Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

48% των ταξιδιωτών κλείνει τα εισιτήρια του online σύμφωνα με την airtickets

Η airtickets πραγματοποίησε ποσοτική τηλεφωνική έρευνα, με στόχο να αποτυπώσει την σημερινή κατάσταση και το επίπεδο που βρίσκεται ως προς τον ανταγωνισμό και να μετρήσει την αποτελεσματικότητα της διαφημιστικής καμπάνιας του 2016.

Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε σύνολο δείγματος 1.040 ατόμων, η airtickets παραμένει το πιο γνωστό site κράτησης αεροπορικών εισιτηρίων με ποσοστό 97%. Από το σύνολο των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα, το 48% κλείνει τα αεροπορικά του εισιτήρια μέσω διαδικτύου, είτε από κάποιο online ταξιδιωτικό γραφείο, είτε απευθείας μέσα από την ιστοσελίδα της αεροπορικής εταιρείας. Ένας στους δύο (50%) από όσους κλείνουν εισιτήρια μέσω διαδικτύου προτιμά την airtickets.

Η συνεχιζόμενη και επιδεινούμενη οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με τα capital controls, έχει επηρεάσει την συμπεριφορά του πληθυσμού ως προς τις αεροπορικές μετακινήσεις. Τα νέα δεδομένα, με βασικό σημείο αναφοράς την «αβεβαιότητα», επηρεάζουν την στάση των πελατών και την διαδικασία που ακολουθούν ως προς τις κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων. Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων, ο μέσος όρος αεροπορικών ταξιδιών που κάνουν συνήθως το χρόνο, εμφανίζει πτώση με 2.4 ταξίδια το 2016 έναντι 4.3 το 2013. Η αίσθηση και η επιθυμία του πληθυσμού για 1-2 ταξίδια σε ετήσια βάση είναι εμφανής, χωρίς όμως να δηλώνουν ότι αυτό ήταν εφικτό τον τελευταίο χρόνο (2015).

Σημαντική μείωση του αριθμού των ταξιδίων τον τελευταίο χρόνο εμφανίζουν και όσοι έκαναν συνήθως ένα αεροπορικό ταξίδι (26%) ή δυο (32%). Από όσους έκαναν ένα ταξίδι, 4 στους 10 δηλώνουν ότι δεν έκαναν κανένα το 2015, ενώ από όσους έκαναν δύο ταξίδια το 62% έκανε μόνο ένα το 2015. Συνολικά το 55% αυτών των ομάδων έκανε λιγότερα αεροπορικά ταξίδια.

Βασικό κριτήριο επιλογής των πελατών, τόσο του τρόπου που ακολουθούν για να κάνουν μια κράτηση εισιτηρίου όσο και της τελικής τους επιλογής από όπου θα κάνουν την κράτηση, εμφανίζεται να είναι το οικονομικό με κύριες απαντήσεις «να έχει καλές προσφορές» και «να βρίσκεις καλές τιμές, φθηνότερα εισιτήρια». Επίσης, ενώ ο βαθμός εξοικείωσης του πληθυσμού με το διαδίκτυο έχει φτάσει στο 72% , στην προκυμμένη περίπτωση δεν μεταφράζεται σε αύξηση διαδικτυακών κρατήσεων εισιτηρίων.

Διαφήμιση airtickets

Σύμφωνα με την έρευνα, μέσα στο γενικό κλίμα που επικρατούσε στο χρονικό διάστημα που έτρεξε η διαφημιστική καμπάνια της airtickets, το ποσοστό των ατόμων που ανέφερε αυθόρμητα (12%) ή με βοήθεια (18%) ότι είδε την διαφήμιση – συνολικά το 30% του συνόλου του δείγματος, θεωρείται υψηλό.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι 1 στους 4 (23%) από τους συμμετέχοντες στην έρευνα, ήταν σε θέση να ανακαλέσει στην μνήμη του στοιχεία της διαφήμισης. Βασικά στοιχεία που εντυπώθηκαν στην μνήμη όσων θυμούνται την διαφήμιση είναι η «αρχική εικόνα» του πρώτου πλάνου (31%), ο «σκύλος» (12%) και η υδρόγειος (11%). Ενώ από την εκφώνηση αποτυπώθηκε το «φαντάζεσαι να έβλεπες το 1% του φίλου σου, του σκύλου σου…» κατά 28% και το «99% είναι εκεί έξω και σε περιμένει» κατά 11%.

Μεθοδολογία – Προδιαγραφές

Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε κατά τη διάρκεια της έρευνας περιλάμβανε τηλεφωνικές συνεντεύξεις βάση δομημένου ερωτηματολογίου σε τυχαίο αντιπροσωπευτικό δείγμα κατοίκων συγκεκριμένων περιοχών με αρχικό φίλτρο τα άτομα 18-64. Από το σύνολο των ερωτηθέντων το 51% ήταν γυναίκες ενώ το 49% άνδρες. Ο χρόνος διεξαγωγής της έρευνας ήταν από 07/03 έως 11/03/2016. Την έρευνα πραγματοποίησε για λογαριασμό της airtickets η εταιρεία ερευνών Prognosis.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις