StartUpper

GonnaOrder: Μια πλατφόρμα παραγγελιών φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στην εστίαση, παρά την πανδημία!

Το Startupper.gr μίλησε με τον επικεφαλής της ομάδας, CEO και Co-Founder, Χρήστο Όρλη και τον ρώτησε τα πάντα για την πορεία, τους στόχους αλλά και τα εμπόδια που έχει συναντήσει η εταιρεία λόγω της πανδημίας!

Η GonnaOrder είναι μια καινοτόμος πλατφόρμα παραγγελιών που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στο χώρο της εστίασης, προσφέροντας τη λύση για ασφαλείς, ανέπαφες παραγγελίες και πληρωμές τόσο εντός, όσο και εκτός του καταστήματος.

Με παρουσία σε 14 χώρες, η GonnaOrder είναι μια από τις πιο δυναμικές startups του κλάδου και επεκτείνεται σταθερά, μεγαλώνοντας παράλληλα την ομάδα της. Αποτελείται από μια πολυσυλλεκτική ομάδα Ελλήνων συνιδρυτών με πολυετή εμπειρία στον κλάδο της τεχνολογίας και των υπηρεσιών, τόσο στον ιδιωτικό τομέα όσο και σε πανεπιστημιακά ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού. Εκτός από το κοινό όραμα, αυτό που τους ενώνει είναι η γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο αφού τα μέλη της ομάδας βρίσκονται διασκορπισμένα στο Άμστερνταμ, το Λονδίνο, την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, και τα Ιωάννινα!

Το Startupper.gr μίλησε με τον επικεφαλής της ομάδας, CEO και Co-Founder, Χρήστο Όρλη και τον ρώτησε τα πάντα για την πορεία, τους στόχους αλλά και τα εμπόδια που έχει συναντήσει η εταιρεία λόγω της πανδημίας!

Startupper: Ποια είναι η ιδέα και ο τομέας δραστηριοποίησης της GonnaOrder;

Ο Χρήστος Όρλης, co-founder και CEO της GonnaOrder

Χρήστος Όρλης: Η GonnaOrder έχει ως στόχο να βοηθήσει τις επιχειρήσεις εστίασης να γίνουν πιο αποδοτικές και να αυξήσουν τα έσοδά τους επενδύοντας σε δικά τους κανάλια παραγγελιών χωρίς υψηλό κόστος αρχικής επένδυσης ή υπέρογκες προμήθειες στη συνέχεια.

Η πρότασή μας προσφέρει όλα τα ψηφιακά εργαλεία που χρειάζεται μια επιχείρηση εστίασης,  ιδιαίτερα στην μετά COVID-19 εποχή, όπως ανέπαφο QR menu, παραγγελίες με 0% προμήθεια, και ανέπαφες πληρωμές.

Επιχειρήσεις κάθε μεγέθους μπορούν να ανεβάσουν το μενού τους online με μερικά μόνο κλικ ώστε οι πελάτες να μπορούν να παραγγέλνουν εύκολα, γρήγορα, και με ασφάλεια από το κινητό τους. Η λύση υποστηρίζει delivery, takeaway αλλά και παραγγελίες απευθείας από το τραπέζι του πελάτη.

Παράλληλα, προσφέρουμε την ευκαιρία στις επιχειρήσεις να τρέχουν τα δικά τους loyalty προγράμματα απευθείας στους δικούς τους πελάτες – που τη στιγμή αυτή δεν ανήκουν στις ίδιες αλλά στις πλατφόρμες delivery.

Startupper: Πως/πότε γεννήθηκε η ιδέα, ποια ήταν η ευκαιρία που διακρίνατε;

Χρήστος Όρλης: Η ιδέα της GonnaOrder γεννήθηκε πολύ πριν από την κρίση του COVID-19. Στόχος μας ήταν να  βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις εστίασης να αξιοποιήσουν νέες τεχνολογίες πληροφορικής και να αποκτήσουν τα δικά τους ψηφιακά κανάλια παραγγελιών εύκολα, γρήγορα και οικονομικά.

Παρατηρήσαμε ότι το ενδιαφέρον για ανάπτυξη νέων ψηφιακών λύσεων, ιδιαίτερα στον κλάδο της HORECA, ήταν αρκετά αυξημένο. Πολλά εστιατόρια και καφέ, ιδιαίτερα στο εξωτερικό, αναζητούσαν νέες ψηφιακές λύσεις. Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις του κλάδου σε χώρες όπως η Αγγλία, η Αυστραλία, και η Γαλλία είχαν ήδη ξεκινήσει να αυτοματοποιούν τις διαδικασίες παραγγελιοληψίας εντός του καταστήματος.

Παρ’όλα αυτά, τα διαθέσιμα εργαλεία που προσέφεραν τέτοιου είδους υπηρεσίες ήταν περιορισμένα και δεν ήταν προσαρμοσμένα στις οικονομικές δυνατότητες της μέσης επιχείρησης εστίασης λόγω έλλειψης οικονομιών κλίμακας στο επιχειρηματικό τους μοντέλο. Αυτό που παρατηρήσαμε επίσης είναι ότι πολλές επιχειρήσεις δεν είχαν εναλλακτικά κανάλια για παραγγελίες delivery που θα τους επέτρεπαν να εξοικονομήσουν εκατοντάδες ή και χιλιάδες ευρώ ανά μήνα από τις προμήθειες που δίνουν σε τρίτους.

Η τρέχουσα υγειονομική κρίση υπογραμμίζει βεβαίως εκ νέου την ανάγκη ψηφιακού μετασχηματισμού και το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων για σύγχρονες ψηφιακές λύσεις.

Startupper: Πως καλύψατε ή σκοπεύετε να καλύψετε επιχειρηματικά και εμπορικά αυτή την ιδέα;

Χρήστος Όρλης: Τα δείγματα γραφής και η θερμή υποδοχή που επιφύλαξαν στη GonnaOrder οι πρώτοι της πελάτες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό επαληθεύουν την δυναμική και την προοπτική ανάπτυξης.

Κατά τους πρώτους μήνες λειτουργίας δώσαμε έμφαση στην ανάπτυξη κατάλληλων συνεργασιών με εξειδικευμένους συμβούλους που θα μας επέτρεπαν να προσεγγίσουμε το κοινό μας γρήγορα και αποδοτικά. Μια χρονοβόρα διεργασία που φαίνεται ήδη να αποδίδει καρπούς αφού μας βοήθησε να προσεγγίσουμε γρήγορα νέες αγορές. Υποστηρίζουμε άλλωστε περισσότερες από 100 γλώσσες και το προϊόν μπορεί να χρησιμοποιηθεί με βάση τις ανάγκες κάθε επιχείρησης σε όλο τον κόσμο.

Σε αντίθεση με άλλες λύσεις που διατίθενται στην αγορά, η διαδικασία εγγραφής και η καταχώρηση του μενού είναι αρκετά απλή και  μπορεί να γίνει απευθείας από τον χρήστη χωρίς να απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις ή εξοπλισμό. Έτσι πολλοί από τους πελάτες μας ξεκινούν και τελειώνουν την όλη διαδικασία μόνοι τους χωρίς καμία βοήθεια από εμάς.

Το εμπορικό μοντέλο αναμένεται σύντομα να εμπλουτιστεί και με έναν αριθμό από sales reps οι οποίοι θα εμφανιστούν στις πόλεις όπου ήδη έχουμε ισχυρή παρουσία.

Startupper: Σε τι στάδιο βρίσκεστε τώρα όσον αφορά το προϊόν; Αναφορά σε μερικά milestones (συνεργασίες, χώρες παρουσίας, πελατολόγιο)

Χρήστος Όρλης: Τη δεδομένη χρονική στιγμή έχουμε ολοκληρώσει το market validation στάδιο και είμαστε σε αυτό του growth. Υποστηρίζουμε εστιατόρια, καφέ, bar, pubs και συγκεκριμένου τύπου μαγαζιά λιανικής σε 14 χώρες με τις κυριότερες να είναι η Αγγλία, η Ελλάδα, η Κύπρος, η Γαλλία, το Βέλγιο, και η Αυστραλία. Προφανώς, τα lockdowns στην Ευρώπη δημιουργούν πρόσκαιρα εμπόδια όσον αφορά τις πωλήσεις. Παρόλα αυτά συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε την πελατειακή μας βάση δυναμικά δίνοντας έμφαση σε χώρες όπως η  Αυστραλία όπου και το πρόβλημα όσον αφορά τον COVID-19 είναι μικρότερο κατά τους τρέχοντες μήνες.

Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί και στο πρόγραμμα συνεργατών της εταιρίας μας. Τη στιγμή αυτή συνεργαζόμαστε με 19 μεταπωλητές σε 10 χώρες οι οποίοι μας βοηθούν να διευρύνουμε το πελατολόγιο μας  μέσω του υπάρχοντος δικτύου τους – ενώ την ίδια στιγμή ενισχύουν το προϊόν ή υπηρεσία που ήδη παρέχουν στους πελάτες τους.

Σε επίπεδο στρατηγικών Β2Β συνεργασιών, έχουμε ήδη συνάψει συμφωνία με τη Sodexo Βελγίου για 4 χιλιάδες εστιατόρια, με τη Viva Wallet για μειωμένα κόστη συναλλαγών για τους πελάτες μας σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς και με τον παγκόσμιο πάροχο πληρωμών FIS/WorldPay ενώ παράλληλα δουλεύουμε εντατικά για την ανάπτυξη περαιτέρω στρατηγικών συνεργασιών. Σύντομα θα μπορούμε να ανακοινώσουμε και νέες στρατηγικές συνεργασίες με πολύ γνωστές εταιρίες σε Γαλλία, Βέλγιο, Ελλάδα, και Κύπρο.

Startupper: Πριν αλλά και κατά τη διάρκεια της πανδημίας είδαμε στην αγορά αρκετές λύσεις που αφορούν την online παραγγελιοληψία και το QR menu. Σε τι διαφοροποιείται το δικό σας προϊόν και ποιο είναι το συγκριτικό του πλεονέκτημα;

Χρήστος Όρλης: Κατ’ αρχάς θα ήθελα να αναφέρω ότι η GonnaOrder παρέχει πολλά παραπάνω από ένα QR menu. Για την ακρίβεια, στο freemium προϊόν μας το QR menu παρέχεται δωρεάν! Εν αντιθέσει με άλλες υπηρεσίες, η GonnaOrder προσφέρει μια σειρά από ψηφιακές λειτουργίες που δύσκολα μπορεί  να βρει κάποιος στην αγορά και ιδιαίτερα σε αυτή την τιμή. Μέσα από τη GonnaOrder, μια επιχείρηση μπορεί, μεταξύ άλλων, να έχει άλλο μενού ανά ώρα ή ημέρα και σε διάφορες γλώσσες, να τρέχει loyalty προγράμματα απευθείας με τους πελάτες της, να κάνει διαχείριση αποθήκης, να ελέγχει τις marketing καμπάνιες της μέσω Facebook Pixel και Google Analytics, και να δίνει δωρεάν προϊόντα στους πελάτες της ανάλογα με το ύψος των παραγγελιών.

Είμαστε πολύ περήφανοι που μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε καταφέρει να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη, σύγχρονη, και  πλήρως παραμετροποιήσιμη λύση που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αποκομίσουν άμεσα οφέλη. Ιδιαίτερα μέσα σε αυτή τη συγκυρία, εν μέσω πανδημίας, αντιλαμβανόμαστε τις δυσκολίες των επιχειρήσεων και τα περιορισμένα περιθώρια κέρδους τους και προτείνουμε μια εναλλακτική μέσω της οποίας επιχειρήσεις μπορούν να εξοικονομούν μεγάλα  ποσά από προμήθειες. Παράλληλα αξιοποιούν τα δικά τους ψηφιακά κανάλια και μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναπτύσσοντας το δικό τους πελατολόγιο και brand.

Startupper: Αναφέρατε πριν ότι λόγω της πανδημίας έχετε συναντήσει εμπόδια στις πωλήσεις. Γενικότερα, πώς θα λέγατε ότι σας έχει επηρεάσει η συγκεκριμένη κρίση;

Χρήστος Όρλης: Θα έλεγα ότι η πανδημία μας επηρεάζει αρνητικά βραχυπρόθεσμα αλλά θετικά μακροπρόθεσμα. Η αρνητική επίδραση σχετίζεται κυρίως με τη ψυχολογία της αγοράς και λιγότερο με ορθολογικά κριτήρια. Σε ευρύτερο πλαίσιο πάντως η πανδημία επιταχύνει μια τάση που ερχόταν ούτως ή άλλως. Αυτό αποτυπώνεται και στα νούμερα αφού το ενδιαφέρον  και η ζήτηση ήταν αυξημένη ιδιαίτερα μετά το πέρας του πρώτου κύματος στα μέσα του 2020. Μέσα σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία επιχειρήσεις κάθε μεγέθους αναζητούν ευέλικτες και οικονομικές λύσεις που θα τους επιτρέψουν να ανταπεξέλθουν και να ξεχωρίσουν από τους ανταγωνιστές τους. Ειδικότερα στον κλάδο της HORECA που πλήττεται από την πρωτοφανή αυτή κρίση οι επιχειρήσεις αναζητούν τρόπους να διευρύνουν το πελατολόγιο τους, να μειώσουν κόστη και να αυξήσουν την παραγωγικότητα κρατώντας τις επιχειρήσεις τους ανοιχτές εν μέσω περιοριστικών μέτρων.

Σε αυτό το πλαίσιο είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που μπορούμε να προσφέρουμε μια λύση που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αποκομίσουν πολλαπλά οφέλη. Εντός του καταστήματος οι λόγοι είναι προφανείς και σχετίζονται κυρίως με την ασφάλεια και την μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Τα καταστήματα αντιλαμβάνονται την ευκαιρία για παροχή νέων εργαλείων που απλοποιούν την διαδικασία παραγγελίας και μειώνουν τους χρόνους αναμονής προσφέροντας μια ασφαλή λύση στους πελάτες και το προσωπικό τους.

Εκτός του καταστήματος, η πανδημία βοήθησε τις επιχειρήσεις να αντιληφθούν ότι οι προμήθειες που δίνουν σε μεγάλες πλατφόρμες delivery δεν είναι ένα βιώσιμο μοντέλο καθώς μειώνονται σημαντικά τα ήδη περιορισμένα περιθώρια κέρδους τους.

Προσωπικά πιστεύω ότι ήδη συντελείται μια μεγάλη αλλαγή στον κλάδο της εστίασης η οποία θα ενταθεί το επόμενο διάστημα. Τα πρώτα σημάδια αλλαγής και εκσυγχρονισμού είναι ήδη εμφανή.

Startupper: Πως έχετε χρηματοδοτήσει μέχρι σήμερα την εταιρία σας και πως σκοπεύετε να την χρηματοδοτήσετε στο μέλλον; Έχετε απευθυνθεί σε κάποιο VC; Αν ναι, τι συνέβη;

Χρήστος Όρλης: Το όλο εγχείρημα ξεκίνησε με ιδία επένδυση. Τη δεδομένη χρονική στιγμή ολοκληρώσαμε επιτυχημένα τον angel γύρο μας. Καθότι έχουμε παρουσία σε μια σειρά από αγορές, έχουμε προσεγγίσει και προσεγγιστεί από αρκετά VCs σε διάφορες χώρες και είμαστε σε συνεχείς συζητήσεις με αρκετά από αυτά. Βασικός μας στόχος είναι η εύρεση ενός ή περισσοτέρων VCs τα οποία θα μας βοηθήσουν όχι μόνο οικονομικά αλλά γενικότερα μέσω υπεραξίας που θα μπορούν να προσφέρουν σε ενδεχόμενο στρατηγικής συνεργασίας.

Startupper: Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίσατε στην επιχειρηματική σας προσπάθεια μέχρι σήμερα;

Χρήστος Όρλης: Σαφέστατα και δεν φανταζόμασταν καν το τι επρόκειτο να συμβεί με τα lockdowns και την πανδημία γενικότερα. Χαρακτηριστικά, να σας αναφέρω ότι τη μέρα που βγήκαμε και επισήμως live έκλεισαν όλες οι επιχειρήσεις εστίασης σε ολόκληρο σχεδόν τον κόσμο! Η ταχύτητα με την οποία αλλάζουν οι συνθήκες διεθνώς είναι καταιγιστική και κληθήκαμε από τις πρώτες κιόλας μέρες κατά την διάρκεια του soft launch τον Απρίλιο να  αντιδράσουμε γρήγορα και να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα.

Προχωρήσαμε σε άμεσες προσαρμογές στο εμπορικό μας μοντέλο και τις προδιαγραφές του προϊόντος και προσθέσαμε καινούργιες  λειτουργίες που μας επέτρεψαν να καλύψουμε τις νέες ανάγκες των πελατών μας αλλά και να προσεγγίσουμε νέες αγορές. Καταφέραμε όμως να  ξεπεράσουμε τα αρχικά εμπόδια και τους οικονομικούς περιορισμούς και σήμερα είμαστε πιο δυνατοί να αντιμετωπίσουμε νέες προκλήσεις. Το προϊόν μας είναι πλέον ώριμο για μια σειρά αγορών μεταξύ των οποίων και η Αυστραλία που μας βοηθάει ιδιαίτερα με πωλήσεις στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία.

Startupper: Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον εμπορικά και προϊοντικά; 

Χρήστος Όρλης:  Η GonnaOrder είναι μια πλατφόρμα που έχει φτιαχτεί με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μην υπάρχει κανένα εμπόδιο στο global expansion της. Εμπορικά, έχουμε ήδη συνεργάτες μεταπωλητές σε διάφορες χώρες των οποίων ο αριθμός συνεχώς αυξάνεται. Παράλληλα βελτιστοποιούμε συνεχώς την απόδοση των καναλιών πωλήσεων στις χώρες πρώτης προσοχής μας. Εμπορικά και προϊοντικά, νομίζω πως έχουμε καταφέρει μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο να πιάσουμε αρκετά σημαντικά milestones, βασιζόμενοι στην σκληρή δουλειά και προσήλωση στον στόχο μας.  Ο δρόμος δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα αλλά κάθε μέρα αποδεικνύουμε πόσο agile είμαστε σαν ομάδα. Καθαρά προϊοντικά, νομίζω το προϊόν είναι σε πάρα πολύ καλό επίπεδο και αυτό αποδεικνύεται από το όγκο των παραγγελιών που υποστηρίζουμε. Σύντομα αναμένεται να εισαγάγουμε νέα χαρακτηριστικά στο προϊόν που θα επιτρέπουν στις επιχειρήσεις εστίασης να δέχονται περισσότερες παραγγελίες από υφιστάμενους – αλλά και νέους πελάτες! Stay tuned!

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.