Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

ΜΙΤ Enterprise Forum Greece: Οι ομιλίες του StartSmart Greece

Την Τρίτη 21 Οκτωβρίου στο Ίδρυμα Ευγενίδου, ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός ΜΙΤ Enterprise Forum Greece, συμπληρώνοντας τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του στην Ελλάδα, διοργάνωσε το ολοήμερο συνέδριο StartSmart Greece. Στόχος του συνεδρίου ήταν να εμπνεύσει, να διασυνδέσει, να εκπαιδεύσει και να ενημερώσει την ελληνική τεχνολογική επιχειρηματική κοινότητα προκειμένου να συμβάλει άμεσα και ουσιαστικά στην ανάπτυξής της. Οι ομιλίες και τα διαδραστικά εργαστήρια επικεντρώθηκαν στα εμπειρικά διδάγματα, τις συνιστώμενες μεθοδολογίες δράσης καθώς και σε άλλα συστατικά, καθοριστικά της επιδιωκόμενης επιτυχίας.

Στην εκδήλωση φιλοξενήθηκαν ομιλητές με σημαντική διεθνή ερευνητική και επιχειρηματική δραστηριότητα: η Μαρίνα Χατσοπούλου, CEO Windystreet και Angel Investor, ο Anmol Madan, Co-Founder και CEO Ginger.io, η Hind Hobeika, Founder, Instabeat, Hussein Kanji, Founding Partner, Hoxton Ventures, ο Alex Karys, CEO Genesis Inc., o Ξενοφών Παπαρρηγόπουλος, Partner, POTAMITISVEKRIS Law, η Αλεξία Τζούνη, Associate POTAMITISVEKRIS Law, η Antoinette Matthews, Executive Director MITEF, και η Marcy Rizzo, Senior Content Producer, MIT Technology Review.

Η Μαρίνα Χατσοπούλου είναι ένθερμη υποστηρικτής της καινοτομίας, της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικής ανάπτυξης καθώς έχει ιδρύσει, διευθύνει και επενδύσει σε περισσότερες από 12 εταιρείες. Κατά την ομιλία της παρουσίασε την επιχειρηματική της εμπειρία μέσα από την ανακάλυψη, την αναγέννηση και τη συνολική πορεία της πρωτοποριακής εταιρείας Ζ Corporation για εφαρμογές τρισδιάστατης εκτύπωσης (3DPrinting). Συνεχίζοντας ανέπτυξε τους βασικούς τομείς, που οι νεοφυείς επιχειρήσεις χρειάζεται να επικεντρώσουν το ενδιαφέρον τους: α) στη διερεύνηση και γνωστική μελέτη της αγοράς-στόχος, β) στην ανάπτυξη ενός επικερδούς επιχειρηματικού πλάνου, γ) στην υποστήριξη και τη συστηματική ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού και της νεοσύστατης ομάδας εν γένει, και δ) στα πιθανά μοντέλα χρηματοδότησης σε όλα τα στάδια ανάπτυξης. Τέλος, σχολιάζοντας το σύγχρονο επιχειρηματικό οικοσύστημα της Ελλάδας αναφέρθηκε στις προϋποθέσεις για μια υγιή, εξωστρεφή επιχειρηματική δραστηριότητα: «Οι Έλληνες έχουν την επιχειρηματικότητα στα γονίδιά τους καθώς είναι δυναμικοί, πολυμήχανοι και ανθεκτικοί από τη φύση τους. Αυτή η χρονική στιγμή αποτελεί μοναδική ευκαιρία στην ιστορία της Ελλάδας, προσφέροντας σημαντικές δυνατότητες στο να αναδειχθούν σημαντικοί ηγέτες που θα συμβάλλουν στην ευημερία της χώρας».

startsmart greece 702411

Ο Anmol Madan ανέλυσε την κρίσιμη μετάβαση του από το ακαδημαϊκό περιβάλλον και τα ερευνητικά εργαστήρια του MIT Media Lab, στον επιχειρηματικό στίβο και τη σύσταση της εταιρείας Ginger.io. Η Ginger.io στοχεύει στη βελτίωση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης μέσω της συλλογής, μελέτης και ανάλυσης μεγάλης κλίμακας ιατρικών δεδομένων, από το Αμερικάνικο νοσοκομειακό σύστημα Υγείας και προμηθευτές ιατρικών υπηρεσιών και ειδών. «Αποτύχετε γρήγορα και συνεχίστε την προσπάθεια!» (Fail Fast and Carry On!), προέτρεψε εύστοχα τους παρευρισκόμενους ενώ συνέχισε τονίζοντας πως βασική παράμετρος κάθε αρχικής ιδέας είναι η ύπαρξη ενός προϊόντος που θα ενδιαφέρει ουσιαστικά και θα προσελκύσει τελικά το αγοραστικό κοινό. Τέλος σημείωσε πως όλες οι επιχειρήσεις ξεκινούν με μια καινοτόμο ιδέα και εξελίσσονται μέσα σε ένα δυναμικό επιχειρηματικό περιβάλλον με στόχο να επιτύχουν στην παγκόσμια οικονομία, απολαμβάνοντας τα οφέλη της.

Δείτε συνέντευξη: Μαρίνα Χατσοπούλου: «Τα χαρακτηριστικά ενός καλού “αγγέλου” επενδυτή» (video-συνέντευξη)

Η Hind Hobeika, ξεκινώντας από την Βηρυτό και ωθούμενη από το πάθος της για την κολύμβηση, μετέτρεψε μια πρωτοποριακή ιδέα σε βραβευμένη νεοφυή επιχείρηση, την Instabeat, δημιουργώντας ένα μοναδικό τεχνολογικό προϊόν για τη βελτίωση της αθλητικής απόδοσης. Η περιπετειώδης πορεία και οι προκλήσεις που επιτυχώς αντιμετώπισε, όπως: α) η εύρεση των κατάλληλων εργαλείων στον τομέα Έρευνα & Ανάπτυξη, β) η προσέλκυση επενδυτών καθώς και γ) ο συγχρονισμός των ενεργειών από το στάδιο του σχεδιασμού στο στάδιο της τελικής παραγωγής, ενέπνευσαν τους παρευρισκόμενους. Προκειμένου να καταφέρει να περάσει από το πρώτο στάδιο της έρευνας στο τελευταίο της τελικής παραγωγής του προϊόντος, επεσήμανε πως ήταν εξαιρετικά σημαντικό να ενδυναμώνει την ομάδα της, να διαχειρίζεται και να υποστηρίζει ένθερμα όλες τις διαφορετικές προσωπικότητες υπό συνθήκες έντονης και εξαντλητικής πίεσης και να συμβάλει διαρκώς στην περαιτέρω ανάπτυξη των εμπλεκόμενων μερών. «Επενδύστε σε μια πολύ καλή ομάδα και όχι μόνο σε μια καλή ιδέα» υποστήριξε υπογραμμίζοντας πως «η πορεία θα είναι δύσκολη και οι προκλήσεις μεγάλες. Να είστε δυνατοί, δημιουργικοί, αισιόδοξοι, βαθιά επικεντρωμένοι στο στόχο σας και θα τα καταφέρετε!». Η έμπνευση μπορεί να γεννηθεί από την καθημερινότητα, αρκεί κανείς να δείξει εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του, να προσπαθεί επίμονα, να σκέφτεται δημιουργικά αλλά και αναζητά σε κάθε βήμα τη βοήθεια συμβούλων και ειδικών της αγοράς.

O Hussein Kanji, εξιστορώντας αρχικά την προσωπική του επιχειρηματική πορεία, που περιελάμβανε σημαντικές επιτυχίες αλλά και μεγάλες αποτυχίες, υπογράμμισε πως όλοι ανεξαρτήτως δικτύωσης και γνωριμιών πρέπει να έχουν την τόλμη να κυνηγήσουν το όνειρό τους. Συνεχίζοντας ανέλυσε τους διαφορετικούς τρόπους χρηματοδότησης ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της εκάστοτε νεοφυούς εταιρείας καθώς και τις βασικές παραμέτρους προσέλκυσης επενδυτικού ενδιαφέροντος. Τα κριτήρια επιλογής σύμφωνα με την προσωπική του εμπειρία αφορούν: α) στη δυνατότητα απόδοσης από 10 ως 50 φορές της αρχικής επένδυσης, β) στην ευκαιρία διείσδυσης σε νέες, αναδυόμενες αγορές καθώς και γ) στο χρόνο απόσβεσης της επένδυσης. «Συνήθως», υπογράμμισε, «οι επιχειρηματίες αξιολογούν κερδοφόρες προτάσεις που θα απευθύνονται στο καταναλωτικό κοινό. Εμείς αξιολογούμε τις νέες αγορές». Συμβουλεύοντας για τους τρόπους προσέγγισης των venture capitalists, υπογράμμισε πως όλοι δραστηριοποιούνται στο ίδιο τεχνολογικό οικοσύστημα και λαμβάνουν χιλιάδες αιτήσεις απ’ όλο τον κόσμο, αλλά αυτές που τελικά επιλέγουν είναι εκείνες που προέρχονται από έμπιστες συστάσεις. «Τα καλά νέα», τόνισε, «είναι πως αυτή η βιομηχανία είναι μικρή!».

Ο Roozbeh Ghaffari παρουσίασε αρχικά τα πέντε βασικά συστατικά επιτυχίας που βίωσε μέσα από την προσωπική του πορεία, από τα ακαδημαϊκά χρόνια των ερευνητικών εργαστηρίων προς τη διεθνή καταξίωση της ΜC10 Inc., της βραβευμένης νεοφυούς επιχείρησης που αναδιαμορφώνει το περιβάλλον ηλεκτρονικών συστημάτων υψηλής απόδοσης στο τομέα της βιο-τεχνολογίας. Στοιχειοθετώντας τα συστατικά που χαρακτηρίζουν μια αξιόλογη startup επιχείρηση επεσήμανε: α) το πάθος και η επιμονή για την κατάκτηση του στόχου, β) ο εντοπισμός σημαντικών κοινωνικών προβλημάτων και η προσπάθεια επίλυσης αυτών μέσω χρήσιμων προϊόντων/υπηρεσιών, γ) η αναζήτηση ενός συμβούλου ή μέντορα που θα καθοδηγεί το σύνολο των δράσεων μιας ομάδας ταλαντούχων επαγγελματιών, δ) η βαρύνουσας σημασίας διερεύνηση στρατηγικών συνεργασιών, και τελικά ε) ο εντοπισμός της σωστής χρονικής στιγμής εξέλιξης της επιχείρησης σε συνεργασία με σημαντικούς επενδυτές της αγοράς.

Στη διάρκεια του συνεδρίου, ο Πρόεδρος του ΜΙΤ Enterprise Forum Greece, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ανακοίνωσε το νέο διαγωνισμό που θα διεξαχθεί για πρώτη φορά στη χώρα μας, το MITEF Greece Startup Competition, ο οποίος απευθύνεται σε νέους επιχειρηματίες και ομάδες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της τεχνολογίας. Ο διαγωνισμός θα ακολουθήσει τα πρότυπα και τις πρακτικές αντίστοιχων διαγωνισμών, που πραγματοποιεί το MIT Enterprise Forum στις Η.Π.Α. και σε άλλες χώρες, και στοχεύει να εντοπίσει και να αναδείξει νέες επιχειρηματικές ομάδες στον τομέα της τεχνολογίας που έχουν την δυναμική να δραστηριοποιηθούν στην παγκόσμια αγορά. Τελικός στόχος του είναι η ανάδειξη και βράβευση ταλαντούχων και φιλόδοξων ελληνικών ομάδων και η προβολή τους διεθνώς μέσα από το δίκτυο του MIT Enterprise Forum και το MIT Technology Review. Οι εγγραφές στο διαγωνισμό ξεκινούν στις 17 Νοεμβρίου, 2014 και λήγουν στις 31 Δεκεμβρίου, 2014 ενώ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να λαμβάνουν ήδη περισσότερες πληροφορίες μέσα από τον ακόλουθο ιστότοπο www.mitefcompetition.org/greece.

Την προσπάθεια του MIT Enterprise Forum στην Ελλάδα καθώς και την πραγματοποίηση του συνεδρίου υποστήριξαν δωρητές, χορηγοί και στρατηγικοί συνεργάτες καθώς και χορηγοί επικοινωνίας. Το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος συμμετέχει ως Ιδρυτικός Δωρητής του οργανισμού. Χορηγοί του οργανισμού είναι επίσης το COSTA NAVARINO, το Ίδρυμα Λάτση, το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το Ίδρυμα Ευγενίδου. Χορηγός φιλοξενίας είναι το Athenaeum Intercontinental Hotel. Στρατηγικοί συνεργάτες στις προσπάθειες του οργανισμού είναι οι εταιρίες POTAMITISVEKRIS, ΕΥ και HayGroup. Διεθνής χορηγός επικοινωνίας του MITEF Greece είναι το ΜΙΤ Technology Review. Τοπικοί χορηγοί επικοινωνίας του συνεδρίου ήταν οι ακόλουθοι: BusinessNews.gr, DirectionBusinessNetwork, Η Καθημερινή, StartUpper.gr, emea.gr και epixeiro.gr. Τέλος, ο νεοσύστατος μη κερδοσκοπικός οργανισμός Mindspace, NTUA Entrepreneurship Club συμμετείχε ως υποστηρικτής του συνεδρίου.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις