Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Pinnatta: «Έκλεισε» το 2014 με νέα χρηματοδότηση 1,2 εκατ. δολ.

Με την ανακοίνωση μίας νέας χρηματοδότησης ολοκλήρωσε το 2014 η Pinnatta, η οποία αναπτύσσει την ομώνυμη εφαρμογή επικοινωνίας μέσω διαδραστικών μηνυμάτων για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα.

Η επένδυση ανήλθε σε 1,2 εκατ. δολ. και χρηματοδοτήθηκε από τους υφιστάμενους συμμετόχους Piraeus Jeremie Tech Catalyst Fund, Odyssey Jeremie Partners και τον ιδιώτη Αμερικανό Άντριου Ράιτ, καθώς και από τη βρετανική εταιρεία Lebara Group και τον ιδιώτη Χιροκάζου Μασίτα, οι οποίοι «μπαίνουν» στο μετοχικό σχήμα της εταιρείας. Όπως αναφέρει η επίσημη ανακοίνωση που κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ η Pinnatta (στην οποία αυτο-αναφέρεται ως μία startup από το Σάννυβαίηλ της Καλιφόρνια, καθώς εκεί διατηρεί το αμερικανικό της γραφείο, ενώ τη νομική και φορολογική της έδρα στο Ντέλαγουαίαρ), η συμμετοχή του Ιάπωνος Μαζίτα αποτελεί στρατηγική επιλογή για το «άνοιγμα» της εταιρείας στη χώρα.

Ο γύρος χρηματοδότησης είναι ενδιάμεσος («γέφυρα»), καθώς η εταιρεία στοχεύει στην ολοκλήρωση μέσα στο 2015 του επόμενου σημαντικού γύρου της («Series B»), μετά το «Series A» του 2013. Τα κεφάλαια που έχει «σηκώσει» η εταιρεία από το 2011 οπότε και ξεκίνησε ως gipht.me ανέρχονται πλέον σε 3,2 εκατ. δολ., καθιστώντας την ως μία από τις εταιρείες με τα περισσότερα αντληθέντα κεφάλαια από τις startups της ελληνικής «σκηνής» (μετά από Persado, Taxibeat, inaccess, ClickDelivery, Travelplanet24). Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι αντίστοιχες εφαρμογές επικοινωνίας ή ανταλλαγής μηνυμάτων (messengers) από τις ΗΠΑ ή ακόμη και την Ευρώπη αντλούν πολλαπλάσιους σε μέγεθος γύρους χρηματοδότησης από την εταιρεία με «βάση» στην περιοχή του Κεραμεικού Αθήνας.

Σε επικοινωνία τους με το Startupper.gr, τα στελέχη της Pinnatta αναφέρουν ότι ο ενδιάμεσος γύρος θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση του πλάνου «τοποθέτησης» της εφαρμογής στη Μέση Ανατολή και στην Ιαπωνία, όπως έχει προαναγγελθεί από την εταιρεία σε δύο διαφορετικές περιπτώσεις.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία έχει οριστικοποιήσει ήδη δύο συμφωνίες: Η πρώτη με εταιρεία που έχει παρουσία στο Βασιλείο της Σαουδικής Αραβίας και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η δεύτερη στην Ιαπωνία. Και οι δύο συμφωνίες αφορούν στην τοπικοποίηση της εφαρμογής [μετάφραση στις τοπικές γλώσσες, δημιουργία περιεχομένου και μηνυμάτων («pinnattas») που ανταποκρίνονται στην κουλτούρα και στις τάσεις των δύο χωρών], στη διάθεσή της ως αυτόνομη εφαρμογή και στις ενέργειες προώθησης και αντιπροσώπευσης στην τοπική αγορά.

Επιπλέον, η εταιρεία θα «δει» την εφαρμογή της να διατίθεται σε 17 χώρες της Ευρώπης μέσω της Lebara Group (η οποία «μπήκε» και ως επενδυτής στην εφαρμογή), η οποία δραστηριοποιείται στη δημιουργία δικτύων για κοινότητες μεταναστών, προσφέροντας προϊόντα και υπηρεσίες όπως χαμηλού κόστους, προπληρωμένες κάρτες SIM και πιστωτικές κάρτες.

Τέλος, η Pinnatta, σύμφωνα με τα στελέχη της, έχει ολοκληρώσει συμφωνίες με τρεις μεγάλους messengers, προκειμένου να ενσωματώσουν το περιεχόμενο της εφαρμογής (τα μηνύματα «pinnattas») στις εφαρμογές τους, προσφέροντάς το ως επιπλέον λειτουργικότητα στους χρήστες τους. Τα στελέχη της Pinnatta δεν θέλησαν να ανακοινώσουν το όνομα κάποιου εξ αυτών.

Όπως αναφέρουν τα στελέχη της Pinnatta, πρόκειται για ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο το οποίο ενεργοποιεί η εταιρεία, με βάση, ωστόσο, το εξ αρχής επιχειρηματικό της σχέδιο. «Ήταν στόχος μας εξ αρχής, ωστόσο πρώτα έπρεπε να δημιουργήσουμε μία εφαρμογή που εισάγει το μοντέλο επικοινωνίας, φθάνει έναν αριθμό χρηστών και μας δίνει εγκυρότητα για να κλείσουμε συνεργασίες», αναφέρει στο Startupper.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιώργος Σπανουδάκης.

Η εταιρεία αναπτύσσει έτσι ένα μοντέλο το οποίο «στοχεύει» στην αναμενόμενη ενοποίηση των μεγάλων παγκοσμίως messengers. Με τουλάχιστον 8 mobile messengers παγκοσμίως να ξεπερνούν τα 100 εκατ. χρηστών, ο ανταγωνισμός στον κλάδο αναμένεται να αφήσει εν τέλει μόνο λίγους μεγάλους “παίκτες” και η ελληνική startup φιλοδοξεί μέχρι να συμβεί αυτό να αξιοποιήσει τις ανάγκες διαφοροποίησης και νέων μοντέλων δημιουργίας εσόδων που αναζητά κάθε messenger, δίνοντάς τους ένα “εργαλείο” που αυξάνει την εμπλοκή και την επιστροφή των χρηστών. Στόχος της εταιρείας είναι μέσα στο 2015 να έχει πρόσβαση σε 500 εκατ. χρήστες μέσω τέτοιων συνεργασιών.

“Προετοιμαζόμαστε να επεκταθούμε σε νέες περιοχές παγκοσμίως το 2015. Ο νέος γύρος χρηματοδότησης θα μας βοηθήσει να τοποθετήσουμε την Pinnatta σε περισσότερες αγορές και σε περισσότερες συσκευές όπως το iPad, με τον νέο χρόνο, καθώς και να προσλάβουμε νέους συνεργάτες”, δηλώνει ο Γ. Σπανουδάκης στην ανακοίνωση της εταιρείας.

Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται ότι η εφαρμογή έχει “πιάσει” το 1 εκατ. εγγεγραμμένων χρηστών (registered users) παγκοσμίως. Σημειώνεται ότι σε προηγούμενες τοποθετήσεις τους τα στελέχη της Pinnatta έκαναν λόγο για 1,5 εκατ. λήψεις (downloads), με το 80% αυτών να προέρχεται από τις ΗΠΑ.

*Photo Credits: Pinnatta

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις