Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Γνωρίστε τις 25 startups του MITEF Greece Startup Competition – Μέρος 4ο

Σε εξέλιξη βρίσκεται το τρίμηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής εκπαίδευσης που ακολουθούν 25 startup εταιρείες που προκρίθηκαν στον ημιτελικό του διαγωνισμού Startup Competition που διοργανώνει το MIT Enterprise Forum Greece.

Το Startupper.gr σας παρουσιάζει και τις 25 που αντιπροσωπεύουν τις καλύτερες εταιρείες που επιλέχθηκαν. Δείτε το πρώτο μέρος του αφιερώματος πατώντας εδώ, το δεύτερο μέρος πατώντας εδώ και το τρίτο μέρος πατώντας εδώ.

Αυτή την εβδομάδα συνεχίζουμε με άλλες πέντε εταιρείες από τους τομείς λογισμικού, τηλεπικοινωνιών και βιοϊατρικής.

Amicapp

Τι κάνετε;
Η ηλεκτρονική εφαρμογή «Amicapp» έρχεται να δώσει μία εναλλακτική – καινοτόμα διάσταση στη δυσάρεστη διαδικασία καταγραφής ενός τροχαίου ατυχήματος. Ο ίδιος ο χρήστης, αξιοποιώντας τις απλές λειτουργίες που παρέχει κάθε smartphone συσκευή, μπορεί πλέον να συγκεντρώσει και να υποβάλει ηλεκτρονικά όλα τα απαραίτητα στοιχεία στις αρμόδιες ασφαλιστικές εταιρίες, μέσα σε 5 λεπτά. Μέσω απλών και ευδιάκριτων βημάτων γίνεται:
– Η καταγραφή των προσωπικών στοιχείων των εμπλεκόμενων (Οδηγοί / Μάρτυρες)
– Ο αυτόματος εντοπισμός της τοποθεσίας του ατυχήματος μέσω GPS
– Η καταγραφή των συνθηκών του ατυχήματος
– Ο εμπλουτισμός της δήλωσης με πολυμέσα (Φωτογραφίες / Ηχογράφηση κ.α.)
– Η άμεση αποστολή στις ασφαλιστικές εταιρείες

Ποιο πρόβλημα λύνετε και ποια είναι η επιχειρηματική σας πρόταση;
Το βασικό πρόβλημα που φιλοδοξεί να επιλύσει-βελτιώσει η Amicapp, είναι η ισχύουσα χρονοβόρα και απαρχαιωμένη διαδικασία καταγραφής και αναφοράς ένα τροχαίου ατυχήματος προς τις ασφαλιστικές εταιρείες. Η όλη ιδέα ξεκίνησε όταν ο Μάρκος βίωσε ένα τροχαίο ατύχημα (ως συνοδηγός) και είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει τα απαραίτητα στάδια καταγραφής που ακολουθούν σήμερα οι εμπλεκόμενοι σε ένα ατύχημα. Η “άτυχη” αυτή στιγμή στάθηκε αφορμή για το ξεκίνημα της Amicapp. Τα μέλη της ομάδας άμεσα συνειδητοποίησαν πως υπάρχει εναλλακτικός τρόπος καταγραφής ενός ατυχήματος και αυτός θα πρέπει να βρίσκεται στη smartphone συσκευή κάθε χρήστη/οδηγού. Ως τελειόφοιτοι του τμήματος Πληροφορικής του ΤΕΙ Αθηνών ξεκινήσαμε από κοινού τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη της εφαρμογής που θα δίνει τη δυνατότητα σε κάθε χρήστη να καταγράφει όλα τα απαραίτητα στοιχεία (συνθήκες, φωτογραφίες) και να τα υποβάλει ηλεκτρονικά στις ασφαλιστικές εταιρίες απευθείας από τον τόπο του ατυχήματος. Η εφαρμογή απευθύνεται στο σύνολο του ασφαλιστικού κλάδου, βελτιώνοντας τις ήδη υπάρχουσες διαδικασίες διαχείρισης δεδομένων, ενώ παράλληλα παρέχει νέες πολύτιμες υπηρεσίες. Κάποιες από αυτές είναι ο μηχανισμός εντοπισμού αναληθής δήλωσης (Antifraud Module) και ο μηχανισμός προώθησης στοχευμένου διαφημιστικού περιεχομένου (Personal Insurer). Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς τον καινοτόμο χαρακτήρα της εφαρμογής, καθώς μέχρι σήμερα οι επιλογές που παρέχονται στον Έλληνα οδηγό, περιορίζονται σε χρονοβόρες και απαρχαιωμένες διαδικασίες.

Ποιοι είστε;
Εμπνευστές και δημιουργοί της εφαρμογής Amicapp είναι ο Μάρκος Καράλης, ο Ιωάννης Χαρκιολάκης και ο Ιωάννης Βάμβουκας, απόφοιτοι του Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής του ΤΕΙ Αθηνών. Τους τελευταίους μήνες, η ομάδα μετρά ένα νέο μέλος στη σύνθεσή της, τον Χρήστο Σπυρόπουλο.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε;
Η Amicapp βρίσκεται αυτή την περίοδο στο στάδιο προσέγγισης των ασφαλιστικών εταιρειών. Στόχος είναι η εφαρμογή να δοκιμαστεί και να αξιοποιηθεί άμεσα από ασφαλιστικές εταιρείες πρωτοπόρες σε θέματα καινοτομίας, ενώ μελλοντικά στο ευρύ κοινό από το σύνολο του ασφαλιστικού κλάδου. Η εφαρμογή έχει ήδη αναπτυχθεί και έχει λειτουργήσει πιλοτικά (alpha testing), ενώ το MVP της εφαρμογής είναι εκείνο που φιλοδοξούμε να φέρει την αρχική χρηματοδότηση για ταχύτερη ανάπτυξη και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Γιατί συμμετέχετε στο MITEF Greece Startup Competition;
Το ΜΙΤ Enterprise Forum Greece προσφέρει ένα σύνολο από ταχύρρυθμες υπηρεσίες ανάπτυξης προς τις Ελληνικές startup του διαγωνισμού. Μέσα από μία σειρά workshops αλλά και από ένα μοναδικό δίκτυο πολύ αξιόλογων συνεργατών, κάθε ομάδα που βρίσκεται στη θέση της Amicapp θα πρέπει να αισθάνεται πολύ τυχερή και να αξιοποιήσει στο έπακρο τα προνόμια που της παρέχονται μέσα από το διαγωνισμό, τόσο σε θέματα προβολής, όσο και προσωπικής/ομαδικής ανάπτυξης.

amicapp team 1000
Η ομάδα της Amicapp (από αριστερά: Χαρκιολάκης Ιωάννης, Καράλης Μάρκος, Βάμβουκας Ιωάννης)

 

tourismart

Τι κάνετε;
Η υπηρεσία tourismart έχει αναπτυχθεί από την Simple Apps, μία tech startup εταιρία που ιδρύθηκε το 2013, και είναι ένα all-in-one mobile app solution που βοηθά τους ξενοδόχους να προσφέρουν τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου στο smartphone του επισκέπτη κατά τη διάρκεια της διαμονής του και να διαχειριστούν τα αιτήματά του. Μόλις ο επισκέπτης φτάσει στο ξενοδοχείο, κατεβάζει το mobile app στο smartphone του και αποκτά πρόσβαση στις παρεχόμενες υπηρεσίες, όπως room service, κρατήσεις και παραγγελίες στο εστιατόριο, το μπαρ ή την πισίνα, ιστορικό εξόδων, personalized offers και πλήθος άλλων δυνατοτήτων. Από την πλευρά του ο ξενοδόχος κατεβάζει το management mobile app στο tablet του, λαμβάνει και διαχειρίζεται real-time τα αιτήματα των πελατών, παράλληλα με τις κρατήσεις δωματίων, το πελατολόγιο και τη διαχείριση βασικών εσόδων και εξόδων. Επιπλέον, έχει πρόσβαση σε guest’s insights, δηλαδή χρήσιμες πληροφορίες αναφορικά με τη συμπεριφορά των επισκεπτών ή τις προτιμήσεις τους κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, ώστε να μπορεί να στείλει προσωποποιημένες ενημερώσεις στο smartphone τους. Τα insights ανανεώνονται συνεχώς όσο ο πελάτης κάνει χρήση των υπηρεσιών από το smartphone. Το tablet μπορεί να βρίσκεται σε διαφορετικά σημεία, για παράδειγμα στη reception ή το εστιατόριο, ενώ ο ξενοδόχος έχει πρόσβαση στην επιχείρησή του ακόμα και από την άνεση του καναπέ του.

Ποιο πρόβλημα λύνετε και ποια είναι η επιχειρηματική σας πρόταση;
Όλα ξεκίνησαν πριν από δύο περίπου χρόνια, όταν οι δύο συνιδρυτές κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών τους διακοπών αποφάσισαν να παραγγείλουν φαγητό στο δωμάτιο του ξενοδοχείου που διέμεναν. Έπειτα από μερικά τηλεφωνήματα στη reception – προκειμένου να μάθουν αν μπορούν να εξυπηρετηθούν, να ζητήσουν κατάλογο, να μάθουν αν τα πιάτα είναι διαθέσιμα – και μία ώρα περίπου αναμονή σκέφτηκαν πόσο πιο εύκολο θα ήταν αν είχαν πρόσβαση από το smartphone τους σε όλες τις υπηρεσίες, χωρίς καθυστερήσεις ή αναπάντητες κλήσεις στη reception. Σε συνδυασμό με τις σπουδές των συνιδρυτών στην Πληροφορική και το γεγονός ότι ο Λεωνίδας Κανελλόπουλος διαχειρίζεται τον ξενώνα της οικογένειας του, η αρχική έκδοση του tourismart δεν άργησε να εμφανιστεί. Περίπου το 43% των επισκεπτών σε ξενοδοχεία 3* και 5* παγκοσμίως έχουν στην κατοχή τους περισσότερες από 3 mobile συσκευές. Οι επισκέπτες επιζητούν άμεση πρόσβαση στις υπηρεσίες, ένα διασκεδαστικό τρόπο που θα τους ωθήσει να κάνουν χρήση των υπηρεσιών του ξενοδοχείου, εκτός από τα τηλέφωνα στη reception και τα φυλλάδια στο δωμάτιο, μέσω μίας personalized εμπειρίας. Με την χρήση της υπηρεσίας αυξάνεται το quality of service και guest engagement κατά τη διάρκεια διαμονής των επισκεπτών, με αποτέλεσμα η επιχείρηση να αυξάνει τα έσοδά της και να διευκολύνει καθημερινές ενέργειες διαχείρισης. Το tourismart είναι ένα καθημερινό business development tool βασισμένο σε guests insights, μία μοναδική hotel mobile experience.

Ποιοι είστε;
Συνιδρυτές της SimpleApps είναι ο Λεωνίδας Κανελλόπουλος (CEO) και η Μάγκυ Κοντού (COO). Η ομάδα αποτελείται από 4 επιπλέον άτομα.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε;
Το tourismart παρουσιάστηκε ως φοιτητική ιδέα to 2012 από το Λεωνίδα και τη Μάγκυ – συνιδρυτές της εταιρίας, διακρίθηκε σε διαγωνισμούς νεανικής επιχειρηματικότητας και καινοτομίας, ενώ πριν λίγες μέρες απέσπασε το Brown Award στην κατηγορία Best Startup Mobile App στα App Awards 2015. H δωρεάν lite version του tourismart χρησιμοποιείται καθημερινά από περισσότερα από 170 ξενοδοχεία σε 30 χώρες. Η full version είναι ήδη διαθέσιμη ως closed beta σε 30 ξενοδοχεία στην Ελλάδα, ενώ ήδη έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων hotel chains σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η εταιρία στις αρχές Μαΐου θα δώσει το παρόν στο Expo και το Startup Challenge του TAU Innovation Day στο Τελ Αβίβ, Ισραήλ. Για τους επόμενους 6 μήνες εστιάζει βάση στρατηγικών συνεργασιών αρχικά στην αγορά της Ελλάδας και συγκεκριμένα σε ξενοδοχεία 3*-5*. Παράλληλα, αναπτύσσει επιμέρους χαρακτηριστικά, όπως mobile payments, gamification και υποστήριξη περισσότερων συσκευών, όπως smart TVs. Το αμέσως επόμενο διάστημα στοχεύει στρατηγικά το tourismart να εισέλθει δυναμικά σε νέες αγορές, με πρώτη αυτή του Λονδίνου.

Γιατί συμμετέχετε στο MITEF Greece Startup Competition;
Η συμμετοχή μας σας διαγωνισμό είναι καταλυτική, καθώς συνέβαλε στο να εξελιχθεί η υπηρεσία μας. Οι μέντορες όσο και άνθρωποι πίσω από το πρόγραμμα έφεραν νέες ιδέες, ευκαιρίες για δικτύωση, προσωπικές και ποικίλες εμπειρίες, βοηθώντας μας να εξελιχθούμε. Η εταιρεία μας εξ αρχής έχει προσανατολισμό προς το εξωτερικό και ο διαγωνισμός είναι μία μοναδική ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με την κοινότητα του MIT παγκοσμίως, διευρύνοντας τις προοπτικές εξέλιξής μας.

simpleapps_Tourismart Margarita Eleni Kontou and Leonidas Kanellopoulos 2
Η ιδρυτική ομάδα της Simple Apps

 

Hermes-V

Τι κάνετε;
Η «Hermes-V» είναι μια νέα-καινοτόμα υπηρεσία η οποία παρέχει σε συνεχή και πραγματικό χρόνο ασφάλεια στον οδηγό καθ’ όλη τη διάρκεια της οδήγησης. Χρήσιμη για κάθε οδηγό, επιχειρηματία και συνεργείο αυτοκινήτων, η “Hermes-V”παρέχει τις εξής τηλεματικές υπηρεσίες: άμεση καταγραφή, αξιολόγηση και ενημέρωση για την κρισιμότητα κάθε βλάβης, ιστορικό κάθε βλάβης, γεωγραφικό προσδιορισμό του οχήματος, οδηγική συμπεριφορά και ασφάλεια, μετρήσεις μηχανής όπως θερμοκρασία, στάθμη καυσίμου και πολλές άλλες. Οι τηλεματικές αυτές υπηρεσίες παρέχονται σε όλα τα οχήματα κυκλοφορίας από το 1998 και μετά, σε 24ωρη βάση, με ιδιαίτερα χαμηλή χρέωση.

Ποιο πρόβλημα λύνετε και ποια είναι η επιχειρηματική σας πρόταση;
Τα οχήματα σήμερα δεν είναι εξοπλισμένα με συστήματα καταγραφής και αξιολόγησης βλαβών σε πραγματικό χρόνο, ώστε να ειδοποιούν έγκαιρα τους ιδιοκτήτες σε κρίσιμες καταστάσεις. Αυτό επιφέρει μεγάλους κινδύνους:
•    Έλλειψη ασφάλειας στους δρόμους.
•    Πρόκληση ατυχημάτων από την μη ερμηνεία των ενδείξεων βλαβών.
•    Έλλειψη αρχείου βλαβών για το συνεργείο.
•    Αυξημένα κόστη επισκευών και κατανάλωσης καυσίμων.

Η “Hermes-V”, αποτελεί το μαύρο κουτί κάθε οχήματος, μια ασπίδα προστασίας για ιδιώτες οδηγούς και ιδιοκτήτες στόλων οχημάτων. Μια μικρή, ηλεκτρονική συσκευή, η “Hermes-V”, εγκαθίσταται στο όχημα και καταγράφει τις λειτουργίες του. Τα δεδομένα αποστέλλονται σε ιδιωτικό cloud για κάθε οδηγό και πραγματοποιείται real time διάγνωση και αξιολόγηση για οποιαδήποτε βλάβη στο εν κινήσει όχημα. Ο οδηγός ή ιδιοκτήτης του οχήματος λαμβάνει την ειδοποίηση βλάβης ή σήματος στο σημείο επικοινωνίας που έχει δώσει (κινητό/ σταθερό τηλέφωνο, mail, κλπ). Η ομάδα μας ξεκίνησε από ένα εργαστήριο ενός ΑΕΙ της χώρας μας, στο οποίο μια ομάδα φοιτητών, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή τους δημιουργούσαν έξυπνες και τεχνολογικά εξελιγμένες συσκευές. Τον Ιούνιο του 2013 ξεκίνησαν να κατασκευάζουν μια συσκευή η οποία θα έφερνε τηλεματικές υπηρεσίες στα οχήματα με κύριο σκοπό την προστασία των οδηγών από κάθε πιθανή βλάβη κατά την οδήγηση. Η αρχική ονομασία της ήταν rt-OBD, δηλαδή realtimeOBD. Μετά από μια σειρά βραβεύσεων και διακρίσεων, η ομάδα αποφάσισε να ερευνήσει τη δυνατότητα εμπορικής αξιοποίησης της ιδέας. Το 2014, κέρδισε στο διαγωνισμό του προγράμματος της Eurobank, theegg,με σκοπό να υποστηριχτεί στην διαδικασία αξιολόγησης και εισαγωγής της υπηρεσίας στην αγορά και το rt-OBD ονομάζεται Hermes-V. Το 2015 προκρίθηκε στις 25 επικρατέστερες ομάδες του διαγωνισμού MITEF Greece και βρίσκεται στην προκριματική φάση των 10 finalist.

Ποιοι είστε;
Συνιδρυτές της εταιρείας είναι η Τσακίρη Αθανασία (CEO) και ο Μπαρμπάκος Δημήτρης (CTO). Η ομάδα μας αποτελείται από 9 συνολικά άτομα με συμπληρωματικές δεξιότητες και γνώσεις σε διάφορους τομείς, όπως οικονομικά, ηλεκτρονικά, web, δίκτυα, software – hardware development, internet, social media και sales.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε;
Το πρωτότυπο της συσκευής έχει ολοκληρωθεί και δοκιμαστεί σε όλες τις λειτουργίες του. Η τελική συσκευή έχει ολοκληρωθεί και βρίσκεται στη διαδικασία beta δοκιμών. Έτοιμη για την αγορά αναμένεται στα μέσα Μαΐου, ενώ στα τέλη Απριλίου ξεκινούν τα pre-orders. Η συσκευή θα πωλείται στην αγορά μαζί με προγράμματα διαχείρισης για ιδιώτες πελάτες, μέσω web ή/και μέσω mobile εφαρμογής (Android, iOS). Αντίστοιχη εφαρμογή έχει ήδη αναπτυχθεί και για επιχειρήσεις.

Γιατί συμμετέχετε στο MITEF Greece Startup Competition;
Βασικό όφελος για μας, είναι η επαφή με έμπειρους ανθρώπους στην αγορά, η δικτύωση και η εξωστρέφεια, λίγο πριν την εμπορική αξιοποίηση του προϊόντος μας. Συγκεκριμένα, η υποστήριξη και συμβουλευτική από έμπειρους μέντορες, θα μας βοηθήσει να ενισχύσουμε τις γνώσεις μας σε θέματα αγοράς και πωλήσεων. Επιπλέον, μια σειρά από workshops σε ειδικά νομικά θέματα και σε θέματα αγοράς, μας παρείχαν εξειδικευμένες γνώσεις. Ο τρόπος οργάνωσης και παρουσίασης της επιχείρησής μας σε πιθανούς επενδυτές (pitching) βελτιώθηκε με ειδικά workshops και συμβουλευτική. Βέβαια, το MITEF είναι ένας διαγωνισμός και συμμετέχουμε για να κερδίσουμε!

HermesV_team (left) Stavros Tsourlidakis Stavros Karkanis Dimitrios Barmpakos
Η ομάδα της Hermes-V (από αριστερά: Σταύρος Τσουρλιδάκης, Σταύρος Καρκάνης, Δημήτριος Μπαρμπάκος) επί τω έργω

RTsafe

Τι κάνετε;
H RTsafe ανέπτυξε και προσφέρει την μοναδική σήμερα στον κόσμο εξατομικευμένη διαδικασία ποιοτικού ελέγχου σε εφαρμογές ακτινοθεραπείας. Παράγει εξατομικευμένο προϊόν για κάθε ξεχωριστό ασθενή και διασφαλίζεται η βέλτιστη εφαρμογή της θεραπείας για την αντιμετώπιση του καρκίνου με παράλληλη ασφάλεια για τον ασθενή. Η RTsafe έχει ήδη ξεκινήσει την δημιουργία δικτύου εργαστηρίων με στόχο την εξυπηρέτηση ασθενών στην Ευρώπη και την Αμερική. Κάθε κλινική σε όλο τον κόσμο μπορεί να παραγγέλνει στην RTsafe το εξατομικευμένο phantom ποιοτικού ελέγχου για την/τον επιλεγμένο ασθενή της.

Ποιο πρόβλημα λύνετε και ποια είναι η επιχειρηματική σας πρόταση;
Η ακτινοθεραπεία για την αντιμετώπιση εγκεφαλικών όγκων οδηγεί κάποιες φορές σε ακτινικά ατυχήματα. Διεθνείς οργανισμοί τονίζουν εμφατικά το θέμα της ασφάλειας των ασθενών που υπόκεινται σε ακτινοθεραπεία και προτρέπουν την επιστημονική κοινότητα να αναζητήσει λύσεις ώστε η ακτινοθεραπεία να εφαρμόζεται με μεγαλύτερη ασφάλεια για τους ασθενείς. Παράγουμε ένα ξεχωριστό προϊόν για κάθε ξεχωριστό ασθενή που υπόκειται σε ακτινοθεραπεία. Οκτώ εκατομμύρια ασθενείς υπόκεινται σε ακτινοθεραπεία σε ετήσια βάση. 800.000 ετησίως είναι το target goup της RTsafe με τα προϊόντα και την μεθοδολογία που ήδη έχει διαθέσιμα και έχει πατεντάρει. Η πατέντα εμπεριέχει και μελλοντικές εφαρμογές και προϊόντα για τα οποία υπάρχει ήδη μεγάλο ενδιαφέρον σε επίπεδο R&D αλλά και από ασφαλιστικές εταιρείες. Με την RTsafe η ακτινοθεραπεία μπορεί πλέον να εφαρμόζεται με ασφάλεια.

Το όραμά μας, πλέον του επιχειρηματικού, είναι πρωτίστως ηθικό. Η αντιμετώπιση του καρκίνου με την χρήση της ακτινοθεραπείας μπορεί να εφαρμόζεται αποτελεσματικότερα και ασφαλέστερα. Πριν την θεραπεία του ασθενούς, η θεραπεία τoυ εφαρμόζεται σε ένα ακριβές τρισδιάστατο αντίγραφο του ασθενούς. Πιθανές αστοχίες της θεραπείας ανιχνεύονται στο εξατομικευμένο ομοίωμα του ασθενούς (pseudo-in-vivo) κι όχι στον πραγματικό ασθενή (in-vivo). Με τον τρόπο αυτό αποφεύγονται τα ακτινικά ατυχήματα και όλη η διαδικασία της ακτινοθεραπείας βελτιστοποιείται. Για τον λόγο αυτό υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την μέθοδό μας και από εταιρείες οι οποίες παράγουν εξοπλισμό ακτινοθεραπείας.

Η έμπνευση για την ιδέα ανήκει στον Ευάγγελο Παππά. Η 12χρονη εργασία του ως Ακτινοφυσικός Ιατρικής Ακτινοθεραπευτικής Ογκολογίας οδήγησε στον εντοπισμό και την κατανόηση του προβλήματος. Η παράλληλη ερευνητική του εμπειρία οδήγησε στην συγκεκριμένη ιδέα. Η ιδέα αυτή δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς την σημαντική και ουσιαστική συμβολή του Θωμά Μαρή. Τέλος, η ‘εμπορευματοποίηση’ της ιδέας πραγματοποιήθηκε μέσα από την σημαντική συμβολή του Νικόλαου Στεργιόπουλου.

Ποιοι είστε;
Ιδρυτές της εταιρείας είναι οι:
-Ευάγγελος Παππάς, Επίκουρος Καθηγητής Ιατρικής Φυσικής Ακτινοθεραπείας, ΤΕΙ Αθήνας
-Θωμάς Μαρής, Επίκουρος Καθηγητής Επίκουρος Καθηγητής Ιατρικής Φυσικής Ιατρικής Απεικόνισης, Ιατρική Σχολή Παν/μίου Κρήτης
-Νικόλαος Στεργιόπουλος, Καθηγητής Biomedical Engineering, Ecole Polytechnique Federale de Lausanne (EPFL)

Οι εργαζόμενοι και οι συνεργάτες της RTsafe στην παρούσα φάση της ανάπτυξής της είναι 11 άτομα. Εκτός από την γραμματειακή και λογιστική υποστήριξη, οι εργαζόμενοι στην RTsafe είναι Medical Physicists, Software Engineers, Biomedical Engineers, Radiation Oncologists, Business Managers, Marketing Managers

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε;
Η RTsafe έχει καταθέσει αίτηση για διεθνή πατέντα, έχει γραφεία και εργαστήρια στην Ελλάδα και την Ελβετία, έχει ήδη έσοδα, δημοσιεύει σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά την καινοτόμα μεθοδολογία που ανέπτυξε, συμμετέχει σε διεθνή συνέδρια ακτινοθεραπείας, κάνει στρατηγικές συνεργασίες με Πανεπιστήμια σε Ευρώπη και ΗΠΑ και με διεθνούς φήμης κλινικές. Μέσα στο 2015 η RTsafe έχει προγραμματίσει την δημιουργία γραφείων και εργαστηρίου στο San Antonio, Texas, USA. Σύντομα επίσης θα δημιουργηθεί η RTsafe holding στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τέλος, ένα σημαντικό milestone για την τρέχουσα χρονιά είναι η σύναψη συμβολαίου συνεργασίας με μια από τις προμηθεύτριες εταιρείας εξοπλισμού ακτινοθεραπείας.

Γιατί συμμετέχετε στο MITEF Greece Startup Competition;
Η συμβολή του MIT enterprise forum για την διεθνή αναγνώριση της RTsafe αποτελεί ουσιαστικό κίνητρο για την συμμετοχή μας. Πιστεύουμε ότι η RTsafe είναι μια εν δυνάμει world-changing company. Τέτοιου profile εταιρείες επιθυμεί να αναδείξει το MITEF. Συνεργαζόμαστε ήδη με σημαντικά Πανεπιστήμια των ΗΠΑ. Μέσα από τον διαγωνισμό προσβλέπουμε σε ανάδειξη επί πλέον ανάλογων συνεργασιών. Τέλος αναμένουμε ακόμη περισσότερο έντονο ενδιαφέρον από πιθανούς επενδυτές, αρκετοί από τους οποίους διερευνούν ήδη την συμμετοχή τους στην εταιρεία μας.

RTsafe prototype

TomoTECH

Τι κάνετε;
Η εταιρεία TomoTECH προσφέρει ένα δυναμικό και καινοτόμο cloud-based λογισμικό με την επωνυμία “TomoTECH Studio” για την επεξεργασία τριών διαφορετικών εξετάσεων μαγνητικής τομογραφίας: της μαγνητικής τομογραφίας διάχυσης (DTI) και αιμάτωσης (Perfusion) καθώς και της λειτουργικής μαγνητικής τομογραφίας (fMRI). Το βασικό καινοτόμο χαρακτηριστικό του TomoTECH αφορά στην εξέταση του DTI και πιο συγκεκριμένα στον αλγόριθμο που χρησιμοποιεί για την τρισδιάστατη χαρτογράφηση των νευρικών ινών (fiber tracking), ο οποίος επιτυγχάνει στην τελική απεικόνιση εξαιρετικά υψηλά ποσοστά ακρίβειας (άνω του 90%) σε σύγκριση με τους αλγορίθμους που χρησιμοποιούνται σήμερα στην κλινική πρακτική (65% μέγιστο ποσοστό ακρίβειας).

Ποιο πρόβλημα λύνετε και ποια είναι η επιχειρηματική σας πρόταση;
Το βασικό πρόβλημα που επιλύεται από το TomoTECH Studio αφορά στη χαμηλή ποιότητα του αποτελέσματος που προκύπτει από την επεξεργασία των εξετάσεων μαγνητικής τομογραφίας, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει τον ακτινοδιαγνώστη σε λανθασμένη διάγνωση. Ταυτόχρονα, τα υπάρχοντα λογισμικά χαρακτηρίζονται από περίπλοκα και μη φιλικά προς το χρήστη περιβάλλοντα διεπαφής, τα οποία απαιτούν δαπάνη επιπλέον χρόνου και προσπάθειας από πλευράς του γιατρού για την επεξεργασία της εκάστοτε εξέτασης. Επιπρόσθετα, δεδομένου ότι το μέσο κόστος αγοράς αντίστοιχων λογισμικών είναι σχετικά μεγάλο για μικρο-μεσσαία νοσοκομεία και κλινικές, ο παραδοσιακός τρόπος εμπορίας των συγκεκριμένων προϊόντων (άδεια χρήσης με προκαθορισμένο χρόνο) δεν καλύπτει τις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη σε επίπεδο διαθέσιμων κεφαλαίων, ανθρωπίνων πόρων και όγκου εξετάσεων προς επεξεργασία.

Το TomoTECH Studio επιλύει με επιτυχία το βασικό πρόβλημα της χαμηλής ακρίβειας στην απεικόνιση μέσω του καινοτόμου αλγορίθμου που έχει αναπτυχθεί και χρησιμοποιείται για τη χαρτογράφηση του εγκεφάλου, ο οποίος επιτυγχάνει ποσοστό ακρίβειας 90% στην τρισδιάστατη απεικόνιση των νευρικών ινών. Το γεγονός αυτό δίνει στον ακτινοδιαγνώστη τη δυνατότητα για εγκυρότερη και εγκαιρότερη διάγνωση σοβαρών χρόνιων παθήσεων. Παράλληλα, το TomoTECH  Studio αποτελεί ένα cloud-based λογισμικό, το οποίο σε συνδυασμό με ένα εξαιρετικά φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον, προσφέρει εξατομικευμένες και δυναμικές επιλογές αναφορικά με τα εκάστοτε χαρακτηριστικά και απαιτήσεις του πελάτη (τύπος και όγκος εξετάσεων).

TomoTECH_Zoi Giavri Team Leader and Paris Ziogkas Commercial & Business Developm
Ζωή Γιαβρή και Ζιώγκας Πάρις από την TomoTECH

 

Ποιοι είστε;
Ιδρυτές είναι οι Ζωή Γιαβρή (R&D), Ροζάκης Δημήτρης (IT) και Ζιώγκας Πάρις (Business Development).

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε;
Επί του παρόντος έχουμε ολοκληρώσει την ανάπτυξη του back-end του λογισμικού. Αναπτύσσουμε ήδη τη διασύνδεση με το front-end, καθώς και διενεργούμε παράλληλα usability tests με εξειδικευμένο και αντιπροσωπευτικό δείγμα των τελικών μας χρηστών. Στο επίπεδο του bechmarking διενεργούμε συγκριτικές μελέτες με τα εκάστοτε ανταγωνιστικά προϊόντα προκειμένου τόσο να εντοπίσουμε πλημμελή χαρακτηριστικά τους όσο και περαιτέρω δυνατότητες που θα μπορούσαμε να ενσωματώσουμε στο παραγόμενο προϊόν. Με βάση το διαμορφωμένο χρονοδιάγραμμα που ακολουθούμε, η ολοκλήρωση του A-version οριοθετείται στα μέσα Ιουνίου. Αναφορικά με τα επιχειρηματικά milestones βρισκόμαστε σε διαρκή επικοινωνία με φορείς τις αμερικανικής αγοράς, και συγκεκριμένα με την ιατρική κοινότητα της Πολιτείας του Texas. Συνεργαζόμαστε στενά με ένα τοπικό Accelerator, το οποίο έχει συμβάλει δραστικά στη διαμόρφωση ενός δικτύου ανθρώπων και φορέων, που ενισχύουν καθημερινά την προσπάθεια μας παρότι δεν έχει επισημοποιηθεί ακόμη η επιχειρηματική μας συνεργασία. Παράλληλα αναπτύσσεται ένα δίκτυο επαφών με το Ισραήλ και τη Γερμανία, χώρες οι οποίες κατέχουν αξιόλογα μερίδια της παγκόσμιας MRI αγοράς στην οποία δραστηριοποιούμαστε.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις