Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

MomCycle: Το #1 marketplace για γονείς στην Ελλάδα

Στο πλατό του τηλεοπτικού Μονόκερου, με τον Γιάννη Διονάτο, βρέθηκε η Ιλεάνα Ισμυρίδη, Co-Founder του MomCycle και του StyleCycle.

Η ομάδα του MomCycle, έχει δημιουργήσει έναν χώρο στον οποίο οι γονείς μπορούν να πουλήσουν και να αγοράσουν μεταχειρισμένα, σε πολύ κατάσταση, παιδικά και βρεφικά είδη, που καλύπτουν όλες τις ανάγκες ενός παιδιού από 0-12. Στόχος του MomCycle, είναι να «εκπαιδεύσει» τους γονείς σε ένα νέο μοντέλο κατανάλωσης, αυτό της κυκλικής οικονομίας, κάνοντας καλό και στο περιβάλλον αλλά και στην τσέπη τους!

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Η κ.Ισμυρίδη εξηγεί: «Ο χρήστης στο MomCycle έχει διπλή ιδιότητα. Μπορεί να είναι και seller (πωλητής) και buyer (αγοραστής). Ως seller, με πάρα πολύ εύκολο τρόπο ανεβάζεις ένα προϊόν. Προσδιορίζεις τη μάρκα του, την κατάστασή του, το χρώμα, το υλικό, και το μέγεθος και έτσι «ανεβάζεις» το προϊόν. Η δική μας ομάδα, επεξεργάζεται τις αναρτήσεις. Κάνουμε δηλαδή μια διαλογή, έτσι ώστε το MomCycle να μην είναι ένας χώρος ακατάστατος με προϊόντα τα οποία είναι μη ποιοτικά. Οπότε, αν μπει κανείς στο site θα δει ένα site το οποίο δε θυμίζει σε τίποτα second hand. Από κει και πέρα, οποιοσδήποτε επισκέπτης της πλατφόρμας μπορεί να αγοράσει αυτό το προϊόν και εσύ ως seller θα ενημερωθείς ότι το προϊόν σου έχει πουληθεί. Απο κει και πέρα, η διαδικασία για τον seller είναι πάρα πολύ εύκολη. Ο πωλητής κλείνει ένα ραντεβού μέσα από την πλατφόρμα, εμείς παραλαμβάνουμε το προϊόν από την πόρτα του, αποστέλλεται στον αγοραστή και τα χρήματα μπαίνουν στον λογαριασμό του, λίγες μέρες μετά».

Οι ιδρύτριες του MomCycle, Ιλεάνα Ισμυρίδη και Νίκη Λαλιώτη (Πηγή:MomCycle)

Η Ιλεάνα Ισμυρίδη και η Νίκη Λαλιώτη, ίδρυσαν το MomCycle, καθώς οι ίδιες αντιμετώπισαν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αρκετοί γονείς. Όντας και οι δύο μητέρες, βρέθηκαν με ένα σπίτι γεμάτο παιδικό και βρεφικό εξοπλισμό. Πιο συγκεκριμένα, η κ.Ισμυρίδη είπε: «Ένα πράγμα που με είχε εντυπωσιάσει αλλά και προβληματίσει, ήταν ότι έπρεπε συνέχεια να αγοράζω καινούργια πράγματα. Οι ανάγκες άλλαζαν πάρα πολύ γρήγορα. Αγόραζα κάτι τον ένα μήνα και τον επόμενο δεν τους έκανε». Όπως σχολίασε και η ίδια, η συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων είναι αρκετά ακριβή και συνήθως ελάχιστα χρησιμοποιημένη. 

Αναφορικά με την ιδέα της πλατφόρμας αναφέρει: «Ξέρουμε ότι οι γονείς, θέλουμε στο μέτρο του δυνατού, να προσφέρουμε ότι καλύτερο στα παιδιά μας και σκέφτηκα: Γιατί να μη μπορείς να πουλήσεις κάποια από αυτά; Στο site, έχουμε πάρα πολλά προϊόντα με τα ταμπελάκια τους. Εννοείται ότι κάποια θα τα δώσεις σε φίλους και οικογένεια, αλλά ίσως και να μη συμπίπτουν πάντα οι ανάγκες των φίλων σου με αυτό που έχεις να δώσεις».

Πώς συνεισφέρει το Momcycle στην κυκλική οικονομία; 

Σύμφωνα με την Ιδρύτρια της πλατφόρμας, όλοι λίγο πολύ έχουμε «πέσει στην παγίδα» της υπερκατανάλωσης. Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα τα οποία μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν αλλά αντί γι’αυτό, καταλήγουν στις χωματερές. Όσον αφορά το εξωτερικό, παρατηρούμε ότι η Αμερική πρωτοπορεί στον τομέα του resale, ενώ η Ευρώπη είναι ακόμα αρκετά πίσω. Η κα. Ισμυρίδη σημειώνει: «Στο κομμάτι της μόδας και των παιδικών, είναι τεράστιες οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και η κατανάλωση νερού. Πιστεύω στο μέλλον θα υπάρξουν και νομικά πλαίσια που θα προσπαθήσουν να βάλουν όρια σε όλη αυτή την παραγωγή».

Όσον αφορά την ποικιλία των προϊόντων, το Momcycle δεν περιορίζεται μόνο στον ρουχισμό. Ειδικότερα, αυτό που διαφοροποιεί την πλατφόρμα από marketplaces του εξωτερικού, είναι ότι εκτός από τα είδη παιδικής ένδυσης, μπορεί κάποιος να αγοράσει ολόκληρο τον βρεφικό εξοπλισμό όπως: καρότσι, relax, κάθισμα αυτοκινήτου, εξοπλισμό βόλτας καθώς και όλα τα είδη βρεφανάπτυξης όπως αποστειρωτές και θήλαστρα. Επιπλέον, μπορεί κανείς να βρει παιχνίδια και έπιπλα παιδικού δωματίου!

Η εταιρεία ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2021, με πολύ λίγα προϊόντα. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή το Momcycle έχει περισσότερα από 8.000 προϊόντα, τα οποία αυξάνονται μέρα με τη μέρα. Οι χρήστες τις πλατφόρμας είναι περίπου 7.000 και πάνω από 2.000 πωλητές οι οποίοι βρίσκονται σε όλη την Ελλάδα!

Η κα.Ισμυρίδη αναφέρει: «Η επαρχία μας προτιμάει. Έχουμε πολλούς πωλητές και αγοραστές στην επαρχία. Επίσης, η ποιότητα της υπηρεσίας μας διασφαλίζεται από ένα σύστημα αξιολόγησης. Έχουμε ένα πολύ καλό feedback από τους αγοραστές και οποιος αγοράζει…ξαναγοράζει».

Γνωρίσαμε το Momcycle μέσα από τον επιχειρηματικό επιταχυντή Egg της τράπεζας Eurobank. Η κα. Ισμυρίδη σημειώνει: «Το είχαμε ακούσει αλλά δεν ξέραμε τις διαδικασίες. Ομολογώ ότι ενώ λειτουργούσαμε ήδη δύο χρόνια, το egg μας έχει βοηθήσει πολύ, κυρίως στο κομμάτι αναζήτησης επενδυτών. Είναι εξαιρετική και η ομάδα και οι διαδικασίες. Σε αυτό τον πρώτο γύρο χρηματοδότησης θέλουμε να σηκώσουμε 600.000 ευρώ και αυτό γιατί πρέπει να αναπτυχθούμε γρήγορα και θέλουμε το μοντέλο μας να πάει και σε άλλες χώρες».

Τέλος, όσον αφορά τα σχέδια για το μέλλον η κα. Ισμυρίδη αναφέρει: «Το επόμενο μας εγχείρημα είναι το stylecycle.gr, το οποίο είναι ένα Premium marketplace για γυναικεία μόδα με επώνυμες τσάντες, ρούχα, αξεσουάρ και κοσμήματα. Βασιζόμαστε στην έννοια του brand. Πολλοί χρήστες του Momcycle μας το είχαν ζητήσει, οπότε είναι κάτι σαν φυσική εξέλιξη των πραγμάτων».

Δείτε όλη τη συνέντευξη της Ιλεάνας Ισμυρίδη εδώ:

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις