Ultimate magazine theme for WordPress.

Και η Toyota στη “μάχη” των ιπτάμενων ταξί!

Η Joby Aviation, μια Startup από την Καλιφόρνια που εργάζεται εδώ και χρόνια πάνω στα ηλεκτρικά αεροσκάφη, μόλις έκλεισε μία χρηματοδότηση – μαμούθ, ύψους 590 εκατ. δολαρίων και απέκτησε έναν πολύ σημαντικό συνεργάτη.

Ο λόγος για την Toyota, η οποία ηγήθηκε της χρηματοδότησης με 394 εκατ. δολάρια και τώρα πρόκειται να δουλέψει με την Joby για τον σχεδιασμό και την κατασκευή ενός στόλου ιπτάμενων ταξί για κοινόχρηστη χρήση. Η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία συμμετείχε και στον προηγούμενο γύρο χρηματοδότησης της εταιρείας, ο οποίος είχε ολοκληρωθεί το 2018, βοηθώντας την Startup να σηκώσει 100 εκατ. δολάρια.

Σε αντίθεση με τις δεκάδες άλλες εταιρείες που κατασκευάζουν επί του παρόντος ηλεκτρικά αεροσκάφη αυτού του είδους, η Joby είχε κρατήσει μέχρι τώρα μεγάλο μέρος του έργου της κρυφό. Όμως, με αφορμή την ανακοίνωση της επένδυσης, η εταιρεία αποφάσισε να μοιραστεί μερικές λεπτομέρειες σχετικά με τα αεροσκάφη της- και μερικές εικόνες.

Το πλήρως ηλεκτρικό αεροσκάφος έχει έξι έλικες και πέντε θέσεις, συμπεριλαμβανομένης αυτής του πιλότου. Μπορεί να απογειωθεί κάθετα, σαν ελικόπτερο, και στη συνέχεια να “πετάξει” ευθεία. Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να φτάσει είναι τα 200 μίλια/ώρα, ενώ μπορεί να ταξιδέψει 150 μίλια με μία μόνο φόρτιση και είναι 100 φορές πιο “ήσυχο” σε σχέση με ένα συμβατικό αεροσκάφος.

Η “μάχη” των ιπτάμενων ταξί

Τα ιπτάμενα ταξί ακούγονται κάτι μακρινό, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι. Αυτή τη στιγμή δεκάδες εταιρείες, μεγαλύτερες ή μικρότερες έχουν μπει σε μία άτυπη “μάχη” για το ποιος θα προλάβει ουσιαστικά να τα λανσάρει.

Hyundai x Uber

Πρόσφατα, η Hyundai ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Uber, με στόχο να αναπτύξει και πιθανότατα να παράγει μαζικά “ιπτάμενα ταξί” για ένα μελλοντικό δίκτυο ιπτάμενων αστικών μετακινήσεων.
Η Uber Elevate είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι σχεδιάσει να ξεκινήσει τις δοκιμαστικές πτήσεις το 2020 και να τις κάνει διαθέσιμες εμπορικά το 2023.

Lilium

Την ίδια ώρα, δύο γερμανικές Startups, η Lilium και η Volocopter, αναδεικνύονται σε δυνατούς παίκτες. Η Lilium ολοκλήρωσε ήδη την πρώτη φάση δοκιμής των ιπτάμενων ταξί της τον περασμένο Οκτώβριο και εγκαινίασε την πρώτη της μονάδα παραγωγής, έναν χώρο 3.000 τετραγωνικών μέτρων στο κέντρο του Μονάχου. Η Lilium δουλεύει πάνω στα αεροσκάφη κάθετη προσαπογείωσης (VTOL) εδώ και λίγα χρόνια και την άνοιξη παρουσίασε το πρωτότυπο να κινείται πάνω από το έδαφος. Η εταιρεία σκοπεύει να ξεκινήσει την εμπορική της υπηρεσία το 2025.

Volocopter

Η Volocopter από την πλευρά της, έχει ξεκινήσει να δουλεύει πάνω στα ιπτάμενα ταξί της από το 2011 και από τότε έχει εξελιχθεί πολύ, κερδίζοντας σημαντικές συνεργασίες όπως αυτή με την Intel, που της παρέχει τεχνολογία και βοήθεια και με την Daimler, η οποία το 2017 επένδυσε 25 εκατ. ευρώ στην εταιρεία. Τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ήταν η πρώτη που πέταξε ένα αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) σε διεθνή αερολιμένα. Αυτή δεν ήταν η πρώτη δοκιμαστική πτήση της Volocopter, ωστόσο αποτελεί “ορόσημο” λόγω της συνεργασίας με ένα διεθνές αεροδρόμιο. Η Volocopter σχεδιάζει να κυκλοφορήσει τα ιπτάμενα ταξί της μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Porsche x Boeing

Την ίδια ώρα, Porsche και Boeing έχουν επίσης “μπει” στη μάχη για τη δημιουργία ενός πιο πολυτελούς ιπτάμενου ταξί. Τον Οκτώβριο, οι εταιρείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για τη δημιουργία ενός “premium” αεροσκάφους κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL). Με βάση τη συμφωνία, οι εταιρείες θα καθορίσουν τι μπορεί να προσφέρει μία “υψηλής ποιότητας” λύση ιπτάμενης μετακίνησης, θα συνεργαστούν στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη αλλά και τη δοκιμή του πρωτότυπου αεροσκάφους και στην εύρεση της πιθανής αγοράς μιας τέτοιας υπηρεσίας.

Οι εταιρείες δίνουν έμφαση στη λέξη “premium” με την έννοια ότι θα είναι μια υπηρεσία πολυτελείας που πιθανότατα δεν θα απευθύνεται σε πολλούς, αν και (τουλάχιστον τώρα και στο άμεσο μέλλον) όλες οι αντίστοιχες υπηρεσίες απευθύνονται σε περιορισμένο κοινό, κυρίως λόγω κόστους.

Τα σχόλια είναι κλειστά, αλλά Trackbacks και Pingbacks είναι ανοιχτά.