Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Ήρθε η Tesla στην Ελλάδα, παρέμεινε ο Musk εφιάλτης της αυτοκινητοβιομηχανίας

Ήρθε η Tesla στην Ελλάδα επισήμως, το site είναι έτοιμο και στα ελληνικά μάλιστα, και με 100 ευρώ προκαταβολή αποκτάς τον ερχόμενο Νοέμβριο ένα πισωκίνητο Model 3 με 46.000 ευρώ και 600 ευρώ τον μήνα χωρίς τις κρατικές επιδοτήσεις. Παράλληλα ετοιμάζονται Popup stores, το κεντρικό service στην Αθήνα αλλά και το πρώτο δίκτυο Superchargers.
Την ίδια περίοδο είχαμε και ένα από τα κλασικά tweets του Elon Musk ο οποίος σχολίασε ένα άρθρο του Teslarati, σχετικά με το ότι η Tesla είναι ακόμα 2-5 έτη μπροστά από τον ανταγωνισμό, αναφέροντας ότι η Tesla δεν πρόκειται να “καταστρέψει” την αγορά και θα αφήσει χώρο για ανταγωνισμό και θα πουλάει τις τεχνολογίες της Tesla σε ανταγωνιστές!
Προς το παρόν βέβαια μια ασιατική μάρκα έχει ζητήσει πρόσβαση στους superchargers της Tesla για το offroad ηλεκτρικό όχημά της…

Είχαμε αναφέρει σε παλιότερο άρθρο ότι ο Elon Musk έπαιξε και κέρδισε και λόγω μόδας αλλά και λόγω τεχνολογικής καινοτομίας και παγκόσμιας οικολογικής τάσης – κλιματικής αλλαγής, εξαφανίζοντας δεκαετίες εξέλιξης στους κινητήρες εσωτερικής καύσης αναγκάζοντας εταιρείες με κινητήρες διαμάντια, όπως Mercedes, BMW, VW, Ford κ.α. να ξεκινήσουν από το μηδέν και να κυνηγάνε συνέχεια την Tesla και να μην τη φτάνουν.

Στο tweet ο Elon Musk ανέφερε ότι τα Tesla είναι ακριβά και απευθύνονται σε μια αγορά “νίτσα” αλλά θα μου πείτε τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα τρίτων κατασκευαστών είναι φθηνά; Κάθε άλλο, λόγω μπαταριών κυρίως αλλά και νέας πλατφόρμας, ελάχιστα μοντέλα θα πέσουν κάτω από τις 30.000 ευρώ.
Και το ενδιαφέρον είναι ότι τα Tesla κρύβουν τεράστιες καινοτομίες μέσα τους και δεν αναφέρομαι στις μπαταρίες ή στους ηλεκτροκινητήρες αναφοράς: Το TeslaOS που τρέχει στις 15άρες οθόνες είναι έτη μπροστά από τον ανταγωνισμό, το ενσύρματο δίκτυο του Model 3 και του Model Υ που είναι εξαιρετικά μικρό (άρα ελαφρύ και λιγότερο πολύπλοκο) ή το μονοκόμματο σχεδόν σασί του Model Y για παράδειγμα.

To Model 2 και το πυρηνικό όπλο του καθηγητή Jeff Dahn

H Tesla πραγματοποιεί στοχευμένες εξαγορές και συνεργασίες τα τελευταία χρόνια, με τις περισσότερες να έχουν σχέση με την έρευνα και ανάπτυξη μπαταριών Li-Ion αλλά και την μαζική παραγωγή τους (πρόσφατη εξαγορά της Maxwell π.χ.).
Ο Καναδάς και ειδικά το Πανεπιστήμιο Dalhousie μπορεί να χαρακτηριστεί σαν μια χώρα που εφηύρε τις αλκαλικές μπαταρίες και αυτές τις Li-Ion. Ο 60χρονος καθηγητής Jeff Dahn είναι αυθεντία στις μπαταρίες Li-Ion και την εξέλιξή τους και συνεργάζεται ήδη με την Tesla.
Όλη η αυτοκινητοβιομηχανία περιμένει με αγωνία την 15η Σεπτεμβρίου όπου η Tesla θα έχει δημόσια ενημέρωση σχετικά με τις μπαταρίες της. Αναμένεται ανακοίνωση νέων μπαταριών Lithium-Metal Anode Free με εντυπωσιακά χαρακτηριστικά όπως για παράδειγμα διάρκεια 1.000.000 μιλίων (!) και μικρότερο κόστος και βάρος! Αν όντως η Tesla καταφέρει και παράγει μαζικά αυτές τις μπαταρίες το παιχνίδι έχει τελειώσει για την αυτοκινητοβιομηχανία, με το κόστος των μπαταριών να φτάνει σε λίγα χρόνια το κόστος ενός σημερινού κινητήρα εσωτερικής καύσης (100 δολ. / KWh).

Και σαν έφταναν όλα τα παραπάνω, η Tesla ετοιμάζει ένα μικρότερο του Model 3 μοντέλο ειδικά για την Ευρωπαϊκή αγορά, αρκετά πιο φθηνό φυσικά, το οποίο θα παραχθεί στο νέο GigaFactory του Βερολίνου αλλά και το “διαστημικό” Roadster με 0-100 κάτω από 2 δευτερόλεπτα και σε έκδοση SpaceX μάλιστα!

Ειρωνεία της τύχης

Τον Ιανουάριο του 2009, η Tesla  βρισκόταν σε πολύ δύσκολη θέση αναζητώντας απεγνωσμένα μετρητά. Μέχρι τότε είχε συγκεντρώσει 187 εκατομμύρια δολάρια και είχε παραδώσει μόλις 147 αυτοκίνητα. Ο Musk είχε συνεισφέρει 70 εκατομμύρια δολάρια από την περιουσία του στην εταιρεία και στις 19 Μαΐου 2009 η γερμανική Daimler AG, ο γνωστός κατασκευαστής της Mercedes-Benz, απέκτησε μετοχικό κεφάλαιο μικρότερο του 10% της Tesla έναντι 50 εκατομμυρίων δολαρίων.
Σύμφωνα με τον Musk, αυτή η επένδυση της Daimler έσωσε την Tesla…

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις