Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Η Digital News Initiative της Google “επεκτείνεται” στην Βόρεια Αμερική

Η Digital News Initiative, πρωτοβουλία της Google για τη στήριξη καινοτόμων ειδησεογραφικών projects, μετά από 4 χρόνια πορείας στην Ευρώπη, κατά τη διάρκεια της οποίας χρηματοδότησε 662 προγράμματα, “επεκτείνεται” στην Βόρεια Αμερική.

Το πρόγραμμα της Google, το οποίο έχει σκοπό να “βοηθήσει τους δημοσιογραφικούς οργανισμούς και τους εκδότες και να βελτιώσει τη σχέση τους με την εταιρεία”, εγκαινιάστηκε στις ΗΠΑ πέρυσι, όμως δεν απευθυνόταν μέχρι σήμερα στη Βόρεια Αμερική.

Στο πλαίσιο “επέκτασης” της πρωτοβουλίας, η Google θα χορηγήσει μέχρι 300 χιλ. δολάρια σε διάφορα projects που σχετίζονται με τοπικές ειδήσεις ή παραγωγή εσόδων και θα καλύψει το 70% του συνολικού τους κόστους. Δεν είναι γνωστό πόσα projects θα χρηματοδοτηθούν ή πόσα θα διαθέσει συνολικά η εταιρεία για την χρηματοδότηση. Η Google σημειώνει, ωστόσο, ότι μπορεί να ξεπεράσει το αρχικό budget σε “μεγάλα projects που θα ωφελήσουν σημαντικά το οικοσύστημα των ειδήσεων”.

Η αρχική κίνηση της Google το 2015 ήρθε καθώς η εταιρεία βρισκόταν σε “σύγκρουση” με τους Ευρωπαίους εκδότες και τις Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Συγκεκριμένα, το “ντεμπούτο” της Digital News Initiative έγινε μόλις δύο εβδομάδες αφού η ΕΕ είχε κατηγορήσει την Google ότι “εκμεταλλεύεται” την αγοραστική της δύναμη. Η επέκτασή της στην Βόρεια Αμερική έρχεται την ώρα που οι Αμερικανοί πολιτικοί μιλούν για “σπάσιμο” μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της ίδιας.

Δεδομένου ότι η Google και το Facebook μόνο, “απορρόφησαν” το 60% των ψηφιακών διαφημίσεων το 2018, στην Ευρώπη γίνεται διάλογος για το κατά πόσο οργανισμοί ειδήσεων που “καταστρέφονται” από τους τεχνολογικούς κολοσσούς, θα δεχτούν χρήματα από αυτούς.

Η Ευρωπαϊκή Schibsted Media Group, για παράδειγμα, δήλωσε ότι δεν θα δεχτεί χρηματοδότηση από αυτές τις εταιρείες. “Αποφασίσαμε, σε εταιρικό επίπεδο, ότι δεν θα δεχτούμε χρήματα από την Google ή το Facebook, για όποιον λόγο και αν τα δίνουν”, δήλωσε χαρακτηριστικά η Karin Pettersson, Αντιπρόεδρος Δημόσιας Πολιτικής της Schibsted στο Nieman Lab.

Την ίδια ώρα, τέσσερις μεγάλοι Γερμανοί εκδοτικοί όμιλοι ένωσαν τις δυνάμεις τους σε μια προσπάθεια να “τραβήξουν” διαφημιστικά έσοδα από τις πλατφόρμες. Στην Αμερική, ωστόσο, δεν εμφανίστηκαν τέτοιου είδους αντιδράσεις. Οι εκδότες σε γενικές γραμμές επέλεξαν να συνεργαστούν με τις πλατφόρμες ακόμα και αν “καταγγέλλουν” τη δύναμή τους.

Και στην Ελλάδα, υπήρξε ανταπόκριση στην πρόταση της Google για χρηματοδότηση, με αρκετά projects να έχουν χρηματοδοτηθεί μέχρι σήμερα.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις