αλέξανδρος Νάστος: Είναι πραγματικά ενδιαφέρον το γεγονός ότι η εταιρεία μας, παρά τις αδυναμίες και τις απειλές που μπορεί να καλείται να αντιμετωπίσει ως startup, ενισχύει με καθημερινές προσπάθειες τη δυναμική της και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Στο τεταρτημόριο των αδυναμιών και των απειλών που αντιμετωπίζουμε θα μπορούσα να τοποθετήσω τον ισχυρό ανταγωνισμό γνωστών παρόμοιων εταιρειών, οι οποίες, αν και δεν προσφέρουν το προϊόν μας, έχουν δυναμική παρουσία στο χώρο και σημαντικό μερίδιο αγοράς. Επίσης, το νεοσύστατο και νεοφυές προφίλ της εταιρείας, σε συνδυασμό με τα σημαντικά κόστη δημιουργίας και εκκίνησης της λειτουργίας της αποτελούν επίσης μέρος των αδυναμιών και των απειλών που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Από την άλλη, δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στα δυναμικά στοιχεία όπως τα μεγάλα περιθώρια κέρδους, τα χαρακτηριστικά που κάνουν την εταιρεία μας να διακρίνεται από τον ανταγωνισμό, την παρουσία ενός ισχυρού διαδικτυακού συστήματος επικοινωνίας μεταξύ πελατών και εταιρειών το οποίο ολοένα και αναπτύσσεται, καθώς και όλες τις ευκαιρίες εξέλιξης μέσα από την παρουσία ενός ισχυρού brand και την ενίσχυση σημαντικών συνεργασιών που συμβάλλουν τα μέγιστα στην αύξηση των κερδών και της αναγνωρισιμότητας.

S.M.: Πώς εξελίσσεται η κινητικότητα φέτος; Τι καταδεικνύουν τα στοιχεία που έχετε στη διάθεσή σας; Ποιος ο βαθμός συσχέτισης (ratio) με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα ή και ακόμη πρωτύτερα;

Συμεών Λαλαγκός: Η εταιρεία μας ξεκίνησε τη δράση και λειτουργία της στις αρχές του 2022. Για τον λόγο αυτό, το φετινό καλοκαίρι ήταν η πρώτη για εμάς ενεργή σεζόν κατά την οποία γνωρίσαμε τους πελάτες μας, πληροφορηθήκαμε για τα ενδιαφέροντα, τις προτιμήσεις και τις επιλογές τους, και παρατηρήσαμε πιο ενεργά την κινητικότητα που σημειώθηκε. Αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι πως οι περισσότεροι άνθρωποι, ύστερα από δύο δύσκολα χρόνια με περιορισμούς στις μετακινήσεις και στις εξόδους τους, έχουν την ανάγκη να απολαύσουν τις διακοπές τους σε μακρινούς προορισμούς, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην κορυφή της ζήτησης για τους ξένους πελάτες. Χαρακτηριστικό, δε, είναι το γεγονός ότι ήδη φέτος δρομολογούνται πολλές κρατήσεις για το επόμενο καλοκαίρι, ενώ δεν είναι λίγοι όσοι ενδιαφέρονται για χειμερινή κράτηση εντός του έτους.

S.M.: Με βάση τα δεδομένα που έχετε στη διάθεσή σας, αναδύονται συγκεκριμένες τάσεις σε ό,τι αφορά τις προτιμήσεις των πελατών της easyBoat.com κατά τη φετινή σεζόν;

Αλέξανδρος Νάστος: Οι πελάτες ενδιαφέρονται να κλείσουν με έναν εύκολο και γρήγορο τρόπο το σκάφος της επιλογής τους στον προορισμό της αρεσκείας τους, με όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος. Αυτό είναι που καλούμαστε κάθε φορά να ικανοποιήσουμε γι’ αυτούς, δεδομένου ότι οι πελάτες είναι πιο «ανοιχτοί» σε προτάσεις αναφορικά με τον τύπο σκάφους, τον αριθμό καμπινών, ακόμα και τις ημερομηνίες για κρατήσεις που αφορούν την επόμενη χρονιά. Το κόστος, λοιπόν, είναι καθοριστικός παράγοντας, ενώ ποικίλλει και επηρεάζεται από το είδος του σκάφους και τις παροχές του, τον προορισμό κ.ά. Σε κάθε περίπτωση, η πλατφόρμα μας απευθύνεται σε όλους, βοηθώντας τον καθένα ξεχωριστά να βρει το κατάλληλο για εκείνον σκάφος με βάση την οικονομική του ευχέρεια, τις προτιμήσεις και το στυλ του.

S.M.: Έχετε σκιαγραφήσει το προφίλ του μέσου πελάτη της easyBoat.com; Ποια τα κύρια χαρακτηριστικά που το συνθέτουν;

Συμεών Λαλαγκός: Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η εταιρεία μας απευθύνεται σε κάθε κατηγορία πελατών, σε οποιονδήποτε, δηλαδή, επιλέγει διακοπές με σκάφος, συμπεριλαμβανομένων οικογενειών κάθε ηλικίας, παρέες φίλων, ζευγάρια ή ακόμα και εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες φιλοξενίας στους πελάτες τους. Επιπλέον, δεν υπάρχει περιορισμός για όσους δεν έχουν δοκιμάσει αυτόν τον τρόπο διακοπών στο παρελθόν, καθώς η πλατφόρμα easyΒoat.com προσφέρει χιλιάδες επιλογές σκαφών τα οποία είναι πλήρως εξοπλισμένα με έμπειρο πλήρωμα και skippers. Κατά βάση, οι πελάτες μας προέρχονται από πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ενώ η ηλικιακή τους ομάδα είναι 18 χρόνων έως 65+, με τους περισσότερους πελάτες να είναι άνδρες άνω των 40 ετών, οι οποίοι προέρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο.

S.M.: Πόσο αισιόδοξοι είστε για τη συνέχιση των μεγεθών που ισχύουν φέτος και κατά την επόμενη σεζόν; Υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα, δράσεις και μέτρα για τα οποία οφείλει να μεριμνήσει η πολιτεία, αλλά και οι ανάλογες προϋποθέσεις από μέρους των stakeholders της τουριστικής βιομηχανίας;

Αλέξανδρος Νάστος: Χτίζουμε την ευκαιρία να παρέχουμε τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες μας σταδιακά, βήμα προς βήμα. Ως νέα startup εταιρεία υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να παρακολουθούμε καθημερινά, όπως ο τρόπος να κάνουμε τους ανθρώπους και άλλες επιχειρήσεις να μας γνωρίσουν και να εμπιστευτούν το προϊόν μας. Ωστόσο, η καθημερινή προσπάθεια και η έκθεση, μαζί με τις συνεργασίες που κάνουμε και για τις οποίες είμαστε περήφανοι, θα φέρουν σύντομα το επιθυμητό αποτέλεσμα. Σε αυτό, ωστόσο, πρέπει να συμβάλει αναμφίβολα και η πολιτεία μέσω της υποστήριξης μέτρων, όπως επιδοτήσεις και ευκαιρίες, οι οποίες τελικά θα ενθαρρύνουν τον χώρο του yachting και γενικότερα του τουρισμού, ως ένα αδιαμφισβήτητα σημαντικό μέρος της ελληνικής οικονομίας.

S.M.: Σε περίπτωση που σας καλούσαν να υποβάλετε προτάσεις που με τη σειρά τους θα οδηγήσουν στη θέσπιση ενός πλαισίου μέτρων από μέρους της ηγεσίας του υπουργείου Τουρισμού ή του αντίστοιχου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ποιες θα ήταν αυτές και τι θα περιείχαν;

Συμεών Λαλαγκός: Οι προοπτικές ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού είναι επιταγές άρρηκτα συνδεδεμένες με τα σκάφη αναψυχής, τους τουριστικούς λιμένες και το ρόλο που διαδραματίζουν στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας. Εάν μάλιστα αναλο- γιστούμε ότι ο κλάδος του τουρισμού στηρίζει το 25% του ΑΕΠ – φέρνει 1 στα 4 ευρώ στην ελληνική οικονομία– και ότι απασχολεί πάνω από 20 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, γίνεται πρόδηλη και επιτακτική η ανάγκη ενίσχυσης της συγκεκριμένης βιομηχανίας, καθώς συνδέεται άρρηκτα με την οικονομική ανάπτυξη και την ενίσχυση του βιοτικού επιπέδου των απασχολουμένων. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Ιούλιο πραγματοποιήσαμε συνάντηση εργασίας με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη και τον υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Κωνσταντίνο Κατσαφάδο, ώστε να συζητήσουμε τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να αναπτυχθεί μία αγαστή συνεργασία μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ώστε να θεσπιστεί ένα πλαίσιο στήριξης και ενίσχυσης του κλάδου.

S.M.: Τι βρίσκεται στην κορυφή της άτυπης ατζέντας των «must do» για την easyBoat.com; Θέματα στρατηγικής, υπηρεσιών, περαιτέρω επέκτασης, συνεργειών, κάτι διαφορετικό;

Αλέξανδρος Νάστος: Προτεραιότητά μας είναι η διεθνής αναγνωρισιμότητα του brand μας και η εδραίωσή του ως η πρώτη επιλογή όταν αναζητά ο πελάτης ναύλωση σκαφών αναψυχής. Ταυτόχρονα, επιθυμούμε να αυξήσουμε τον αριθμό των συνεργατών μας στην πλατφόρμα και τον αριθμό των διαθέσιμων σκαφών μέσω αυτής. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός τόσο μεγαλύτερη είναι η κάλυψη που θα παρέχουμε στους πελάτες μας. Επιπλέον, κατανοώντας τις οικονομικές δυσκολίες που μπορεί να έχουν πολλοί συνάνθρωποί μας, προσπαθούμε να τους υποστηρίξουμε δίνοντάς τους την ευκαιρία να διαπραγματευτούν την τελική τιμή με τους ιδιοκτήτες, μέσω ενός καινοτόμου συστήματος επικοινωνίας. Με αυτόν τον τρόπο, προσπαθούμε να χτίσουμε έναν ισχυρό δεσμό με τους πελάτες μας, να διαχειριστούμε περισσότερες κρατήσεις και, τελικά, να επεκτείνουμε τα έσοδά μας.

S.M.: Το γεγονός πως η easyBoat.com βρίσκεται υπό τη σκέπη του ομίλου επιχειρήσεων του Sir Στέλιου Χατζηιωάννου, πόσο και σε ποιο βαθμό επιδρά στο συνολικότερο modus operandi, αλλά και το εν γένει outcome της παρουσίας της στην αγορά; Έχουν αναπτυχθεί συνέργειες μεταξύ των επιμέρους easy brand και εάν ναι, τι μορφής;

Συμεών Λαλαγκός: Πάντα με γνώμονα την προσφορά μεγαλύτερης αξίας στους καταναλωτές, η συμβολή του brand της easy, του γνωστού ομίλου επιχειρήσεων του Sir Στέλιου Χατζηιωάννου, προσφέρει μέγιστη δυνατή αξία και απλότητα σε μια προσπάθεια για συνεχή καινοτομία, ενώ απευθύνεται σε πολλούς και όχι σε λίγους. Ο Sir Στέλιος Χατζηιωάννου καλωσόρισε στο easy family of brands την ηλεκτρονική πλατφόρμα easyBoat, το μοναδικό website που κάνει σύγκριση τιμών σε σκάφη, το οποίο με τη σειρά του εκφράζει τις βασικές αξίες του easy family of brands. Ως ομάδα, στοχεύουμε πάντα στην απλότητα και τις προσιτές τιμές, ιδιαίτερα για όσους ναυλώνουν σκάφος για πρώτη φορά, ενώ ταυτόχρονα επιθυμούμε να συμβάλουμε στην παροχή αξιόπιστων επιλογών και για τους έμπειρους πελάτες μας. Τα παραπάνω επιδρούν σημαντικά τόσο στις προοπτικές εξέλιξης της εταιρείας όσο και στη σχέση που αυτή αναπτύσσει με τους πελάτες, ενισχύοντας την παρουσία της στην αγορά και ενδυναμώνοντάς την σημαντικά.

S.M.: Πέραν της easyBoat.com, είστε «ανοικτοί» και σκανάρετε την αγορά για πιθανές νέες επενδύσεις σε ομοειδείς, συμπληρωματικούς ή εκ διαμέτρου διαφορετικούς κλάδους και εν γένει τομείς της αγοράς; Έχετε κατασταλάξει σχετικά με το ποιοι επιχειρηματικοί τομείς εμφανίζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον μετεξέλιξης, ανάπτυξης και κατ’ επέκταση επενδυτικού ενδιαφέροντος κατά το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα και δη στη χώρα μας;

Αλέξανδρος Νάστος: Οι στοχευμένες επενδύσεις και οι συνεργασίες είναι σημαντικό κομμάτι της επιχειρηματικής δραστηριότητας και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η εταιρεία μας είναι «ανοιχτή» στο να επεξεργαστεί και να σχηματίσει αξιόλογες επιχειρηματικές σχέσεις με πιθανούς επενδυτές, εταιρείες και ιδιώτες του ίδιου ή διαφορετικού κλάδου. Επιτρέψτε μου πρώτα απ’ όλα να αναφέρω τη συνεργασία της εταιρείας μας με τον πρώτο Κύπριο ολυμπιονίκη στην ιστιοπλοΐα, κ. Παύλο Κοντίδη, ως ambassador της εταιρείας με σημαντική ιστορική αναδρομή στον χώρο. Μεταξύ άλλων, είμαστε υπερήφανοι που ανακοινώνουμε ότι έχουμε ήδη κάνει ένα success story για την εταιρεία Booking Manager – MMK System μετά την ευγενική τους πρόταση, ενώ έχουμε προσελκύσει ήδη κάποια προβολή στα μέσα ενημέρωσης και προτάσεις που εξετάζουμε με την ομάδα μας. Επίσης, έχουμε αναπτύξει συνεργασία με την εκπαιδευτική ομάδα Ardent Training, η οποία προσφέρει στους πελάτες της easyBoat έκπτωση 35% στην εκμάθηση και κατοχή του γνωστού πτυχίου skipper «RYA Day Skipper Theory Course», ενώ συμμετέχουμε φιλανθρωπικά στην προσπάθεια της Sea Cadets, στην οποία προσφέρουμε μία λίρα για κάθε κράτηση που έχουμε στην πλατφόρμα μας.

S.M.: Πώς κρίνετε το ισχύον startup περιβάλλον και εν γένει οικοσύστημα στη χώρα μας; Ποιος ο βαθμός ωριμότητάς του και οι προκλήσεις, πώς διαμορφώνονται οι ευκαιρίες, αλλά και ποια στοιχεία/χαρακτηριστικά καλείται να μεταβάλει προκειμένου να βελτιώσει την αποδοτικότητά της λειτουργίας του;

Συμεών Λαλαγκός: Παρά το γεγονός ότι τα δεδομένα της αγοράς δεν έχουν πάντα θετικό αντίκτυπο στα επιχειρηματικά μας σχέδια, πάντα υπάρχει χώρος για κάποιον ο οποίος είναι αποφασισμένος να εξελιχθεί μέσα στην αγορά και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της. Με την τρέχουσα αξία της παγκόσμιας αγοράς ενοικίασης σκαφών αναψυχής να εκτιμάται στα 15,2 δισ. ευρώ (προβλέπεται να αυξηθεί στα 27 δισ. ευρώ έως το 2027) δημιουργείται μια νέα τουριστική τάση που ευνοεί την περιπέτεια, δίνει μία ανάσα στον χώρο του sailing και γεννά έδαφος για νέους επιχειρηματίες να δραστηριοποιηθούν ενεργά. Κατ’ επέκταση, η πλατφόρμα easyBoat.com, ως ένα καινοτόμο εργαλείο που βοηθά στην ανεύρεση και την ενοικίαση του κατάλληλου σκάφους για διακοπές, δεν θα μπορούσε να μην επηρεαστεί θετικά ως κομμάτι του startup και να προσελκύσει με τη σειρά της πιθανούς επενδυτές.

S.M.: Τι θα συμβουλεύατε έναν πρωτόπειρο startupper, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει το αρχικό του outing στην αγορά; Ποια τα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά που οφείλει να έχει ως προσωπικότητα, τι να προσέξει, πώς να αντιδράσει σε μια πιθανή αποτυχία και ποιο moto να έχει πάντοτε κατά νου;

Αλέξανδρος Νάστος: Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποια μυστική συνταγή, ένας συνδυασμός χαρακτηριστικών που απαντούν σε κάθε startupper και πρέπει να πληρούνται από όλους όσοι ενδιαφέρονται να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην αγορά. Αυτό που ακράδαντα πιστεύω είναι ότι η όρεξη και η διάθεση για δουλειά, η αναζήτηση καινοτομίας και διαφοροποίησης, από κοινού με τη συγκρότηση μιας φιλόδοξης ομάδας μέσα στην οποία συζητούνται οι προβληματισμοί και οι ανησυχίες, οι στόχοι και τα επιχειρηματικά σχέδια, είναι το κλειδί για να γίνει το πρώτο βήμα. Οι αποτυχίες είναι κομμάτι της διαδικασίας μέσα από τις οποίες πρέπει να μαθαίνουμε, να βελτιωνόμαστε και να εξελισσόμαστε. Εάν μας απογοητεύσουν και μας κρατήσουν πίσω, τότε δεν είμαστε απόλυτα έτοιμοι να συνεχίσουμε.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις