Σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσει τη παραπληροφόρηση για θέματα υγείας, το Pinterest εμφανίζει τώρα πληροφορίες από οργανισμούς δημόσιας υγείας για λέξεις-κλειδιά όπως “ιλαρά” ή “εμβόλια”
Η πλατφόρμα είχε αποκλείσει στο παρελθόν τους όρους αναζήτησης που σχετίζονται με τον εμβολιασμό, αλλά με ανακοίνωσή της, η εταιρεία ενημερώνει ότι θέλει να κλείσει το “κενό” που προκύπτει από ψευδείς πληροφορίες που διαδίδονται ευρύτερα από ακριβείς πληροφορίες.
“Γενικά, είναι πιο προσιτή η παραπληροφόρηση από τα επιστημονικά άρθρα που αναφέρονται στα πλεονεκτήματα του εμβολιασμού. Επιπλέον, διαπιστώσαμε ότι ορισμένοι από τους δημιουργούς αυτής της παραπληροφόρησης για την υγεία έχουν οικονομικό κίνητρο”, ανέφερε η Ifeoma Ozoma, υπεύθυνη δημόσιας πολιτικής και κοινωνικού αντικτύπου του Pinterest.
Τα αποτελέσματα αναζήτησης του Pinterest για λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την υγεία θα εμφανίζουν τώρα πληροφορίες από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το Vaccine Safety Net (που δημιουργήθηκε από τον ΠΟΥ για την παροχή πληροφοριών σχετικά με τον εμβολιασμό, σε διάφορες γλώσσες), την Αμερικανική Παιδιατρική Ακαδημία και τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.
Επιπλέον, μια κάρτα πληροφοριών πάνω από τα αποτελέσματα ενημερώνει τους χρήστες ότι “τα pins για αυτό το θέμα συχνά παραβιάζουν τις οδηγίες της κοινότητας, οι οποίες απαγορεύουν την επιβλαβή ιατρική παραπληροφόρηση. Εξαιτίας αυτού, έχουμε περιορισμένα αποτελέσματα αναζήτησης σε pins από διεθνώς αναγνωρισμένους οργανισμούς υγείας. Αν αναζητάτε ιατρικές συμβουλές, επικοινωνήστε με έναν πάροχο υγειονομικής περίθαλψης.”
Επίσης, οι χρήστες δεν θα βλέπουν συστάσεις ή σχόλια για τα pins σε αυτά τα αποτελέσματα αναζήτησης. «Έχουμε αυτή την προσέγγιση επειδή πιστεύουμε ότι η παρουσίαση παραπληροφόρησης σχετικά με τα εμβόλια μαζί με πόρους από ειδικούς της δημόσιας υγείας δεν είναι υπεύθυνη», δήλωσε η Ozoma.
Η κίνηση αυτή είναι πολύ σημαντική καθώς το Pinterest, το οποίο έχει πάνω από 300 εκατ. χρήστες κάθε μήνα, πριν από λίγα χρόνια ήταν “γεμάτο” με αντι-εμβολιαστικές φωτογραφίες. Μάλιστα, το 2016, ερευνητές είχαν δηλώσει ότι οι περισσότερες σχετιζόμενες δημοσιεύσεις στην πλατφόρμα περιείχαν αντι-εμβολιαστικά αισθήματα. Το 2017, το Pinterest άρχισε να απαγορεύει τα pins με «συμβουλές κατά του εμβολιασμού», τα οποία έτσι κι αλλιώς απαγορεύονταν από τις πολιτικές διαφήμισης της εταιρείας. Τώρα, προεκτείνει αυτή τη στρατηγική, ελπίζοντας να καταπολεμήσει μια και καλή την παραπληροφόρηση.
Το Facebook, το Twitter και το YouTube έχουν επίσης αρχίσει να λαμβάνουν μέτρα για να σταματήσουν τον πολλαπλασιασμό του περιεχομένου κατά των εμβολίων, γεγονός που συνέβαλε στην επιστροφή ασθενειών όπως η ιλαρά σε όλο τον κόσμο.