Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Αφιέρωμα στις 25 semifinalist ομάδες του MITEF Greece Startup Competition 2016, Μέρος 1ο

Ο διαγωνισμός MITEF Greece Startup Competition 2016 διοργανώνεται για δεύτερη φορά στην Ελλάδα απο το MIT Enterprise Forum Greece και στοχεύει στο να συμβάλει ουσιαστικά στη δυναμική ανάπτυξη, την ποιοτική αναβάθμιση και την προώθηση της ελληνικής τεχνολογικής επιχειρηματικότητας.

Οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν την απαραίτητη επιχειρηματική τεχνογνωσία μέσω έμπρακτης καθοδήγησης και να διερευνήσουν συνεργασίες, που θα αποδειχθούν καθοριστικής σημασίας για τη μετέπειτα αναπτυξιακή πορεία τους στη διεθνή αγορά.

Τελικός στόχος είναι η ανάδειξη και βράβευση ταλαντούχων και φιλόδοξων ελληνικών ομάδων καθώς και η προβολή τους διεθνώς μέσα από το δίκτυο του MIT Enterprise Forum. Παράλληλα, οι νικητές θα κερδίσουν έπαθλα που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω εξέλιξη της εταιρίας τους.

Ο διαγωνισμός ακολουθεί τα πρότυπα και τις καλές πρακτικές αντίστοιχων διαγωνισμών, που πραγματοποιεί το MIT Enterprise Forum στις Η.Π.Α. και σε άλλες χώρες.

Η πρώτη φάση του διαγωνισμού ολοκληρώθηκε και ανακοινώθηκαν οι 25 Startups που προκρίθηκαν στον ημιτελικό γύρο. Το τρίμηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής εκπαίδευσης που ακολουθούν οι 25 semifinalists βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.

Το Startupper.gr σας παρουσιάζει τις 25 Startups οι οποίες κλήθηκαν να απαντήσουν στις ακόλουθες ερωτήσεις έτσι ώστε να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για κάθε μια από αυτές.

Κάθε εβδομάδα, για τις επόμενες πέντε εβδομάδες, θα σας παρουσιάζουμε πέντε Startups του διαγωνισμού. 

Η Ομάδα της Contadd, απο αριστερά προς τα δεξιά: Κανέλλης Νίκος, Κούρτης Μιχάλης, Σταμοδήμος Θάνος, Νικολαίδης Κλεάνθης, Γκιζά Ελευθερία, Μπλατσή Ηλέκτρα, Τσουάνας Δημήτρης, Εδιπίδης Θοδωρής
Η Ομάδα Contadd, από αριστερά προς τα δεξιά: Κανέλλης Νίκος, Κούρτης Μιχάλης, Σταμοδήμος Θάνος, Νικολαίδης Κλεάνθης, Γκιζά Ελευθερία, Μπλατσή Ηλέκτρα, Τσουάνας Δημήτρης, Εδιπίδης Θοδωρής.

Contadd

Η Contadd ιδρύθηκε από τους Κλεάνθη Νικολαϊδη, Μιχάλη Κούρτη και Θοδωρή Εδιπίδη, ενώ η εταιρεία απασχολεί συνολικά 9-10 άτομα

Ιδέα / επιχειρηματική πρόταση / λύση
Η Contadd είναι η ψηφιακή πλατφόρμα που συνδέει τα brands με το κοινό τους μέσω της inimage & video διαφήμισης. Βρίσκοντας τους χρήστες στο περιβάλλον που έχουν επιλέξει να είναι και χρησιμοποιώντας τη δύναμη της εικόνας και του video, επικοινωνούμε το διαφημιστικό μήνυμα του brand στον χρήστη, με ένα ασφαλή και αξέχαστο τρόπο.

Προβλήματα που επιλύετε /έμπνευση για ιδέα
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, τo digital marketing αποτελεί βασικό κομμάτι της στρατηγικής επικοινωνίας κάθε εταιρείας. Συχνά όμως συναντούμε διαφημίσεις που δεν «ενημερώνουν» αλλά «ενοχλούν» ενώ παράλληλα δεν ταιριάζουν με τον χώρο στον οποίο εμφανίζονται. Θέλοντας να αμβλύνουμε αυτό το πρόβλημα σε μια μεγάλη και αυξανόμενη αγορά, επενδύουμε αναπτύσσοντας καινοτόμες και αποτελεσματικές inimage & video λύσεις διαφήμισης.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα / κάποια milestones ίσως;
Σήμερα διανύουμε τον τρίτο μας χρόνο έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία πάνω από 250 καμπάνιες για σημαντικά brands (σε Ελλάδα και εξωτερικό), τα οποία εμπιστεύονται τα format μας για τις digital καμπάνιες τους. Όλες οι καμπάνιες έχουν σημειώσει αξιοσημείωτα αποτελέσματα σε σύγκριση με τα ποσοστά της traditional display διαφήμισης. Συνεχίζουμε να επενδύουμε στην τεχνολογική ανάπτυξη της πλατφόρμας με στόχο την διαρκή βελτίωση των υπηρεσιών και την περαιτέρω επέκταση σε νέες αγορές.

Γιατί συμμετέχετε στο διαγωνισμό και τι περιμένετε;
Εξαρχής γνωρίζαμε πως λαμβάνοντας μέρος στον διαγωνισμό, θα είχαμε την δυνατότητα να έρθουμε σε επαφή με ανθρώπους/κλειδιά (mentors) που με τις συμβουλές και την καθοδήγησή τους θα μοιραζόμασταν στρατηγικά θέματα και προβληματισμούς σχετικά με αποφάσεις ανάπτυξης.
Παράλληλα, η δυνατότητα ανταλλαγής εμπειριών με άλλες ομάδες είναι μία ιδιαίτερα εποικοδομητική διαδικασία.Σε περίπτωση επιτυχίας μας στο τελικό διαγωνισμό, η υποστήριξη του MITEF θα επιταχύνει το επενδυτικό μας πλάνο.

Η Ομάδα του Electronio, Αννα Χλιούρα, Marketing Manager - Παντελής Ζάρκος, Creative Director.
Η ομάδα Electronio, από αριστερά προς τα δεξιά: Αννα Χλιούρα, Marketing Manager, Παντελής Ζάρκος, Creative Director

Elektronio

Η ομάδα του Elektronio έχει δύο βασικούς πυρήνες. Από τη μία πλευρά, ιδρυτής του είναι ο Παντελής Ζάρκος, ο οποίος εκτελεί χρέη Creative Director. Με επιστημονικό background τεχνολόγου οχημάτων, ο Παντελής είναι ο κατασκευαστής των ιδιαίτερων ποδηλάτων του Elektronio ενώ όνειρό του είναι να δημιουργεί συνεχώς νέες προτάσεις ευφυούς μετακίνησης.
Από την άλλη, συνιδρύτρια είναι η Άννα Χλιούρα, η επικοινωνιακή περσόνα της εταιρίας, η οποία εκτελεί χρέη Marketing Manager και της οποίας η αποστολή είναι να διαδώσει παντού το μήνυμα της βιώσιμης αστικής μετακίνησης by Elektronio.
Αυτή τη στιγμή, η εταιρία δεν απασχολεί άλλα άτομα in house, αν και στόχος της είναι να εμπλουτίσει την ομάδα της στο μέλλον. Οι πολλαπλές ανάγκες της νεοφυούς αυτής προσπάθειας, προς το παρόν, ικανοποιούνται από μία πλειάδα εξωτερικών συνεργατών για νομική υποστήριξη, λογιστικά, web development, branding, audiovisual production, suppliers κτλ.

Ιδέα / επιχειρηματική πρόταση / λύση;
Στο Elektronio σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε ηλεκτρικά ποδήλατα διαφορετικά από ότι έχετε συνηθίσει, με ιδιαίτερη γεωμετρία και φιλοσοφία! Σκοπός μας; Να διαδώσουμε τη χαρά και την άνεση στην αστική μετακίνηση, δουλεύουμε σκληρά για να προσφέρουμε ευτυχείς καθημερινές διαδρομές.
Πρώτη μας πρόταση το Elektronio “Play”, ένα τρίτροχο ηλεκτρικά  υποβοηθούμενο ποδήλατο, το οποίο ανήκει στην κατηγορία των tilting trikes, δηλαδή οι δύο μπροστινοί του τροχοί στρίβουν και πλαγιάζουν ταυτόχρονα και ανεξάρτητα.

Στα ατού του η άνετη θέση οδήγησης, η μεγαλύτερη ασφάλεια που προσφέρουν τα τρία σημεία επαφής με το δρόμο, καθώς και οι προσαρμόσιμοι αποθηκευτικοί χώροι. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά το καθιστούν ένα ευφυές εργαλείο για commuters, έναν εναλλακτικό τρόπο διανομής και μία διασκεδαστική τουριστική εμπειρία. Όλα μας τα προϊόντα παράγονται κατά παραγγελία και ακολουθείται μία χειροποίητη διαδικασία παραγωγής.

Κάθε φορά ανιχνεύουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες του εκάστοτε πελάτη μας, είτε πρόκειται για άτομο είτε για εταιρία και δημιουργούμε το ιδανικό του εξατομικευμένο ποδήλατο. Θέλουμε να καθιερωθούμε ως ένα brand ιδιαίτερων ποδηλατικών μοντέλων, για παράδειγμα, για την επόμενη χρόνια μελετούμε και αναπτύσσουμε την κλειστή έκδοση του “Play”, για χρήση όλο το χρόνο ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών.

Προβλήματα που επιλύετε /έμπνευση για ιδέα
Όραμα του Παντελή ήταν να δημιουργήσει το ιδανικό όχημα προσωπικής μετακίνησης για το αστικό περιβάλλον και εν πολλοίς, προς αυτή την κατεύθυνση κινείται με το Elektronio.

Τα τελευταία πέντε χρόνια ασχολείται με την κατασκευή ιδιαίτερων ποδηλάτων, ενώ με την τελευταία του πρόταση το “Play” έχει διανύσει χιλιάδες χιλιόμετρα, το έχει δοκιμάσει, το έχει βελτιώσει. Αυτό το ποδήλατο έχει γίνει το καθημερινό μέσο μετακίνησης της ομάδας μας και θεωρήσαμε ότι ήρθε η κατάλληλη στιγμή να το μοιραστούμε μαζί σας. Σας προσκαλούμε, λοιπόν, να ξαναφανταστείτε το όχημα σας, για αυτό άλλωστε το επίσημο μότο μας είναι: #reimagineyourvehicle.

Η cleantech πρόταση μας επιλύει μία σειρά προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε στην αστική μετακίνηση, όπως έλλειψη πάρκινγκ, μποτιλιάρισμα, ρύπανση, άγχος, νεύρα και χαμένος χρόνος στο δρόμο. Στο Elektronio προσφέρουμε κάτι παραπάνω από ένα ποδήλατο, πιο συγκεκριμένα κάτι παραπάνω από το απλό ηλεκτρικό ποδήλατο… τη δυνατότητα στους χρήστες του να διανύσουν μεγαλύτερες αποστάσεις πιο άνετα, πιο ξεκούραστα, πιο διασκεδαστικά και συγχρόνως να μεταφέρουν περισσότερα αντικείμενα από ότι συνήθως πχ. καθημερινά ψώνια, τσάντα εργασίας, το παιδί τους, το σκύλο τους κτλ. Στους εταιρικούς μας πελάτες προσφέρουμε εξοικονόμηση πόρων, αποδοτικότερο και ευχαριστημένο προσωπικό και τον προσανατολισμό σε μία ιδιαίτερη πράσινη κουλτούρα.

Επίσης, μας ενδιαφέρει να αποτυπώνουμε την προσωπική σφράγιδα του πελάτη πάνω στο όχημα, αφού μπορεί να παραγγείλει όποιο σχέδιο για να φιλοτεχνήσουμε πάνω στα καπάκια του ποδηλάτου του.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα / κάποια milestones ίσως;
Η εταιρία μας βρίσκεται σε λειτουργία από τον περασμένο Μάιο. Στους πρώτους επτά μήνες, οργανώσαμε το δίκτυο προμηθευτών μας, την παραγωγή μας, τις πρώτες μας ύλες, το εργαστήριο μας και ανοίξαμε το “Elektronio Bike Lab & Showroom” στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ο οποίος θέλουμε να καταστεί ένας δημιουργικός χώρος αλληλεπίδρασης με τους πελάτες μας.

Παράλληλα, προετοιμάσαμε το διαδικτυακό μας προφίλ, και από τις αρχές τους έτους έχει ανέβει το e-shop μας στο αέρα του διαδικτύου στη διεύθυνση www.elektroniowheels.com., όπου μπορούμε να δεχτούμε custom παραγγελίες από όλον τον κόσμο. Αρχίσαμε στρατηγικές συνεργασίες με καινοτόμες και ιδιαίτερες εταιρίες ποδηλατικών αξεσουάρ και περιφερειακών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως Three legs and a model, Rubbee και spray.bike. Επίσης, καταφέραμε να διακριθούμε σε μία σειρά επιχειρηματικών διαγωνισμών.

Έτσι, το Electronio έχει συγκαταλεχθεί στις 10 most wanted startups στο διαγωνισμό Red it up της Marlboro Greece, και η ομάδα ήταν μεταξύ των 5 νικητών του 2ου Διαγωνισμού Επιχειρηματικών Ιδεών της John & Mary Pappajohn του Anatolia School of Business. Τέλος το επιχειρηματικό site ka-business.gr μας βράβευσε για την συνεισφορά μας στην καινοτομία και την ανάπτυξη. Αυτή την περίοδο, έχουν αρχίσει να παράγονται τα πρώτα “Play” ενώ η εταιρία βρίσκεται στο στάδιο όπου προσπαθεί να χτίσει το πρώτο της πελατολόγιο.

Γιατί συμμετέχετε στο διαγωνισμό και τι περιμένετε;
Η ομάδα του Elektronio δεν θέλει να επαναπαύεται και συνεχώς αναζητά τρόπους για να ρουφήξει νέα γνώση, πολύτιμη για την επιχειρηματική της προσπάθεια. Θεώρησε μία πρώτης τάξεως ευκαιρία το startup διαγωνισμό του MIT Enterprise Forum of Greece για να οργανώσει ακόμη καλύτερα το επιχειρηματικό της βήμα, να αποκτήσει γνώσεις σε πεδία της επιχείρησης στα οποία δε διαθέτει εμπειρία, να αναπτύξει περαιτέρω το δίκτυο της και να λάβει συμβουλευτική από διακεκριμένους επιστήμονες και επιχειρηματίες στο χώρο τους. Με τη συμμετοχή μας αναμένουμε μετά το πέρας του διαγωνισμού να έχουμε γίνει σοφότεροι, πιο έτοιμοι για το scale up της εταιρίας μας. Αξίζει να προσθέσουμε, επίσης, και την ευκαιρία οικονομικής επιβράβευσης που προσφέρει ο διαγωνισμός, τη στιγμή που η χρηματοδότηση έχει καίρια σημασία για τις startup εταιρίες.

 

Μάριος-Ερμής Πετρωτός (δεξιά), Δημήτρης Πετρωτός (αριστερά),
Η ομάδα laddroller, από αριστερά προς τα δεξιά: Μάριος-Ερμής Πετρωτός, Software engineer, Δημήτρης Πετρωτός, Architect.

laddroller

Το laddroller είναι το αποτέλεσμα μιας εφεύρεσης του Μάριου-Ερμή Πετρωτού και του Δημήτρη Πετρωτού.

Ιδέα / επιχειρηματική πρόταση / λύση;
Το laddroller είναι ένα ηλεκτροκίνητο αναπηρικό αμαξίδιο το οποίο δίνει την δυνατότητα στους χρήστες του, τους ανθρώπους με κινητικά προβλήματα, να στέκονται όρθιοι. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει την στάση που επιθυμεί μέσα σε ένα εύρος από την καθιστή έως την όρθια θέση ενώ παράλληλα είναι πάντοτε σε θέση να το κινεί και το διευθύνει. Το μικρό του βάρος και η στιβαρή του κατασκευή το καθιστούν ιδανικό για την καθημερινή μετακίνηση καθώς είναι ικανό να υπερβαίνει εμπόδια και να ξεπερνά ανωμαλίες. Μπορεί να μεταφερθεί στον χώρο αποσκευών ενός αυτοκινήτου, μιας και τα τμήματα που το συνθέτουν διαχωρίζονται με μεγάλη ευκολία. Σε περίπτωση που οι μπαταρίες του αδειάσουν μπορεί να κινηθεί και μόνο με τα χέρια όπως τα απλά, χειροκίνητα αμαξίδια. Το μεγαλύτερο όμως πλεονέκτημα του laddroller είναι ότι καταφέρνει να συνδυάσει όλα τα θετικά χαρακτηριστικά των διαφόρων τύπων αμαξιδίων της αγοράς καθιστώντας το μια ιδανική επιλογή.

Προβλήματα που επιλύετε /έμπνευση για ιδέα;
Το ερέθισμα για την ανάπτυξη αυτής της εφεύρεσης προήλθε από την παρατήρηση. Παρατηρώντας το καθημερινό μας περιβάλλον διαπιστώσαμε ότι δίνεται κυρίως έμφαση στην προσβασιμότητα των χώρων. Φυσικά η προσβασιμότητα είναι απολύτως αναγκαία, αλλά στην πλειονότητα των περιπτώσεων οι χρήστες των αναπηρικών αμαξιδίων, παρά τη δυνατότητα για την πρόσβασή τους σε διάφορους χώρους, αποκλείονται από μια σειρά ενεργειών και πράξεων που είναι αυτονόητες και αυτόματες για άτομα χωρίς κινητικά προβλήματα. Ενέργειες τις οποίες για να πραγματοποιήσει κανείς επιβάλλεται να βρίσκεται σε όρθια θέση.

Η συναλλαγή στο γκισέ μιας τράπεζας, η χρήση ενός ATM, η χρήση ενός θυροτηλεφώνου, η ομιλία από ένα πόντιουμ, ένα ποτό στο μπαρ είναι ελάχιστα από τα αμέτρητα αυτά παραδείγματα ενεργειών του καθημερινού μας περιβάλλοντος. Επιπλέον, οι χρήστες των συμβατικών αναπηρικών αμαξιδίων στερούνται και της συναισθηματικής ικανοποίησης να είναι κι αυτοί όρθιοι μεταξύ ορθίων και να κοιτάζουν ευθέως τους υπολοίπους στα μάτια . Για τους λόγους αυτούς, αλλάξαμε το ζητούμενο και αντιστρέψαμε τους όρους του προβλήματος. Αντί να αναζητούμε τρόπους να κατέβει το καθημερινό περιβάλλον στο καθ’ ύψος επίπεδο των ανθρώπων με κινητικά προβλήματα, επιδιώξαμε και καταφέραμε να ανεβάσουμε εκείνους στο επίπεδο του περιβάλλοντος της καθημερινότητας στο οποίο καλούνται να δράσουν και να συνυπάρξουν.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα / κάποια milestones ίσως;
Το laddroller είναι το προϊόν τριετούς έρευνας και ανάπτυξης και έχει ήδη κατασκευαστεί λειτουργικό πρωτότυπο αμαξίδιο. Για την εφεύρεσή μας αυτή έχει κατατεθεί αίτηση στον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και ακολουθεί αίτηση για διεθνή προστασία. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το όλο εγχείρημα θα λάβει εταιρική μορφή μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Γιατί συμμετέχετε στο διαγωνισμό και τι περιμένετε;
Ο διαγωνισμός MITEF Startup Competition 2016 αποτελεί για την ομάδα μας το εφαλτήριο για να υλοποιηθεί με ταχύτητα η επιχειρηματική μας ιδέα και να μετουσιωθεί σε επιτυχημένη επιχείρηση. Η καθοδήγηση και το υψηλό επίπεδο εμπειρίας όλων των εμπλεκομένων σε αυτή τη διαδικασία αναμένουμε να επιταχύνει την επιτυχή ανάπτυξη της νεοφυούς μας επιχείρησης η οποία συν τοις άλλοις έχει και έντονα κοινωνικό χαρακτήρα.

 

Η ομάδα Sentio Solutions: Γιώργος Ελευθερίου, Παναγιώτης Φατούρος, Χάρης Τσίρμπας
Η ομάδα Sentio Solutions, από αριστερά προς τα δεξιά: οι συνιδρυτές Γιώργος Ελευθερίου, Παναγιώτης Φατούρος και Χάρης Τσίρμπας.

Sentio Solutions Inc.

Η Sentio Solutions Inc. ιδρύθηκε από τους Γιώργο Ελευθερίου και Χάρη Τσίρμπα ενώ απασχολεί συνολικά 10 άτομα.

Ιδέα / επιχειρηματική πρόταση / λύση;
Το Feel είναι το πρώτο έξυπνο βραχιόλι που αναγνωρίζει αυτόματα τα ανθρώπινα συναισθήματα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, και προσφέρει συμβουλές για ψυχική ευεξία. Οι ενσωματωμένοι αισθητήρες στο βραχιόλι καταγράφουν μια σειρά βιοσημάτων από τον καρπό του χρήστη, όπως τον καρδιακό παλμό, τη θερμοκρασία και την εφίδρωση, ενώ στο παρασκήνιο, οι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης αναγνωρίζουν τη συναισθηματική του κατάσταση. Παράλληλα, η εφαρμογή του Feel στο κινητό λειτουργεί σαν ένα συναισθηματικό ημερολόγιο για το χρήστη, που του δείχνει πώς ένιωσε μέσα στην ημέρα, τον βοηθάει να διακρίνει συναισθηματικά μοτίβα, και του παρέχει προσωποποιημένες συμβουλές για να βελτιώσει τις συναισθηματικές του συνήθειες.

Προβλήματα που επιλύετε /έμπνευση για ιδέα;
Έχει αποδειχθεί ότι τα αρνητικά συναισθήματα που βιώνουμε στην καθημερινότητά μας, όπως είναι το άγχος, η θλίψη και ο θυμός, έχουν σημαντικές επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική υγεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας το 25% των ανθρώπων πάσχει από στρες ή κατάθλιψη. Παράλληλα, η κακή ψυχολογική κατάσταση και το άγχος όχι μόνο προκαλούν και επιδεινώνουν θέματα υγείας, αλλά έχουν και άσχημη επίδραση στην ποιότητα ζωής, αφού επηρεάζουν αρνητικά τις διαπροσωπικές σχέσεις, τη σεξουαλική ζωή, αλλά και την επαγγελματική επιτυχία.

Οι γρήγοροι ρυθμοί της ζωής, ειδικά στις μεγάλες πόλεις, δεν αφήνουν τα χρονικά περιθώρια που χρειαζόμαστε για να έρθουμε σε επαφή με τα συναισθήματά μας. Έτσι, προσπαθώντας να ανταποκριθούμε σε όλες μας τις υποχρεώσεις, συχνά αμελούμε το πώς νιώθουμε. Το πρόβλημα είναι ότι ακόμα κι όταν στιγμιαία συνειδητοποιούμε πως νιώθουμε, δεν υπάρχει κάποιος μηχανισμός με τον οποίο να μπορούμε να αφομοιώσουμε το συνολικό συναισθηματικό μας μοτίβο και να αναγνωρίσουμε τις αιτίες που μας προκάλεσαν αυτά τα συναισθήματα.

Το Feel έρχεται να καλύψει αυτό το κενό, καταγράφοντας αυτόματα τα συναισθήματα των χρηστών ώστε να αποκτήσουν “συνείδηση” των συνθηκών και των γεγονότων που τους επηρεάζουν είτε θετικά, είτε αρνητικά. Στην συνέχεια, η εφαρμογή του Feel παρέχει προσωποποιημένες συμβουλές για να βελτιώσει τις συναισθηματικές συνήθειες. Έτσι, το Feel θα σχεδιάζει ένα ολοκληρωμένο προσωπικό πλάνο, βασισμένο στις αρχές της γνωσιακής συμπεριφοριστικής θεραπείας, που θα οδηγεί το χρήστη από τα αρνητικά συναισθήματα προς τα θετικά.

Η ιδέα γεννήθηκε εν μέσω μιας συζήτησης των δύο παιδικών φίλων με καταγωγή από την Νάξο, και στην συνέχεια συμφοιτητών στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, Γιώργου Ελευθερίου και Χάρη Τσίρμπα. Η κουβέντα αφορούσε την φοβερή απήχηση που έχουν τα wearables στην Αμερικάνικη αγορά. Με χιουμοριστική διάθεση ο Γιώργος ανέφερε ότι το μόνο πλέον που δεν μπορούν οι συσκευές αυτές να μετρήσουν είναι τα ανθρώπινα συναισθήματα. Έκπληκτος και ενθουσιασμένος δέχτηκε την απάντηση του Χάρη (υποψήφιος διδάκτορας στον τομέα της βιοϊατρικής τεχνολογίας) ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό και μάλιστα υλοποιήσιμο. Η ιδέα του Feel μόλις είχε γεννηθεί.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε τώρα / κάποια milestones ίσως;
Τους τελευταίους 14 μήνες η ομάδα μας έχει κάνει μεγάλη πρόοδο στο κομμάτι της υλοποίησης του προϊόντος. Αρχικά, η ιδέα του Feel δημιουργήθηκε τον Δεκέμβρη του 2014, στην συνέχεια παρουσιάσαμε το MVP μας τον Οκτώβρη του 2015 και τώρα έχουμε στα χέρια μας ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο.

Στόχος μας είναι να βγούμε στην Αμερικανική αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2017. Για να το πετύχουμε αυτό, πιθανότατα να ξεκινήσουμε μια preorder καμπάνια την ερχόμενη άνοιξη, έτσι ώστε η παραγωγή του Feel να αρχίσει τον Αύγουστο του 2016.

Γιατί συμμετέχετε στο διαγωνισμό και τι περιμένετε;
Περιμένουμε ότι το δίκτυο του MITEF Greece θα συμβάλλει σημαντικά στην δικτύωση μας σε Ελλάδα και εξωτερικό και σε συνδυασμό με την δική μας σκληρή δουλειά και προσήλωση, θα πετύχουμε τελικά ένα υψηλής ποιότητας προϊόν και ένα δυνατό brand, στο οποίο το MITEF Community θα αναφέρεται στο μέλλον ως μια επιτυχημένη Ελληνική καινοτομία.

Η ομάδα WEPOLITICS, από αριστερά προς τα δεξιά: οι συνιδρυτές Ζούπας Βασίλης και Ευμολπίδης Γιάννης
Η ομάδα WEPOLITICS, από αριστερά προς τα δεξιά: οι συνιδρυτές Ζούπας Βασίλης και Ευμολπίδης Γιάννης.

WEPOLITICS

Συν-ιδρυτές της WEPOLITCS είναι οι Γιάννης Ευμολπίδης, Βασίλης Ζούπας, Βασίλης Γκότσης. Ο Βασίλης Γκότσης και ο Πάνος Παγάνης είναι οι developers της ομάδας ενώ η Μυρτώ Νασιοπούλου είναι ηdesigner.

Το WEPOLITICS είναι το πρώτο κοινωνικό δίκτυο για την πολιτική έκφραση. Στόχος μας είναι να καταμετρήσουμε και να συνδέσουμε αποτελεσματικά την άποψη των πολιτών με τους εκλεγμένους φορείς λήψης αποφάσεων, μέσα από ένα social network αφιερωμένο στους ενεργούς πολίτες.

Το πρόβλημα;
Ως πολίτες, εκφράζουμε τις απόψεις μας σε πολλαπλά δίκτυα, τόσο online (Facebook, twitter, blogs) όσο offline. Ωστόσο, αυτές οι απόψεις χάνονται σε μια θάλασσα από ποικίλα θέματα, δεν ποσοτικοποιούνται και δεν κοινοποιούνται στους φορείς λήψης αποφάσεων. Πρέπει να επιλύσουμε το πρόβλημα της πολιτικής συμμετοχής μέσα από ένα νέο, αυτόνομο και στοχευμένο κοινωνικό δίκτυο.

Η λύση;
Στο WEPOLITICS, χρησιμοποιούμε την τεχνολογία για να ξανασχεδιάσουμε τη Δημοκρατία. Συλλέγουμε, μετράμε και αποτυπώνουμε στατιστικά την κοινή γνώμη και την συνδέουμε με πολιτικούς εκπροσώπους και οργανισμούς, ώστε να βελτιώσουμε τη λήψη αποφάσεων και να βάλουμε τον πολίτη στον πυρήνα αυτής της διαδικασίας.

Πως λειτουργεί;
Κάθε χρήστης μπορεί να θέσει τη δική του ερώτηση κλειστού τύπου (poll). Η ερώτηση αυτή δημοσιεύεται στην κοινότητα, η οποία ψηφίζει και διαμορφώνει δυναμικά το στατιστικό αποτέλεσμα. Ο χρήστης μπορεί να ακολουθεί (follow) άλλους με κοινά ενδιαφέροντα, και να απαντά σε ερωτήματα βάσει θεματολογίας ή τοποθεσίας (π.χ. ο Δήμος μου). Για πολιτικούς εκπροσώπους (π.χ. Δήμαρχος) και οργανισμούς (π.χ. ΜΚΟ) δημιουργούμε premium σελίδες online διαβούλευσης. Για κάθε δράση εντός της πλατφόρμας, ο χρήστης συλλέγει βαθμούς και badges, εντείνοντας έτσι το User Engagement (gamification).

Αξία;
Στο www.wepolitics.gr, η αλληλεπίδραση χρηστών γίνεται μέσω user-generated δημοσκοπήσεων. Επιχειρηματικά λοιπόν, το WEPOLITICS αποτελεί ένα συνεχές και δυναμικό κέντρο ερευνών (focusgroup), το οποίο σφυγμομετρά την κοινωνία διαρκώς σε ερωτήματα της ίδιας της κοινότητας. Τα δεδομένα (market research data) μπορούν να αξιοποιηθούν από εταιρείες δημοσκοπήσεων, media groups καθώς και από πολιτικούς οργανισμούς (premium subscriptions). Παρόμοιες interactive μέθοδοι έρευνας αγοράς κερδίζουν διαρκώς χώρο και αναπτύσσονται με +10% παγκοσμίως – εις βάρος των παραδοσιακών τηλεφωνικών ερευνών.

Ανταγωνισμός;
Παρότι αρκετές εταιρείες δημιουργούν εργαλεία μέτρησης απόψεων, σε Ευρωπαϊκό επίπεδο κανένας ανταγωνιστής δεν έχει εστιάσει στη δημιουργία ενός κοινωνικού δικτύου για την πολιτική έκφραση. Στις ΗΠΑ ωστόσο, ο “Techguru” Sean Parker, ιδρυτής του Napster και funding president του Facebook, ξεκίνησε πρόσφατα το Brigade (executive chairman & $9Mfunding), με στόχο να δημιουργήσει το πρώτο κοινωνικό δίκτυο για τη συμμετοχή στα κοινά.

Milestones;
Είμαστε ζωντανά στην Ελλάδα από το Q1-2015, με βάση 3,000 εγγεγραμμένων χρηστών (χωρίς διαφημιστικά έξοδα). Σχεδιάζουμε την επέκταση σε περισσότερες χώρες της Ευρώπης εντός του H1-2016, ξεκινώντας από την Ιταλία το Μάρτιο του 2016. Στεγαζόμαστε στο EGG incubator από τον Ιούλιο 2015, έχουμε συνάψει σχέσεις συνεργασίας με σημαντικές εταιρείες (π.χ. news247.gr) και έχουμε λάβει βραβεία από ιδρύματα (π.χ. The Hellenic Initiative). Στην παρούσα φάση ξεκινάμε εντατικά τη διαδικασία πωλήσεων στην Ελληνική αγορά, ενώ προετοιμάζουμε ένα crowdfunding campaign εντός του Φεβρουαρίου 2016.

Γιατί συμμετέχετε στο διαγωνισμό και τι περιμένετε;
Μέσω του προγράμματος MITEF, στόχος μας είναι να γίνουμε μέρος μιας  παγκόσμιας επιχειρηματικής κοινότητας. Αυτό θα μας βοηθήσει να επεκταθούμε σε πολλές χώρες και να αποκτήσουμε σημαντική αξιοπιστία στην προσπάθειά μας να εισάγουμε τους πολίτες σε μια νέα, πρωτοποριακή μορφή κοινωνικής έκφρασης.

Για  περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται τον ιστότοπο www.mitefgreece.org για να λαμβάνουν ενημερώσεις σχετικά με το διαγωνισμό καθώς και τα social media του ΜΙΤΕF Greece.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις