Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Οι 40 Startups που ξεχώρισαν σε ιδέες και δράσεις (pt.2)

Καινοτόμες, πρωτοποριακές, «έξυπνες», βιώσιμες, «πράσινες», μερικοί μόνο από τους χαρακτηρισμούς που μπορούν να δοθούν στις Startups που γέμισαν τα 40 τεύχη του STARTUPPER MAG και η δράση των οποίων εντυπωσίασε τους αναγνώστες.

Της Γιώτας Χαρλαύτη

 

40 τεύχη STARTUPPER MAG, με αφιερώματα σε εκατοντάδες νεοφυείς εταιρείες. Στην επετειακή αυτή έκδοση συγκεντρώσαμε 40 Startups που ξεχώρισαν για τη δράση τους, τις πολλαπλές διακρίσεις τους, τις προτάσεις τους και το περιβαλλοντικό αποτύπωμά τους. Κοινό χαρακτηριστικό τους, η λαμπρή πορεία από τη στιγμή της ίδρυσής τους μέχρι και σήμερα αλλά και το μέλλον που προδιαγράφεται άκρως ελπιδοφόρο.

Καινοτόμες, πρωτοποριακές, «έξυπνες», βιώσιμες, «πράσινες». Μερικοί μόνο από τους χαρακτηρισμούς που μπορούν να δοθούν στις Startups που γέμισαν τα 40 τεύχη του STARTUPPER MAG και η δράση των οποίων εντυπωσίασε τους αναγνώστες. Στο αφιέρωμα περιλαμβάνονται 40 από αυτές που ξεχωρίσαμε, ενώ ευελπιστούμε τα επόμενα τεύχη να περιέχουν ακόμα περισσότερες που θα διακριθούν για τις ιδέες, την υψηλή τεχνολογία και τεχνογνωσία τους.

Το αφιέρωμα στις 40 Startups θα παρουσιαστεί σε τρία μέρη – Σήμερα το part 2

FUELICS

Η εταιρεία που αγαπά το περιβάλλον

Η αμιγώς ελληνική Fuelics ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 2019 και αποτελεί μία από τις κορυφαίες νεοφυείς εταιρείες στον τομέα τεχνολογιών αιχμής για το Διαδίκτυο των Αντικειμένων (IoT), που συνεχώς κερδίζει διεθνή αναγνώριση και υλοποιεί σημαντικά έργα στο εξωτερικό. Ιδρύθηκε για να σχεδιάζει, να κατασκευάζει και να προσφέρει λύσεις τεχνολογιών του Διαδικτύου των Αντικειμένων, συνδυάζοντας hardware και software, που σχετίζονται με τη μείωση ενεργειακού αποτυπώματος δημοτικών κτιρίων, την εξοικονόμηση ενέργειας, τη βιώσιμη μετακίνηση και τη βελτίωση ποιότητας ζωής. Γνωρίζοντας καλά τη σημασία της εξοικονόμησης νερού και φυσικών πόρων, μειώνει το ενεργειακό αποτύπωμα δημοτικών κτιρίων, παράγει αποκλειστικά «Made in Greece» αισθητήρες για τη διαχείριση ενέργειας και νερού και συμβάλλει στη βιώσιμη μετακίνηση, στην εξυπηρέτηση των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες και εν τέλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων. Οι λύσεις της Fuelics έχουν κατακτήσει την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τη Λατινική Αμερική, στις οποίες δραστηριοποιείται. Είναι μέλος του ElevateGreece, του ΣΕΒ και του ΣΕΚΠΥ, διαθέτει παραγωγικές και ερευνητικές υποδομές, ενώ συνεργάζεται σταθερά με το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος».

GEROBO

Ο άνθρωπος στο επίκεντρο

Με σύνθημα «πρώτα οι άνθρωποι, μετά τα ρομπότ», η Gerobo International παρέχει υπηρεσίες drone patrolling σε εταιρείες, χρησιμοποιώντας σύγχρονα μέσα και ρομποτική. Ειδικότερα, η εταιρεία δραστηριοποιείται κυρίως στον τομέα της βιομηχανίας, της ναυτιλίας και των logistics, έχοντας ως πηγή έμπνευσης τις συνεχώς αναπτυσσόμενες τεχνολογικές εξελίξεις στο πλαίσιο της αυτοματοποίησης Industry 4.0 και 5.0 και στη συνεργατική σχέση του ανθρώπου με τη ρομποτική και το IoT. Υπό την ηγεσία δύο εξαιρετικών προσωπικοτήτων, του Γεράσιμου Γερολυμάτου και του Ευάγγελου Κυριακίδη, η Gerobo επιδιώκει την προώθηση του επαγγελματισμού μέσα από αμοιβαίες συνεργασίες αλλά και την αλληλεπίδραση με τους συνεργάτες της, έτσι ώστε να μοιραστεί μαζί τους τα προηγμένα τεχνολογικά μέσα που διαθέτει. Το τρίπτυχο της επιτυχίας της Gerobo βασίζεται στη δημιουργικότητα, στην ενσυναίσθηση και στον σεβασμό και, αφουγκραζόμενη πάντοτε την επιθυμία του κάθε πελάτη, δεσμεύεται να παρέχει δημιουργικές και επεκτάσιμες λύσεις. Εν ολίγοις, η στρατηγική της στοχεύει στη δημιουργία ενός κερδοφόρου πελατοκεντρικού χαρτοφυλακίου, αξιοποιώντας τεχνολογικές λύσεις και διεθνείς συνεργασίες για τη βιώσιμη ανάπτυξη των πελατών της.

GREEN PANDA

Η επανάσταση στην αγορά των μεταχειρισμένων smartphones

Ιδρύθηκε το 2020 από τον Άλεξ Βρατσκίδη και τον Φάνη Κουτρουβέλη και έκτοτε άλλαξε ό,τι σχετίζεται με τη διαχείριση του e-waste. Η πρωτοποριακή Startup προσφέρει την πιο γρήγορη και ασφαλή εμπειρία trade-in, δίνοντας ζωή στις μεταχειρισμένες συσκευές σε λιγότερο από 3 λεπτά! Χάρη στην τεχνολογία που χρησιμοποιεί, αναγνωρίζει τη μάρκα και το μοντέλο της εκάστοτε συσκευής, ελέγχει την κατάστασή της και δίνει μια δίκαιη τιμή, βασισμένη στην αξία της στην αγορά. Έτσι, ξεκινά ένας τεράστιος κύκλος ασφαλούς ανακύκλωσης συσκευών, η οποία πραγματοποιείται είτε σε κάποιο Pandas ATM, είτε σε ένα συνεργαζόμενο κατάστημα, ή ακόμα και από το σαλόνι του σπιτιού μας, χάρη στην υπηρεσία Pandas Scooter. Τα «Green Panda ΑΤΜ» βρίσκονται σήμερα σε 28 σημεία στην Αττική και σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Στην περίπτωση όμως που κάποιος δεν εξυπηρετείται από ένα κατάστημα, υπάρχει και το Green Panda Car, ένα βανάκι με ενσωματωμένο ΑΤΜ, που έρχεται στο σημείο που θα επιλέξει ο κάτοχος, για να αξιολογήσει και να αγοράσει το smartphone του. Η επιτυχία που έχει σημειώσει η Green Panda τον τελευταίο χρόνο την οδηγεί αυτόματα σε μια τροχιά ανάπτυξης, που στόχο έχει την επέκτασή της αλλά και την εξέλιξη της τεχνολογίας της. 

HACK THE BOX

H Startup που κάνει «παιχνιδάκι» την εκπαίδευση γύρω από την κυβερνοασφάλεια

Η συγκεκριμένη Startup ιδρύθηκε το 2017 από τους Χάρη Πυλαρινό, Τζέιμς Χούκερ και Άρη Ζηκόπουλο με στόχο να κάνει προσιτή την εκπαίδευση γύρω από την κυβερνοασφάλεια. Σήμερα, έχει καταφέρει να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη εκπαιδευτική κοινότητα στον χώρο σε παγκόσμια κλίμακα, ενώ μετρά περισσότερα από 500.000 μέλη, από ανθρώπους που ξεκινούν τώρα την ενασχόλησή τους με το αντικείμενο, μέχρι έμπειρους pen-testers και security professionals. Η Hack The Box δημιούργησε μία πλατφόρμα «ηθικού χάκινγκ» μέσω της οποίας οι χρήστες μαθαίνουν να «χακάρουν» τα υπολογιστικά συστήματα, αναπτύσσοντας δεξιότητες για την αντιμετώπιση των κυβερνοεπιθέσεων. Μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί στην πλατφόρμα πάνω από 20 εκατομμύρια ώρες εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα η εταιρεία έχει αυξήσει τα έσοδά της περισσότερο από 1.000% τα τελευταία δύο χρόνια, παραμένοντας σταθερά κερδοφόρα. Πρόσφατα, μάλιστα, η Startup άντλησε 55 εκατομμύρια δολάρια, με την αμερικανική Carlyle Group να επενδύει στην εταιρεία και να αποκτά υψηλό μειοψηφικό ποσοστό. Του γύρου χρηματοδότησης ηγήθηκε το αμερικανικό private equity, το οποίο διαχειρίζεται συνολικά 369 δισ. δολάρια, έχοντας παράλληλα δημιουργήσει ένα ευρωπαϊκό τεχνολογικό fund ύψους 3,12 δισ. δολάρια για να επενδύει σε εταιρείες τεχνολογίας στην Ευρώπη που βρίσκονται σε προχωρημένα στάδια ανάπτυξης. 

HOSTHUB

Η ευφυής πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης

Με τη χρήση των υπηρεσιών της Hosthub, οι ιδιοκτήτες και διαχειριστές ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης μπορούν να προσφέρουν τα ακίνητά τους σε πολλά κανάλια και διεθνείς πλατφόρμες ταυτόχρονα, καθώς και να διαχειρίζονται τις κρατήσεις και τη διαθεσιμότητα χωρίς περίπλοκες διαδικασίες, περιττά έξοδα και χαμένο χρόνο. Η Hosthub ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2018 με την ονομασία Syncbnb, ως ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους channel managers για βραχυχρόνια μίσθωση στον κόσμο. Οι δυσκολίες που έφερε στον κλάδο η πανδημία δύο χρόνια αργότερα, θορύβησαν αμέσως τους ιδρυτές της Hosthub Αλέξανδρο Καραβίτη και Πέτρο Ζιώγα, οι οποίοι αποφάσισαν ότι ο δρόμος για την επιβίωση της εταιρείας ήταν διττός, επιτυγχάνοντας πρώτα μείωση των εξόδων της μέσω διαπραγματεύσεων με τους προμηθευτές της και με την αξιοποίηση των μέτρων της ελληνικής κυβέρνησης. Την ίδια χρονιά ολοκληρώθηκε η εξαγορά της μεξικανικής Getabed, η οποία άνοιξε τον δρόμο για τη νέα εποχή της εταιρείας, καθώς την έχρισε ηγέτιδα δύναμη στον χώρο της βραχυχρόνιας μίσθωσης.

INSTACAR

To πιο ευέλικτο ταξίδι στο σύγχρονο leasing

Τα τέσσερα «μαγικά» βήματα απόκτησης αυτοκινήτου. Με δεδομένο ότι πολλοί Έλληνες ζητούν αυτοκίνητο χωρίς τη δέσμευση του χρόνου, η Instacar δίνει τη λύση. Αρχικά, ο πελάτης επιλέγει το αυτοκίνητο που επιθυμεί, είτε απολύτως καινούργιο, είτε σαν καινούργιο. Στη συνέχεια, παίρνει μια προσφορά 100% online, συμπληρώνει τη φόρμα επικοινωνίας και ένα μέλος του #instateam επικοινωνεί μαζί του, απαλλάσσοντάς τον από τη γραφειοκρατία και την εμπλοκή τραπεζών. Σε διάστημα μεταξύ δύο έως δέκα ημερών, μπορεί να απολαμβάνει το όχημά του, όπως ακριβώς το επιθυμεί και με όλα όσα χρειάζεται. Σε περίπτωση που ο πελάτης επιθυμεί να αλλάξει, να επιστρέψει ή και να εξαγοράσει το όχημά του, αρκεί μια έγκαιρη προειδοποίηση και η επιθυμία του γίνεται πραγματικότητα. Είτε πρόκειται για ιδιώτες, είτε για επαγγελματίες, το instacar απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα μοντέρνο όχημα με μηνιαία συνδρομή, χωρίς να δεσμεύονται χρονικά με κλειστά συμβόλαια και κρυφές χρεώσεις.

JADBio

Κάνει την ανάλυση των βιοδεδομένων «παιχνιδάκι»

Στο ελληνικό οικοσύστημα, υπάρχουν δεκάδες Startups που πρωτοπορούν στον χώρο των βιοεπιστημών, μία εκ των οποίων είναι και η JADBio, μία spinoff του Πανεπιστημίου Κρήτης, η οποία έχει αναπτύξει μια πλατφόρμα αυτόματης μηχανικής εκμάθησης. Η εν λόγω πλατφόρμα είναι ειδικά σχεδιασμένη για ανάλυση δεδομένων βιοεπιστημών και ιδιαίτερα μοριακών δεδομένων, ενώ απευθύνεται σε επιστήμονες- αναλυτές δεδομένων και ειδικούς στη βιοπληροφορική. Το JADBio ιδρύθηκε το 2019 από τους Ιωάννη Τσαμαρδίνο, Βιντσέντζο Λαγκάνη και Παύλο Χαρονυκτάκη στο Ηράκλειο της Κρήτης, για την ανάπτυξη αλγορίθμων και λύσεων μηχανικής μάθησης για βιοϊατρικά δεδομένα. Από τη στιγμή που ξεκίνησαν να έρχονται σημαντικές χρηματοδοτήσεις, ξεκίνησε και η δημιουργία της ειδικά σχεδιασμένης πλατφόρμας που παρέχει κορυφαία εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και δυνατότητες αυτοματισμού που επιτρέπουν στους επαγγελματίες της βιοεπιστήμης να κατασκευάζουν και να αναπτύσσουν ακριβή και εξηγήσιμα μοντέλα πρόβλεψης με ταχύτητα και ευκολία, ακόμα κι αν δεν έχουν εξειδίκευση στην επιστήμη δεδομένων. Αξιοποιώντας στο έπακρο την τεχνητή νοημοσύνη και την υψηλή τεχνολογία, το JADBio χρησιμοποιείται ως εξής: ο χρήστης ανεβάζει τα δεδομένα του με drag-and-drop και στη συνέχεια καταδεικνύει τον «στόχο» του, όπως για παράδειγμα το αν θα αρρωστήσει βαριά ή όχι από COVID-19. Εν συνεχεία το JADBio φτιάχνει ένα προβλεπτικό μοντέλο τελείως αυτόματα, στο οποίο ο χρήστης καλείται απλά να ελέγξει το αποτέλεσμα, να το ερμηνεύσει και να το χρησιμοποιήσει.

KEYVOTO

Το retail tech είναι οικογενειακή υπόθεση

Η ιστορία της Keyvoto είναι οικογενειακή υπόθεση, καθώς η εταιρεία ξεκίνησε από τα αδέρφια Άσπα και Γιώργο Παπαδημητρίου το 2022 οπότε και άρχισε να διαθέτει την πλατφόρμα της σε πελάτες στην Ελλάδα. Η συγκεκριμένη εταιρεία δραστηριοποιείται στο χώρο της διαχείρισης εμπειρίας προϊόντων, μια αγορά αξίας 18 δισ. δολαρίων, η οποία όμως εκτιμάται ότι τα επόμενα χρόνια θα κινηθεί με έναν μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 20%, για να διαμορφωθεί -σε παγκόσμιο επίπεδο- στα 68 δισ. δολάρια μέχρι το 2030. Η ταχέως αναπτυσσόμενη retail tech startup εισάγει νέα δεδομένα στη διαχείριση των πληροφοριών για τα προϊόντα που είναι διαθέσιμα μέσω των καναλιών λιανικής πώλησης. Θα μπορούσε κανείς να την περιγράψει ως την εταιρεία που βάζει την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη του retail tech και, παρά το γεγονός ότι μετρά μόλις έναν χρόνο ζωής, έχει ήδη εξελιχθεί σε έναν πολύτιμο σύμμαχο των εταιρειών του λιανεμπορίου χάρη στην προηγμένη πλατφόρμα της. Στην ουσία, η εταιρεία έχει δημιουργήσει την πρώτη PXM πλατφόρμα στην Ελλάδα, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι υπάρχουν μόλις 5 με 10 αντίστοιχες επιχειρήσεις παγκοσμίως. Αποτελεί την πρώτη Startup της Δυτικής Μακεδονίας, καθώς έχοντας την έδρα της στην Πτολεμαΐδα, έχει καταφέρει να ενισχύσει σημαντικά την τοπική κοινωνία, ανοίγοντας νέες θέσεις εργασίας. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία απασχολεί περίπου 30 εργαζομένους, εκ των οποίων οι 20 βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, ενώ στόχος της είναι να φτάσει τους 50 εργαζομένους μέχρι το 2050.

MENTIONLYTICS

Η «Κρητικιά» Startup που κατέκτησε την αγορά του εξωτερικού

Η Mentionlytics δεν αποτελεί το κλασικό παράδειγμα νεοφυούς επιχείρησης που συναντάμε συνήθως στην Ελλάδα. Στις «φλέβες» της εν λόγω εταιρείας κυλά αίμα από την Ιεράπετρα, τη Σητεία και τα Ανώγεια της Κρήτης, ωστόσο η ίδια επέλεξε να αναπτυχθεί αρχικά στο εξωτερικό, προσεγγίζοντας πελάτες από τις ΗΠΑ και όλον τον κόσμο, κάτι που κατάφερε. Πρόκειται για μια «έξυπνη» πλατφόρμα monitoring για τα social media και το Διαδίκτυο, της οποίας η πρώτη έκδοση βγήκε στον «αέρα» το 2016. Στόχος των καθηγητών στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο και ιδρυτών της Μάνου Περακάκη, Γιάννη Κοπανάκη και Γιώργου Μαστοράκη, ήταν να δημιουργήσουν ένα ευέλικτο, εύχρηστο και προσιτό εργαλείο για κάθε επιχείρηση, ένα εργαλείο που μέχρι τότε ήταν δυσεύρετο και πολύ ακριβό. Πώς λειτουργεί; Το Mentionlytics αναλαμβάνει να αναζητά συνεχώς λέξεις-κλειδιά που έχει ορίσει ο χρήστης τόσο σε όλες τις γνωστές Social Platforms όσο και στο Διαδίκτυο και να τις συγκεντρώνει σε ένα εύχρηστο περιβάλλον. Χρησιμοποιώντας λέξεις όπως το όνομα ενός brand ή ενός προϊόντος, συλλέγει κάθε διαδικτυακή πληροφορία γύρω από αυτές, παρέχοντας ακόμα και ανάλυσή τους ως προς το συναίσθημα. Έτσι, ο χρήστης – επιχείρηση μπορεί να έχει μια πλήρη εικόνα της online παρουσίας του, όπως και των ανταγωνιστών του, καθημερινά με εύχρηστα διαγράμματα και reports. Σήμερα, το Mentionlytics έχει πελάτες σε περισσότερες από 100 χώρες και σταθερό ρυθμό ανάπτυξης 100%. 

MOPTIL

Ψηφιακό ταξίδι στην αρχαία Ελλάδα και τα μνημεία της!

Η εταιρεία Moptil συνδέει τον τουρισμό και τον πολιτισμό με τις πιο προηγμένες τεχνολογίες της σημερινής εποχής, αναπτύσσοντας εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, εστιασμένες στα Μνημεία Πολιτιστικής Κληρονομιάς, από αρχαιολογικούς χώρους έως μουσεία κ.ο.κ. Μέσω των εφαρμογών αυτών, ο ιδρυτής της Μιχάλης Κόκκινος ήθελε να δώσει τη δυνατότητα στους Έλληνες αλλά και σε ξένους ταξιδιώτες να «γνωρίσουν» καλύτερα τα μνημεία του κόσμου ξεκινώντας από αυτά της Ελλάδας, με τη βοήθεια ψηφιακών εικονικών αναπαραστάσεων. Πράγματι, αξιοποιώντας την τεχνολογία, προσέφερε μια μοναδική ευκαιρία σε κάθε επισκέπτη της χώρας μας: να ζήσει «μέσα» σε μερικά από τα πιο δημοφιλή μνημεία, συγκρίνοντας, μεταξύ άλλων, τη σημερινή εικόνα με την 3D αυθεντική του παρελθόντος. H Moptil δημιούργησε εφαρμογές αποκλειστικά για αυτόν το σκοπό καθώς και ειδικά tablets και γυαλιά, με τα οποία τουρίστες και ντόπιοι μπόρεσαν να απολαύσουν μια «ενισχυμένη» ταξιδιωτική εμπειρία. Λόγω ακριβώς της καινοτομίας που εισήγαγε στον κλάδο, η εταιρεία αναπτύχθηκε γρήγορα και πέτυχε σημαντικά ορόσημα μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2015, ως μέλος του incubator του Corallia, επιλέχθηκε να παρουσιάσει την ιδέα της στον Πρόεδρο της Γαλλίας, Φρανσουά Ολάντ, ενώ πλέον χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτιωμένη χρήση της πλατφόρμας και των καινοτόμων ψηφιακών εφαρμογών της.

NTZNS (Netizens)

Η ψηφιακή μόδα είναι πλέον εδώ

Η NTZNS αποτελεί το πρώτο 3D Digital Fashion & Luxury Studio με έδρα την Ελλάδα! Σύμφωνα με τη Worldwide Market Reports και την Market Insights Reports, η NTZNS αναγνωρίζεται παγκοσμίως ως key player στη διαμόρφωση της βιομηχανίας της μόδας στον ψηφιακό κόσμο μαζί με ονόματα όπως Balenciaga, Gucci, και The Fabricant. Όπως έχει δηλώσει ο co-founder & CEO της NTZNS Costantino Roselli, στόχος της ομάδας είναι η δημιουργία ενός νέου κόσμου στη βιομηχανία της μόδας, στηριγμένο στη βιωσιμότητα, διαφορετικότητα και συμπεριληπτικότητα. Απώτερος στόχος ήταν να αποδείξουν στον κόσμο ότι δεν χρειάζεται να ζει με τα όρια που επιβάλλει ο φυσικός κόσμος, καθώς ο ψηφιακός μπορεί να θέσει τέλος σε πολλά προβλήματα και να δημιουργήσει άπειρες δυνατότητες στη ζωή μας. Εν ολίγοις, η NTZNS θέλει να δημιουργήσει τον κόσμο μαζί με όλα τα fashion brands που βλέπουν τον κόσμο μέσα από την ίδια ματιά. Η ιδέα για τη Netizens ξεκίνησε πριν από περίπου μία δεκαετία, με την άνοδο του Metaverse και της αγοράς NFTs, με σκοπό να δημιουργήσει ένα εικονικό περιβάλλον πάνω στο οποίο θα μπορούν να συνδέονται και να χτίζουν επαγγελματικές και εμπορικές σχέσεις οι οίκοι μόδας, οι σχεδιαστές και φυσικά οι influencers, με απευθείας σύνδεση με τους πελάτες τους, χωρίς την ανάγκη ενδιάμεσων και φυσικά χωρίς την ανάγκη ενός κοστοβόρου και χρονοβόρου supply chain δικτύου.

ORFIUM 

Η κίνηση-ματ στην απόδοση πνευματικών δικαιωμάτων 

Μέσα σε λίγα μόλις χρόνια, η Orfium έχει καταφέρει να καθιερωθεί ως ο μεγαλύτερος σύμμαχος της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας. Ιδρύθηκε το 2015 και από τότε θεωρείται ο «από μηχανής θεός της μουσικής βιομηχανίας», η οποία τα τελευταία χρόνια μαστίζεται από σωρεία προβλημάτων, μεταξύ των οποίων και η μη απόδοση πνευματικών δικαιωμάτων. Πρόκειται για μία Startup, η οποία απλοποιεί τον εντοπισμό και την απόδοση δικαιωμάτων, διευκολύνοντας δισκογραφικές εταιρείες αλλά και καλλιτέχνες και δίνοντας τη λύση στα προβλήματα της μουσικής βιομηχανίας. Η Orfium είναι σήμερα η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία τεχνολογίας στον κλάδο της και εξυπηρετεί μερικά από τα μεγαλύτερα brands παγκοσμίως, όπως οι Sony Music Entertainment και Red Bull Records. Με τη χρήση τεχνολογιών αιχμής, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η εταιρεία εντοπίζει μουσικά έργα των δικαιούχων, ακόμα και εκεί όπου κανείς άλλος δεν μπορεί. Καταφέρνει δηλαδή να βρει περιεχόμενο που χρησιμοποιείται σε οποιαδήποτε μορφή στο Διαδίκτυο και να εξασφαλίσει ότι οι δημιουργοί του θα πληρωθούν δίκαια και έγκαιρα. Δεδομένου ότι στην Ελλάδα το τοπίο των πνευματικών δικαιωμάτων είναι αρκετά θολό, η δράση της Orfium καθίσταται κάτι παραπάνω από αναγκαία, κάτι που γνωρίζει και η ίδια και για τον λόγο αυτό αξιοποιεί στο έπακρο την τεχνογνωσία και την τεχνολογία της.

PROBOTEK

Κάνει τα drones κομμάτι της καθημερινότητας

Με έδρα την Κέρκυρα, η πρωτοποριακή Startup PROBOTEK, προσφέρει καινοτόμες λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, λογισμικού και Drone-as-a -Service (DaaS) για επιχειρήσεις και ιδιώτες. Πιο συγκεκριμένα, αναπτύσσει λύσεις πλατφόρμας, οι οποίες υποστηρίζουν τα drones σε επίπεδο επιχειρησιακής λειτουργίας και ασφάλειας. Αξιοσημείωτο είναι πως η Startup ειδικεύεται κυρίως στην ανάπτυξη λύσεων λογισμικού με στόχευση στο κομμάτι της τεχνητής νοημοσύνης και των robotic drones. Τα drones αυτά, είτε αλληλεπιδρώντας το ένα με το άλλο είτε με άλλες συσκευές, καταφέρνουν να δώσουν στον πελάτη ολοκληρωμένες λύσεις μέσα από μια κοινή επιχειρησιακή υποδομή/πλατφόρμα. Η εταιρεία «γεννήθηκε» το 2019 στην Κέρκυρα από τους Γεώργιο Δελαπόρτα, άρτι αφιχθέντα από το εξωτερικό με εμπειρία και εξαιρετική γνώση στον προγραμματισμό και την πληροφορική, Αναστάσιο Σμπόνια επιχειρηματία με γνώσεις και εμπειρία στα δίκτυα και τις υποδομές και Παναγιώτη Αποστολόπουλο με εμπειρία στο μάνατζμεντ και τις πωλήσεις. Στην πορεία προστέθηκε στο σχήμα και η Ελένη Ιωαννίδου με πολυετή εμπειρία στον ασφαλιστικό χώρο. Σήμερα ο Γιώργος Δελαπόρτας εκτελεί καθήκοντα CEO & CIO της εταιρείας, ενώ ο Παναγιώτης Αποστολόπουλος έχει τη θέση του COO, ο Αναστάσιος Σμπόνιας είναι CTO και η Ελένη Ιωαννίδου CCO. Σήμερα η εταιρεία διατηρεί γραφεία και στην Αθήνα και θυγατρική εταιρεία στην Αγγλία.

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο Startupper MAG #40

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις