Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Κορίνα Σάϊας: Το μέλλον της εργασίας είναι υβριδικό

Το γραφείο του μέλλοντος, που προωθεί με ιδιαίτερη επιτυχία στην ελληνική αγορά το νέο coworking space της Αθήνας, αποκαλύπτει η COO της ViOS Coworking Κορίνα Σαΐα σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο STARTUPPER MAG, εξηγώντας παράλληλα τους λόγους για τους οποίους οι εταιρείες εστιάζουν πλέον σε ένα νέο μοντέλο εργασίας καθώς και σε ένα σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον, το οποίο έχει επίκεντρο τόσο την ευελιξία όσο και την πνευματική και σωματική υγεία των εργαζομένων.

S.M. Το 2021, σε μια δύσκολη περίοδο, κάνατε μια κίνηση εξαιρετικά τολμηρή: εγκαινιάσατε ένα νέο coworking space χώρο στο κέντρο της Αθήνας. Ποιος, λοιπόν, είναι ο απολογισμός αυτής της περιόδου;

Κ. Σαΐας: Θεωρώ ότι έχουμε κερδίσει το στοίχημα. Αρκεί να αναφέρω ότι τον Αύγουστο και εν μέσω Covid-19 αγγίξαμε 87% πληρότητα. Ο κόσμος έχει αγκαλιάσει το project μας και έχει εκτιμήσει τις προσπάθειές μας. Βασικά ξεπεράσαμε όλες τις προβλέψεις της αγοράς ενοικίασης γραφείων!

Ο στόχος μας είναι να παρέχουμε έναν χώρο εργασίας ο οποίος θα είναι βασισμένος στα πρότυπα των μεγαλύτερων εταιρειών του κόσμου και θα προάγει την υγεία και την ευεξία των μελών μας.

Η αλήθεια είναι ότι ο επαγγελματικός κόσμος συνειδητοποίησε πλέον πόσο σημαντική είναι η επένδυση στο wellbeing του ανθρώπινου δυναμικού και πόσο άμεση σχέση έχει με την αύξηση της αποτελεσματικότητας και της παραγωγικότητας των εργαζομένων.

Επίσης, νομίζω ότι η προτίμηση που μας έχει δείξει ο κόσμος απορρέει και από το γεγονός ότι είμαστε ένας από τους ασφαλέστερους χώρους εργασίας στην Ελλάδα. Χτιστήκαμε εν μέσω της πανδημίας, συνεπώς εφαρμόσαμε τα πιο αυστηρά μέτρα κατά του Covid-19, τα οποία δεν είναι εύκολο να εφαρμοστούν εφόσον έχει ολοκληρωθεί ένα κτίριο, όπως για παράδειγμα ο σωστός εξαερισμός των χώρων.

Εν κατακλείδι, ο κορωνοϊός δεν μας έχει σταματήσει, ίσα-ίσα που έχει δημιουργήσει τις συνθήκες ώστε να εκτιμηθούν ακόμη περισσότερο οι υπηρεσίες της ViOS.

S.M. Η μεγάλη διαφοροποίηση του ViOS σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι η έμφαση στο well being με μοναδικές παροχές. Ποια η αποδοχή τους από τους πελάτες σας;

Κ. Σαΐας:: H αλήθεια είναι ότι η έμφαση στο wellness είναι όντως ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά μας. Πολλές εταιρείες-μέλη μας προσφέρουν στο εργατικό δυναμικό τους ως προνόμιο τη δυνατότητα να δουλεύουν από τη ViOS. Πιο συγκεκριμένα χρησιμοποιούν τις παροχές μας ως ένα μέσο διατήρησης ικανοποιημένων εργαζομένων. Στόχος είναι να μειώσουν τη συχνή αποχώρηση (turnover) των υπαλλήλων, ένα θέμα που αποτελεί πλέον από τα σημαντικότερα προβλήματα των επιχειρήσεων.

Ωστόσο, θα πρέπει να τονίσω ότι οι διαφορές μας δεν σταματούν εκεί. Οι εγκαταστάσεις μας είναι state-of-the-art και τεχνολογικά μπορούμε να υποστηρίξουμε και τους πιο απαιτητικούς πελάτες. Άλλωστε, έχουμε συνεργαστεί επιτυχώς με πολλαπλές πολυεθνικές.

Ωστόσο, η πιο σημαντική διαφοροποίησή μας θα έλεγα ότι είναι η εστίασή μας στην εξυπηρέτηση των μελών μας. Οι πελάτες μας έχουν άμεση επαφή με όλη την ομάδα της ViOS, συμπεριλαμβανομένου και της διοίκησης και συνεπώς υπάρχει προσωποποιημένη εξυπηρέτηση.

S.M. Ένα από τα «trend» που «ανέδειξε» ο κορωνοϊός ήταν οι λεγόμενοι «ψηφιακοί νομάδες». Σε αυτό το πλαίσιο πώς κινήθηκε το ViOS;

Κ. Σαΐας: Όλες οι έρευνες δείχνουν πως οι ψηφιακοί νομάδες θα φτάσουν έως το 2035 το ένα δισεκατομμύριο. Εάν η Ελλάδα προσείλκυε για μόλις έξι μήνες 100.000 ψηφιακούς νομάδες, υπολογίζεται ότι θα είχαμε ένα όφελος της τάξεως του 1,6 δισ. ευρώ (ΜΙΤ enterprise Forum), το οποίο ισοδυναμεί με εισπράξεις 2,5 εκατ. τουριστικών αφίξεων για μία εβδομάδα διαμονής.

Η Αθήνα έχει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης παρόμοιων κοινοτήτων και η χώρα μας στο μέλλον θα προσελκύσει ένα μεγάλο μερίδιο των ψηφιακών νομάδων. Συγκεκριμένα, έρευνα της HSBC κατατάσσει την Ελλάδα ως νούμερο 1 προορισμό των digital nomads σε ό,τι αφορά το wellbeing. Σε αυτό το σημείο αντιλαμβάνεστε βέβαια πόσο συγκλίνουν οι υπηρεσίες μας με τις ανάγκες του συγκεκριμένου κοινού.

Από την πλευρά μας έχουμε δημιουργήσει ελκυστικές και ευέλικτες συνδρομές, οι οποίες καλύπτουν όλες τις τεχνολογικές (και μη) ανάγκες των ψηφιακών νομάδων.

Βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή με οργανισμούς που εξειδικεύονται στην προσέλκυσή τους, έτσι ώστε να ενημερωνόμαστε καλύτερα και να παρέχουμε ένα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών. Σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, κάθε μήνα έχουμε ένα σταθερό ποσοστό επισκεψιμότητας ψηφιακών νομάδων.

S.M. Εκτός από τους ψηφιακούς νομάδες, είδαμε να αναπτύσσεται και το μοντέλο της υβριδικής εργασίας. Πιστεύετε πως μπορεί το ViOS να πρωταγωνιστήσει –και πώς– σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα που ήρθε και έρχεται στον τομέα της εργασίας;

Κ. Σαΐας: Κατά την άποψή μου, το μέλλον της εργασίας είναι υβριδικό. Σε έρευνα που πραγματοποίησε η Blueground, το 70% των εργαζομένων βρίσκει την ύπαρξη ευελιξίας εξαιρετικά σημαντική, σε σχέση με άλλα εργασιακά προνόμια. Επίσης, σε πολλές περιπτώσεις έχει διαπιστωθεί ότι οι εργαζόμενοι θα δέχονταν ακόμη και μείωση του μισθού τους, προκειμένου να έχουν την ευελιξία να εργάζονται εξ αποστάσεως.

Ήμασταν από τους πρώτους στην αγορά που πιστέψαμε σε αυτό το μοντέλο εργασίας και δημιουργήσαμε τη συνδρομή ViOS Hybrid Office, ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα στις εταιρείες να μοιράζουν το χρόνο τους μεταξύ της διά ζώσης και της εξ αποστάσεως εργασίας.

Συγκεκριμένα, τα μέλη μας μπορούν να νοικιάζουν ένα ιδιωτικό γραφείο ανά ημέρα/-ες το μήνα χωρίς καμία άλλη υποχρέωση. Επιλέγουν μια μέρα της εβδομάδας που επιθυμούν να βρίσκονται όλοι μαζί στο γραφείο και τις υπόλοιπες λειτουργούν εξ αποστάσεως.

S.M. Ποια είναι τα σχέδιά σας για το 2022, αλλά και για τα επόμενα χρόνια; Έχετε –μεταξύ άλλων– σχέδια επέκτασης σε άλλους χώρους ή ακόμη και σε πόλεις;

Κ. Σαΐας: Η αλήθεια είναι ότι ήδη βρισκόμαστε στις διαπραγματεύσεις για το ViOS 2. H επόμενη επέκτασή μας θα είναι πάλι στην Αττική και κατόπιν θα διερευνήσουμε άλλες πόλεις.

Επίσης, σκοπεύουμε να επεκταθούμε και σε άλλες υπηρεσίες, οι οποίες θα είναι συμπληρωματικές με τις ήδη υπάρχουσες και θα καλύπτουν ένα ακόμα μεγαλύτερο φάσμα αναγκών των μελών μας. Θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε περισσότερες πληροφορίες στους επόμενους μήνες.

S.M. Ποια είναι η εικόνα που έχετε σχηματίσει αναφορικά με την ελληνική Startup σκηνή μέχρι σήμερα;

Κ. Σαΐας: Θεωρώ ότι το σκηνικό έχει γίνει ιδιαίτερα ενδιαφέρον, απορροφώντας την προσοχή όλο και περισσότερων εταιρειών. Οι ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις έχουν πλέον ισχυρές επιδόσεις, προσελκύοντας μεγάλες επενδύσεις από το εξωτερικό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Marathon VC, οι νεοφυείς επιχειρήσεις με Έλληνες founders κατέγραψαν νέα ρεκόρ το 2021, συγκεντρώνοντας συνολικά 4,5 δισ. δολάρια το 2021 και σημειώνοντας αύξηση 239%, σε σύγκριση με τα 1,3 δισ. δολάρια το 2020.

Νομίζω ότι οι Startups είναι μια επιχειρηματική δραστηριότητα που ταιριάζει στα χαρακτηριστικά της ελληνικής οικονομίας και στο μέλλον θα δούμε όλο και περισσότερες προσπάθειες. Ωστόσο, θα ήταν ενδιαφέρον το κράτος να ενισχύσει παρόμοιες προσπάθειες και σε άλλες πόλεις της Ελλάδος, πέραν της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις