Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Νίκος Δρανδάκης: “Στόχος του Taxibeat είναι να γίνει ένα ολοκληρωμένο σύστημα μεταφορών”

Με αφορμή τα πέντε χρόνια λειτουργίας του Taxibeat ο Νίκος Δρανδάκης, ιδρυτής και CEO της δημοφιλούς υπηρεσίας Ταξί, έκανε ένα απολογισμό, παρουσίασε νέες υπηρεσίες αλλά και το όραμα της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια.

Μετά από πέντε χρόνια λειτουργίας, η πρώτη διαδρομή Taxibeat έγινε τον Μάιο του 2011, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι η τεχνολογία μπορεί να μεταμορφώσει ένα παραδοσιακό κλάδο μεταφορών προς όφελος όλων: Οι επαγγελματίες οδηγοί προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες, κερδίζουν από τις πρόσθετες διαδρομές ενώ οι πελάτες μπορούν να βρουν ταξί άμεσα και με ασφάλεια.

Αυτή τη στιγμή το Taxibeat δραστηριοποιείται στην Αθήνα και στη Λίμα του Περού, έχει 800.000 εγγεγραμμένους χρήστες και 15.000 οδηγούς, 11 χιλιάδες στη Λίμα και 4.000 στην Αθήνα. Η εταιρεία είναι κερδοφόρα, κυρίως από την δραστηριότητά της στο Περού, και έχει μια δυνατή ομάδα άνω των 80 ατόμων η οποία μεγαλώνει κάθε μήνα σχεδόν, ενώ 62% των υπαλλήλων ειναι γυναίκες σε υψηλές θέσεις μάλιστα.

Η Λίμα είναι μια τεράστια αγορά 200.000 ταξί, χωρίς κανόνες και κανονισμούς και χωρίς οργανωμένο δίκτυο μεταφορών κάτι που την κάνει αυτόματα μια μεγάλη ευκαιρία. Φαίνεται ότι ο ανταγωνισμός εκεί από την Easy Taxi τα έχει βρει σκούρα απέναντι στη Taxibeat μια και με τους σημερινούς ρυθμούς ανάπτυξης θα βρεθεί σύντομα στη δεύτερη θέση.

Το Taxibeat θα επεκταθεί σε δύο ακόμα πόλεις στο Περού, στην Αρεκίπα και στην πρωτεύουσα των Ίνκας, Κούσκο. Επίσης αναμένεται να φτάσει και στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε άλλη μια πόλη του εξωτερικού, κατά πάσα πιθανότητα στη Λ. Αμερική.

TaxiBeat_702x336_8G2A2369

Στην Ελλάδα υπάρχει στόχος οι οδηγοί να φτάσουν τους 7.000 μέχρι τέλος του έτους, μια κίνηση που ίσως αποδειχτεί δύσκολη μια και όσο αυξάνονται οι οδηγοί μπορεί να βελτιώνεται η διαθεσιμότητα της υπηρεσίας ωστόσο μειώνεται και η πίτα για τους οδηγούς.

Ο Νίκος Δρανδάκης ανέφερε σχετικά: “Το όραμά μας στο Taxibeat είναι να εξελιχθούμε σε μία εταιρεία η οποία θα παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες μεταφορών προσώπων και αντικειμένων και θα προσαρμόζεται δυναμικά στις ανάγκες της αγοράς. Η εμπειρία μας από το εξωτερικό μας επιτρέπει να διακρίνουμε τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται στις επιβατικές μεταφορές διεθνώς. Η αγορά του ταξί στην Ελλάδα πρέπει να αποδεσμευτεί από αναχρονιστικές πρακτικές και να της επιτραπεί να λειτουργήσει με μεγαλύτερη ευελιξία, με βάση την προσφορά και τη ζήτηση, όπως συμβαίνει και στην υπόλοιπη οικονομία, προς όφελος του καταναλωτή και των καλών επαγγελματιών”.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε θα πρέπει ο κλάδος των ταξί αλλά και το κανονιστικό πλαίσιο να μην προσπαθεί να βελτιστοποιήσει μια συρρικνούμενη αγορά αλλά να τη μεγαλώσει και σίγουρα όχι με την απελευθέρωση της αγοράς. Αυτό βέβαια μπορεί να είναι αρκετά δύσκολο ειδικά σε αυτή τη περίοδο που η κίνηση στα ταξί έχει πέσει σημαντικά.

Τι έρχεται στο οικοσύστημα του Taxibeat

Νέα βελτιωμένη εφαρμογή-App σε όλες τις πλατφόρμες. Εκτός από αισθητικές αλλαγές θα προστεθεί και η πληροφορία διεύθυνσης προορισμού. Με αυτό το τρόπο θα γίνεται πρόβλεψη κόστους πριν τη μεταφορά ενώ οι πληροφορίες που θα συλλέγονται θα βοηθήσουν στο μέλλον να προσφέρονται εξατομικευμένες και αυτοματοποιημένες προτάσεις μεταφορών στους πελάτες – χρήστες της υπηρεσίας.

TaxiBeat_702x336_Taxibeat_3
Taxi με το πάτημα ενός κουμπιού
. Μια ειδική συσκευή με οθόνη και σύνδεση Internet και ένα κουμπί θα καλεί ταξί χωρίς την ανάγκη πρόσβασης στο App ή στο Web. Η συσκευή θα προσφέρεται δωρεάν σε επιχειρήσεις όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια, κλαμπ κ.α. τα οποία από τον προσεχή Ιούνιο θα μπορούν να έχουν μια πιάτσα ταξί έξω από τη πόρτα τους, πατώντας ένα κουμπί, και χωρίς να απασχολείται κάποιος υπάλληλος με τηλεφωνικές κλήσεις.

Taxibeat Events. Οι διοργανωτές εκδηλώσεων θα μπορούν να κλείσουν και να προπληρώσουν ένα συγκεκριμένο αριθμό ταξί, μέσω ειδικών κωδικών, για να εξυπηρετήσουν το κοινό τους.

Taxibeat Boxi. Η υπηρεσία μεταφέρει αντικείμενα μέσα στην πόλη σε μισή ώρα, την στιγμή ακριβώς που το χρειάζεται ο χρήστης. Η υπηρεσία δεν εξυπηρετείται μόνο από ταξί, αλλά και από ιδιώτες οδηγούς με δίκυκλα, και σχεδιάστηκε για να προσφέρει ευελιξία και εξοικονόμηση χρόνου κυρίως σε μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες. Μάλιστα, το Taxibeat Boxi αναμένεται να γίνει ακόμη πιο ισχυρό το επόμενο διάστημα, μέσα από την αύξηση του στόλου του σε δίκυκλα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το κόστος για τη μεταφορά ενός μικρού αντικειμένου εντός δακτυλίου σε μισή ώρα είναι 4-5 ευρώ.

Διπλή Ταρίφα ή Car Pooling. Τελικά ο κλάδος των ταξί στην Ελλάδα είχε εφεύρει τη λεγόμενη shared economy εδώ και πολλά χρόνια! Θα παρουσιαστεί αρχικά στο Περού μια και απαγορεύεται στην Ελλάδα, (το θέμα με το κανονιστικό πλαίσιο που αναφέραμε που εμποδίζει την ανάπτυξη της αγοράς). Εφόσον ο χρήστης το επιθυμεί θα μπορεί να μοιραστεί τη διαδρομή με κάποιον άλλο χρήστη, μειώνοντας με αυτό το τρόπο το ποσό που θα πληρώσει κάθε ένας, αλλά συνδυαστικά ο οδηγός θα κερδίσει ένα 20% απ΄ότι αν έκανε τη διαδρομή με έναν πελάτη.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις