Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Το πρώτο φορτηγό πλοίο στον κόσμο χωρίς πλήρωμα, με μηδενικές εκπομπές ρύπων θα αποπλεύσει από τη Νορβηγία

Το πλοίο αναμένεται να κάνει το πρώτο του ταξίδι μεταξύ δύο νορβηγικών πόλεων πριν από το τέλος του έτους, χωρίς πλήρωμα στο πλοίο. Οι κινήσεις του θα παρακολουθούνται από τρία χερσαία κέντρα ελέγχου δεδομένων.

Δεν είναι το πρώτο αυτόνομο πλοίο – προυπήρξε ένα αυτόνομο πλοίο στη Φινλανδία το 2018- αλλά είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, λένε οι κατασκευαστές του. Δημιουργήθηκε από τη εταιρεία Yara International. Το Yara Birkeland σχεδιάστηκε για να μειώσει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου, που είναι τοξικοί ρύποι και αέρια του θερμοκηπίου και διοξείδιο του άνθρακα, καθώς επίσης και για να μεταφέρει μέσω θαλάσσης τα φορτία, μακριά από δρόμους.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιπροσωπεύει σήμερα το 2,5% με 3% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.
Σχεδόν όλη η ηλεκτρική ενέργεια της Νορβηγίας παράγεται από υδροηλεκτρική ενέργεια, η οποία γενικά θεωρείται ότι έχει πολύ χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα από την καύση ορυκτών καυσίμων, αν και εξακολουθεί να παράγει αέρια του θερμοκηπίου.

Αρχικά σχεδιασμένο το 2017, το πλοίο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την τεχνολογική εταιρεία Kongsberg Maritime και το ναυπηγείο Vard. Μπορεί να μεταφέρει 103 εμπορευματοκιβώτια και με τελική ταχύτητα 13 κόμβους, θα χρησιμοποιήσει μπαταρία 7 MWh, με “περίπου χίλιες φορές τη χωρητικότητα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και θα αντικαταστήσει 40,000 ταξίδια με φορτηγά το χρόνο”, λέει ο Jon Sletten, διευθυντής του εργοστασίου της Yara στο Porsgrunn της Νορβηγίας.

Εκτός από την παροχή μιας πιο πράσινης επιλογής σε σύγκριση με τα συμβατικά φορτηγά πλοία, ο Sletten λέει ότι το να είναι χωρίς πλήρωμα σημαίνει ότι θα είναι οικονομικά πιο αποδοτικό.

Αρχικά, η φόρτωση και η εκφόρτωση του πλοίου θα χρειαστεί ανθρώπους, αλλά σύμφωνα με τον Sletten, όλες οι εργασίες φόρτωσης, εκφόρτωσης και αγκυροβόλησης, καθώς και του ελλιμενισμού και απόπλου του πλοίου, θα λειτουργήσουν τελικά χρησιμοποιώντας αυτόνομη τεχνολογία. Αυτό θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη αυτόνομων γερανών και μεταφορέων – οχήματα που τοποθετούν τα εμπορευματοκιβώτια στα πλοία.

Το Yara Birkeland είχε αρχικά προγραμματιστεί να αποπλεύσει πέρυσι, αλλά η πανδημία Covid-19 σε συνδυασμό με τις υλικοτεχνικές προκλήσεις καθυστέρησαν τον απόπλου.

“Υπερτιμήσαμε το εύρος του στην αρχή και ξεκινήσαμε με πάρα πολλές δραστηριότητες παράλληλα”, λέει ο Sletten.

Αφού το έργο μετατοπίστηκε από μια ταχεία πορεία σε μια προσέγγιση βήμα προς βήμα, ο Sletten ελπίζει ότι το πλοίο θα μεταφέρει το πρώτο του εμπορευματοκιβώτιο από την πόλη Heroya στο Brevik φέτος.

Το έργο απαιτεί επίσης να δημιουργηθούν κανονισμοί μαζί με τις ναυτιλιακές αρχές της Νορβηγίας για να επιτρέψουν σε ένα αυτόνομο πλοίο να βγει στους θαλάσσιους δρόμους της χώρας για πρώτη φορά.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις