Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Για την “μόστρα” μόνο οι entrepreneurs του Shark Tank της Αυστραλίας

Θα έχετε ακούσει ή δει κάποιο επεισόδιο της αμερικανικής σειράς στην κατηγορία των “reality shows” Shark Tank, όπου υποψήφιοι και νυν επιχειρηματίες κάνουν pitch μπροστά σε επενδυτές και εκατομμύρια τηλεοπτικό κοινό. Στην έκδοση της Αυστραλίας τα πράγματα δεν φαίνεται να είναι όπως δείχνουν.

Το Shark Tank ξεκίνησε στις Η.Π.Α. το 2009 και σημειώνει τεράστια τηλεοπτική επιτυχία ειδικά με τους άλλοτε αυστηρούς και άλλοτε γραφικούς επενδυτές, με τους Startuppers να προσπαθούν να κερδίσουν την επένδυση. Βασίζεται στο αντίστοιχο show Dragon’s Den της Ιαπωνίας του 2001! (πάντα μπροστά οι Ιάπωνες). Οι επενδυτές μπορεί να πληρώνονται για τη συμμετοχή τους στο show ωστόσο επενδύουν με τα δικά τους χρήματα εφόσον το αποφασίσουν.

Στην Αυστραλιανή έκδοση της σειράς, η οποία είναι στην αέρα από το 2015, o κριτής – επενδυτής και ιδρυτής της Startup CatalystSteve Baxter, ανάφερε πρόσφατα ότι έχει ξοδέψει 300.000 δολ. τον τελευταίο χρόνο στον λογιστικό έλεγχο (Due Diligence) των επιχειρήσεων που έχει επιλέξει στην τηλεοπτική εκπομπή απασχολώντας τέσσερις υπαλλήλους μάλιστα για τον σκοπό αυτό.

Σύμφωνα με ανάλυση της Fairfax Media από τις 50 επιχειρήσεις που εμφανίστηκαν στο Shark Tank Αυστραλίας την περασμένη σεζόν, 27 έλαβαν προσφορές επενδύσεων, αλλά μόνο τέσσερις από αυτές προχώρησαν τελικά.

Όπως ανέφερε ο Baxter (πρώτος από αριστερά στην κεντρική φωτογραφία) στην The Australian ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι οι εταιρείες είναι εντελώς ανώριμες με πρόχειρα στοιχεία ενώ όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, τα οικονομικά δεδομένα που προσκομίζουν οι επιχειρηματίες πολλές φορές δεν μπορούν να επαληθευτούν δεύτερη φορά!

Τέλος, ανέφερε ότι είναι εμφανές ότι πολλοί entrepreneurs ενδιαφέρονται περισσότερο για την δημοσιότητα που προσφέρει η σειρά και όχι για την ουσία της πιθανής επένδυσης.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις