StartUpper

Το Fintech μας σώζει από την τραπεζική γραφειοκρατία

Ένα σημαντικό εργαλείο εξοικονόμησης χρόνου και προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων έχουν πλέον στα χέρια τους οι πολίτες, καθώς από χθες Πέμπτη τέθηκε σε λειτουργία η υπηρεσία «Συστηθείτε – KYC (Know Your Customer)».

Το «Συστηθείτε – KYC (Know Your Customer)» σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες που διαθέτουν ΑΦΜ και κωδικούς Taxisnet να αποφύγουν τη φυσική επίσκεψη στην τράπεζα και να κερδίσουν χρόνο, καθώς δεν θα χρειάζεται να συλλέγουν μόνοι τους τα απαιτούμενα δικαιολογητικά τα οποία έχουν την υποχρέωση να υποβάλλουν και να επικαιροποιούν σε τακτά χρονικά διαστήματα προκειμένου να διατηρούν τραπεζικό λογαριασμό.

Πρόκειται για δικαιολογητικά σχετικά με φορολογικά και οικονομικά στοιχεία, στοιχεία σχετικά με την επαγγελματική δραστηριότητά τους καθώς και στοιχεία πιστοποίησης ταυτότητας και επικοινωνίας. Μέχρι στιγμής, αυτή η διαδικασία απαιτούσε αυτοπρόσωπη παρουσία στα καταστήματα των τραπεζών, υποβολή στοιχείων σε έγχαρτη μορφή καθώς επίσης και ταλαιπωρία του πελάτη προκειμένου να συγκεντρώσει τα δικαιολογητικά.

Με την νέα υπηρεσία, η διαδικασία πραγματοποιείται πλήρως ηλεκτρονικά και ο πελάτης δεν χρειάζεται να εκτυπώσει το παραμικρό. Έτσι, αφαιρούνται οριστικά από την διαδικασία επικαιροποίησης των στοιχείων όλες εκείνες οι φωτοτυπίες της ταυτότητας, του εκκαθαριστικού σημειώματος, του λογαριασμού ρεύματος ή τηλεφωνίας καθώς επίσης και σχετικά αντίγραφα της μισθοδοσίας, που απαιτούνταν στην προηγούμενη κατάσταση.

Με το «Συστηθείτε – KYC (Know Your Customer)», με τη ρητή και ειδική συγκατάθεσή του πολίτη, τα πιστωτικά ιδρύματα και οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί αποκτούν πρόσβαση, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΔΔ, αποκλειστικά και μόνο τα δεδομένα που απαιτούνται βάσει του Νόμου 4557/2018 για την εξακρίβωση και την επαλήθευση των στοιχείων ταυτότητας, επικοινωνίας, επαγγελματικής δραστηριότητας και ετήσιων εισοδημάτων του.

Η διαδικασία είναι πλήρως προαιρετική και, αυτονόητα, όποιος πολίτης το επιθυμεί, μπορεί να εξακολουθεί να προσκομίζει με φυσικό τρόπο τα δικαιολογητικά που του ζητούνται. Πριν ο πολίτης δώσει τη συγκατάθεσή του προκειμένου το ίδρυμα ή ο οργανισμός να αποκτήσει πρόσβαση, η υπηρεσία του παρέχει τη δυνατότητα επισκόπησης των δεδομένων του.

Με έγκριση του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, όπως προβλέπεται από τον νόμο, έχουν ενταχθεί στην εφαρμογή τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που υπέβαλαν σχετική αίτηση: Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank και το ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος Viva Payments. Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία ένταξης τεσσάρων ακόμα πιστωτικών ιδρυμάτων (Ηπείρου, Χανίων, Παγκρήτια, OptimaBank) καθώς και τεσσάρων Ιδρυμάτων Ηλεκτρονικού Χρήματος (Cardlink, Cosmote Payments, Flexin, Hellasfin).

Σημειώνεται ότι κάθε χρόνο περίπου 1,5 εκατομμύριο πολίτες επικαιροποιούν στις τράπεζες τα στοιχεία τους, επομένως το KYC έχει ιδιαίτερη αξία για τη χώρα μας. Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε ότι το KYC το γνωρίσαμε ως όρο από την ελληνική και διεθνή startup σκηνή και τον χώρο του fintech. Εταιρείες όπως η Norbloc,έχουν ανοίξει εδώ και χρόνια το δρόμο της ταυτοποίησης πελατειακής βάσης, ενώ όλο και περισσότερες επιλέγουν να δραστηριοποιηθούν στο συγκεκριμένο χώρο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η INFORM Π. ΛΥΚΟΣ Α.Ε, η οποία μέσω της Cloudfin έκανε είσοδο στη συγκεκριμένη αγορά, αλλά και η Futurae Technologies, η οποία μάλιστα εξασφάλισε πρόσφατα χρηματοδότηση 5 εκατομμυρίων από τον κορυφαίο ευρωπαϊκό πάροχο χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Euroclear.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.