Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Η πρώτη αντίδραση των οδηγών ταξί στο λανσάρισμα της Uber

Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήλθε η πρώτη «απάντηση» του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής στο χθεσινό λανσάρισμα της Uber στην Αθήνα με την υπηρεσία uberTAXI που απευθύνεται σε υφιστάμενους επαγγελματίες οδηγούς ταξί και όχι σε ιδιώτες κατόχους οχημάτων.

Συγκεκριμένα, στο Facebook του ΣΑΤΑ φιλοξενούνται δύο δηλώσεις του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων, Θύμιου Λυμπερόπουλου, στις οποίες αναφέρει:

«Ο πόλεμος μόλις ξεκίνησε. Και είναι πόλεμος επιβίωσης. Οι ”πηλιογούσηδες” του κλάδου έχουν ελάχιστο χρόνο να επανορθώσουν. Καλό θα είναι κάθε ιδιοκτήτης ταξί να γνωρίζει για τις συνεργασίες του οδηγού του και να τον αποτρέψει από την uber. Ο οδηγός μπορεί να είναι προσωρινός στο επάγγελμα και δεν νοιάζεται για το αύριο. Ο ιδιοκτήτης όμως και αύριο θα έχει το ταξί, θα έχει την περιουσία του. Ας μην αφήσουμε λοιπόν κάθε τυχοδιώκτη να παίζει και να υπονομεύει την περιουσία μας και το επάγγελμά μας» και:

«Ταξιτζήδες που συνεργάζονται με την uber αποτελούν εχθρό του κλάδου. Είμαστε υποχρεωμένοι να προστατεύσουμε χιλιάδες οικογένειες που ζουν από αυτό το επάγγελμα. Όσοι ταξιτζήδες προδίδουν το ταξί σαν σύγχρονοι Ιούδες ”για τριάντα αργύρια” θέλουν κρέμασμα αλλά όχι σε συκιά στο Σύνταγμα».

facebook sata lymperopoulos comments
Η πρώτη ανάρτηση με το όνομα του Θύμιου Λυμπερόπουλου στο Facebook του ΣΑΤΑ

Επίσης, στην ίδια σελίδα φιλοξενούνται δύο ανώνυμες αναρτήσεις, οι οποίες αναφέρουν:

«Με το καλημέρα η uber έδειξε τις προθέσεις της. Δεν την ενδιαφέρει αν καταπατά νόμους(έκπτωση 20% στο τιμολόγιο), αν κατηγορηθεί για αθέμιτο ανταγωνισμό, αν στραπατσάρει επαγγελματικές συνειδήσεις, αν, αν, αν,αν…Λεφτά για το δικαστήριο υπάρχουν. Αυτή την ισοπεδωτική πολιτική χρησιμοποιεί σε κάθε αγορά που μπαίνει. Η τακτική, γνωστή πλέον από τις εκατομμύρια φωνές ταξιτζήδων σε όλο τον κόσμο, είναι απλή. Πρώτα χρησιμοποιεί το ταξί για τις διαδρομές των πελατών και αφού χτιστεί ένα ικανό πελατολόγιο τότε μεταφέρετε με συνοπτικές διαδικασίες σε ιχ αυτοκίνητα.
Tην τακτική της Uber την καταλαβαίνω απόλυτα. Είναι μια εταιρία χωρίς καμιά άλλη αξία πέραν από αυτής του χρήματος. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι πως ένας Έλληνας ταξιτζής, γίνεται συνεργάτης σε μια εταιρία που του παίρνει από την αρχή το 20% της αμοιβής του και αύριο -όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται η uber- κινδυνεύει να του πάρει το 100% της δουλειάς του και παράνομα να το δώσει σε ιχ αυτοκίνητα.»

και

«Η πρώτη ήττα για τα Αμερικανάκια ήταν να κάνουν πίσω για την εφαρμογή με τα ιχ. Αλλιώς το είχαν σχεδιάσει. Ξεκίνησαν στα μουλωχτά και πιστεύουν ότι θα μας πιάσουν στον ύπνο. Δειλά ανθρωπάκια. Μπορεί τούτος ο τόπος να βγάζει λίγους μπάσταρδους προδότες που μας δυσκολεύουν τη ζωή, αλλά έχει και κάμποσα εκατομμύρια ψυχές, που ξέρουν να αγωνίζονται με περηφάνεια και τιμή. Βγάλτε εισιτήριο για το Σαν Φραντζίσκο…».

sata facebook comments
Μία από τις αναρτήσεις του ΣΑΤΑ στο Facebook

Όλες οι αναρτήσεις έγιναν εχθές το απόγευμα, πολλές ώρες μετά την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας ότι ξεκινά τη δραστηριότητά στης Αθήνα.

Ενδιαφέρον, πάντως, παρουσιάζει το γεγονός ότι εκτός από υποστηρικτικά σχόλια των οδηγών ταξί προς τις αναρτήσεις του ΣΑΤΑ, μία μερίδα οδηγών εκφράζει κριτική απέναντι στην ηγεσία του Συνδικάτου σχετικά με την στάση του απέναντι στην εταιρεία και με την ευρύτερη υποβάθμιση του κλάδου του ταξί στη χώρα, ενώ ορισμένοι υποστηρίζουν πως η υπηρεσία της Uber δεν διαφέρει από τις υπηρεσίες της Taxibeat ή της Taxiplon, οι οποίες δραστηριοποιούνται ήδη στην ελληνική αγορά.

*Η αρχική εικόνα προέρχεται από τη σελίδα Facebook του ΣΑΤΑ

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις