Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Οι νέοι λένε «ναι» στην έξυπνη διαχείριση της ζωής και των οικονομικών τους

Τις τελευταίες δεκαετίες η τεχνολογία έχει κάνει άλματα, δημιουργώντας ένα χάσμα μεταξύ γενεών, κυρίως στο «κομμάτι» της καθημερινότητας, της διαχείρισης των απλών καθημερινών υποχρεώσεων και αναγκών. Για έναν μεγαλύτερο άνθρωπο, το να περιμένει σε μια ουρά για να πληρώσει ένα λογαριασμό, φαίνεται ακόμα «φυσιολογικό». Όπως και το να περπατήσει έως την «πιάτσα» για να βρει ένα ταξί, να βρει ένα ΑΤΜ για να δει πόσα χρήματα έχει στο λογαριασμό του κ.ο.κ. Για έναν νεότερο όμως, οι συνήθειες αυτές… δεν υπάρχουν.

Λόγω του ότι έχει γεννηθεί κυριολεκτικά την εποχή της «έκρηξης» του διαδικτύου και της τεχνολογίας, ο νέος άνθρωπος έχει μάθει – και πλέον, απαιτεί – να κάνει όλα τα παραπάνω εύκολα, γρήγορα και πάνω από όλα «ψηφιακά». Ταυτόχρονα, είναι ιδιαίτερα επιλεκτικός στα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσει, γιατί ακριβώς θέλει να είναι σίγουρος ότι θα σπαταλήσει το λιγότερο δυνατό χρόνο και κόπο για να ολοκληρώσει μια «δουλειά». Με αυτό το σκεπτικό, και όντας πιο ανοιχτός στο να δοκιμάσει νέα εργαλεία και τεχνολογίες, ο νέος λοιπόν τείνει να προτιμά τις σύγχρονες ψηφιακές λύσεις που διευκολύνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την καθημερινότητά του.

Αυτό αποδεικνύεται από τη δημοτικότητα που έχουν αποκτήσει τέτοιου είδους υπηρεσίες τα τελευταία χρόνια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν εφαρμογές όπως το efood και πλέον το BOX, που συγκεντρώνουν χιλιάδες επιλογές και εστιατόρια ή η BEAT που «λύνει» τα χέρια σε όποιον αναζητά ταξί. Άλλες αντίστοιχες υπηρεσίες προσφέρει το Airbnb στον χώρο της διαμονής, το Ferryhopper στην επιλογή ακτοπλοϊκών αλλά και το…διάσημο Duolingo, στην εκμάθηση ξένων γλωσσών. Και φυσικά δεν είναι μόνο αυτές. Τέτοιου είδους εφαρμογές υπάρχουν πλέον σε κάθε κλάδο και αυξάνονται συνεχώς, καθώς αφού τις δοκιμάσουν, οι νέοι δύσκολα μπορούν να φανταστούν τη ζωή τους χωρίς αυτές.

Ακόμα και στον «δύσκολο» ρυθμιστικά χώρο της τραπεζικής πλέον γίνονται σημαντικά βήματα προς τη νέα εποχή. Στο εξωτερικό, το Fintech ως έννοια αλλά και ως υλοποίηση έχει κάνει ήδη την «έκρηξή» του και έχει αφομοιωθεί σε ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Στην Ευρώπη πιο συγκεκριμένα, αποτελεί έναν τομέα που βρίσκεται σε μεγάλη ακμή, με ψηφιακές τράπεζες και εφαρμογές διαχείρισης οικονομικών να σημειώνουν μεγάλη επιτυχία. Στη χώρα μας, η οποία με τη σειρά της κάνει σταθερά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση, τώρα αρχίζουν να ξεχωρίσουν λύσεις αυτού του τύπου. Η κορυφαία εξ αυτών, το Waiz της Εθνικής Τράπεζας, το οποίο διαθέτει λειτουργίες που μέχρι σήμερα είχαμε δει μόνο σε apps του εξωτερικού.

Το Waiz είναι ένα app που απευθύνεται σε όλους, όποια και αν είναι η τράπεζά του. Δίνει τη δυνατότητα μιας άνετης και εύκολης παρακολούθησης των οικονομικών μας με ενδιαφέροντα τρόπο. Και αυτό την κάνει χρήσιμη τόσο σε όσους χρησιμοποιούν μια βασική τράπεζα όσο και πολλές ταυτόχρονα. Η εφαρμογή παρέχει δυνατότητα προσθήκης συναλλαγών χειροκίνητα, προσωποποιημένα εβδομαδιαία και μηνιαία reports για τη συνολική εικόνα εσόδων-εξόδων αλλά και ενημερώσεις 4 φορές την ημέρα για χρήματα που μπαίνουν ή για χρεώσεις σε κάποιον από τους λογαριασμούς.

Στους πιο «απαιτητικούς», που θέλουν να θέτουν στόχους αλλά και να κάνουν οικονομία, το waiz δίνει τη δυνατότητα να θέσουν κατώτατο όριο ανά λογαριασμό και να ειδοποιούνται όταν πλησιάζουν το όριο του μήνα, καθώς και να θέτουν challenges τα οποία λειτουργούν σαν «υποβοήθηση» αποταμίευσης. Για παράδειγμα, οι χρήστες θέτουν όρια εξόδων για το μήνα, είτε συνολικά είτε σε συγκεκριμένες κατηγορίες εξόδων. Μπορεί δηλαδή να προτείνει σε κάποιον συγκεκριμένους στόχους πχ για Delivery, φαγητό έξω κ.ο.κ. με συγκεκριμένο εκτιμώμενο όφελος.

Αν ο χρήστης αποδεχτεί, μπορεί να δει κατά τη διάρκεια του challenge πώς τα πηγαίνει και να ενημερώνεται στο τέλος για το αν πέτυχε ή όχι! Όλα αυτά, προσφέρονται με απόλυτη ασφάλεια καθώς η εφαρμογή συμμορφώνεται 100% με την ευρωπαϊκή οδηγία PSD2 περί προσωπικών δεδομένων, τα δεδομένα κρυπτογραφούνται και οι υποδομές υπόκεινται στα ίδια κριτήρια ασφάλειας και την ίδια εποπτεία των Ελληνικών Τραπεζών. Εξάλλου η εφαρμογή δεν αποθηκεύει τραπεζικούς κωδικούς, τους οποίους καταχωρεί ο χρήστης μόνο στην ίδια την τράπεζά του με τεχνολογία ταυτοποίησης oAuth μέσω APIs εγγυάται την ασφαλή διασύνδεση και η φόρτωση των δεδομένων γίνεται απευθείας από την ίδια την τράπεζα στο waiz.
Αυτό που κάνει το waiz ενδιαφέρον και «σχετικό» για όλους – ακόμα και όσους μέχρι στιγμής δεν εμβαθύνουν πολύ στα οικονομικά τους ή νιώθουν ότι έχουν την πλήρη εικόνα, είναι πως εισάγει μια νέα, φρέσκια νοοτροπία για την –τόσο προσωπική- σχέση του καθενός με τα χρήματά του και αυτό το κάνει τόσο μέσω του στιλ και του UX/UI της εφαρμογής που μοιάζει περισσότερο με feed παρά με τραπεζικό app, όσο και με τη διαδραστικότητα με τους χρήστες: άμεση υποστήριξη από την ομάδα του waiz, αλλαγές στο app με βάση το feedback των χρηστών.

Το waiz, όπως και οι άλλες εφαρμογές που αναφέρθηκαν, που αυτή τη στιγμή «κυριαρχούν» στην αγορά, μαρτυρούν ακριβώς αυτήν την τάση για την οποία μιλήσαμε στην αρχή. Είναι πλέον αρκετά ξεκάθαρο ότι το μέλλον απαιτεί έξυπνες λύσεις, «μαζικής» διαχείρισης, που θέτουν την εμπειρία και την εξυπηρέτηση του χρήστη στο επίκεντρο. Περιμένουμε δε να δούμε και την εξέλιξη του waiz σύμφωνα με αντίστοιχα case studies του εξωτερικού στον χώρο των συναλλαγών, της αποταμίευσης και σε άλλες νέες υπηρεσίες. Και το μέλλον είναι εδώ…

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις