Αυτές τις μέρες γίνεται το μεγάλο ετήσιο συνέδριο του Facebook, F8, με πολλές και μεγάλες αναβαθμίσεις και ανακοινώσεις λίγο καιρό μετά με την αρνητική δημοσιότητα της Cambridge Analytica.
H Cambridge Analytica εκμεταλλεύτηκε κακοβούλως την πρόσβαση σε πολύτιμα και πανίσχυρα προσωπικά δεδομένα που προσφέρει το Facebook επί πληρωμή σε διαφημιστικές εταιρείες και όχι μόνο και πραγματοποίησε συντομευμένες πολιτικές διαφημίσεις με ότι αυτό συνεπάγεται.
Διαγραφή του Web History
Το Facebook είναι γνωστό ότι συλλέγει πολλές πληροφορίες για εμάς ανεξάρτητα αν το χρησιμοποιούμε. Για παράδειγμα συλλέγει δεδομένα χρήσης του Web, όπως κάνει η Google καθώς σερφάρουμε, και μας εμφανίζει σχετικές διαφημίσεις. Αυτά αν συνδυαστούν με τα εξαιρετικά αναλυτικά προσωπικά στοιχεία που έχει για τους χρήστες του αντιλαμβανόμαστε την “δύναμη” που έχει προς εμπορική ή άλλη εκμετάλλευση.
Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα προσφέρεται η δυνατότητα στους χρήστες του Facebook να απενεργοποιήσουν τη συλλογή προσωποποιημένων δεδομένων πλοήγησης στο Internet. Για την ακρίβεια δεν θα γίνεται σύνδεση των δεδομένων αυτών με το προσωπικό προφίλ μας αλλά θα συλλέγονται ανώνυμα για analytics κ.α.
Ο Messenger αναβαθμίζεται
Ο Messenger ενισχύει συνεχώς την θέση του μια και στέλνει και λαμβάνει 8 δισ. μηνύματα κάθε μήνα (μια μεγάλη αύξηση σε σχέση με πέρυσι), 17 δισ. φωτογραφίες έχουν σταλθεί επίσης ενώ έχει 200.000 ενεργούς developers και 300.000 bots (100.000 είχε πέρυσι)!
Φέτος θα εμπλουτιστεί με μεταφράσεις σε πραγματικό χρόνο και με Augmented Reality για επιχειρήσεις με στόχο την προώθηση προϊόντων αλλά και εξυπνότερα bots. Σε ότι αφορά τα τελευταία αν μια σελίδα επιχείρησης λαμβάνει πολλά μηνύματα σχετικά με τις ώρες λειτουργίας, η σελίδα θα δημιουργήσει αυτή την πληροφορία αυτόματα και θα την προσθέσει στην σελίδα.
Μια και μιλάμε για Messengers, το WhatsApp, η άλλη μεγάλη εφαρμογή του Facebook δείχνει να “δυναμώνει” και άλλο μια και το WhatsApp Status, παρόμοια με Stories του Snapchat, έχουν 450 εκατ. χρήστες καθημερινά, από 250 εκατ. τον περασμένο Ιούλιο, ενώ το Snapchat έχει 191 εκατ. χρήστες καθημερινά.
Το Facebook μπαίνει στο Dating!
Αφήσαμε ίσως τη μεγαλύτερη είδηση για το τέλος, η οποία μόνο με την ανακοίνωσή της έριξε τις μετοχές του Tinder 22%!
Το Facebook αποφάσισε να χτυπήσει στα ίσια τα site γνωριμιών με ένα τρόπο ο οποίος δεν θα σχετίζεται με τους φίλους του κάθε χρήστη, αλλά θα προωθεί γνωριμίες μέσω αγνώστων.
Πως όμως θα γίνει αυτό; O κάθε χρήστης θα μπορεί να φτιάξει ένα προφίλ γνωριμιών στο Facebook, το οποίο δεν θα είναι ορατό στους φίλους του χρήστη, παρά μόνο σε αγνώστους που θα έχουν και αυτοί ενεργοποιήσει αυτή τη δυνατότητα. Κατόπιν θα προτείνει “ταιριαστούς” συντρόφους.
Όπως προαναφέραμε το Facebook έχει στη κατοχή του “τόνους” προσωπικών μας δεδομένων και αν όλα πάνε καλά ίσως γίνει το καλύτερο “γραφείο γνωριμιών” όλων των εποχών!
Όπως ανέφερε το Facebook οι “πιθανοί σύντροφοι θα επιλέγονται με βάση τους κοινούς γνωστούς, κοινά ενδιαφέροντα και τα ενδιαφέροντα που έχουν συμπληρώσει οι ίδιοι στο προφίλ τους. Επίσης θα παίξουν ρόλο τα κοινά (ή παρόμοια) γκρουπ καθώς και οι εκδηλώσεις”.
Το μεγάλο ερώτημα είναι κατά πόσο θα καταφέρει να “χτίσει” αρκετά τείχη ανάμεσα στο δημόσιο προφίλ των χρηστών και αυτό για την υπηρεσία γνωριμιών. Οι χρήστες μπορεί να θεωρήσουν περίεργο το να κάνουν τα πάντα μέσα από μια πλατφόρμα, ενώ οι κακές εμπειρίες στις γνωριμίες μπορεί, όπως διατύπωσαν τις ανησυχίες τους οι αναλυτές, μπορεί να δημιουργήσουν δυσαρέσκεια προς όλο το κοινωνικό δίκτυο.
Παρόλα αυτά, όπως δήλωσε ο Chief Product Officer του Facebook, Chris Cox “οι γνωριμίες ήταν πάντα μέρος του κοινωνικού δικτύου”. Η υπηρεσία θα ξεκινήσει την δοκιμαστική της λειτουργία προς το τέλος του 2018.