Ultimate magazine theme for WordPress.

Έπεσαν οι υπογραφές για την επένδυση της VW στην Αστυπάλαια – Τι θα περιλαμβάνει

Ένα «αισιόδοξο μήνυμα» σε «σκοτεινούς καιρούς» χαρακτήρισε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης το  MoU που υπογράφηκε σήμερα ανάμεσα στην Ελληνική Δημοκρατία και τη Volkswagen για τη μετατροπή της Αστυπάλαιας σε «πράσινο νησί».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξήγησε ότι η καινοτομία δεν πρέπει να περιορίζεται στα μεγάλα αστικά κέντρα όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη και τόνισε ότι η Αστυπάλαια θα γίνει παράδειγμα του πως οι μικρές κοινωνίες μπορούν να επωφεληθούν από τις σύγχρονες λύσεις που δίνονται σε «παλαιά» προβλήματα.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η Αστυπάλαια αποτέλεσε μια «φυσική επιλογή» καθώς η Volkswagen αναζητούσε στην ουσία ένα «εργαστήριο» μέσω του οποίου θα μπορέσει να αποδείξει τη δύναμη αυτών των νέων τεχνολογιών. Ο Πρωθυπουργός ευχαρίστησε στη συνέχεια τους ανθρώπους της VW αλλά και των αρμόδιων ελληνικών υπουργείων, αφού όπως είπε κατάφεραν να μετατρέψουν «μια καταπληκτική ιδέα, σε ρεαλιστικό project».

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, το λόγο πήραν επίσης, ο Δήμαρχος Αστυπάλαιας Νικόλαος Κομηνέας, ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, Dr. Herbert Diess και ο υφυπουργός Οικονομικής Διπλωματίας Κώστας Φραγκογιάννης, οι οποίοι μίλησαν για το έργο «Green and Sustainable Island» αλλά και το μέλλον της Αστυπάλαιας και της κινητικότητας συνολικά.

Τι θα περιλαμβάνει το έργο

Το έργο, αξίας 30 εκατ. ευρώ, θα βασιστεί σε 3+1 πυλώνες, με στόχο τη μετατροπή της Αστυπάλαιας σε έναν ενεργειακά αυτόνομο προορισμό. Ο πρώτος πυλώνας αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα και «προβλέπει» την αντικατάσταση όλων των συμβατικών οχημάτων στο νησί (συμπεριλαμβανομένων αστυνομικών αυτοκινήτων, ασθενοφόρων κ.ο.κ.) με ηλεκτρικά. Η κυβέρνηση μάλιστα θα διπλασιάσει την επιδότηση για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων στην Αστυπάλαια, η οποία αναμένεται να φτάσει έως τα 12.000 ευρώ!

Ο δεύτερος πυλώνας σχετίζεται με μια νέα μορφή μεταφορών που θα πραγματοποιούνται κατόπιν ζήτησης (on demand mobility). Οι υπηρεσίες αυτές, θα βάλουν τέλος στην αναμονή αλλά και στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε η συγκοινωνία στο νησί και θα «εγκαινιάσει» το ridesharing, τον διαμοιρασμό οχημάτων «κατά παραγγελία». Ταυτόχρονα, η «συγκοινωνία» θα μεταμορφωθεί, θα γίνει πράσινη και θα λειτουργεί όλο το 24ωρο.

Ο τρίτος πυλώνας αφορά τις ΑΠΕ και το κομμάτι της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Στόχος είναι το νησί να χρησιμοποιεί αποκλειστικά ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και γι’ αυτό θα τοποθετηθούν σταθμοί φόρτισης σε όλο το νησί, όλες οι δραστηριότητες θα τροφοδοτούνται από αποκλειστικά «πράσινη» ενέργεια, ενώ παράλληλα – με πρωτοβουλία της κυβέρνησης – θα αντικατασταθεί η γεννήτρια πετρελαίου που τροφοδοτεί το νησί, με ένα υβριδικό σύστημα.

Τέλος, ο τέταρτος πυλώνας είναι ένα μελλοντικό σχέδιο, το οποίο παρουσιάστηκε με το βλέμμα στα επόμενα χρόνια. Αφορά την αυτόνομη οδήγηση και όπως ανακοινώθηκε, θα πραγματοποιηθεί όταν θα υπάρχει η κατάλληλη νομοθεσία αλλά και τεχνολογία. Για το πλάνο αυτό, η ελληνική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να παρέχει τα απαραίτητα δεδομένα για την κίνηση, τις καιρικές συνθήκες και άλλους παράγοντες που θα βοηθήσουν στην μετάβαση αυτή.

Όλο το έργο, θα διαρκέσει τουλάχιστον έως το 2026 και για την εκτέλεσή του θα συνεργαστούν πολλοί φορείς από την Ελλάδα και τη Γερμανία. Ήδη, το υπουργείο Ενέργειας ετοιμάζει το νομοσχέδιο για την «e- Αστυπάλαια», από το οποίο θα ξεκινήσει να πραγματοποιείται η πολλά υποσχόμενη αυτή επένδυση.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.