Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Πάρα το hype του Metaverse, το 60% δεν ενδιαφέρεται για virtual αγορές

Η νέα έκθεση Productsup διερεύνησε τις προτιμήσεις και τις προσδοκίες των καταναλωτών όσον αφορά τις ψηφιακές υβριδικές εμπειρίες αγορών, με ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα και τα νέα μέσα

Παρ’ ότι υπάρχει μεγάλη συζήτηση γύρω από τις αμέτρητες πιθανότητες του metaverse και της τεχνολογίας AR/VR ως εργαλεία για τις μελλοντικές διαδικτυακές αγορές, ένα ποσοστό περίπου 60% των καταναλωτών δεν επιθυμεί να αγοράσει εικονικά αγαθά. Με βάση μιας νέας έκθεσης της Productsup, όπου διερεύνησε τις προτιμήσεις και τις προσδοκίες των καταναλωτών όσον αφορά τις ψηφιακές υβριδικές εμπειρίες αγορών, με ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα και το metaverse.

Με τα έσοδα από το metaverse να αναμένεται να φθάσουν τα 800 δισ. δολ. το 2024, δεν είναι περίεργο που οι προοδευτικά σκεπτόμενοι οργανισμοί μπορεί να είναι πρόθυμοι να εξυπηρετήσουν τους πελάτες που δεν ενδιαφέρονται ακόμη για δαπάνες μόνο στο διαδίκτυο. Συνολικά, τα αποτελέσματα της έκθεσης της Productsup δείχνουν ότι οι πελάτες ενδιαφέρονται κυρίως για το ψηφιακό customer experience που προσφέρει διαφάνεια, προσβασιμότητα και διαθεσιμότητα.

Η έκθεση της Productsup βασίζεται σε μια έρευνα σε σχεδόν 5.700 καταναλωτές ηλικίας 16 ετών και άνω στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, ζητώντας να μάθει τις προτιμήσεις, τις προσδοκίες και τη συμπεριφορά τους απέναντι στις υβριδικές εμπειρίες αγορών

Κατά την τελευταία δεκαετία, οι πρωτοβουλίες βιωσιμότητας έχουν ανέβει σημαντικά στις προτεραιότητες των καταναλωτών- καθώς αποφασίζουν για το αν θα αγοράσουν το προϊόν μιας εταιρείας, είναι όλο και πιο πιθανό να ρωτήσουν για το γιατί και πώς κατασκευάζεται το εν λόγω προϊόν. Οι καταναλωτές τείνουν να αποφεύγουν τα προϊόντα που θα καταλήξουν σε χωματερές και προτιμούν τα προϊόντα που είναι επαναχρησιμοποιούμενα (71%) ή ανακυκλώσιμα (70%). Παρόλα αυτά, οι καταναλωτές λένε ότι οι πληροφορίες σχετικά με την επαναχρησιμοποίηση (34%) και την ανακυκλωσιμότητα (30%) ενός προϊόντος μπορεί να είναι δύσκολο να βρεθούν.
Για παράδειγμα, δεν αρκεί πλέον να συμπεριλάβετε μια ετικέτα «fair trade» ή «βιοδιασπώμενο» στα χάρτινα ποτήρια του καφέ σας – όχι μόνο το 43% των καταναλωτών θέλει μια λεπτομερή εξήγηση σχετικά με το πώς το προϊόν είναι βιοδιασπώμενο, αλλά το 40% θέλει επίσης πληροφορίες που αποδεικνύουν ότι το προϊόν είναι όντως «βιώσιμο». «Οι καταναλωτές δεν αποσπούν την προσοχή τους από το “green washing”», δήλωσε η Lisette Huyskamp, επικεφαλής μάρκετινγκ της Productsup. «Οι προσδοκίες τους δεν μπορούν να ικανοποιηθούν, εκτός εάν η διαχείριση των πληροφοριών για το προϊόν γίνεται με μια ισχυρή στρατηγική P2C [product-to-consumer]».

Ενώ οι καταναλωτές όλων των γενεών επιθυμούν περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα, ο καλύτερος τρόπος παρουσίασης των εν λόγω πληροφοριών εξαρτάται από κάθε γενιά. Η γενιά Z καλωσορίζει την έλευση του metaverse και των ψηφιακών αγορών πολύ πιο εύκολα από ό,τι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία. Ομοίως, η Gen Z είναι πολύ πιο πιθανό να προτιμά πληροφορίες που παρουσιάζονται μέσω διαδικτυακών συγκρίσεων (40%) ή κωδικών QR (37%). Στο άλλο άκρο του γενεαλογικού φάσματος, όσοι είναι 55 ετών ή μεγαλύτεροι τείνουν να προτιμούν πληροφορίες που είναι εύκολο να βρεθούν και περιέχονται στην ίδια την περιγραφή του προϊόντος.

Τέλος, οι πελάτες τείνουν να επιθυμούν μια αγοραστική εμπειρία όπου θα έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες για τα προϊόντα και προσφορές που είναι προσβάσιμες τόσο στο metaverse όσο και στο κατάστημα.

Περίπου ίσος αριθμός καταναλωτών έχει δηλώσει ότι είναι πιο πιθανό να αγοράσει ένα προϊόν εάν μια προσφορά προσφέρεται αποκλειστικά σε ένα κατάστημα έναντι του διαδικτύου (55% έναντι 54% αντίστοιχα), πράγμα που σημαίνει ότι οι εταιρείες θα πρέπει να προσφέρουν κουπόνια και εκπτώσεις τόσο σε φυσικούς όσο και σε ψηφιακούς χώρους.

Η τεχνολογία που συνδυάζει τις φυσικές και ψηφιακές αγορές είναι επίσης ευπρόσδεκτη

Το 47% των καταναλωτών θα πραγματοποιούσε μια αγορά εάν μπορούσε να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες για το προϊόν μέσω της εφαρμογής για κινητά ενός καταστήματος ενώ ψωνίζει αυτοπροσώπως, για παράδειγμα. Η χρήση τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας (AR), όπως έξυπνοι καθρέφτες και φίλτρα για κινητά, θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί για να παρακινήσει τους καταναλωτές στο κατάστημα (41%) ή στον ιστότοπο της εταιρείας (42%).

Συνολικά, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι, ενώ πολλοί καταναλωτές προσβλέπουν στην αναμενόμενη αύξηση της ταχύτητας, της ευκολίας και της πληροφόρησης που προσφέρουν το metaverse και άλλες ψηφιακές αγορές, δεν είναι ακόμη πρόθυμοι να εγκαταλείψουν τις δοκιμασμένες μεθόδους των προηγούμενων δεκαετιών. «Στον σημερινό κόσμο του εμπορίου, οι μάρκες και οι έμποροι λιανικής πρέπει να προσφέρουν διαφοροποιημένες εμπειρίες προσαρμοσμένες στους καταναλωτές, όπου κι αν ψωνίζουν», δήλωσε ο Huyskamp.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις