Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Uber: Αυτός ο άγνωστος στην Ελλάδα!

Μαζί με την ανακοίνωση της Uber ότι σταματά την προσφορά της υπηρεσίας UberX στην Αθήνα, μπορεί να μην εμφανίστηκε κάπου ο Country Manager, κ. Μανασσάκης, αλλά εμφανίστηκαν πολλές -άγνωστες για το ευρύ κοινό- πληροφορίες, οι οποίες έπρεπε να είχαν επικοινωνηθεί για διάφορους λόγους και ειδικά προς υπεράσπιση της Uber…

Από το επίσημο blog post σχετικά με την αναστολή της υπηρεσίας UberX στην Αθήνα μάθαμε ότι έχουν γίνει 450.000 μετακινήσεις σε περίπου 2 έτη λειτουργίας!

Επίσης μάθαμε από ανεπίσημες πληροφορίες ότι περίπου 2.000 οδηγοί οδηγούνται στην ανεργία με την αναστολή της υπηρεσίας UberX!

Αλλά ας πιάσουμε τα πράγματα από την αρχή και με τη σειρά. Στο τέλος του 2015 η Uber ήρθε Αθήνα με την υπηρεσία UberTaxi, μια υπηρεσία παρόμοια με αυτή της TaxiBeat και της Taxiplon, όπου επαγγελματίες οδηγοί ταξί συνεργάζονται με την εκάστοτε υπηρεσία ταξί σε App.
Η υπηρεσία προσφέρεται ακόμα και σήμερα αλλά έχει ένα ενδιαφέρον να μαθαίναμε πόσοι είναι οι οδηγοί ταξί που συνεργάζονται με την Uber, ακόμα και σήμερα…

Η υπηρεσία UberX προσφέρεται σε συνεργασία με εταιρείες οι οποίες είναι αδειοδοτημένες από τον ΕΟΤ, κυρίως γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων και τουριστικά γραφεία, οι οποίες προσλαμβάνουν ιδιώτες οδηγούς για να εκτελέσουν το εκάστοτε μεταφορικό έργο. Το θέμα εδώ είναι ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία βασίζεται σε έναν νόμο που έχει φτιαχτεί για να υποστηρίζει τους τουρίστες στις μετακινήσεις τους και στην ουσία μέσω της εφαρμογής της Uber, και της κάθε Uber, τα αυτοκίνητα αυτά ανταγωνίζονται τα ταξί.

Όπως είχε αναφέρει ο κ. Μανασσάκης σε συνέντευξή του στην Ναυτεμπορική πριν ένα έτος περίπου, «….κάθε διαδρομή, η οποία λαμβάνει χώρα στην εφαρμογή μας, καταγράφεται ηλεκτρονικά και αυτόματα, χωρίς να μεσολαβεί ανθρώπινο χέρι. Τις υπηρεσίες προσφέρουν ελληνικές αδειοδοτημένες επιχειρήσεις οι οποίες πληρώνουν όλους τους φόρους, στην Ελλάδα. Πλατφόρμες όπως η Uber δεν είναι μέρος του προβλήματος αλλά της λύσης στη φοροδιαφυγή», και ενδεχομένως να έχει εν μέρει δίκιο.

Υπάρχει και η υπηρεσία UberPoP, στην οποία οποιοσδήποτε μπορεί να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του για να εκτελέσει διαδρομές ταξί, αλλά αυτή η υπηρεσία είναι υπό διωγμό σε όλο τον κόσμο και ειδικά στην Ευρώπη.

Αν υποθέσουμε ότι μια μέση διαδρομή στην Αθήνα είναι γύρω στα 10-12 ευρώ, μπορούμε εύκολα να υπολογίσουμε ότι ο τζίρος της Uber για αυτά τα 2+ έτη λειτουργίας μπορεί να έχει ξεπεράσει τα 5 εκατ. ευρώ! Καθόλου άσχημα θα λέγαμε!

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις