Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

modl.ai: αλλάζοντας τους κανόνες του παιχνιδιού

Η modl.ai είναι μια νεοσύστατη εταιρεία-τεχνοβλαστός του Πανεπιστημίου της Μάλτας, με έδρα τη Δανία, η οποία κατασκευάζει ψηφιακά εργαλεία βασισμένα στην τεχνητή νοημοσύνη που βοηθούν τους προγραμματιστές να δημιουργούν καλύτερα παιχνίδια. Μάλιστα, είναι η μόνη εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης στη βιομηχανία παιχνιδιών που έχει συμπεριληφθεί στη λίστα με τις 100 πιο καινοτόμες νεοσύστατες εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης στον κόσμο σύμφωνα με την CB Insights.

«Allow us to introduce ourselves, we’re the ones changing the game of gaming» (σε ελεύθερη απόδοση: επιτρέψτε μας να συστηθούμε, είμαστε εκείνοι που αλλάζουμε τους κανόνες του παιχνιδιού). Αυτό διαβάζει κάποιος ανοίγοντας την ιστοσελίδα της modl.ai, η οποία δημιουργεί ψηφιακά εργαλεία με πάθος και ακρίβεια! Η ιδέα για τη δημιουργία της modl.ai. γεννήθηκε στο χώρο του Πανεπιστημίου Πληροφορικής της Κοπεγχάγης (ITU) στη Δανία, σε ένα από τα πρώτα μέρη στον κόσμο όπου δημιουργήθηκε μια ερευνητική ομάδα με επίκεντρο τα παιχνίδια υπολογιστή. Το 2016 μια ταλαντούχα και πολυεπιστημονική ομάδα προγραμματιστών παιχνιδιών, μηχανικών και εμπειρογνωμόνων ΤΝ εκτίμησε ότι οι μέθοδοι και το υλικό που είχαν ήταν αρκετά προχωρημένα για να τους επιτρέψουν να φέρουν τις σύγχρονες τεχνικές ΤΝ παιχνιδιών από το εργαστήριο στην ανάπτυξη (για να αυτοματοποιήσουν και να βελτιώσουν κάποιες πτυχές της διαδικασίας) και στην παραγωγή  ψηφιακών παιχνιδιών.

Τα σύγχρονα παιχνίδια στον υπολογιστή έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν όχι μόνο τι κάνουν οι παίκτες, αλλά και να αποθηκεύουν πληροφορίες σχετικά με το πλαίσιο μέσα στο οποίο το κάνουν. Αυτό παρέχει τη δυνατότητα παρακολούθησης των αποφάσεων των παικτών, αλλά και της εύρεσης διαφορετικών τύπων παικτών, καθώς και του προσδιορισμού μοτίβων που προβλέπουν τι θα έκαναν οι παίκτες υπό διαφορετικές συνθήκες. Η τοποθέτηση ενός στρατού από AI bots (πράκτορες) σημαίνει ότι οι προγραμματιστές παιχνιδιών μπορούν να δοκιμάσουν τα παιχνίδια τους μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ή λεπτά και όχι ημέρες ή εβδομάδες όπως θα χρειαζόταν με πραγματικούς παίκτες. Σε αυτό και όχι μόνο επικεντρώνεται η εταιρεία modl.ai, στην οποία επικεφαλής και συνιδρυτής είναι ο καθηγητής Γεώργιος Γιαννακάκης, ο οποίος ηγείται του μοναδικού στην Ευρώπη Ινστιτούτου Ψηφιακών Παιχνιδιών στο Πανεπιστήμιο της Μάλτας, ενώ τη συνδιαχείριση του παραρτήματος της modl.ai στη Μάλτα έχει αναλάβει ο μηχανικός της Τεχνητής Νοημοσύνης Δρ Daniele Gravina, που είναι απόφοιτος του Ινστιτούτου.

Ο διακεκριμένος Έλληνας καθηγητής θεωρείται σήμερα ένας από τους πλέον αναγνωρισμένους ειδικούς στην έρευνα που συνδυάζει την τεχνητή νοημοσύνη και τα ψηφιακά παιχνίδια. Το ερευνητικό του έργο καλύπτει τις περιοχές της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης, του συναισθηματικού υπολογισμού, της προηγμένης τεχνολογίας ψηφιακών παιχνιδιών, της μοντελοποίησης συναισθημάτων και της ψηφιακής δημιουργικότητας, καθώς και της αλληλεπίδρασης ανθρώπου-υπολογιστή. «Η πλατφόρμα της modl.ai είναι μια πρωτοποριακή συλλογή μεθόδων και αλγόριθμων που συνδυάζει τεχνικές στοχαστικής βελτιστοποίησης, εξελικτικού υπολογισμού και βαθιάς ενισχυτικής μάθησης. Σε συνδυασμό με ψυχομετρικά μοντέλα και βασικές αρχές σχεδιασμού, η ομάδα modl.ai έχει καταφέρει να εκπαιδεύσει «πράκτορες» τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν και παίζουν βιντεοπαιχνίδια όπως οι παίκτες και να προβλέπει την εμπειρία των παικτών από τη συμπεριφορά τους», εξηγεί ο καθηγητής Γιαννακάκης.

Τα εργαλεία που αναπτύσσει η εταιρεία περιλαμβάνουν το modl: test, μια σουίτα εργαλείων που βασίζονται στην ΤΝ για την αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων δοκιμαστικών εργασιών στην ανάπτυξη παιχνιδιών, το modl: persona, που βοηθά τους προγραμματιστές να κατανοήσουν ποιοι είναι οι παίκτες τους και να βελτιστοποιήσουν την εμπειρία τους στο παιχνίδι, το modl: play, που δεν είναι τίποτα άλλο από ένα ΑΙ bot, το οποίο μαθαίνοντας από την ανθρώπινη συμπεριφορά παίζει ως αντίπαλος ενός παίκτη, και το modl:create που δημιουργεί εργαλεία για να επιταχύνεται η δημιουργία περιεχομένου του παιχνιδιού.

Στα μακροπρόθεσμα σχέδια της modl.ai συγκαταλέγεται η προσφορά λύσεων τεχνητής νοημοσύνης σε ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών, όπου η παρατήρηση και η μοντελοποίηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς θα μπορούσε να έχει μεγάλο αντίκτυπο. «Η συνειδητοποίηση ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να εφαρμοστεί όχι μόνο στον τομέα των παιχνιδιών, αλλά και σε μια σειρά από άλλες βιομηχανίες που παρατηρούν και μοντελοποιούν την ανθρώπινη συμπεριφορά μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι για τη modl.ai στο μέλλον», συμπληρώνει ο καθηγητής Γιαννακάκης.

Η εταιρεία, που σήμερα αριθμεί περί τα 25 μέλη, το 2019 έλαβε χρηματοδότηση seed round 1,7 εκατομμύρια δολάρια και βρίσκεται σε φάση περαιτέρω ανάπτυξης (scaleup). Στους πελάτες και συνεργάτες της modl.ai συμπεριλαμβάνονται κολοσσοί της βιομηχανίας παιχνιδιών, όπως η King με τίτλους όπως το Candy Crash και η Ubisoft με πολυάριθμους τίτλους όπως το Assassin’s Creed Series και το Tom Clancy’s The Division.

Αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του καθ. Ιωάννη Ιωαννίδη στο Stanford, o καθ. Γιαννακάκης συγκαταλέγεται στο 0,5% των επιστημόνων με τη μεγαλύτερη επιρροή στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης παγκοσμίως. Ο ίδιος έχει γράψει το πρώτο βιβλίο για την τεχνητή νοημοσύνη και τα ψηφιακά παιχνίδια ενώ πρόσφατα βραβεύτηκε ως ο πιο δραστήριος ερευνητής της Μάλτας. Κατά καιρούς έχει επίσης διοργανώσει εκπαιδευτικά θερινά σχολεία με τη συμμετοχή κολοσσών του χώρου της βιομηχανίας παιχνιδιού, όπως μεταξύ άλλων οι Microsoft, Sony, Unity, DeepMind.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις