Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Το Pitch Deck που αξίζει να αντιγράψετε

Όπως ίσως γνωρίζουμε όλοι το Pitch και το συνοδευτικό deck είναι ίσως το πιο σημαντικό σημείο αλλά και αποφασιστικός παράγοντας για την πρόσβαση στη χρηματοδότηση.

Όλοι όσοι είμαστε στο χώρο των startups έχουμε παρακολουθήσει πολλές παρουσιάσεις, σίγουρα όλοι έχουμε διαπιστώσει την τεράστια βελτίωση των Ελλήνων founders τα τελευταία έτη σε αυτόν τον τομέα.

Σε κάθε περίπτωση το pitch deck θα πρέπει να περιγράφει τη μοναδική αξία της εταιρείας σας. Η ικανότητά σας να εξηγήσετε με σαφήνεια και συνοπτικά την επιχειρηματική σας ιδέα θα αποδείξει στους επενδυτές ότι πιστεύετε πραγματικά στη μακροπρόθεσμη επιτυχία της προσπάθειας σας.

Η “αντιγραφή” άλλων pitch deck και ειδικά αυτών που ξέρουμε εκ των υστέρων ότι είναι εξαιρετικά πετυχημένα είναι και θα είναι μια λογική κίνηση από τον founder.

Η Uber ιδρύθηκε το 2009 και παρότι ακόμα χάνει χρήματα έχει φέρει τα “άνω κάτω” στο χώρο των μεταφορών με την ιδέα πίσω από την επιχείρηση να στήνεται γύρω από μια βολική και εύχρηστη εφαρμογή για κινητά. Αυτή η εφαρμογή θα επέτρεπε στους επιβάτες να συνδέονται άμεσα με ένα δίκτυο ιδιωτών ή επαγγελματικών οδηγών.

Τα δυνατά σημεία του παρακάτω deck είναι τα ακόλουθα:

1. Επεξήγηση του προβλήματος
Τα καλύτερα pitch deck παρουσιάζουν ένα σαφές και ευρέως διαδεδομένο πρόβλημα. H Uber εξηγεί ότι τα περισσότεροι ταξί χρησιμοποιούν μια αναποτελεσματική και γηρασμένη  τεχνολογία. Για παράδειγμα, η κλήση γίνεται από τον ενδιαφερόμενο με το χέρι ή μέσω τηλεφώνου, με αποτέλεσμα σημαντικό χρόνο αναμονής μεταξύ της κλήσης και την παραλαβή. Επιπλέον, οι περισσότεροι οδηγοί ταξί είναι αναγκασμένοι να λειτουργούν με την διαίσθησή τους για να βρουν πελάτες.

2. Περιγράφονται τα βασικά οφέλη
Μετά την εξήγηση του προβλήματος, η Uber περιέγραψε τα βασικά πλεονεκτήματα της υπηρεσίας της:

Αποδοτικότητα: Το Uber είναι μια υπηρεσία ταξί κατόπιν παραγγελίας. Τα ταξί φτάνουν μέσα σε λίγα λεπτά.
Ευκολία: Το Uber κάνει εύκολη την κλήση ταξί. Απλά σύρετε το δάχτυλό σας!
Προσιτή υπηρεσία: Η Uber προσφέρει μια προσιτή, προπληρωμένη και χωρίς μετρητά υπηρεσία.

3. Έδειξε το ενδιαφέρον της αγοράς και την πρόοδό της
Στη συνέχεια, η Uber μίλησε για την πρόοδό της μέχρι σήμερα. Πριν από τη συνάντηση με τους επενδυτές, η Uber δημιούργησε έναν βασικό ιστότοπο, σύστημα επιβεβαίωσης με SMS, κατέθεσε εμπορικό σήμα, ζήτησε την άδεια ανάπτυξης εφαρμογών iPhone, εξασφάλισε τραπεζικό λογαριασμό και πολλά άλλα.
Επιπλέον, η Uber συνέχισε να εξηγεί τι θέλει να επιτύχει η εταιρεία:

  • Ένα γύρο χρηματοδότησης.
  • Ολοκλήρωση της ανάπτυξης της εφαρμογής για smartphones.
  • Δοκιμαστικές υπηρεσίες.
  • Άνοιγμα γραφείου στο Σαν Φρανσίσκο.

Το συγκεκριμένο deck προφανώς “πούλησε”, με την Uber να έχει σηκώσει δις και να ετοιμάζεται πλέον για να μπει στο χρηματιστήριο με μια “ιστορική” IPO όλα δείχνουν.

Με πληροφορίες από RocketSpace
Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις