Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Keyvoto: Νέες προηγμένες λύσεις από την Startup που χαράζει το μέλλον του λιανεμπορίου

Η Keyvoto βάζει τη χώρα μας στον παγκόσμιο χάρτη του retail tech, καθώς έχει δημιουργήσει την πρώτη πλατφόρμα product experience management στην Ελλάδα

Το ηλεκτρονικό εμπόριο γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια τόσο στη χώρα μας, όσο και διεθνώς. Ωστόσο, δεν είναι μυστικό ότι ο τομέας βρίσκεται καθημερινά αντιμέτωπος με πολλά προβλήματα, με τα περισσότερα από αυτά να σχετίζονται είτε με τα logistics, είτε με την παροχή πληροφοριών. Λύση στα προβλήματα αυτά έρχεται να δώσει η ταχέως αναπτυσσόμενη retail tech Startup, Keyvoto, η οποία εισάγει νέα δεδομένα στη διαχείριση των πληροφοριών για τα προϊόντα που είναι διαθέσιμα μέσω των καναλιών λιανικής πώλησης. Ειδικότερα η Keyvoto είναι η εταιρεία που βάζει την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη του retail tech και παρά το γεγονός ότι μετρά μόλις έναν χρόνο ζωής έχει ήδη εξελιχθεί σε έναν πολύτιμο σύμμαχο των εταιρειών του λιανεμπορίου χάρη στην προηγμένη πλατφόρμας της. Στο πλαίσιο αυτό η Startup λανσάρει νέα προϊόντα, τα οποία θέτουν τις βάσεις για το λιανεμπόριο του μέλλοντος.

Ποια είναι η Keyvoto

Η ιστορία της Keyvoto είναι οικογενειακή υπόθεση, καθώς η εταιρεία  ξεκίνησε από τα αδέρφια  Άσπα και Γιώργο Παπαδημητρίου το 2022 όπου και άρχισε να διαθέτει την πλατφόρμα της σε πελάτες στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα,  η εταιρεία δραστηριοποιείται στο χώρο της διαχείρισης εμπειρίας προϊόντων (product experience management – PXM), μια αγορά αξίας 18 δισ. δολαρίων αυτή τη στιγμή, η οποία όμως εκτιμάται ότι τα επόμενα χρόνια θα κινηθεί με έναν μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 20%, για να διαμορφωθεί -σε παγκόσμιο επίπεδο- στα 68 δισ. δολάρια μέχρι το 2030.

Αναλυτικότερα, η Keyvoto προσφέρει τη δυνατότητα σε προμηθευτές, εταιρείες λιανικής και εξωτερικούς συνεργάτες να ενημερώνουν και να διαχειρίζονται τις πληροφορίες των προϊόντων σε διάφορα κανάλια, μέσω της πρωτοποριακής πλατφόρμας της. Στην ουσία, η εταιρεία έχει δημιουργήσει την πρώτη PXM πλατφόρμα στην Ελλάδα, ενώ πρέπει να πούμε ότι υπάρχουν μόλις 5 με 10 αντίστοιχες επιχειρήσεις παγκοσμίως.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αποτελεί την πρώτη Startup της Δυτικής Μακεδονίας, καθώς έχοντας την έδρα της στην Πτολεμαΐδα η εταιρεία έχει καταφέρει να ενισχύσει σημαντικά την τοπική κοινωνία, ανοίγοντας νέες θέσεις εργασίας. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία απασχολεί περίπου 30 εργαζόμενους, από τους οποίους οι 20 βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, ενώ στόχος της είναι να φτάσει τους 50 εργαζομένους μέχρι το 2050.

Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα της Keyvoto

Αυτό που κάνει η Startup είναι να συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά για κάθε ένα προϊόν του λιανεμπορίου (συστατικά, περιγραφή προϊόντος, συσκευασίες, προωθητικές ενέργειες, βάρος κτλ.) και για εκατομμύρια κωδικούς, να τυποποιεί την πληροφορία αυτή και να την κάνει διαθέσιμη ενιαία – σε προμηθευτές και λιανοπωλητές, ανεξάρτητα από την πλατφόρμα ή το κανάλι πωλήσεων που θα χρησιμοποιήσουν. Μέχρι σήμερα, η διαδικασία από το λανσάρισμα ενός προϊόντος μέχρι αυτό να βγει στο ράφι συνήθως έπαιρνε περίπου 6 μήνες. Με τη λύση της Keyvoto, η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται σε μόλις λίγα λεπτά.

«Η πλατφόρμα μας προσφέρει τη δυνατότητα αυτοματοποίησης της διανομής πληροφοριών για τα προϊόντα, δίνοντας τέλος στη χειροκίνητη εισαγωγή και εξαγωγή δεδομένων», ανέφερε ο Γιώργος Παπαδημητρίου, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Keyvoto.

Η πλατφόρμα της Keyvoto απαρτίζεται από μια σειρά από modules, στα οποία περιλαμβάνονται τα εξής:

  • MDM (Master Data Management), για πρόσβαση στα δεδομένα που αφορούν ένα προϊόν.
  • DAM (Digital Asset Movement), για τη διαχείριση των δεδομένων σε ένα σημείο.
  • PIM (Product Information Management), που προσφέρει πλήρη και σαφή εικόνα των πληροφοριών του προϊόντος για τους πελάτες λιανικής.
  • PIDS (Product Information Distribution Services), για τη διασύνδεση των πληροφοριών των προϊόντων σε όλα τα διαφορετικά κανάλια ενδιαφέροντος της επιχείρησης.

Νέες προηγμένες λύσεις

Η εταιρεία λανσάρει δύο νέα προϊόντα, τα οποία αναμένεται να απλοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό την καθημερινή δουλειά των marketing managers και των brand managers. To ένα από αυτά είναι το ACI (Automated Commerce Insights), μέσω του οποίου ο χρήστης μπορεί να παρακολουθεί την τιμή, τη διαθεσιμότητα, την τοποθέτηση των προϊόντων στο ψηφιακό ράφι των λιανοπωλητών ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και τη συμμόρφωση του περιεχομένου των merchandisers. Με απλά λόγια μπορεί να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο σε όλα τα supermarket και σε όλους τους retailers με τους οποίους συνεργάζεται σε ποια θέση βρίσκεται το προϊόν του, αλλά και το ποια είναι η τιμή του.

Από την άλλη, όπως τόνισε η Άσπα Παπαδημητρίου, συνιδρύτρια και διευθύντρια marketing της Keyvoto, όσοι δραστηριοποιούνται στον τομέα του marketing αφιερώνουν τουλάχιστον 14 ώρες την εβδομάδα για να βρουν τις ενέργειες που τρέχουν online και offline οι ανταγωνιστές τους προκειμένου να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν το κατάλληλο reporting. Για τον λόγο αυτό, η εταιρεία λανσάρει το PROMO ACI, το οποίο περιλαμβάνει ανά μέσο και ανά retailer όλες τις ενέργειες που τρέχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά. Έτσι λοιπόν ανοίγοντας το Keyvoto, οι χρήστες μπορούν να δουν απευθείας το ποιες καμπάνιες τρέχουν τη δεδομένη στιγμή σε όλα τα μέσα.

«Η προηγμένη δομή δεδομένων και το ολοκληρωμένο API της πλατφόρμας της Keyvoto συγκεντρώνουν αυτόματα όλες τις πληροφορίες για τα προϊόντα, καθιστώντας τη σύνδεση μεταξύ προμηθευτών και λιανοπωλητών εξαιρετικά εύκολη και εύχρηστη. Παρά τη σχετικά σύντομη δραστηριοποίησή μας στην αγορά, έχουμε καταφέρει να αποτελούμε ήδη έναν πολύτιμο συνεργάτη για πολλές από τις μεγαλύτερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της λιανικής πώλησης» δήλωσε χαρακτηριστικά η Άσπα Παπαδημητρίου.

Άνοιγμα στο εξωτερικό

Η μέχρι τώρα επένδυση που έχει κάνει η Keyvoto ανέρχεται σε 1 εκατ. ευρώ, ενώ από τα τέλη του 2023 αναμένεται να επεκταθεί και στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Ανατολική Ευρώπη. Φυσικά, όπως ανέφεραν οι ιδρυτές της εταιρείας υπάρχει ενδιαφέρον και από την αγορά της Σαουδικής Αραβίας.

Τέλος, μέσα σε μόλις έναν χρόνο λειτουργίας το πελατολόγιο της εταιρείας περιλαμβάνει τουλάχιστον 20 από τους μεγαλύτερους προμηθευτές προϊόντων λιανικής (όπως η Procter & Gamble, Nestle, Henkel, Reckitt, AS Company κα), οι οποίοι διαχειρίζονται περισσότερα από 200 brands. Φυσικά, η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσεται συνεχώς φέρνοντας την επανάσταση στο λιανεμπόριο και εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή προϊοντική εμπειρία στο ψηφιακό ράφι.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις