Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Disrupt δεν κάνεις με τις …κάρτες

Η στήλη, όπως φαίνεται και από το όνομα της, έχει κατά κύριο λόγο στόχο να θίγει τα …κακώς κείμενα στο χώρο των Startups.

Τα τελευταία χρόνια έχω αρχίσει να παρατηρώ λίγο πιο προσεκτικά τους τίτλους στις κάρτες των ανθρώπων που ασχολούνται με τα Startups. Όπως και στους τίτλους που συνοδεύουν τα προφίλ στο LinkedIn. Αν και όσον αφορά το τελευταίο, είναι ενδιαφέρον να δείτε πως διαμορφώνονται οι τίτλοι όχι μόνο σε όσους ασχολούνται με τα startups αλλά σε πολλούς κλάδους.

Δεν ξέρω τι έχει συμβεί, αν και ορισμένοι υποστηρίζουν ότι είναι οι οδηγίες από τους ανθρώπους που ασχολούνται με το HR, αλλά πλέον στο LinkedIn βλέπουμε να γράφονται τα πιο «περίεργα» πράγματα. Σου έρχεται ένα αίτημα σύνδεσης και θες να δεις το προφίλ του ανθρώπου κάνει το αίτημα και βλέπεις κάτι του στυλ: «υπεύθυνος δημιουργικότητας» ή «αρμόδιος για θέματα ανθρωπίνων σχέσεων» ή ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Συνήθως, μάλιστα στα αγγλικά. Αλίμονο αν στις περισσότερες από αυτές τις περιπτώσεις -που είναι αρκετές αλλά ευτυχώς όχι ακόμη η πλειοψηφία- αντιλαμβάνεσαι με τι ακριβώς ασχολούνται μέσα στην εταιρεία που εργάζονται. Προσωπικά, προτιμώ να γράψει κάποιος ότι είναι στο μάρκετινγκ ή στις πωλήσεις αντί να γράφει ότι είναι ασχολείται με τη δημιουργική προώθηση προϊόντων ή ότι είναι στο τμήμα της τελικής επαφής με τον πελάτη.

Αντίστοιχη είναι και η κατάσταση που συναντά κανείς με τις κάρτες των επίδοξων startuppers. Θα έλεγα ότι έχουμε ηρεμήσει λίγο σε σχέση με το παρελθόν αλλά παραμένει εντυπωσιακό το γεγονός ότι βλέπεις ανθρώπους σε εταιρείες με λιγότερα από δέκα άτομα που βαφτίζονται chief executive officer (CEO) ή chief financial officer (CFO). Ενδεχομένως, να είμαι λίγο υπερβολικός αλλά από πομπώδεις τίτλους πάμε καλά και στα startups. Όμως, παιδιά, δεν πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα σε ένα κλάδο επειδή βρήκες έναν περίεργο τίτλο. Και απλώς υπεύθυνος μάρκετινγκ να είσαι την ίδια δουλειά κάνεις και την ίδια «αναστάτωση» μπορείς να επιφέρεις στην αγορά.

Μάλιστα, θα έλεγα ότι θα είναι προτιμότερο αντί για βαρύγδουπους τίτλους, σε αρκετές εταιρείες που κάνουν τα πρώτα βήματα τους να προσέξουν ορισμένα βασικά πράγματα. Όπως, για παράδειγμα, ότι άλλο πράγμα η διαφήμιση και άλλο η επικοινωνία με τα μέσα ενημέρωσης και η αποστολή δελτίων Τύπου. Όσοι νομίζουν ότι η σωστή φωτογραφία που θα πρέπει να συνοδεύει ένα δελτίο Τύπου είναι αυτή της διαφημιστικής καμπάνιας με το μήνυμα να αναγράφετε πάνω στη φωτογραφία, μάλλον έχουν πολύ δρόμο ακόμη μπροστά τους. Εκτός και αν κάνουν advertorial. Αλλά συνήθως παίρνουν τηλέφωνο και ζητούν να δημοσιευτεί το δελτίο Τύπου. Φυσικά, τις περισσότερες φορές είναι τόσο κακογραμμένο που χρειάζεσαι να ασχοληθείς επισταμένα μαζί του για να καταλάβει τι θέλει να πει αυτός που το έγραψε. Βλέπεις να το συνοδεύει και μία φωτογραφία – διαφήμιση και εκεί αποφασίζεις και πατάς το delete. Εκτός, φυσικά, και αν είναι μία πολύ σημαντική είδηση, οπότε αρχίζεις να ψάχνεις το αρχείο σου για μία φωτογραφία που να μπορεί να δημοσιευτεί.

Σημειωτέον πάντως πως δεν είναι μόνο οι «νέες» εταιρείες που κάνουν αυτό το λάθος. Και το λέω γιατί έχω δει και μεγάλες εταιρείες από το χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών που συνοδεύουν τα δελτία Τύπου τους με φωτογραφίες από τη διαφημιστική καμπάνια. Θα επιμείνω λοιπόν: άλλο οι ενέργειες μάρκετινγκ και άλλο το δελτίο Τύπου. Και αν νομίζετε ότι το αποτέλεσμα είναι καλύτερο και έχει μεγαλύτερη απόδοση, είστε βαθιά γελασμένοι.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις