StartUpper

Prosperty: Η Startup που κάνει “παιχνιδάκι” την αγορά και ενοικίαση ακινήτων

Ένα από τα πιο συναρπαστικά success stories της τελευταίας διετίας στο ελληνικό οικοσύστημα της νεοφυούς επιχειρηματικότητας είναι η Prosperty. Μία proptech εταιρεία που δημιουργήθηκε, αναπτύχθηκε και εδραιώθηκε στο χώρο του real estate εν μέσω πανδημίας, αλλάζοντας τα δεδομένα… δεκαετιών στην Ελλάδα και κάνοντας disrupt σε μία παραδοσιακή αγορά, με πλεονέκτημα την τεχνολογία, την καινοτομία και τη μοναδική φιλοσοφία των ιδρυτών της.  

Ο Αντώνης Μαρκόπουλος, ο Νίκος Πατσιόγιαννης και ο Αντώνης Δεσποτάκης εξηγούν στο STARTUPPER MAG πώς κατάφερε η Prosperty να εξελιχθεί σε χρόνο-ρεκόρ σε ηγέτη μιας τόσο απαιτητικής και περίπλοκης αγοράς, για τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν αλλά και για τα επόμενα βήματά τους με στόχο τη διεθνή επέκτασή της. 

Αντώνης Μαρκόπουλος, Founder, CEO

S.M. Πρόσφατα η Prosperty εξασφάλισε μια νέα χρηματοδότηση seed ύψους 3,3 εκατ. ευρώ, ενώ είχε προηγηθεί το Μάρτιο του 2020 pre-seed χρηματοδότηση ύψους 1,1 εκατ. ευρώ. Πώς κατάφερε μια proptech Startup εξειδικευμένη στον τομέα του real estate μέσα σε 18 μήνες να κερδίσει την εμπιστοσύνη τριών από τα μεγαλύτερα τεχνολογικά venture funds της Ελλάδας και γνωστών angel investors;  

Αντ. Μαρκόπουλος: Καταρχάς, είναι τιμή μας που, από όσο γνωρίζουμε, είμαστε η μοναδική Startup που εξασφάλισε χρηματοδότηση από τρία VC Equifund (Velocity, Metavallon, BigPi). Αυτό υποδηλώνει εμπιστοσύνη προς την ομάδα της Prosperty και προς το industry στο οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία. Το μέγεθος της αγοράς του Real estate είναι ιδιαίτερα μεγάλο ακόμα και σε τοπικό επίπεδο, πόσο δε μάλλον σε ευρωπαϊκό.  

Πρόκειται για μια αγορά που ακουμπά το σύνολο του κόσμου, ανεξαρτήτως ηλικίας ή και κοινωνικής και οικονομικής διαστρωμάτωσης. Παρά το μέγεθος όμως της αγοράς των ακινήτων, τεχνολογικά παρατηρείται τρομερή υστέρηση στο κομμάτι της διαφάνειας και της εγκυρότητας των δεδομένων (αγγελιών ακινήτων), της αξιόπιστης και έγκαιρης εξυπηρέτησης των πελατών, της ταχύτητας ολοκλήρωσης διαδικασιών.

Η ανάγκη για ψηφιοποίηση όλων των διαδικασιών τόσο για την ενοικίαση ενός ακινήτου, που φαινομενικά θα έπρεπε να είναι μια πιο εύκολη διαδικασία, όσο και για την αγορά ενός ακινήτου, που είναι μια ψυχοφθόρα, χρονοβόρα και κοστοβόρα διαδικασία, είναι απόλυτα δεδομένη. Έτσι, οι επενδυτές μας βλέπουν, όπως και εμείς, ένα τεράστιο κενό στην αγορά. Η ψηφιοποίηση μιας αγοράς που στη χώρα μας πλησιάζει στα δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ συνολικά μέσω της Prosperty μπορεί να δημιουργήσει σοβαρές υπεραξίες στην προσπάθειά μας.  

S.M. Με τη δυναμική και τα κεφάλαια της νέας χρηματοδότησης, η Prosperty έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει ακόμη περισσότερο την ανάπτυξή της στην Ελλάδα, αλλά και την είσοδό της σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου υπάρχουν πολλές προοπτικές. Ποιο είναι το πλάνο σας για την επέκταση σε νέες αγορές;  

Αντ. Μαρκόπουλος: Η νέα χρηματοδότηση θα κατευθυνθεί προς την εγκαθίδρυση της Prosperty ως την ηγέτιδα εταιρεία στο χώρο του ψηφιακού real estate, άρα θέλουμε τα επόμενα χρόνια η Prosperty να γίνει το σημείο αναφοράς για όλους τους πολίτες της χώρας για το χώρο του real estate, και κατά δεύτερο είναι να επεκταθούμε σε μια επόμενη, ίσως και σε μια μεθεπόμενη, αγορά. Πολύ σύντομα θα ανακοινώσουμε την είσοδό μας στην Κύπρο, που έχει ένα αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον κομμάτι real estate – αυτό θα γίνει πριν από το τέλος του 2021– κι έπεται στις αρχές του 2022 η επέκταση στις γειτονικές αγορές.  

Κοιτάζουμε με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον την αγορά της Ιταλίας, επίσης κοιτάζουμε την αγορά της Ρουμανίας, οι οποίες έχουν –και οι δυο αγορές– αντίστοιχες προκλήσεις στο χώρο του real estate, αλλά είναι δύο αγορές με σημαντικά μεγάλο μέγεθος και μπορούν να προσδώσουν μια υπεραξία στην εταιρεία μας.  

S.M. Πόσο θα βοηθήσει την ευρωπαϊκή σας επέκταση το γεγονός ότι η Prosperty θεωρείται ήδη ηγέτιδα στον ψηφιακό μετασχηματισμό του real estate στην ελληνική αγορά, προσφέροντας μια εντελώς νέα, ψηφιακή εμπειρία στον χρήστη;  

Αντ. Μαρκόπουλος: Κοιτάξτε, η Ελλάδα, αν και για το δυτικό κόσμο λογίζεται ως μια μεσαία αγορά σε επίπεδο μεγέθους –αν το συγκρίνει κανείς με αγορές όπως της Ισπανίας, της Γερμανίας, της Γαλλίας– λόγω της μεγάλης γραφειοκρατίας θεωρείται η πιο δύσκολη και γεμάτη προκλήσεις αγορά της Ευρώπης σήμερα. Οπότε φανταστείτε αν καταφέρουμε να ψηφιοποιήσουμε τις διαδικασίες στη χώρα μας, που θεωρείται και είναι μία από τις πιο γραφειοκρατικές αγορές, πόσο πιο απλό είναι για εμάς να επεκταθούμε και ευρωπαϊκά.  

Αυτό είναι κάτι που μας λένε και οι ξένοι επενδυτές που συζητάμε: «Αν καταφέρετε και πετύχετε σε ένα πάρα πολύ δύσκολο περιβάλλον επιχειρησιακά όπως είναι η χώρα σας, θα είναι πιο εύκολη διαδικασία να κάνετε μετά expand σε αγορές που είναι πιο δομημένες και πιο έτοιμες ψηφιακά». Η Ελλάδα είναι μια τεράστια ευκαιρία για εμάς. Ευκαιρία να πείσουμε ότι η εταιρεία μας μπορεί να σταθεί στο πιο δύσκολο περιβάλλον για το χώρο του real estate.  

S.M. Πώς σχεδιάζετε να αξιοποιήσετε τη νέα χρηματοδότηση για την ελληνική αγορά, όπου ήδη έχετε μια τεράστια δυναμική;  

Ν. Πατσιόγιαννης: Η νέα χρηματοδότηση θα κατευθυνθεί σε τρεις βασικούς πυλώνες και κατευθύνσεις. Η πρώτη είναι στο κομμάτι του ανθρώπινου δυναμικού, άρα το επόμενο διάστημα προχωράμε σε προσλήψεις σε διάφορους ρόλους και επίπεδα, με μεγάλη έμφαση τόσο στο κομμάτι της τεχνολογίας και του προϊόντος, όσο και στο κομμάτι της επικοινωνίας.  

Nίκος Πατσιόγιαννης, Co-founder, COO

Άρα, η Prosperty το επόμενο διάστημα μπαίνει δυναμικά στο κομμάτι του δικτύου συνεργατών, φέρνοντας πολλές καινοτομίες τόσο στο κομμάτι της προσέγγισης του πελάτη όσο και στα εργαλεία, καθώς και στο value proposition που δίνουμε στους νέους πελάτες. Ο δεύτερος πυλώνας είναι στο κομμάτι της τεχνολογίας και του νέου προϊόντος, όπου έχουμε ένα πολύ συγκεκριμένο product roadmap, το οποίο θα εξελίξουμε στο επόμενο διάστημα όσον αφορά στο κομμάτι του marketplace μας, αλλά και σε τεχνολογικές εφαρμογές και δεδομένα που έχουν να κάνουν με τους θεσμικούς επενδυτές.  

Η τρίτη κατεύθυνση στην οποία θα κατευθυνθεί η χρηματοδότησή μας είναι στο κομμάτι της επικοινωνίας. Άρα, θα δείτε στο επόμενο διάστημα την Prosperty πολύ πιο δυναμικά και με πολύ μεγάλη εξωστρέφεια, τόσο σε παραδοσιακά, όσο και σε ψηφιακά μέσα, ώστε να επικοινωνούμε –στην Ελλάδα και στο εξωτερικό– τόσο τις υπηρεσίες μας όσο και τα ακίνητα τα οποία προωθούμε.  

S.M. Ποιο θεωρείτε ότι είναι το βασικό πλεονέκτημα της Prosperty απέναντι στον ανταγωνισμό τόσο των παραδοσιακών real estate ομίλων όσο και των εταιρειών που προσανατολίζονται σε ψηφιακές λύσεις;  

Ν. Πατσιόγιαννης: Η Prosperty βασίζεται ουσιαστικά σε κάποιες αξίες και χρησιμοποιεί την τεχνολογία έτσι ώστε να μπορέσει να βελτιώσει τις βασικές παθογένειες που υπάρχουν στην αγορά του real estate. Αυτό είναι το βασικό πλεονέκτημα. Η βασική προϋπόθεση (και η βασική υπόσχεση θα λέγαμε, την οποία δίνουμε ως εταιρεία) είναι πάνω στο κομμάτι της διαφάνειας.  

Κάθε ακίνητο που ανεβαίνει στην πλατφόρμα έχει ελεγχθεί από εμάς και δίνουμε μια σειρά αναλυτικών πληροφοριών και μέσων στον υποψήφιο αγοραστή, έτσι ώστε να είναι σε θέση ο υποψήφιος αγοραστής να αξιολογήσει το ακίνητο.  

Το δεύτερο είναι ότι δίνουμε παρά πολύ μεγάλη ευκολία σε όλα τα επίπεδα. Από το κομμάτι της εύρεσης στο κομμάτι της αξιολόγησης και στο κομμάτι της επίσκεψης και κλεισίματος ενός ακίνητου, η Prosperty δίνει end-to end υπηρεσίες, κάνοντας αυτό το ψηφιακό «hand-holding», με το οποίο βοηθάμε τον τοπικό ή τον ξένο αγοραστή να κινηθεί με μεγάλη ασφάλεια και εμπιστοσύνη σε μια σημαντική επιλογή της ζωής του, που είναι η αγορά.  

Το τρίτο (κι αυτό το τελευταίο κομμάτι που μας διαφοροποιεί) είναι αυτό της διαχείρισης μεγάλου αριθμού χαρτοφυλακίων ακινήτων. Άρα, οι τεχνολογικές μας υποδομές, οι αυτοματισμοί και η εν γένει διάρθρωση της εταιρείας μας δίνουν τη δυνατότητα να διαχειριζόμαστε με πολύ μεγάλη αποτελεσματικότητα μεγάλο αριθμό χαρτοφυλακίων ακίνητων. Και αυτό μας καθιστά έναν ιδανικό συνεργάτη για τους μεγάλους θεσμικούς επενδυτές.  

S.M. Ποιες υπηρεσίες, τόσο σε ιδιώτες όσο και σε εταιρικούς πελάτες, προσφέρει σήμερα η Prosperty μέσα από την καινοτόμο πλατφόρμα της;  

Αντ. Δεσποτάκης: Μία από τις πιο βασικές υπηρεσίες μας είναι πως διευκολύνουμε την αγορά ή ενοικίαση ακινήτου τόσο από την πλευρά του ιδιοκτήτη όσο και του ενδιαφερομένου. Η αγορά ενός ακινήτου, όπως γνωρίζετε, καταντά να είναι χρονοβόρα και κοστοβόρα για κάθε ενδιαφερόμενο. Αντί να αποτελεί μία όμορφη εμπειρία, αν σκεφτεί κανείς πως πρόκειται ίσως για την πιο σημαντική αγορά στη ζωή του ανθρώπου, καταντά να είναι μία από τις πιο αγχωτικές, χρονοβόρες διαδικασίες. Ο μέσος χρόνος αγοράς ακινήτου στην Ελλάδα μπορεί να ξεπεράσει και τους 7-8 μήνες!  

Η Prosperty έρχεται να το αλλάξει αυτό. Θέλουμε να είμαστε το one-stop-shop, τόσο για το κομμάτι της αγοράς ή της μίσθωσης ενός ακινήτου, όσο και για το κομμάτι τουλάχιστον της προέγκρισης μιας χρηματοδότησης αυτού. Άρα δουλεύουμε προς αυτήν την κατεύθυνση: Φτιάχνουμε ένα οικοσύστημα γύρω από το ακίνητο, το οποίο δεν εξαντλείται σε αυτήν καθαυτήν την πράξη ενός ακινήτου, όσο σε υπηρεσίες χρηματοοικονομικές, αλλά και ασφαλιστικές τις οποίες ανακοινώσαμε πρόσφατα με την Anytime και τον Όμιλο Interamerican.  

Μια πολύ σημαντική υπηρεσία που υπάρχει στο χώρο των ακινήτων είναι η χρηματοδότηση. Σήμερα για να λάβει κάποιος μια χρηματοδότηση ενός ακινήτου, οφείλει να επισκεφτεί ένα τραπεζικό υποκατάστημα. Να πάει σε ένα, δύο ή και περισσότερα. Αυτό θέλουμε να το αλλάξουμε. Θέλουμε να παρέχουμε μια αξιόπιστη διαδικασία για όποιον ενδιαφερόμενο θελήσει να αιτηθεί για προέγκριση δανείου, ώστε να μπορεί μέσα από την πλατφόρμα μας να υποβάλει τα βασικά στοιχεία και εμείς –σε συνεργασία τόσο με τις συστημικές όσο και με τις υπόλοιπες τράπεζες– να μπορούμε να του παρέχουμε μια πολύ γρήγορη πρόταση.  

S.M. Η πλατφόρμα της Prosperty είναι ταυτόχρονα φιλική για τον χρήστη και υπερσύγχρονη, καθώς είναι βασισμένη σε τεχνολογίες αιχμής και στην ανάλυση δεδομένων. Πόσο σημαντικά είναι τα δεδομένα (data) για την εξέλιξη της πλατφόρμας και τη βελτίωση των υπηρεσιών της;  

Αντώνης Δεσποτάκης, Co-founder CTO

Αντ. Δεσποτάκης: Ευχαριστούμε για το σχόλιό σας, πράγματι όλη η ομάδα μας αφιερώνει πολύτιμο χρόνο για να δημιουργήσουμε τον πιο ισχυρό μηχανισμό συλλογής και ανάλυσης δεδομένων, τόσο από την πλευρά της προσφοράς ακινήτων όσο και από την πλευρά της ζήτησης.  

Δουλεύουμε προς μία κατεύθυνση προκειμένου οποιοσδήποτε ψάχνει ακίνητο, με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, είτε το ακίνητο ανήκει στην πλατφόρμα της Prosperty είτε όχι, η εταιρεία μας να είναι το σημείο αναφοράς. Χρησιμοποιούμε εργαλεία που συλλέγουν στοιχεία για τη συμπεριφορά των χρηστών στο site μας και δουλεύουμε συνέχεια για να βελτιώνουμε την εμπειρία του χρήστη.  

Αυτοματοποιούμε διαδικασίες και χτίζουμε εργαλεία που συνδυάζουν market data με valuation models, ώστε να δίνουμε στο operation μας, αλλά και στον αγοραστή και τον πωλητή μια πολύ καλή εικόνα για την πραγματική αξία ενός ακινήτου, αλλά και σύνθετα reports και data analytics για την αγορά του real estate. Στόχος μας είναι εντός λίγων ημερών να βρίσκουμε το κατάλληλο ακίνητο για τον κάθε ενδιαφερόμενο.  

S.M. Με βάση την εμπειρία σας από την ίδρυση της εταιρείας έως σήμερα, ποια είναι η γνώμη σας για την επίδραση της πανδημίας στον τομέα των ακινήτων;  

Αντ. Μαρκόπουλος: Υπάρχουν και θετικές και αρνητικές επιπτώσεις από την πανδημία. Θα ξεκινήσω από τις θετικές. Είναι ευρέως αντιληπτό ότι ο κόσμος κατά την εποχή του Covid-19 αναζητά ολοένα και περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες, τη λιγότερο φυσική διάδραση, τις λιγότερες επαφές, την καλύτερη εξυπηρέτηση από έναν ψηφιακό κόσμο.  

Άρα ουσιαστικά από την πλευρά του αγοραστή αλλά και του πωλητή, οι οποίοι αναζητούν είτε να πουλήσουν, είτε να αγοράσουν, είτε να μισθώσουν, αν αυτό το καταφέρει η Prosperty και το υλοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό ψηφιακό τρόπο, τότε ακουμπάμε στην καρδιά, στις ανάγκες της εποχής του Covid-19.  

Από την άλλη όμως, πολλοί άνθρωποι θέλησαν να πουλήσουν, όπως και να ενοικιάσουν, τα ακίνητά τους και είναι διστακτικοί στο να δεχτούν κόσμο όσο και να προσπαθήσουμε εμείς να τους ψηφιοποιήσουμε τις υπηρεσίες. Με ψηφιακά μέσα παρέχουμε και υπηρεσίες 360ο, με τις οποίες μπορεί να μπει ο χρήστης εικονικά μέσα στο ακίνητο και να περπατήσει ή να του κάνει περιήγηση ένας συνεργαζόμενος πωλητής.  

Ωστόσο, η κουλτούρα και η εκπαίδευση των ανθρώπων στην Ελλάδα είναι να βλέπουν φωτογραφίες από sites αγγελιών πριν πάνε να δουν το ακίνητο. Η φυσική παρουσία επίσκεψης ενός ακινήτου εξακολουθεί να υπάρχει όμως. Στην Prosperty παρέχουμε όλα εκείνα τα τεχνολογικά μέσα προκειμένου εντέλει η συναλλαγή επί ενός ακινήτου να μπορεί να γίνει πλήρως ψηφιακά.  

S.M. Πώς προσεγγίζετε το θέμα των ταλέντων και των συνεργατών σας υπό το πρίσμα της ραγδαίας ανάπτυξής σας; Ποια τα οφέλη και οι ευκαιρίες συνεργασίας μαζί σας;  

Αντ. Μαρκόπουλος: Η διαδικασία εύρεσης ανθρώπων, ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού, είναι μία από τις πιο σημαντικές διεργασίες που πρέπει να κάνει μια ανερχόμενη εταιρεία στην Ελλάδα.  

Για την εταιρεία μας, οι άνθρωποι που την απαρτίζουν αποτελούν και την πραγματική του περιουσία. Είμαστε χαρούμενοι που η τεχνολογική και προϊοντική μας ομάδα μεγαλώνει συνεχώς με την έλευση ταλαντούχων συνεργατών, οι οποίοι με τα τεχνικά skills και τη δημιουργικότητά τους σχεδιάζουν και υλοποιούν νέες λειτουργικότητες για τις εφαρμογές της Prosperty.  

Η Prosperty είναι η πρώτη εταιρεία που έρχεται να κάνει disrupt έναν παραδοσιακό κλάδο, έναν κλάδο που τον έχει κάθε Έλληνας πολίτης στο… πετσί του. Αυτό που λέμε και στους συνεργάτες μας είναι ότι πρέπει να πιστέψουν στο όραμα της Prosperty ως Startup, και νομίζω ότι αυτό το κερδίζουμε στην επαφή που έχουμε με ανθρώπους στην αγορά.  

Πλέον, το ανθρώπινο δυναμικό μας είναι ένας καμβάς από διαφορετικούς ανθρώπους (από developers, back office μέχρι marketing & sales) που δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για την τεχνολογία και την αγορά του real estate. Η τεχνολογία είναι το βασικό κομμάτι του DNA της εταιρείας μας. Είμαστε πολύ περήφανοι που η ομάδα μας εκπαιδεύεται συνεχώς σε νέα συστήματα, τα οποία σχεδιάζουν μια εντελώς διαφορετική εμπειρία στην αγορά του real estate. 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις