StartUpper

SUP Free Hackathon – Ένα case study για το πως η βιωσιμότητα γίνεται πράξη

Η Lidl Ελλάς και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης έδωσαν την ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να καινοτομήσουν και να μειώσουν τα πλαστικά μιας χρήσης. Η ECOCup και το οικολογικό σύστημα loyalty που δημιούργησε αποδεικνύουν το πόσο σωστή ήταν αυτή η απόφαση. 

Την ώρα που πολλοί μιλούν για βιωσιμότητα, «πράσινη» επιχειρηματικότητα και θετικό αντίκτυπο, λίγοι είναι οι οργανισμοί που στην πράξη αφιερώνονται στους σκοπούς αυτούς. Ακόμα λιγότεροι είναι αυτοί που ενθαρρύνουν έμπρακτα νέες ιδέες, δίνουν το βήμα σε νέους ανθρώπους και «ακούν» αυτά που έχουν εκείνοι να πουν.  

Στη χώρα μας, δύο από αυτούς τους οργανισμούς είναι η Lidl Ελλάς και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, δύο φορείς που τους προηγούμενους μήνες «έτρεξαν» με μεγάλη επιτυχία το μαραθώνιο καινοτομίας SUP Free hackathon. Πρόκειται για ένα hackathon που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης», υπό τη διοργάνωση της εταιρείας τεχνολογίας και καινοτομίας Crowdpolicy, και συγκέντρωσε αξιοσημείωτες ιδέες για τη μείωση των πλαστικών μιας χρήσης.  

Το SUP Free hackathon ξεκίνησε επίσημα στις 11 Δεκεμβρίου του 2020, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον 34 ομάδων και Startups από όλη την Ελλάδα που σε 48 ώρες ανέπτυξαν τις εφαρμογές και τις προτάσεις τους. Από αυτές τις ομάδες, πέντε απέσπασαν χρηματικά βραβεία, δωροεπιταγές από τη Lidl Ελλάς και AWS Cloud Services Credits, ενώ εξασφάλισαν την είσοδό τους στο 5μηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης SUP Free Innovation Lab, το οποίο ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο, σε ένα μοναδικό τριήμερο εκδηλώσεων στο Sani Resort στη Χαλκιδική.  

Εκεί, υπό το βλέμμα σημαντικών εκπροσώπων του πολιτικού και επιχειρηματικού κόσμου της χώρας μας, οι πέντε ομάδες (Feel The Cup, MS, ECOCup, Analog Programmers και Resolution) παρουσίασαν τις λύσεις που ανέπτυξαν όλο το προηγούμενο διάστημα και δέχθηκαν το χειροκρότημα αλλά και εποικοδομητικά σχόλια για αυτές.  

Το βράδυ του μεγάλου τελικού, οι ομάδες που εντέλει κατάφεραν να διακριθούν, προς έκπληξη όλων, ήταν τελικά δύο και όχι μία. Μεγάλη νικήτρια αναδείχθηκε η ECOCup, η ομάδα του Θανάση Κουκούλη, της Κατερίνας Κατσαούνη, του Γιώργου Αντωνόπουλου και του Ιωάννη Μπραντ Ιωαννίδη.  

Η ECOCup, με το οικολογικό σύστημα loyalty που δημιούργησε και θα δούμε αναλυτικά παρακάτω, απέσπασε το έπαθλο των 40.000 ευρώ για την προώθηση και επικοινωνία της λύσης τους. Ο δεύτερος νικητής ήταν ο Αλέξανδρος Πέτκος, ένας μαθητής μόλις 17 ετών, ο οποίος παρουσίασε ως «MS» μια πρωτότυπη υπηρεσία αυτόματου καθαρισμού περιοχών με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και robotics για την αναγνώριση και την περισυλλογή απορριμμάτων.  

ECOcup: Η μείωση των πλαστικών ποτηριών γίνεται «παιχνίδι»  

Η ECOCup κατάφερε να ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους λόγω της «ωριμότητας» της λύσης της, που της εξασφάλισε και την πρώτη θέση. Η ομάδα παρουσίασε ένα mobile app που απευθύνεται σε επιχειρήσεις παροχής ροφημάτων και καταναλωτές ροφημάτων και στοχεύει στη μείωση τόσο πλαστικών όσο και χάρτινων ποτηριών μιας χρήσης.  

Στις επιχειρήσεις, η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα να διαφημιστούν και να μειώσουν τα έξοδά τους, ενώ τους προσφέρει πρόσβαση σε εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ και πωλήσεων, με τα οποία βελτιώνουν το προφίλ της επιχείρησής τους. Ταυτόχρονα το ECOCup δίνει μια νέα εναλλακτική λύση στο όλο και αυξανόμενο, φιλοπεριβαλλοντικά ευαισθητοποιημένο κοινό, αυξάνοντας την αξία των επαναχρησιμοποιούμενων ποτηριών τους.  

Η εφαρμογή προσφέρει εκπτώσεις και οικολογικά δώρα στους καταναλωτές κάθε φορά που χρησιμοποιούν ένα δικό τους ποτήρι πολλαπλών χρήσεων. Έτσι, κερδίζουν και οι δύο πλευρές, ενώ ταυτόχρονα μειώνεται σημαντικά και το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα! Η ιδιαιτερότητα του ECOCup είναι ότι δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να παρακολουθούν στο προφίλ τους το μετρητή των ποτηριών μιας χρήσης που δεν χρησιμοποίησαν.  

Ο μετρητής μετατρέπει το κάθε ποτήρι στους αντίστοιχους πόρους που εξοικονομήθηκαν (π.χ. δέντρα, λίτρα νερού) από τη μη χρήση του. Έτσι, το κίνητρο γίνεται πιο ρεαλιστικό και η διαδικασία πιο ενδιαφέρουσα. Και τα πλεονεκτήματα δεν τελειώνουν εδώ: δεδομένου ότι ένας από τους στόχους του ECOCup είναι η αειφορική συνεισφορά, η ιδρυτική του ομάδα έχει αποφασίσει ότι τα ψηφιακά δέντρα που εξοικονομούνται από την προσπάθεια των καταναλωτών και των επιχειρήσεων θα γίνονται πραγματικά φυτεύσιμα δέντρα.  

Επομένως, το όφελος για το περιβάλλον θα «διπλασιάζεται», μαζί με την ηθική ικανοποίηση όλων όσων συνέβαλαν σε αυτό. Για να χρησιμοποιήσει το ECOCup μια επιχείρηση, αρκεί να κατεβάσει την εφαρμογή δωρεάν, να κάνει εγγραφή με τα στοιχεία της και να ορίσει την έκπτωση που θα προσφέρει σε καταναλωτές που αγοράζουν το ρόφημά τους στο δικό τους επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι 

Αμέσως μετά, η επιχείρηση θα εμφανιστεί στο χάρτη του δικτύου, προσελκύοντας νέους πελάτες. Όσο για τους τελευταίους, αυτό που πρέπει να κάνουν είναι το εξής: να κατεβάσουν την εφαρμογή, να πάνε στα «συμβεβλημένα» καφέ και να σκανάρουν το QR Code της επιχείρησης. Η εφαρμογή θα είναι σύντομα διαθέσιμη δωρεάν στο Play Store & App Store. Μπορείτε να πλοηγηθείτε στο ecocup.io για να μάθετε περισσότερα. 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις