Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Το Facebook είναι μονόδρομος για την προβολή και τη προσέλκυση πελατών για τις MME

Πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα η πρώτη εκδήλωση «SMBBoost Your Business» στην Ελλάδα, από το ΕΒΕΑ σε συνεργασία με το Facebook, με κεντρικό θέμα τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην ψηφιακή εποχή. 

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν τον κύριο αναπτυξιακό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας. Πρόκειται για το 99,8% των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αγορά, απασχολώντας το 57% του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας.
Οι πάνω από 400 συμμετέχοντες στην εκδήλωση “
SMBBoost Your Business”, που πραγματοποιήθηκε στις 2 Νοεμβρίου στο Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα (κτήριο Πειραιώς), ενημερώθηκαν σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην ψηφιακή εποχή, αλλά και για τα νέα εργαλεία που επιτρέπουν την ανάπτυξή, την ενίσχυση των επιδόσεών τους αλλά και την είσοδό τους σε νέες αγορές.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η χρήση ψηφιακών εργαλείων από τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις παραμένει κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Παρότι η δυναμική των social media στη χώρα βρίσκεται σε ευθυγράμμιση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, (18% στην Ελλάδα έναντι 18% κατά μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση), οι διαδικτυακές πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών υπολείπονται σημαντικά (6,1% στην Ελλάδα, 16% κατά μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση).

Facebook2
Στέφανος Λουκάκος, Facebook SMB Director –EMEA.

Το Facebook είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να έρθουν σε επαφή με 1,7 δισεκατομμύρια πελάτες σε όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων 4,7 εκατομμυρίων πελατών στην Ελλάδα. Πάνω από 60 εκατομμύρια μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις παγκοσμίως χρησιμοποιούν ενεργά το Facebook για να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους.

Η πλατφόρμα αποτελεί ένα αποτελεσματικό κανάλι επικοινωνίας με υφιστάμενους και δυνητικούς πελάτες, συμπεριλαμβανομένης της πλειοψηφίας των ατόμων που έχουν κινητά και χρησιμοποιούν το Facebook. Στην Ελλάδα, ο αριθμός των ατόμων αυτών ανέρχεται σε 3,8 εκατομμύρια το μήνα. Οι στατιστικές δείχνουν ότι το 89% των ατόμων που χρησιμοποιούν το Facebook στην Ελλάδα είναι συνδεδεμένα με την εταιρική σελίδα τουλάχιστον μίας μικρής ή μικρομεσαίας επιχείρησης.

Πρόκειται για μια διαδικασία εκδημοκρατισμού του marketing υπέρ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, παρέχοντάς τους τα ίδια εργαλεία, ώστε να αναπτυχθούν εύκολα και αποτελεσματικά, ανεξαρτήτως του μεγέθους ή της τοποθεσίας τους, του κλάδου στον οποίο ανήκουν ή του επιπέδου των δεξιοτήτων τους.

Κατά την εναρκτήρια ομιλία του, ο Κωνσταντίνος Μίχαλος, Πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας (ΕΒΕΑ), υπογράμμισε την τεράστια σημασία του Facebook για την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε:

«Με την εκδήλωση αυτή, το ΕΒΕΑ απαντάει στο αίτημα των μελών του για περισσότερες ευκαιρίες επιμόρφωσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, σχετικά με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Βεβαίως, η απλή χρήση των κοινωνικών δικτύων δεν αποφέρει οφέλη. Όπως και κάθε επιχειρηματικό εργαλείο, υπάρχει σωστός τρόπος χρήσης και λανθασμένος ή ανεπαρκής τρόπος χρήσης. Ο σωστός τρόπος χρήσης – όπως προσδιορίζεται από τις βέλτιστες πρακτικές – περιλαμβάνει την ανάπτυξη στοχευμένης στρατηγικής, την επένδυση χρόνου και πόρων στη διαχείριση περιεχομένου και κοινότητας, την αξιοποίηση των κατάλληλων εργαλείων προώθησης ανάλογα με τους στόχους και το μέσο.

Ένας σημαντικός τομέας δράσης, για την ενίσχυση της χρήσης των κοινωνικών δικτύων από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αφορά τόσο τους ίδιους τους παρόχους – μέσω της αυτορρύθμισης – όσο και τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας, αφορά την αντιμετώπιση των προβληματισμών και κινδύνων, που αφορούν ευρύτερα τη χρήση του διαδικτύου:

Διασφάλιση πλήρους διαφάνειας ως προς την παροχή των υπηρεσιών από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Βελτίωση των μηχανισμών ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των επιχειρήσεων – και ευρύτερα των χρηστών – σχετικά με τους κινδύνους που προκύπτουν από τη χρήση του διαδικτύου (οικονομικό έγκλημα, απάτες κτλ.)

Ενίσχυση του ρυθμιστικού πλαισίου, ως προς τα θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας, ασφάλειας και διαχείρισης δεδομένων στο cloud».

Facebook3
Πάνελ συζήτησης εκπροσώπων ΜΜΕ > Από αριστερά: Νάταλι Λεβή, συνιδρύτρια του Nannuka, Κρίτων Ρούντος, Marketing Director του Sun of a Beach, Λέλα Δρίτσα Ψαρρού, συνιδρύτρια του Nannuka, Μελίνα Πίσπα, ιδρύτρια του Sun of a Beach, Εύα Αντωνοπούλου, δημοσιογράφος-συντονίστρια εκδήλωσης.

Στον χαιρετισμό του, ο κύριος Αλέξης Χαρίτσης, Υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, τόνισε: «Οι δράσεις στήριξης της επιχειρηματικότητας που επενδύει στην έρευνα και την τεχνολογία δεν εξαντλούνται στο νέο ΕΣΠΑ. Αξιοποιούμε συντονισμένα και συμπληρωματικά όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής, προκειμένου η ελληνική οικονομία να μετασχηματιστεί σε μια οικονομία με υψηλό ψηφιακό αποτύπωμα. Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος, το “Ταμείο Συμμετοχών” (Fund of Funds), το Σχέδιο Γιούνκερ, η διεύρυνση της συνεργασίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων, υπηρετούν τον ίδιο στρατηγικό προσανατολισμό». Ο Υφυπουργός επισήμανε, επίσης, ότι «η ψηφιακή οικονομία, δεν αφορά μόνο σε εφαρμογές και υπηρεσίες τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών. Αφορά σε όλους τους δυναμικούς τομείς της οικονομίας (αγροδιατροφή, τουρισμός, υγεία κλπ.) που μπορούν να χρησιμοποιούν εργαλεία από όλο το εύρος της ψηφιακής εποχής».

«Υπάρχουν πάνω από 60 εκατομμύρια μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ενεργά τις Σελίδες του Facebook επειδή παρέχονται δωρεάν, είναι εύχρηστες και έχουν καλή λειτουργία στα κινητά τηλέφωνα. Γενικότερα, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων ανακαλύπτουν το Facebook για την επιχείρησή τους επειδή γνωρίζουν ήδη να το χρησιμοποιούν για προσωπικούς λόγους: η δημιουργία μιας Σελίδας είναι εξίσου εύκολη με τη δημιουργία ενός προφίλ. Παράλληλα, στο Facebook βρίσκονται ήδη όλοι οι πελάτες.” ανέφερε ο κύριος Στέφανος Λουκάκος, Facebook SMB Director, EMEA, στην κεντρική ομιλία της εκδήλωσης.

Ακολούθησε Συζήτηση Στρογγυλής Τράπεζας των Θεσμικών Φορέων, όπου συζητήθηκε η ανάγκη δημιουργίας ενός αποτελεσματικού οικονομικού και κανονιστικού περιβάλλοντος που θα επιτρέψει στις ελληνικές επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ψηφιακές εφαρμογές, ενισχύοντας έτσι την καινοτομία και την οικονομική ανάπτυξη.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις