H NASA επιστρέφει στο Φεγγάρι στοχεύοντας στον Άρη!

Καθώς η NASA γιορτάζει την 60ή επέτειό της, ένας από τους βασικούς στόχους του Οργανισμού είναι το άνοιγμα των διαστημικών συνόρων, με στόχο την επέκταση της ανθρώπινης παρουσίας στο ηλιακό σύστημα ξεκινώντας από την επιστροφή ανθρώπων στη Σελήνη, μέσω ενός βιώσιμου ανθρώπινου και ρομποτικού προγράμματος διαστημικών πτήσεων.

Η εξερεύνηση του Διαστήματος παίρνει λοιπόν νέα τροχιά, καθώς τον Δεκέμβριο του 2017 ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υπέγραψε την ντιρεκτίβα, που ανακατευθύνει τις προσπάθειες της διαστημικής υπηρεσίας των ΗΠΑ από τον Άρη στη Σελήνη.

Σε αυτό το πλαίσιο, η NASA πρόσφατα υπέβαλε στο Κογκρέσο σχετικό σχέδιο για την επίτευξη αυτού του στόχου. Η National Space Exploration Campaign ζητά επανδρωμένες και ρομποτικές εξερευνητικές αποστολές, για την επέκταση των γνώσεων για το διάστημα και την επιστημονική μελέτη φυσικών φαινομένων στη Γη, άλλων κόσμων και του σύμπαντος, εστιάζοντας σε 5 στρατηγικούς στόχους :

• Μεταβίβαση των ανθρώπινων δραστηριοτήτων διαστημικών πτήσεων σε χαμηλή τροχιά σε εμπορικού τύπου δραστηριότητες που υποστηρίζουν τη NASA και τις ανάγκες ανάδειξης μιας αγοράς του ιδιωτικού τομέα.
  • Την «ανάπτυξη και εγκατάσταση» δυνατοτήτων που υποστηρίζουν δραστηριότητες στη Σελήνη.
  • Την τόνωση της επιστημονικής έρευνας και ανακάλυψης σεληνιακών πόρων μέσω σειράς ρομποτικών αποστολών.
  • Την επιστροφή Αμερικανών αστροναυτών στη Σελήνη για συντονισμένη εκστρατεία εξερεύνησης.
  • Την υπόδειξη / επίδειξη των δυνατοτήτων που απαιτούνται για επανδρωμένες αποστολές στον Άρη και αλλού.

Όσον αφορά στη Σελήνη, θεωρείται από τη NASA θεμελιώδες κομμάτι του παρελθόντος και του παρόντος της Γης, με τους σχεδιασμούς να περιλαμβάνουν πλάνα για αποστολή Αμερικανών αστροναυτών σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη από το 2023, και προσελήνωση μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 20.

Τέλος, ως προς την πρώτη επανδρωμένη αποστολή στον Άρη, η NASA υπογραμμίζει πως κάποια μέρη της σχετικής «καμπάνιας» είναι ήδη σε εξέλιξη, δεδομένου και του ότι η αμερικανική διαστημική υπηρεσία ηγείται της εξερεύνησης του Κόκκινου Πλανήτη με ρομποτικά μέσα. Οι επανδρωμένες αποστολές σχεδιάζεται να αρχίσουν τη δεκαετία του 2030.