StartUpper

Πως η Skroutz “την έφερε” στους Έλληνες e-λιανέμπορους

Στις 15 Ιουνίου 2016 η Skroutz λάνσαρε το καλάθι της, τότε λίγοι είχαν καταλάβει τη σημασία του αλλά και την στρατηγική της ηγετικής ομάδας της Skroutz.

Η Skroutz ήξερε πολύ καλά ότι έπρεπε να  μεγαλώσει και να αναπτυχθεί και οι μέχρι σήμερα προσπάθειές της στο core business (μηχανή αναζήτησης προϊόντων online) δεν έφεραν αποτελέσματα, π.χ. στην επέκταση σε νέες χώρες, ενώ τα ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα έχουν πεπερασμένο αριθμό.

Άν έχεις έστω και μερική πρόσβαση στο σύνολο σχεδόν των προϊόντων που πωλούνται online στην Ελλάδα (περίπου 10 εκατομμύρια κωδικούς) και σε πάνω από 9.000 καταστήματα online η προσθήκη ενός καλαθιού επάνω δεξιά στην σελίδα σου σε μεταμορφώνει αμέσως στο μεγαλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα της Ελλάδας και παράλληλα στο μεγαλύτερο marketplace.

Παρά την προσθήκη του καλαθιού και τη δυνατότητα πληρωμών online η εμπειρία του καταναλωτή δεν ήταν καλή μια και υπήρχε θέμα με την διαθεσιμότητα προϊόντων αλλά κυρίως με το πιο σημαντικό πλέον κομμάτι του ηλεκτρονικού εμπορίου: τις παραδόσεις ή το λεγόμενο Last Mile. Τα “παιδιά” που έκαναν τις παραδόσεις στα φσρμακεία ή οι προβληματικές εταιρείες κούριερ δεν είχαν το αναγκαίο επίπεδο ποιότητας υπηρεσίας, με τον πελάτη να θέλει τα φθηνότερα και καλύτερα προϊόντα παραδοτέα άμεσα!

Η τιμή και ο χρόνος παράδοσης των προϊόντων, ειδικά αν αυτή γίνεται την ίδια μέρα της παραγγελίας ή ακόμα και την επόμενη μισή ώρα για παραγγελίες τροφίμων, θα είναι ίσως το μεγαλύτερο κριτήριο επιλογής e-λιανέμπορου και το μεγάλο στοίχημα του e-commerce γενικά.

Το καλάθι του Skroutz είχε πολύ καλό αντίκτυπο στους χρήστες του Skroutz τα πρώτα τρία χρόνια λειτουργίας αν και με σχετικά λίγα καταστήματα, συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων και πληρωμή μόνο μέσω κάρτας, ενώ η μετατροπή των αναζητήσεων και των προσθηκών στο καλάθι σε πωλήσεις άγγιξε το 10%, ένα μεγάλο ποσοστό για το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η πανδημία και ότι συνέβη στις ταχυμεταφορές, με τον τεράστιο όγκο παραγγελιών online, επιτάχυνε τις όποιες αποφάσεις της Skroutz. Τον Νοέμβριο του 2020 προχώρησε σε στρατηγική επένδυση στην ελληνική εταιρεία ηλεκτρονικών πληρωμών EveryPay έτσι ώστε να έχει πρόσβαση σε ακόμα περισσότερες δυνατότητες πληρωμών για καταναλωτές και ηλεκτρονικά καταστήματα όπως για παράδειγμα αντικαταβολή.

Τι έμενε για να “δέσει το γλυκό”; Να πάρει στα χέρια της το θέμα των παραδόσεων προϊόντων, όπως κάνουν όλοι οι μεγάλοι λιανέμποροι σε όλο το κόσμο. Είναι πρόσφατη η είδηση ότι η Amazon αγόρασε αρκετά αεροπλάνα εμπορικών μεταφορών μετατρεπόμενη και σε μια σημαντική δύναμη στις εμπορευματικές αερομεταφορές παγκοσμίως.

Την ίδια περίοδο μια “αριστοτεχνική” στρατηγική pivot λόγω πανδημίας, η Startup MyJobNow του Στέφανου Κατσίμπα, Αγαμέμνονα Παπάζογλου και Αλέξανδρου Παπασπυρίδη τη μετατρέπει από υπηρεσίες εύρεσης υπαλλήλων σε υπηρεσία κούριερ με εντυπωσιακές τεχνολογικές υλοποιήσεις και ειδικά άλλο επίπεδο ακρίβειας στις παραδόσεις, εκμεταλλευόμενη την κατάσταση των ταχυμεταφορών εν μέσω πανδημίας.

Αρχές του 2021 η Skroutz ανακοινώνει την εξαγορά της MyJobNow Delivery – SendX με την ηγετική ομάδα της Startup να ενσωματώνεται στην Skroutz. Αν έτυχε να αγοράσετε κάτι από το καλάθι του Skroutz μετά την εξαγορά θα έχετε εικόνα για το επίπεδο της προσφερόμενης υπηρεσίας.
Πρώτα απ΄ όλα τα μεταφορικά βρίσκονται σε ένα εξαιρετικά λογικό ποσό, αλλά αυτό που εντυπωσιάζει είναι το chatbot του καλαθιού το οποίο αναλαμβάνει τη πληροφόρηση για την εκτιμώμενη αποστολή του προϊόντος από το κατάστημα, επιλογή ακύρωσης και επιστροφή χρημάτων στην κάρτα, αν αργήσει η αποστολή, αλλά και ενημέρωση παράδοσης σε επίπεδο λεπτών της ώρας!

Το “τελειωτικό χτύπημα” του Skroutz ήρθε μερικές μέρες πριν με το λανσάρισμα της συνδρομητικής υπηρεσίας Skroutz Plus στα χνάρια του Amazon Prime. Με 17 ευρώ το έτος ο χρήστης έχει δωρεάν  μεταφορικά για αγορές άνω των 20 ευρώ, δωρεάν επιστροφές, εγγύηση επιστροφής χρημάτων και άμεση εξυπηρέτηση πριν και μετά την παραλαβή της παραγγελίας. Μέσα σε λίγες μέρες έχουν γραφτεί μερικές χιλιάδες συνδρομητές με την ανταπόκριση των χρηστών του Skroutz να είναι μεγάλη.

Η Skroutz έχει ανοίξει πλέον τα χαρτιά της και προφανώς στο pipeline υπάρχουν αρκετές ακόμα υπηρεσίες, αν κρίνουμε από την εξαιρετική υπηρεσία Amazon Prime, με τον κόσμο να ανταποκρίνεται θετικά στις συνδρομητικές υπηρεσίες αγορών με υψηλή αξία! Κάτι που φάνηκε και στην επίσης εξαιρετική υπηρεσία Xbox GamePass της Microsoft.

Οι υπόλοιποι λιανέμποροι πρέπει να κινηθούν γρήγορα, ειδικά οι μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες δεν έχουν επενδύσει ακόμα σε ιδιόκτητο last mile σε Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο θα λέγαμε, μια και οι αλλαγές στον συγκεκριμένο χώρο όπως φαίνεται είναι ραγδαίες. Και μη ξεχνάμε ότι η Amazon έχει ήδη παρουσία στην Ελλάδα, στις υπηρεσίες cloud…

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις