Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Η Volkswagen “κόβει δρόμο” στα αυτόνομα οχήματα μέσω Ισραήλ

Μια συνεργασία η οποία υπόσχεται ότι μέχρι το 2022 θα έχει γεμίσει τους δρόμους του Ισραήλ με εκατοντάδες αυτόνομα ηλεκτρικά ταξί πραγματοποιήθηκε από την Volkswagen και την Mobileye. Τα πρώτα ταξί αυτής της συνεργασίας θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια τους ενδεχομένως και μέσα στο 2018 ενώ παράλληλα μπαίνει “Μετά Βαΐων και Kλάδων” η Intel στην αυτοκινητοβιομηχανία, μια και η αμερικανική εταιρεία έχει αγοράσει την Mobileye έναντι 15 δισ. δολ. το 2017.

H VW θα προμηθεύσει τα ηλεκτρικά οχήματα στην Mobileye, τα οποία στη συνέχεια θα τα εξοπλίσουν με αυτόνομες τεχνολογίες. Από εκεί, οι εταιρείες θα περάσουν τα αυτοκίνητα στην Champion Motors, μια ισραηλινή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία θα διαχειρίζεται τον στόλο. Με τον τρόπο αυτό η VW γλυτώνει αρκετά δισεκατομμύρια από το κόστος έρευνας και ανάπτυξης, αφού όλες αυτές τις λειτουργίες θα τις αναλάβει η Mobileye. Το ακριβές κέρδος της VW από αυτό το outsourcing δεν έχει υπολογιστεί ακριβώς, όμως αν πάρει κανείς παράδειγμα από την Ford, η οποία μέχρι τώρα έχει προϋπολογίσει πάνω από 4 δισ. δολάρια για τα επόμενα 5 χρόνια μέχρι να βγάλει τα δικά της αυτόνομα οχήματα στο δρόμο, είναι αρκετά υψηλό.

Όπως προβλέπει η εταιρεία συμβούλων Alix Partners, μέχρι το 2023 η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία υπολογίζεται πως θα δαπανήσει 61 δισ. δολάρια για την κατασκευή αυτόνομων οχημάτων.

Με το να φτιάχνει απλά τα ηλεκτρικά οχήματα και μετά να τα παραδίδει στους συνεργάτες της για να τα κάνουν αυτόνομα, η VW θα μειώσει αυτό το τεράστιο κόστος, ενώ ταυτόχρονα τα αποτελέσματα της θα “φουσκώσουν” από τις πωλήσεις αυτών των οχημάτων. Η VW δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που ακολουθεί αυτή τη λύση, το ίδιο κάνει και η Fiat-Chrysler, για παράδειγμα, η οποία προμηθεύει minivans την Waymo της Alphabet, η οποία με τη σειρά της εξοπλίζει αυτά τα αυτοκίνητα με την τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης και τα ρίχνει στο πεδίο των δοκιμών. Η Volvo επίσης έχει στα σκαριά μια παρόμοια συμφωνία με την Uber.

Αυτή η στρατηγική είναι μια απόκλιση από την κάθετα ολοκληρωμένη προσέγγιση που προτιμούν οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford και η GM. Και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ έχουν πραγματοποιήσει πολλαπλές εξαγορές τα τελευταία χρόνια για να προχωρήσουν εσωτερικά σε ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων – αφού αγόρασαν πλειοψηφικά μερίδια στις εταιρείες τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης της Cruise και της Argo.ai αντίστοιχα.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις