Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Νίκος Ιωάννου – Πάνος Λαζαρέτος: «Το brooqLy συνδέει τους ανθρώπους μέσα από το κέρασμα»

Οι συνιδρυτές της εφαρμογής brooqLy, Νίκος Ιωάννου και Πάνος Λαζαρέτος μιλούν αποκλειστικά στο STARTUPPER MAG για το πρωτοποριακό app που μας διδάσκει την «τέχνη του κεράσματος», ενώ παράλληλα μοιράζονται τα επιχειρηματικά τους σχέδια, τόσο για την Ελλάδα, όσο και για το εξωτερικό! Μας γνωρίζουν επίσης την Ελένη Μαριδάκη, η οποία αποτελεί το 3ο ιδρυτικό μέλος του brooqLy, ενώ μας μιλούν και για τα δυσκολίες που αντιμετώπισαν την περίοδο της πανδημίας, μέσα στην οποία ουσιαστικά ανέπτυξαν την ιδέα του app. Όπως θα διαβάσουμε επόμενος σταθμός του brooqLy είναι η αγορά της Τουρκίας, ενώ στόχος, όπως αναφέρουν ο Νίκος Ιωάννου και ο Πάνος Λαζαρέτος είναι κάθε χρόνο η Startup να «ανοίγει» 3 νέες αγορές – χώρες

STARTUPPER MAG: Μέσα από το brooqLy διδάσκετε την «τέχνη του κεράσματος» στην εστίαση, μία καινοτομία για τα ελληνικά δεδομένα. Πείτε μας λίγα λόγια για αυτό το project. Πώς καταλήξατε σε αυτή την ιδέα;

Νίκος Ιωάννου: Η διαδραστικότητα είναι ένας από τους «πυρήνες» της καινοτομίας και ουσιαστικά η αρχή της ιδέας προέκυψε από τα χρόνια του delivery.gr, όταν το 2015, στην προσπάθεια να λύσουμε ένα τεχνικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε με τις συναλλαγές από κάρτες του εξωτερικού, είδαμε ότι αρκετοί επέλεγαν να κεράσουν φαγητό τους δικούς τους ανθρώπους, στην Ελλάδα.

Το brooqLy είναι ένα app και παράλληλα ένα social network, το οποίο συνδέει τους ανθρώπους μέσα από το κέρασμα. Οι τρόποι που μπορεί κανείς να προσφέρει ένα κέρασμα, είναι δύο. Είτε remote (εξ αποστάσεως) είτε in shop (μέσα στο κατάστημα). Κι αυτό έχει δύο πλεονεκτήματα. Από τη μία συνδέεσαι με τα αγαπημένα σου πρόσωπα, καταργώντας αποστάσεις και χρονικές ή άλλες συγκυρίες που δεν σου επιτρέπουν εκείνη τη στιγμή να είσαι κοντά τους, κι από την άλλη γνωρίζεις νέα πρόσωπα και κάπως έτσι η «τέχνη του κεράσματος» γίνεται «η τέχνη του μαζί».

 

STARTUPPER MAG: Η πανδημία του κορονοϊού ήταν μια συγκυρία, η οποία μετέβαλε διεθνώς την καθημερινότητα όλων, επηρεάζοντας παράλληλα το επιχειρείν και την οικονομία. Αποτέλεσε παράλληλα μια εποχή, κατά την οποία ωρίμασε η ιδέα του  brooqLy. Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν για εσάς να ξεκινήσετε ένα νέο επιχειρηματικό βήμα, τη στιγμή που είχε μπει λουκέτο σχεδόν σε ολόκληρο το επιχειρείν;

Πάνος Λαζαρέτος: Η πανδημία του κορονοϊού μας βοήθησε γιατί μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε ολα τα εταιρικά διαδικαστικά online.

Φανταστείτε ότι όλη η ομάδα των ιδρυτών εκανε το πρώτο δια ζώσης meeting μετά την πανδημία. Μέσα σε αυτό  το πλαίσιο λοιπόν, που δημιουργούσε ο κατ’οίκον περιορισμός, προσπαθήσαμε να κοιτάξουμε την μετά covid εποχή, στην οποία ο κόσμος  θέλει έντονα να βγει από το σπίτι και να  απολαύσει την παρέα και τις εξόδους του.

Την ίδια ώρα το brooqLy δημιουργεί πολλαπλά οφέλη στις επιχειρήσεις. Εκτός από τον τζίρο στο φυσικό σημείο, δημιουργεί οικονομικό χώρο με τα remote κεράσματα. Και επειδή πρόκειται και για κοινωνικό δίκτυο, που κατευθύνεται στην παγκόσμια ανάπτυξη, τα καταστήματα περνούν μπροστά από τα μάτια πολλών εν δυνάμει καταναλωτών, σε  διάφορες περιοχές του κόσμου.

STARTUPPER MAG: Ποιο ήταν το μεγάλο στοίχημα όταν το brooqLy βγήκε στον αέρα το 2022;

Πάνος Λαζαρέτος: Ηταν να δοκιμάσουμε ενα πρωτότυπο app το οποίο θα προσπαθήσει, παντρεύοντας χαρακτηριστικά από διαφορετικές κατευθύνσεις εφαρμογών, να κάνει τις εξόδους μας πιο ουσιαστικές,  δίνοντας λύση, αφενός σε πρωτότυπες διαδικασίες (όπως το κέρασμα), αφετέρου να έρθουμε πιο κοντά με τους φίλους μας,  αλλά και να κάνουμε νέους. Παράλληλα θέλαμε να συμβάλουμε στην ενδυνάμωση των επιχειρήσεων που σχετίζονται με τη διασκέδαση, οι οποίες δέχτηκαν πολύ μεγάλο πλήγμα την εποχή των απαγορεύσεων λόγω των μέτρων για την πανδημία.

 

STARTUPPER MAG: Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται το πεδίο του delivery στο μέλλον; Πρόκειται για έναν κλάδο ο οποίος τραβά ολοένα και περισσότερο τα βλέμματα στη χώρα μας και όλο και πιο συχνά δημιουργούνται νέες πλατφόρμες διανομής φαγητού. Επίσης, πώς απαντά το brooqLy στους τυχόν ανταγωνιστές  και με ποιον τρόπο καινοτομεί;

Νίκος Ιωάννου: Το brooqLy στρατηγικά έχει επιλέξει να τοποθετηθεί σήμερα στην non-delivery κατάσταση, όπου ο χρήστης του απολαμβάνει μια έξοδο και επιδιώκει να του την κάνει πιο εύκολη και ενδιαφέρουσα.

Έχει επιλέξει μια πιο σύγχρονη πρόταση εφαρμογής, η οποία διαφέρει από τις κλασικές πλατφόρμες online παραγγελίας φαγητού, όπου ο χρήστης επιλέγει από μια στατική καταχώρηση ενός εστιατορίου και από τον κατάλογό του,  χτίζει ένα καλάθι. Το social network component του brooqLy δίνει έντονη την αίσθηση της δυναμικότητας και του πραγματικού χρόνου.

STARTUPPER MAG: Αδιαμφισβήτητα έχετε δημιουργήσει μία startup, η οποία έχει αναβαθμίσει αλλά και συμπληρώσει τις εξόδους μας.  Εκτός από τον τομέα της διασκέδασης, σκοπεύετε να βελτιώσετε και άλλες πτυχές της καθημερινότητάς μας;

Νίκος Ιωάννου: Η κατεύθυνση του brooqly είναι να γίνει ένα complete “out of home entertainment” app με έντονα τα χαρακτηριστικά του κοινωνικού δικτύου, θα μπορούσαμε να το περιγράψουμε σαν ένα ενεργό και όχι μόνο παθητικό κοινωνικό δίκτυο, που απλά ένας χρήστης ενημερώνεται.

Συμπυκνώνοντας την πληροφορία το όραμά μας είναι ότι οτιδήποτε θέλει να κάνει ο χρήστης εκτός της οικίας του, για να διασκεδασει , να σκέφτεται το brooqLy.

 

STARTUPPER MAG: Γνωρίζουμε πως το brooqLy λειτουργεί ήδη στη Ρουμανία. Σκοπεύετε να επεκταθείτε και σε άλλες χώρες του εξωτερικού και αν ναι, σε ποιες;

Πάνος Λαζαρέτος: Η ανάπτυξη του brooqLy γίνεται με το μοντέλο των τοπικών συνεργατών, οι οποίοι αναλαμβάνουν στο σύνολό της, την αγορά ενδιαφέροντός τους.

Το brooqLy ξεκίνησε το ταξίδι του από τη Ρουμανία, ακολούθησε η Ελλάδα, προσεχώς ξεκινάει η Τουρκία εντος του 2022. Στο επιχειρηματικό μας σχέδιο στοχεύουμε στην ανάπτυξη της εταιρείας σε 3 χώρες κάθε έτος.

 

STARTUPPER MAG: Κλείνοντας, θα θέλαμε ένα μίνι βιογραφικό από εσάς, τους ιδρυτές και μετόχους του brooqLy

Πάνος Λαζαρέτος: Ο Δρ. Νίκος Ιωάννου είναι ο ιδρυτής του delivery.gr, της πρώτης χρονολογικά (2006) πλατφόρμας ηλεκτρονικής παραγγελίας φαγητού στην Ελλάδα, η οποία εξαγοράστηκε το 2019. Στη μετά exit περίοδο, επιχειρεί και επενδύει σε startups τεχνολογίας.

Ο Πάνος Λαζαρέτος ειδικεύεται στο international business development με σημαντική πορεία στην ανάπτυξη και διαχείριση δικτύων εταιρειών σε πολλές χώρες.

Η Ελένη Μαριδάκη προέρχεται από τον οικονομικό τομέα και διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση εταιρειών, οι οποίες δύνανται να εισαχθούν στο χρηματιστήριο της Αμερικής.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις