Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Έρευνα GLAMI: Πώς επηρεάζονται οι αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων από τον πληθωρισμό και τις οικονομικές εξελίξεις

Mόνο το 27% των Ελλήνων σχεδιάζει να μειώσει σημαντικά τα έξοδά του για αγορές ειδών μόδας

Το βλέπουμε στις ειδήσεις, το ακούμε στα νέα, το διαβάζουμε στον Τύπο: Το τελευταίο τρίμηνο του 2022 θα αποτελέσει μία ακόμη πρόκληση για την παγκόσμια αγορά, με τις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών να επηρεάζονται άμεσα και σε σημαντικό βαθμό. Πώς όμως διαμορφώνεται η αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων με βάση τις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες σε σχέση με τα είδη ένδυσης και υπόδησης; Το GLAMI, μία κορυφαία ευρωπαϊκή πλατφόρμα αναζήτησης μόδας, παρουσιάζει τη νέα έρευνα Fashion (Re)search που καταγράφει την επίδρασή του πληθωρισμού και της ενεργειακής κρίσης στους Έλληνες καταναλωτές.

Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου μέσα από το ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν 4.216 χρήστες (Έλληνες χρήστες του GLAMI.gr – το 79% του δείγματος ήταν γυναίκες, το 19% άνδρες και το 2% δεν θέλησε να προσδιορίσει το φύλο του). Μελετώντας τα αποτελέσματα καταλαβαίνει κανείς πως οι αγορές μόδας μάλλον δεν θα είναι η πρώτη «πολυτέλεια» που θα πληγεί από τον πληθωρισμό και την τρέχουσα οικονομική κατάσταση.

Πληθωρισμός και αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως ανεξάρτητα από τον υψηλό πληθωρισμό και την ασταθή παγκόσμια οικονομική κατάσταση, μόνο το 27% των ερωτηθέντων Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να περιορίσει τα έξοδα που αφορούν σε αγορές μόδας. Το μεγαλύτερο ποσοστό, και συγκεκριμένα το 51%, υπολογίζει να ψάξει για προσφορές, αλλά δεν σκοπεύει να σταματήσει να ξοδεύει σε σημαντικό βαθμό. Στοιχεία ιδιαίτερα ενδιαφέροντα εάν συνυπολογίσουμε πως το 76% των ερωτηθέντων παρατήρησε αύξηση (μικρή ή μεγάλη) στις τιμές που αφορούν την ένδυση και την υπόδηση – 7% υψηλότερη σε σύγκριση με τα αποτελέσματα που αφορούν την ίδια ερώτηση στην έρευνα Fashion (Re)search του GLAMI τον Απρίλιο του 2022.

Ποιοι είναι όμως οι λόγοι που παρά την οικονομική κρίση και τη γενικευμένη αίσθηση αβεβαιότητας, οι Έλληνες απάντησαν πως δεν σκοπεύουν να μειώσουν τα έξοδά τους; Το 28% των συμμετεχόντων ανέφερε τη θετική ψυχολογική επίδραση της διαδικασίας του shopping ως τον σημαντικότερο παράγοντα. Αναφορικά με το ζήτημα των εκπτώσεων και των πολύ συχνών – πλέον – εποχιακών προσφορών, το 24% δηλώνει ότι επιθυμεί να επωφεληθεί από αυτές ενώ ένα 21% υποστηρίζει ότι πάντα αγόραζε τα απολύτως απαραίτητα και έτσι δεν είναι εφικτό να περιορίσει κι άλλο τις αγορές του.

Πότε θα αγοράσουν χειμωνιάτικα οι Έλληνες;

Eάν από τα παραπάνω στοιχεία νομίζατε πως ο Σεπτέμβριος ή ο Οκτώβριος είναι η στιγμή που οι Έλληνες εφοδιάζουν τη «βαριά» χειμερινή γκαρνταρόμπα τους, σκεφτείτε το ξανά. Παράλληλα, με το ελληνικό κλίμα που συμβάλλει στη «μετακίνηση» της ανάγκης για πιο βαριά χειμωνιάτικα ρούχα προς τους πιο χειμερινούς μήνες, το 43% απάντησε πως επιλέγει να περιμένει τις μεγάλες εκπτώσεις του Νοεμβρίου που γίνονται στο πλαίσιο της Black Friday για τις «επίσημες» χειμερινές αγορές τους.

Και πώς θα ζεσταθούμε τον χειμώνα;

Η ερώτηση που απασχολεί κάθε ρεπορτάζ την τρέχουσα χρονική περίοδο δεν θα μπορούσε να μείνει αναπάντητη και στο κομμάτι της ένδυσης. Όταν ερωτήθηκαν εάν σκέφτονται να προχωρήσουν σε μείωση χρήσης θέρμανσης στην κατοικία τους και να ντύνονται με πιο ζεστά ρούχα, το 43% των Ελλήνων απάντησε πως σχεδιάζει να μειώσει τη χρήση θέρμανσης και να επιστρατεύσει περισσότερα και πιο ζεστά ρούχα. Ακολουθεί ένα 26% που αναμένει την οριστικοποίηση της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος για να κρίνει πώς θα πράξει ενώ ένα 15% των ερωτηθέντων απάντησε πως έκανε ήδη πιο συντηρητική χρήση ενέργειας και άρα δεν γίνεται να τη μειώσει κι άλλο.

Fun – ή και όχι τόσο – Fact: Το 59% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πρόκειται να φορά ζεστές πιτζάμες κατά τη διάρκεια του ύπνου για να αντιμετωπίσει το κρύο όταν βρίσκεται στο σπίτι του.

Τα παραπάνω αποτελέσματα είναι μέρος του Fashion (Re)search, της έρευνας μόδας του GLAMI που αποτελεί ένα «εργαλείο-κλειδί» για όλους όσους επιθυμούν να έχουν πρόσβαση στις πιο εξειδικευμένες και χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το online shopping. Τα αποτελέσματα κάθε έρευνας βασίζονται στην τακτική συλλογή δεδομένων με στόχο να αναδείξουν τα πιο δημοφιλή trends σχετικά με τις διαδικτυακές αγορές.

Μέσα από το www.fashion-research.gr θα ανακαλύψετε μία ολοκληρωμένη καταγραφή της αγοράς της online μόδας, με πλούσιο και αναλυτικό υλικό και πληροφορίες σχετικά με οτιδήποτε έχει να κάνει με το shopping.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις