Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

10 συμβουλές για Public Speaking

Οι δημόσιες ομιλίες χαρακτηρίζονται από ένα άτομο, τον ομιλητή, που προετοιμάζει μία ομιλία με την επίτευξη ενός ειδικού στόχου και απευθύνει αυτή την ομιλία στο κοινό που αποτελείται από ένα ή περισσότερα άτομα οι οποίοι έχουν την ελευθερία να δεχθούν ή να απορρίψουν στους στόχους του ομιλητή. Παρόλο που αυτό φαίνεται πολύ απλό, η ομιλία είναι μία συναλλαγή επικοινωνίας που επηρεάζεται από διάφορες μεταβλητές όπως: περιεχόμενο, ομιλητής (πηγή), ομιλία (μήνυμα),πληροφορίες, κοινό (αποδέκτες) και θόρυβος.

Παρακάτω θα δεις κάποια χαρακτηριστικά που πρέπει να προσέξεις στη δημόσια ομιλία σου:

1) Η επιλογή του θέματος, ανάλυση του κοινού και της περίστασης και ορισμό του στόχου της ομιλίας. Πριν επιλέξετε το θέμα σας αναλύστε το κοινό σας. Στο κοινό στο οποίο θα ανταποκριθείτε να είναι συγκεκριμένο. Μόλις αναλύσετε το κοινό σας επιλέξτε το θέμα για το οποίο θα μιλήσετε. Στο τέλος ορίστε το στόχο της ομιλίας σας.

2) Εύρεση, καταγραφή και χρησιμοποίηση των πληροφοριών. Θα πρέπει να ψάξετε τις πληροφορίες γύρω από το κοινό σας και το θέμα σας. Να τις καταγράψετε και να τις χρησιμοποιήσετε αναλόγως.

3) Προσαρμογή στο κοινό σε κάθε περίσταση. Από τις πληροφορίες που θα αντλήσετε θα πρέπει να προσαρμοστείτε σε αυτές και στο κοινό σας.

4) Οργάνωση του υλικού των ομιλιών. Οργανώστε το υλικό σας. Πιθανές απαντήσεις, ερωτήσεις και πιθανά θέματα θα σας βοηθήσουν να έχετε υλικό για κάθε ομιλία σας.

5) Γλώσσα της ομιλίας ανάλογα με το κοινό. Προσαρμόστε την γλωσσά της ομιλίας σας ανάλογα με το κοινό σας. Αν το κοινό είναι επίσημο θα χρησιμοποιήσετε επίσημη γλώσσα αν είναι επιστημονικό κοινό αναλόγως θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε επιστημονική γλώσσα.

6) Οπτικά μέσα: αντικείμενα, πίνακες, προβολές, υπολογιστές, παρουσίαση θα πρέπει όλα αυτά να είναι έτοιμα για την ομιλία σας.

7) Κάντε εξάσκηση στην επαγγελία. Η επανάληψη είναι η μήτηρ της μαθήσεως. Κάντε εξάσκηση πολλές φορές την ομιλίας σας έτσι ώστε να έχετε ευχέρεια λόγου.

8) Προσέξτε η ομιλία σας να είναι πληροφοριακή. Οι πληροφορίες που θα έχετε συλλέξει θα τις χρησιμοποιήσετε στην ομιλία σας. Όσες περισσότερες πληροφορίες έχετε συλλέξει τόσο θα επικεντρωθεί το κοινό σε εσάς.

9) Επίσης να είναι πειστική. Η πειστική ομιλία βοηθά το κοινό να πιστέψει σε εσάς και στα λεγόμενα σας.

10) Προσαρμογή της ομιλίας σας σε άλλες στάσεις και κοινωνικά σχήματα. Πρέπει πάντα να προσαρμόζεται την ομιλίας σας στο κοινό σας. Δημιουργείστε Target groups.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις